İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİMİ- PART II
İKY PLANLAMSI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
Bölüm 1 PLANLAMA ve İKY PLANLAMASI 1 1
Bölüm 1 PLANLAMA ve İKY PLANLAMASI 1 PLANLAMA NEDİR? Planlama, arzu edilen amaçlara ulaşmak için hareket tarzının seçilmesidir. İKY PLANLAMASI NEDİR? Yönetimin işletmenin şu andaki ve gelecekte arzuladığı duruma uygun insan kaynağını belirlemesidir.
İnsan kaynakları planlarının etkili olabilmesi için planların,organizasyonunun uzun dönemli planlarından ve faaliyet planlarından çıkarılmış olması gerekir.
İlk yaklaşım, bütüncül düzey olarak adlandırılan insan kaynakları planlarıdır. Organizasyondaki işler ve iş gruplarının tümü ya da büyük bir kısmı için yapılır. İkinci yaklaşım temel roller yaklaşımı, organizasyon için her biri büyük ölçüde stratejik öneme sahip işleri ifade eder. İKY Planlamasının Kapsamı (Kimin için İKY Planlaması Yapılacak?) Bölüm 1 PLANLAMA ve İKY PLANLAMASI 1
İKY PLANLAMASINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER 2 Bölüm 2 İKY PLANLAMASINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER1
Dışsal Faktörler 1. Ekonomide değişim 2. Sosyal, politik ortam ve yasalardaki değişim 3. Teknolojik gelişim 4. Rekabet koşullarında değişim Bölüm 2 İKY PLANLAMASINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER1
İçsel Faktörler 1. Bütçeler 2. Faaliyet biçimi ve hacmindeki değişiklikler Bölüm 2 İKY PLANLAMASINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER1
…