STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA DOĞUBAYAZIT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
STRATEJİK YÖNLENDİRME
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMASI
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
STRATEJİ Strateji, örgütlere geleceği tahmin etme, çalışmalara belirli yön verme ve kendini bir bütün olarak görebilme olanağı veren araçtır. Örgütler;
Stratejik Yönetim Süreci
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
MEVCUT DURUM ANALİZİ-1 İlçe MEM SP Üst Kurul Üyeleri İlçe Mem Müdürü
KEMALPAŞA BELEDİYESİ PAYDAŞ ANALİZİ ÇALIŞMASI Yunus Emre Özer İbrahim Güray Yontar DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İİBF KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ.
STRATEJİK PLANLAMA.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLAMA SEMİNERİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA. Stratejik planın hazırlanmasına başlarken;  Güçlü bir planlama ekibi kurulmalı  Bu konu tüm kurum çalışanlarına duyurulmalı,  Kurum.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Stratejik Planlama Nedir?
Esra erarslan Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ PAYDAŞ VE SWOT ANALİZİ ÇALIŞTAYI
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı III
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA DOĞUBAYAZIT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Stratejik Yönetim Okul/Kurumun mevcut durumu ile varoluş gerekçesinden hareketle ve geleceğe dönük bir bakış açısını içerecek şekilde; bütçesinin, uzun vadeli amaç ve hedefler doğrultusunda hazırlanması, uygulanması ile sonuçlarının izlenerek değerlendirilmesidir. 2

Çağdaş Kamu Yönetimi Anlayışı ▪Katılımcı ve Paylaşımcı ▪Şeffaf ve Hesap Verebilir ▪Stratejik Planlama ve Performans Yönetimine Dayalı ▪Gelecek Yönelimli ▪Sonuç ve Hedef Odaklı ▪Yerel ve Yerinden Yönetim Ağırlıklı ▪Yatay Organizasyon Yapısı ve Yetki Devri ▪Yönetime Değer Katan Sistem Odaklı Denetim

Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ▪5018 sayılı Kanun, sadece mali alanda düzenlemeler yapmayıp, Kamu Yönetimi alanını yeniden şekillendirmiştir. ▪Stratejik Planlama, Mali Saydamlık, Hesap Verilebilirlik, Katılımcılık vb. gibi birçok önemli kavram bu sayede gündeme gelebilmiştir. 24 Aralık sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunu 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu 1927

5018 Sayılı Kanunda (Madde 9) Kamu İdarelerine, ▪Kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde ▪geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak, ▪stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, ▪performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ▪ve uygulamanın izlemesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle ▪stratejik plan hazırlama görevi verilmiştir. 5

5018 sayılı Kanunda (Madde 3) Stratejik Plan, ▪“Kamu idarelerinin; ▪Orta ve uzun vadeli amaçlarını, ilke ve politikalarını, (Misyon- Vizyon-Temel Değerler-SAM-Politikalar) ▪hedef ve önceliklerini, (Stratejik Hedefler) ▪performans ölçütlerini, (Göstergeler-PH-PG) ▪bunlara ulaşmak için izlenecek yöntemler ile (stratejiler) ▪kaynak dağılımlarını (maliyetlendirme) içeren plan” olarak tanımlanmıştır. 6

Stratejik Planın Önemi ▪Kalkınma Planları, Hükümet Programları ve diğer üst belgelerle kurum işlevleri arasında doğrudan bir bağ kurar, ▪Plan-Bütçe bağını kurarak gerçekçi bütçe talepleri için katkı sağlar, ▪Kaynakların stratejik önceliklere göre dağıtılmasına yardımcı olur, ▪Mali Disiplini sağlamaya yöneliktir, ▪İç ve Dış paydaşların amaçlar etrafında birleşmesini katılımcılıkla sağlayarak, kurumun var oluş amacına yönelmesine katkıda bulunur. ▪Kurumun çevresiyle olan iletişimini ve iş birliğini artırır, ▪Girdi odaklı değil sonuç odaklıdır. Yapılan her faaliyetin raporlanmasını sağlayarak performans denetimi yapılabilmesine olanak sağlar ve hesap verme sorumluluğunun kurumsal kültür haline gelmesine katkıda bulunur. 7

Stratejik Planlama Süreci ▪Hazırlık Çalışmaları ▪Durum Analizi ▪Stratejik Plan (5 Yıllık/ ) ▪Performans Programı (1 Yıllık) ▪Faaliyet Raporu (1 Yıllık) 9

Hazırlık Çalışmaları ▪Stratejik Planlama Çalışmalarının Duyurulması ▪Stratejik Planlama Üst Kurul Ve Ekiplerinin Oluşturulması ▪Stratejik Planlama Ekiplerine Eğitimlerin Verilmesi ▪Stratejik Plan Hazırlama Takviminin Oluşturulması

Durum Analizi ▪Tarihsel Gelişim ▪Mevzuat Analizi, ▪Faaliyet Alanları ile Ürün ve Hizmetlerinin Belirlenmesi ▪Paydaş Analizi ▪Kurum İçi ve Kurum Dışı Analizleri ▪Üst Politika Belgelerinin Analizi Sorun Alanları (Gelişim Alanları) Belirlenir. 12

Tarihsel Gelişim Okul/Kurumun hangi tarihte, hangi amaca hizmet etmek için kurulduğu ve geçirdiği kritik aşama ve değişimlerin değerlendirildiği bölümdür. 13

Tarihsel Gelişim Kurumun bulunduğu bölgenin tanıtılacağı bir bölüm olmayıp; 3 temel soruya yanıt aranır, ▪Kurum/Okul/Kurum: ▪Hangi tarihte kurulmuştur? ▪Hangi amaca hizmet eder? ▪Geçirdiği kritik aşama ve değişimler nelerdir? 14

Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat Analizi ▪Okul/Kurumun mevzuattan kaynaklanan yükümlülükleri tespit edilir. ▪Faaliyet alanını düzenleyen mevzuat gözden geçirilir ve yasal yükümlülükler listesi oluşturulur. ▪Yasal yükümlülükler ve mevzuat analizinin çıktıları daha sonraki aşamada faaliyet alanlarının belirlenmesine ve Okul/Kurumun misyonunun oluşturulmasına katkı sağlar. 15

Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat Analizi ▪Okul/Kurum strateji belirleme aşamasında yasal yükümlülüklere başvurmak zorunda kalabileceği için bölümde belirlemeler yapılırken; ▪Çalışmalarımız hangi mevzuat kapsamında yürütülüyor? ▪Çalışmalarımızı etkileyebilecek (olumlu-olumsuz) düzenlemeler nelerdir? ▪sorularına yanıt araması gerekir. Örneğin; ▪Okula devamsızlıkların azaltılması için öğretmenlerin akşamları evlere veli ziyareti yapması? ▪Öğretmenlerin yurt dışı okullardaki örnekleri görebilmesi için yurt dışı okul ziyareti-proje? 16

Faaliyet alanları ile ürün ve hizmetlerinin belirlenmesi Okul/Kurumun ürettiği temel ürün ve hizmetler belirlenir ve belirli faaliyet alanları altında toplulaştırılır. 17 Faaliyet Alanı – Ürün/Hizmet FAALİYET ALANI 1 Ürün/Hizmet 1 Ürün/Hizmet 2 Ürün/Hizmet 3... FAALİYET ALANI 2 Ürün/Hizmet 1 Ürün/Hizmet 2...

Paydaş Analizi ile 18 ▪Paydaşlar, Okul/Kurumun ürün ve hizmetleri ile ilgisi olan, Okul/kurumdan etkilenen veya etkileyen kişi, grup veya kurumlardır. İç paydaş, Dış paydaş ve yararlanıcılar olarak gruplanabilir, ▪Stratejik planın temel unsurlarından biri olan katılımcılık sağlanabilir, ▪Paydaşların dikkate alınması sağlanacak ve plan sahiplenilecektir, ▪Verilen hizmetlerin yararlanıcıların ihtiyaçlarına göre şekillendirilmesi sağlanacaktır.

Paydaş Analizi Odaklanılması Gereken 2 Temel Soru: ▪Okul/Kurum temel görevlerini nasıl tanımlarsınız? ▪Bu temel görevleri gerçekleştirmek için hangi faaliyetleri yürütürsünüz? 19

Paydaş Analizi Aşamaları 1.Paydaşların tespiti 2.Paydaşların önceliklendirilmesi 3.Paydaşların değerlendirilmesi 4.Görüş ve önerilerinin alınması ve değerlendirmesi 20

21 1.Paydaşların Tespiti Okul/Kurumun, ▪Faaliyetleri ile ilgili olanlar kimlerdir? ▪Faaliyetlerini yönlendirenler kimlerdir? ▪Hizmetlerinden yararlanan kimlerdir? ▪Faaliyetlerinden etkilenenler kimlerdir? ▪Faaliyetlerini etkileyenler kimlerdir?

22 2. Paydaşların Önceliklendirilmesi ▪Tespiti yapılan paydaşların beklentilerinin plana yansıtılması amacıyla bir önceliklendirme yapılır. ▪Paydaşın adının, türünün ( iç, dış veya yararlanıcı), neden paydaşımız olduğunun ve önceliğine ilişkin bölümler olan bir tablo hazırlanır. ▪Tablo sayesinde önceliklendirme yapılarak paydaş görüşleri alınabilir.

23 3. Paydaşların Değerlendirilmesi Bu aşamada, ▪Paydaşın Okul/Kurumun hangi faaliyet alanı ile ilgili olduğu? ▪Okul/kurumdan Beklentilerinin ne olduğu? ▪Faaliyet ve hizmetlerimizi ne şekilde etkilediği? ▪Okul/Kurumu etkileme gücünün ne olduğu? ▪Faaliyet ve hizmetlerimizden ne şekilde etkilendiği? soruları yardımıyla paydaşın değerlendirilmesi yapılır.

24 Paydaşların Değerlendirilmesi Etki/ Önem Matrisi Etki ÖnemZayıfGüçlü Önemsiz İzleBilgilendir Önemli Çıkarlarını gözet, çalışmalara dahil et Birlikte çalış ETKİ, paydaşın Okul/Kurumun faaliyet ve hizmetlerini yönlendirme, destekleme veya olumsuz etkileme gücünü, ÖNEM, Okul/Kurumun paydaşın beklenti ve taleplerinin karşılanması konusuna verdiği önceliği ifade eder.

25 Paydaş Etki/ Önem Matrisi Paydaş Paydaşın Kurumumuza EtkisiTaleplerine Verilen Önem Zayıf İzle Güçlü Bilgilendir Önemsiz Gözet Önemli Birlikte çalış

26 Paydaş Görüşlerinin Alınması ve Değerlendirilmesi Bu aşama öncelikli paydaşların Okul/Kurum hakkındaki görüş ve önerilerinin alınması ve plana yansıtılmasını oluşturur. Paydaş görüşleri alınırken; ▪Mülakat, ▪Anket Uygulaması, ▪Atölye Çalışması, ▪Toplantı, gibi yöntemlerden faydalanılır.

4. Paydaş Görüşlerinin Alınması Görüş Alma Süreci ▪Görüş alma sorumluları belirlenir, ▪Paydaşlara göre görüş alma yöntemleri belirlenir, ▪Görüş alma kapsamı: Görüş alma yöntemlerine göre soru içerikleri ve formlar belirlenir, ▪Görüş alma süreci belirlenir: Görüş alma takvimi. ▪Görüşlerin analizi: Zaman, yöntem ve sorumluları da içerecek şekilde görüşlerin raporlanması ve değerlendirilmesi sürecinin planlanması ve analizi. 27

28 Paydaş Görüşlerinin Alınması ve Değerlendirilmesi Paydaş görüşlerinin alınmasında ölçülmek istenen başlıklar ise temel olarak şunlardır: ▪Hangi faaliyetlerimiz ve hizmetlerimiz paydaş için önemlidir? ▪Olumlu veya olumsuz bulduğu yönlerimiz nelerdir? ▪Geliştirmemiz gereken yönlerimiz nelerdir? ▪Bizden beklentileri nelerdir? ▪Görüş alma aşamasında paydaşın derecelendirmesi çok büyük önem arz etmektedir. Örneğin; İl MEM planı hazırlama aşamasında İl Valisi veya İl MEM Müdüründen anket ile görüş alınamaz. Lider konumundaki bu kişilerin her adımda fikirlerini birebir almak gerekir.

Organizasyon Yapısı Sorgulanan mevzuat kaynaklı olan teşkilat yapısı değil, örgütün çalışma, iş üretme yapısı olan organizasyonunun yapısıdır. Temel Sorular: ▪Kim/kimler, kime bağlı çalışır? ▪Kurulan ekip ve kurullar nelerdir ve hangi alanlarda sorumludurlar? ▪Ekip ve kurulların çalışma düzeni nasıldır? 29

Organizasyon Yapısı Örneğin Okullar için; ▪Okul Aile Birliği, Öğretmenler Kurulu, Okul gelişimi veya çeşitli nedenlerle kurulmuş kurulacak komisyonlar organizasyon yapısında belirtilmelidir. Bu grup veya ekipler normalde teşkilat yapısı içinde yer almazlar. İl MEM’ler için: ▪AR-GE Birimlerinde yer alan Ekipler, çeşitli amaçlarla kurulmuş komisyonlar vb.hakkında bilgi verilmesinin beklendiği bölümdür. 30