Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uçuş teorisi Gövde NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

2 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Gövde Uçakların yolcu, mürettebat ve yük taşıyan (kanat ve kuyruk konisi dışındaki) merkez bölümü uçağın gövdesi olarak adlandırılır. Bazı uçaklarda motor, yakıt deposu ve iniş takımı yuvaları da gövde içinde bulunur. Uçak gövdelerinin tasarımı ve büyüklüğü uçağın kullanım amacına göre değişiklikler gösterir. Örnek olarak bir jet avcı uçağında, gövde yalnızca pilotun, uçuş ve kontrol sistemlerinin sığabileceği büyüklükte bir pilot kabiniyle motorun yerleştirildiği arka bölümden oluşur NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Gövde Buna karşılık, yolcu uçaklarında, gövde dört ya da daha fazla kişiden oluşan uçuş mürettebatını barındırabilecek kadar büyük bir pilot kabiniyle yolcular ve yük için farklı bölüm ve katları bulunan başka bir kabini daha kapsamaktadır. Gövdeden istenen özellikler oldukça fazladır. Uçağın görev özelliklerine göre bu isteklerin öncelik dereceleri değişebilir. Örneğin, ulaştırma uçaklarının işletme özellikleri (yük-yolcu kapasitesi, uçuş ve bakım maliyeti, vb.) kısmen aerodinamik özelliklerinin önüne geçebilmektedir. Bu açıdan, gövde tasarımı uçaktan beklenen özelliklerle doğrudan bağlantılı olup çok fazla girdinin kapsandığı bir eniyileme (optimizasyon) problemidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Gövde Gövde yapılarındaki temel düşünce, gövdeye gelebilecek yükleri emniyetle taşıyabilecek en düşük ağırlığa sahip yapının oluşturulmasıdır. Bunu sağlamak için gövdeye gelebilecek yüklerin ve uçak yapı malzemelerinin iyi bilinmesi gerekir. Günümüzde en çok rastlanan gövde yapıları; yarı-monokok ve daha az rastlanan monokok yapılar şeklindedir. Üçüncü bir yapı şekli olan kafes kirişler ise artık sadece hafif uçaklarda kullanılmaktadır. Bunların dışındaki hemen hemen tüm uçaklar yarı monokok gövde yapısına sahiptir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Kaynakça Bu ders notunun oluşturulmasında, Prof.Dr.M.Adil YÜKSELEN hazırlanan ve açık kaynak olarak kullanıma sunulan Aerodinamik Ders Notları ve Yrd.Doç.Dr. Evren ÖZŞAHİN tarafından kaleme alınıp Nisan Kitabevi aracılığı ile basılan “Uçak Ana Elemanları” kitaplarından yararlanılmıştır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları