EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Tuncay Sevindik

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Spor Pedagojisi.
Advertisements

EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
Temel Kavramlar ve İlkeler
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
MERHABA.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Özel Öğretim Yöntemleri
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Eğitimin Temel Kavramları Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Temel Kavramlar.
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Öğretİmİn PlanlarI.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
EĞİTİM , program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
Temel Kavramlar ve İlkeler
Program Geliştirme ve Öğretim
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Uz. Emete Gerçel YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ Eğitim Fakültesi Dr. Emete GERÇEL
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Dursun AKSU.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
EDS -101 Eğitim Bilimine Giriş Türkçe Öğretmenliği Bölümü Tülay KAYA
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
NEDEN EĞİTİM ?.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Pedagojik Formasyon Eğitimi
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
EĞİTİM program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLARI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
YAYGIN EĞİTİM.
Öğretimin Planlanması
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Karşılaştırmalı Eğitim
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
program gelİŞtİrme TEMEL KAVRAMLARI
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
PROGRAM GELİŞTİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR.
Sunum transkripti:

EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Tuncay Sevindik Email: tuncaysevindik@hotmail.com www.tuncaysevindik.com C212 27.04.2017

EBG DERSİNİN HEDEFİ Bu dersin amacı öğrencilerin öğretmenlik mesleği ile tanışmalarını sağlamak, öğretmenliğin özellikleri, ilkeleri, sınıf ve okul ortamı, eğitimde farklı perspektifler ve eğitimin temelleri ve Türk eğitim sistemini tanımaktır 27.04.2017

EBG HAFTALIK KONU DAĞILIMI 27.04.2017

YARARLANILAN KAYNAKLAR 27.04.2017

EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR ünite 1 EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR 27.04.2017

EĞİTİM NEDİR ? Eğitim bütün disiplinleri etkileyen bir olgudur. Bu yüzden çok değişik tanımları yapılmıştır. 27.04.2017

EĞİTİM NEDİR? Eğitim, bedene ve ruha, yetenekli olduğu (yetkinliği) mükemmelliği vermektir ( Platon) Eğitim, Çocuğu insan haline getirmek sanatıdır (Çiçeron). Eğitim, doğaya göre insan yetiştirmektir (J.J. Rousseu). Eğitim, yetileri, hep birden ve uyumlu olarak geliştirmektir (Stein). 27.04.2017

EĞİTİM NEDİR ? Selahattin Ertürk’ e göre eğitim, bireyin davranışında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik yönde değişme meydana getirme sürecidir. 27.04.2017

Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla, kasıtlı olarak, istendik yönde değişiklik meydana getirme sürecidir. DAVRANIŞ DOĞUŞTAN GETİRİLEN SONRADAN KAZANILAN ( ÖĞRENİLMİŞ ) GEÇİCİ YAŞANILMIŞ UNUTULUR GEÇİCİ KAZANILMIŞ UNUTULMAZ ÖĞRENİLMİŞ Süreç: Olgu ya da olayların belli bir taslağa uygun, belli bir sonuca varacak biçimde düzenlenmesi Planlı, programlı, eğitim yoluyla Kasıtlı kültürleme Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları ve Temel İlkeleri Eğitim programlarınca belirlenmiş olan hedef davranışlar (öğrenci kazanımları) 27.04.2017

Eğitimin Özellikleri Eğitim bir süreçtir, Eğitim sonunda bireyin davranışında bir değişme olmalıdır, Bu değişme istendik yönde olmalıdır, Eğitimde bir amaç ya da kazanım vardır, Eğitim bireyi geliştirir, Eğitim bireyi hayata hazırlar, İçsel ya da dışsal bir yaşantı sonucu oluşur 27.04.2017

EĞİTİM TÜRLERİ İNFORMAL EĞİTİM FORMAL EĞİTİM ÖRGÜN EĞİTİM YAYGIN ( Plansız programsız, rastgele ) FORMAL EĞİTİM ( Planlı programlı ) ÖRGÜN EĞİTİM YAYGIN EĞİTİM 2 27.04.2017

1 FORMAL EĞİTİM Formal eğitim, planlı ve programlı olarak bir amaç doğrultusunda , belirli bir mekanda uzman bazı kişilerin rehberliğinde düzenlenen bir etkinliktir. 27.04.2017

Formal Eğitimin Özellikleri a)     Amaçlıdır. b)     Planlı ve programlıdır. c)     Süreç profesyonel eğiticiler tarafından yürütülür. d)     Süreç sonucunda olumlu davranışların kazanılması beklenir. e)     Eğitim belirli bir mekanda sürdürülür. f)       Amaçlı ( kasıtlı ) olarak hazırlanmış araç- gereç kullanılır. g)     Süresi sınırlıdır. 27.04.2017

2. İNFORMAL EĞİTİM Plansız ve programsız, hayatın içerisinde kendiliğinden oluşan eğitimdir. Diğer bir değişle bireyin sosyalleşme ve kültürlenme sürecidir. Bu süreç sistemsiz ve denetimsiz bir şekilde doğuştan ölünceye kadar devam eder. 27.04.2017

ÖRGÜN EĞİTİM Okullarda verilen eğitimdir; Yaş grupları yakındır Zaman bellidir Sonunda diploma vardır Usta öğreticileri verdır Resmidir 27.04.2017

27.04.2017

YAYGIN EĞİTİM 27.04.2017

YAYGIN EĞİTİM Okullarda yeterli eğitimi alamamış,ya da sonradan ihtiyaç hasıl olmuş yeterliliklerin verildiği eğitimdir Planlıdır, programlıdır Zaman bellidir Usta öğreticileri vardır Yaş grupları değişkendir Sonunda bir sertifika verilir 27.04.2017

Yaygın Eğitim Kurumlarından bazıları Şunlardır Halk eğitimi merkezleri, Çıraklık eğitimi merkezleri, Pratik kız sanat okulları, Olgunlaşma enstitüleri, Endüstri pratik sanat okulları, Mesleki eğitim merkezi, Yetişkinler teknik eğitim merkezleri, Özel kurslar, Özel dershaneler, Uzaktan Eğitim 27.04.2017

DİĞER BAZI KAVRAMLAR 27.04.2017

a) Amaç / Hedef : Amaçlar, eğitim sürecine giren bireyin davranışlarında ve kişiliğinde meydana gelmesi istenilen farklılaşmaları belirtir. Amaçlar, formal eğitimin temel taşlarıdır. 27.04.2017

Öğrenilmeyen şey davranış değildir. b) Davranış / Kazanım: Bireyin göstermiş olduğu ölçülebilir eylem ve etkinliklerine davranış denir. Ancak bu eylemlerin birey tarafından bilinçli ve kasıtlı yapılması gerekmektedir Öğrenilmeyen şey davranış değildir. 2005 programında davranış yerine kazanım ifadesi kullanılmıştır 27.04.2017

Öğrenmeler bilişsel, duyuşsal ve psiko- motor olabilir. f) Öğrenme: Bireyin çevresiyle geçirdiği etkileşimler sonucunda davranışlarında meydana gelen nispeten kalıcı izli değişikliklerdir Öğrenmeler bilişsel, duyuşsal ve psiko- motor olabilir. 27.04.2017

g) Öğretme: Öğrenmenin gerçekleşmesi için ortamın düzenlenmesidir. Öğrenmenin kılavuzlanmasıdır Öğretme bilinçli ve amaçlı bir çabadır. 27.04.2017

Öğretim Eğitimin planlı bir şekilde belirli bir zaman da , belirli bir mekanda gerçekleştirilen dilimine denir. Daha çok okullarda yapılmaktadır. 27.04.2017

Eğitim Teknolojisi Teknolojinin ürünü olarak ortaya çıkan yeni araç ve eğitim kurumlarına sokulması ve bunların öğretmenler tarafından, eğitim ve öğretimde kullanılmasını ifade etmektedir 27.04.2017

ZORUNLU EĞİTİM Bir ülkede tüm yurttaşların alması gerekli olan mecburi eğitimdir. Yasalarla düzenlenir. Ülkemizde zorunlu eğitim 12 yıldır. 27.04.2017

Temel Eğitim Bir ülkede yurttaşların kendilerini ifade ve idame edebilmeleri için almaları gerekli eğitimdir. Gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarıdır. Zorunlu ya da isteğe bağlı olabilir 27.04.2017

HİZMET ÖNCESİ EĞİTİM Herhangi bir mesleğe başlamadan önce alınması gerekli eğitimdir. Eğitim fakültelerinde öğretmenlik mesleği için hizmet öncesi eğitim verilir 27.04.2017

HİZMET İÇİ EĞİTİM Bireylerin hizmet yürütürken , çalıştıkları kurum tarafından niteliklerinin arttırılması için verilen eğitimdir. Ör: Bir okuldaki öğretmenlere Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından akıllı tahta kullanım kursunun verilmesi 27.04.2017

Sistemin girdi, işlem, çıktı ve geri bildirim (dönüt) öğeleri vardır. Sistem Olarak Eğitim Sistem: Bir bütünün parçaları arasındaki düzenli ve sürekli ilişkiler düzenidir. Sistemin girdi, işlem, çıktı ve geri bildirim (dönüt) öğeleri vardır. 27.04.2017

GERİ BİLDİRİM (DÖNÜT) DÜZELTME SİSTEM OLARAK EĞİTİM GİRDİ İŞLEM ÇIKTI GERİ BİLDİRİM (DÖNÜT) DÜZELTME 27.04.2017

SİSTEM ÇEŞİTLERİ 27.04.2017

27.04.2017

27.04.2017

Kapalı Sistem: Üç şekilde olabilir GİRDİ İŞLEM ÇIKTI GİRDİ İŞLEM ÇIKTI BELİRSİZ BELİRSİZ GİRDİ İŞLEM ÇIKTI BELİRSİZ BELİRSİZ 27.04.2017

PROGRAM NEDİR? Hedeflere ulaşmak için yapılacak etkinlikler dizgesidir. Eğitimde dört çeşit programdan söz edilebilir. Bunlar ; Eğitim Programı, Öğretim Programı, Ders Programı Örtük ( gizil ) Program’dır. 27.04.2017

ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN PROGRAM ÇEŞİTLERİ EĞİTİM PROGRAMI ÖĞRETİM PROGREMI DERS PROGREMI ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN DERS PLANI ÖRTÜK PROGRAM 27.04.2017

1. Eğitim Programı ( Yetişek, Müfredat ) Eğitim programı; öğrenene, okulda ve okul dışında planlanmış etkinlikler yoluyla sağlanan öğrenme yaşantıları düzeneğidir ( Demirel, 2005 ). 27.04.2017

EĞİTİM PROGRAMININ YARARLARI 1. Eğitim faaliyetlerine yön verir. 2. Aynı eğitim basamaklarındaki okullarda amaçların aynı yönde gerçekleşmesini sağlar. 3. Eğitimde verimi arttırır. 4. Öğretmenlere rehberlik eder. 5. Zamandan tasarruf sağlar 6. Öğrenmeyi kolaylaştırır. 27.04.2017

Ör: Ortaokul Matematik Öğretim Programı Eğitim programı doğrultusunda öğrenciye kazandırılması düşünülen özelliklerin ders kümeleri olarak planlanmasıdır. Ya da , Okulda ya da okul dışında bireye kazandırılması planlanan bir dersin öğretimiyle ilgili tüm etkinlikleri kapsayan yaşantılar düzeneğidir. Ör: Ortaokul Matematik Öğretim Programı 27.04.2017

Soru 27.04.2017

Ör: Ortaokul 5 Sınıf Matematik Programı 3. Ders Programı Bir ders süresi içinde planlanan hedeflerin bireye nasıl kazandırılacağını gösteren tüm etkinliklerin yer aldığı bir plandır. Ör: Ortaokul 5 Sınıf Matematik Programı 27.04.2017

Ör: Okuldaki iletişim ortamı öğrenmeyi etkiler 5. ÖRTÜK ( GİZİL ) PROGRAM: Bu program okuldaki sosyal ve psikolojik etkileşimle oluşan yan ve informal öğrenmeleri kapsar. Örtük program; açık ve yazılı değildir, tasarlanmamıştır, informal, kendiliğinden ve gizil öğrenmeleri kapsar, kasıtlı değildir, ima edilen programdır, resmi programın dışındadır, değerler, normlar, tutumlarla ilişkilidir. Ör: Okuldaki iletişim ortamı öğrenmeyi etkiler 27.04.2017

27.04.2017

A 27.04.2017

KÜLTÜR Bir toplumun üzerinde taşıdığı ve nesilden nesile aktarılan maddi ve manevi ögelerdir. Düğünler Bayramlar Örf adetler Camiler Para Binalar Giysiler vs. 27.04.2017

KÜLTÜR ÇEŞİTLERİ 27.04.2017

27.04.2017

27.04.2017

SORU ÖRNEKLERİ 27.04.2017

4. Usta çırak ilişkisi sonucu kazanılan davranışlar hangi eğitimin kapsamında yer alır? a. formal eğitim. b. örgün eğitim c. yaygın eğitim d. informal eğitim. e . görsel eğitim 27.04.2017

5. Aşağıdakilerden hangisi öğretme için söylenemez? a. öğretme herhangi bir öğrenmeyi kılavuzlama ve sağlama faaliyeti olarak tanımlanabilir. b. öğretme sürecinde öğrenen ,öğreten ve öğrenilen diyebileceğimiz üç öğenin etkileşimi söz konusudur. c. öğretme etkinlikleri her zaman eğitim kurumlarında düzenlenir. d. öğretme ve öğrenme kimi zaman birbirinden bağımsız olarak da gerçekleşebilmektedir. e. öğretme, öğrenmenin kolaylaştırılması süreci olarak ele alınabilir. 27.04.2017

6. Aşağıdakilerin hangisi öğrenmenin davranış değişikliği üzerindeki etkisi için söylenemez? a.öğrenme,davranışta geçici değişiklikler yaratan etkendir. b.öğrenme sonucunda davranışta gözlenebilir bir değişme meydana gelir . c.birey o güne o kadar hiç göstermediği bir davranışı göstermeye başlar. d.var olan davranışı geliştirebilir. e.daha önce öğrendiği yanlış davranışı düzeltebilir. 27.04.2017

a.öğretim b.eğitim c.öğrenme d.öğretme e.hedef 7. Büyüme ve vücutta değişik etkilerle oluşan geçici değişmelerle atfedilmeyecek,yaşantı ürünü olarak meydana gelen davranışta nispeten kalıcı izli değişme hangisidir? a.öğretim b.eğitim c.öğrenme d.öğretme e.hedef 27.04.2017

8.öğretim sürecinde öğrencilere kazandırılacak bilgi beceri ve tutumları kapsayan aşama hangisidir? a. hedefler b.içerik c.eğitim durumları d.öğrenim durumları e.değerlendirme 27.04.2017

9. Eğitim çabalarının genel amacı nedir? a.bilgi kazandırma b.toplumsal uyum sağlama c.belli beceriler kazandırma d.yetenek geliştirme e.gereksinimleri karşılama 27.04.2017

10. Aşağıdaki anlatımlardan hangisi doğrudur? a.tüm eğitim etkinlikleri öğretim kapsamındadır. b.eğitim yaşam boyu süren kapsamlı bir süreçtir. c.öğretim her zaman bir plan doğrultusunda gerçekleşmez. d.eğitim sürecinde öğrenmeden çok söz edilemez. e.öğretme işi uygun bir yer ve zaman ister. 27.04.2017

SONNNN 27.04.2017