Toplam Kalite Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Kalite Kavramı.
Öğretim İhtiyacını Belirleme
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
FMEA Failure Mode and Effects Analysis-Hata Türü ve Etkileri Analizi
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN ARAÇ VE TEKNİKLERİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
İş Etüdünün Tanımı Literatürde en fazla kabul edilen ve kullanılan iş etüdü tanımı, İngiliz standartlar Sözlüğü tarafından yapılmıştır: Buna göre İş Etüdü,
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Toplam Kalite Yönetimi
Toplam Kalite Yönetimi
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SIFIR HATA.
YER TEMİZLEME MAKİNASI
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Sunum transkripti:

Toplam Kalite Yönetimi Toplam Kalite Yönetimin İlkeleri Yrd. Doç. Dr. Elif Dülger Kahraman

Toplam Kalite Yönetiminin İlkeleri Toplam Kalite Yönetiminin 8 ilkesi bulunmaktadır. Bunlar: Müşteri Odaklılık Liderlik Katılımcılık Proses Yaklaşımı Sistem Yaklaşımı Sürekli İyileştirme (KAIZEN) Karar Vermede Bilimsel Yöntemlerden Yararlanma Tedarikçilerle İşbirliği

5. Sistem Yaklaşımı http://www.educore.com.tr/wp-content/uploads/2013/05/redmanflowchart.png Yönetimde sistem yaklaşımı, ardışık proseslerin bir sistem (bütün) olarak tanımlanması, yönetilmesi, işletmenin hedef değerlerine ulaşmasının verimliliğe ve etkililiğe katkısını ölçen bir yaklaşımdır. Kalite yönetim sistemi ürün gerçekleştirme prosesinin yanında, kaynak yönetimi, iletişim, iç tetkik, izleme ölçme prosesleri gibi ilişkili ve etkileşimli proseslerden oluşmaktadır. Bu prosesler arasındaki ilişkiler tanımlanmalı, işletmenin amaç ve hedeflerini etkileyen prosesler belirlenerek sistematik olarak prosesler geliştirilmelidir. Prosesler sürekli olarak ölçülerek değerlendirilmeli ve iyileştirmelidir.

Kalite yönetim sistemi süreçlerden oluşur. Bu sistemi değerlendirirken, değerlendirilen her süreçle ilgili olarak şu dört temel soru sorulmalıdır. Süreç tanımlanmış ve uygun bir şekilde açıklanmış mı? Sorumluluklar belirlenmiş mi? Prosedürler uygulanıyor ve sürdürülüyor mu? Süreç, arzu edilen neticelere ulaşılması için etkili mi?

Yönetimde sistem yaklaşımı ilkesini hayata geçirebilmek için yapılması gereken faaliyetleri aşağıdaki gibi sıralayabiliriz: Amaçları etkileyen süreçlerin belirlenmesiyle sistemin açıklanması Amaçlara etkin şekilde ulaşabilmek için sistemin yapılandırılması Sistem süreçleri arasındaki bağlılığın anlaşılması Ölçme ve değerlendirme yoluyla sistemin sürekli iyileştirilmesi Kaynak kısıtlarının belirlenmesi

http://beyondyoga.today/wp-content/uploads/2015/08/Kaizen.jpg 6. Sürekli İyileştirme TKY anlayışının uygulanabilmesi kararlı ve sürekli bir değişimle (gelişimle) gerçekleştirilir. Sürekli gelişme sürecinin kaynağı kaizen felsefesidir. Kaizen Japonca kai (değişim) ve zen (iyi) kelimelerden oluşmaktadır. Kaizen herkesi kapsayan sürekli iyileşme anlamına gelmektedir. Hedef belli bir standardı tutturmak değil, seviyeyi sürekli ve hızlı bir tempoda geliştirmektir. Sürekli iyileştirme süreci düşünce ve davranış olarak, çalışan herkesin her durumu tartışmaya açması ve sonra bunu iyileştirmenin yollarını aramasını içermektedir.

Sürekli iyileştirmenin temelinde, özellikle çalışanlar tarafından gerçekleştirilen küçük ama sürekli ve verimliliğe etkisi büyük olan iyileştirmeler yer alır. Bu anlayışa göre kalite geliştirilebilen her şeydir. Sürekli gelişmenin temel şartlardan biri, var olan durumun yetersiz bulunmasıdır. Hiçbir sistem kusursuz olamayacağı ve her sistemin geliştirilebilecek yönleri bulunabileceğinin düşünülmesidir. Sürekli gelişme Japonya’da hemen hemen her faaliyet alanında uygulanmaktadır.

Kaizen Özellikleri http://jeffsollee.com/wp-content/uploads/2014/07/Small-Gradual-Constant-Improvements-in-Stock-Marketing-Trading-Education-with-Timothy-Sykes.jpg Uyarlama: Belirli tekniklerden yararlanarak değişiklikler yapılır Takım çalışması: Kaizeni sağlamada çalışanların katılımı bunun için takım çalışması gerekir. Ayrıntılara eğilimli: Fark edilmemiş veya ihmal edilmiş küçük sorunlar ele alınır. İnsana dönük: İnsan odaklıdır. Bilgi açık paylaşılır: Sorunun çözümünde elde edilen sonuçlar herkese duyurulur ve başkaları tarafından yararlanılabilir. Var olan teknolojiyi iyileştirmeye yönelik çalışmalar: Yeni teknoloji arama yerine var olan üzerinde iyileşmeler yapılır.

Sürekli iyileştirme çalışmaları aşağıdaki faaliyetleri içerir: 1. İyileştirme alanlarını tanımlamak için mevcut durumun analizi ve değerlendirilmesi 2. İyileştirme amaçlarının belirlenmesi 3. Amaçlara ulaşılması için olası çözümlerin araştırılması 4. Bu çözümlerin değerlendirilmesi ve bir seçim yapılması 5. Seçilen çözümün uygulanması 6. Amaçlara ulaşılıp ulaşılmadığının belirlenmesi için uygulama neticelerinin ölçülmesi, doğrulanması, analiz edilmesi ve 7. Değişikliklerin yürürlüğe alınması

7. Karar Vermede Bilimsel Yöntemlerden Yararlanma http://www.kuzeykibrisilan.com/images/1373/spss-veri-analizi-ve-istatistik-danismanlik-hizmetleri_3.jpg Toplam Kalite Yönetiminin bir diğer temel özelliği başta üst yöneticiler olmak üzere her kademedeki çalışanların karar verme durumunda bilimsel yöntemleri kullanmaları ve ölçüm sonuçlarından elde edilen verileri esas almalarıdır. Kararlar doğru ve etkili olmak için veri ve bilgi analizlerine dayandırılmalıdır.

Bu nedenle hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığını belirlemek için güvenilir ölçme yöntemleri ile ölçümler yapılarak doğru bilgiler toplanmalıdır. Daha sonra bu bilgiler uygun yöntemler özellikle istatistiksel teknikler ile değerlendirilerek karar verme ve faaliyetleri başlatmak amacıyla kullanılmalıdır. Karar verme aşamasında çok sayıda faktörün değerlendirilmesi gerektiği karmaşık durumlar söz konusu olduğunda yöneticilerin sezgilerine güvenme, cesaret gösterme, deneme-yanılma teknikleri, “bekle gör” ve “başkaları ne yapıyor” yaklaşımlarını kullanmaları yanlış kararların verilme tehlikesini ortaya çıkarmaktadır. Bunun için bu alışkanlık ve kolaycılık yaklaşımını ortadan kaldırılmalı ve bütün karar vericilere "istatistiksel düşünme" alışkanlığı kazandırılmalıdır.

8. Tedarikçilerle İşbirliği Tedarikçi işletmelere girdi (hammadde, yarı mamul, malzeme vb. gibi) temin eden birim veya birimlerdir. Kaliteli ürün ve hizmet üretimi kaliteli girdi ile mümkün olduğundan kalitesini yükseltmeyi hedefleyen işletmeler tedarikçilerine yönelik yoğun çalışmalar yürütmek zorundadırlar. TKY anlayışına göre işletme ve tedarikçileri arasında güvensizlik üzerine kurulu ilişkilerin kalite ve maliyet üzerinde olumsuz etkide bulunacağına inanılır.

Kalite problemlerinin önemli oranının tedarikçilere ait olması işletmeleri tedarikçilerle birlikte çalışmaya zorlamaktadır ve; Kalite iyileştirmeyi sağlamak ve maliyet azaltmak için tedarikçiler tasarım ve üretim aşamalarında yer almalıdırlar! Dikkat edilmesi gereken diğer hususlar ise şöyledir: Tedarikçilerle ilişkiler ve satın alma anlaşmaları uzun dönemli olmalıdır. Tedarikçi alıcı arasındaki ilişkinin temeli işbirliği, karşılıklı güven ve anlayış, açıklık ve paylaşılan vizyona dayandırılmalıdır. Böylece tedarikçiden üreticiye gelen mal ve hizmet işletmeye girişte giriş muayenesi uygulanmadan doğrudan üretime gönderilir.

Tedarikçi Denetimi İşletmeler tedarikçilerini belirledikten sonra belirli aralıklarla onları denetlerler. Denetlemelerde tedarikçinin üreticinin beklentisini karşılama seviyesi değerlendirilir, uygunsuzluk bulunması halinde iyileştirme planları yapmaları istenir veya birlikte yapılır. Tedarikçiler alıcılar tarafından belirli ölçüler ve ağırlıklar esas alınarak sınıflandırılır. Bu sınıflar aynı zamanda tedarikçinin performansının göstergesidir ve onların işlerini gözden geçirme ve kalite iyileştirme alanlarını belirlemelerini sağlar.

Önleme Yaklaşımı Kusurları oluşturan nedenler ortadan kaldırılmadan kaliteyi sağlamak olanaksızdır. Sadece kontrol ve ayıklama yoluyla tüketiciye kaliteli ürün sunabilmek maliyetlerde istenen sonucu vermeyecektir. Hataların nedenlerine inerek tekrarını veya olabilecek hataların ortaya çıkmasını önlemek gerekir. Toplam Kalite Yönetimi’nin temel hedefi hataları ayıklamak değil bilimsel metodlarla hata nedenlerini belirleyerek ortadan kaldırmaktır. Çalışanlara benimsetilecek “ilk defada doğruyu yapma” felsefesi ile de hataların yapılması önleneceği için sıfır hataya ulaşmak mümkün olacaktır.

http://www. nomenca. co. uk/Images/AboutUs_CSR/Quality/Zero%20Defects http://www.nomenca.co.uk/Images/AboutUs_CSR/Quality/Zero%20Defects.png Sıfır Hata Sıfır hata hataların ve hatalara neden olan faktörlerin belirlenmesi ve hataların ortaya çıkmasının önlenmesi için gerçekleştirilen çabaların tümüdür. Hataların tekrarını önleme sistemleri uygulanarak ve çalışanların katılımı sağlanarak «sıfır hata»ya ulaşılır. Sıfır hata yaklaşımında öncelikli hedef; sıfır müşteri şikayetine ulaşmaktır. Sıfır müşteri şikayetine ulaşmak için hataların ve hataları ortaya çıkaracak nedenlerin ortadan kaldırılmasına çalışılmalıdır.

Haftaya görüşmek üzere…