1.  İç Hastalıkları tıbbın tüm klinik branşlarına temel teşkil eden bir disiplindir.  Genellikle iç hastalıkları klinikleri çocukluk çağını aşmış bireylerin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

RUH SAĞLIĞI Zafer Zengin Özel Fatih Fen Lisesi Biyoloji Zümre Başkanı
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
SAĞLIĞIN TANIMI: KİŞİLERİN, SADECE HASTA OLMAMASI HALİ DEĞİL, BEDENEN, RUHEN VE SOSYAL YÖNDEN TAM BİR İYİLİK HALİDİR. Sağlık Otoriteleri tarafından kabul.
3 Sağlık örgütlenmesi ve sağlık bakanlığı
ERKEN TANI Hastal ı klar ı n, klinik bulgu ve belirtileri ortaya ç ı kmadan tesbit edilmesine erken tan ı denir.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ADIYAMAN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ RUH SAĞLIĞI VE SOSYAL HASTALIKLAR ŞUBESİ
Toplum Sağlığını Geliştirme
2. Sağlık hizmetleri.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
SAĞLIK KAVRAMI.
SAĞLIK.
1. Sağlık ve Sağlık Düzeyini Etkileyen Faktörler
REHBERLİK.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
HALK SAĞLIĞINA GİRİŞ Dr. Ferit Koçoğlu.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
0-1 YAŞ DÖNEMİNDE BESLENME
REHBERLİK DERSİ III.
KORUYUCU HEKİMLİK.
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
BİRİNCİ BASAMAK HEKİMLİĞİ
EVDE HASTA BAKIMI.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
KONULAR SEVK ZİNCİRİ NE ZAMAN VE İLK NERELERDE BAŞLADI? GENEL SAĞLIK SİGORTASI GSS KİMLERİ KAPSAMAKTADIR? GSS SAYILANLARDAN ALINAN PRİM ORANLARI ? KORUYUCU.
HEMŞİRE NE YAPAR?.
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
YAŞAM BOYU SAĞLIK.
GERİATRİ.
KRONİK HASTALIKLAR *Genellikle tam iyileştirilmeleri söz konusu olmayan, *Sürekli, *Yavaş ilerleyen, *Çoğu kez kalıcı sakatlıklar bırakan, *Oluşmasında.
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Özdem Nurluöz
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
TEMEL SAĞLIK BİLGİLERİ Dr
Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması Ve yaralanma Yolları
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Tüberküloz Daire Başkanlığı VEREM HASTALIĞI.
DİĞER TUTUMLAR.
HEMŞİRENİN EĞİTİMCİ ROLÜ
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
PSİKOSOSYAL RİSK ETMENLERİ. Amaç; İşyerindeki sağlığa zararlı psikososyal risk etmenleri hakkında bilgi sahibi olmak.
HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ
Tütün Kontrolünde Aile Hekiminin Rutindeki Rolü Dr Zeynep Ayfer Aytemur İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları AD Malatya.
Sağlık hizmetleri 11/E SBT Giresun/Bulancak 2016
SAĞLIĞIN TANIMI Dünya Sağlık Örgütü (WHO) sağlığı; sadece hastalık ve sakatlığın olmayışı değil, aynı zamanda fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden tam bir.
DÜNYA’DA VE TÜRKİYE’DE ÇOCUK SAĞLIĞININ DURUMU ÇOCUK HEMŞİRELİĞİ
ÇOCUKLUK ÇAĞI KANSERLERİNDE PALYATİF BAKIM
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
Özel Körfez Marmara Hastanesi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Beslenme Durumunun Saptanması GİRİŞ
AİLE HEKİMLİĞİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
MESLEK SEÇİMİ PSİKOLOJİK DANIŞMAN HASAN HÜSEYİN BAKIR.
SAĞLIK HİZMETLERİ VE PERSONEL YÖNETİMİ
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
10. hafta: Özel gereksinimli bireylerin korunması, ihmal ve istismar
REHBERLİK DERSİ III.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

1

 İç Hastalıkları tıbbın tüm klinik branşlarına temel teşkil eden bir disiplindir.  Genellikle iç hastalıkları klinikleri çocukluk çağını aşmış bireylerin iç organ sistemleri ile ilgili incelemeleri yapar.

 Dahiliye  Romatoloji  Gastroenteroloji  Kardiyoloji  Hematoloji  Nefroloji  Göğüs Hastalıkları  Endokrinoloji  Enfeksiyon  Dahili Yoğun Bakım  Nöroloji

Biyolojik, çevresel, sosyal, kültürel ve psikolojik boyutları olan bir süreçtir. 4

SAĞLIK Hastalık ve sakatlığın olmaması Sağlıklı olmama HASTALIK 5

 Sağlık, yalnızca hastalık ya da sakatlığın olmayışı değil, bedensel, ruhsal ve sosyal yönlerden tam bir iyilik durumudur. ( DSÖ ) 6

 Fiziksel muayene ve tanı işlemleri ile saptanabilen hastalık ya da bozukluğun olmamasıdır. 7

 Bir kişinin yaşamının anlamını, ölümü kabülünü ve daha yüksek bir güçle bireysel bir ilişkiyi vurgular. 8

 Bireyin kendisi ve çevresiyle sürekli bir denge ve uyum içinde olmasıdır. Ruhsal sağlığı yerinde olan birey;  Günlük kaygı ve üzüntüleriyle uygun baş edebilir.  İçinde yaşadığı yakın ve uzak çevrede ilişkiler kurup sürdürebilir,  İş ilişkileri dışında da arkadaşlıklar kurabilir,  Eş seçiminde kendi başına sorumluluk alabilir,  Kendine güveni ve özsaygısı vardır…… 9

 Bireyin diğer insanlarla olan iletişimi, sevilme, ait olma, iş durumu, aile içi ve çalışma arkadaşları ile ilişkileri, dernekler, tiyatro, sinema gibi yaşamını ve gelişimini etkileyen sosyal uğraşlarının olması sosyal sağlığı belirleyen en önemli faktörlerdir.. 10

SAĞLIK Subjektif Sağlık Algısı Objektif Sağlık Algısı 11

 Subjektif Sağlık Algısı: Bireyin kendisinin, fiziksel, sosyal ve ruhsal yönden kendi sağlık durumunu algılaması halidir.  Objektif Sağlık Algısı: Doktor muayenesi ve tanı testleri sonuçlarına göre belirlenen bir hastalığın olmaması durumudur. 12

Bireysel Faktörler  Bireyin yapısı,  Kalıtımla gelen özellikleri,  Beslenme şekli,  Eğitimi,  Kültürel durumu  Alışkanlıkları vb. Çevresel Faktörler  Fiziksel faktörler  Ruhsal/Psikolojik faktörler  Sosyal faktörler  Kimyasal faktörler  Biyolojik faktörler 13

 Negatif sağlık:  Tedavi ve rehabilitasyon gerektiren sağlık durumudur.  Nötral sağlık:  Herhangi bir hastalık durumu olmaksızın dengeli bir sağlıktır.  Pozitif sağlık:  Sağlığın geliştirilmesi,iyilik düzeyinin arttırılması ile ilişkilidir.  Sağlığı geliştirmek için önce negatif sağlık durumundan nötral sağlık durumuna, sonra nötral sağlık durumundan pozitif sağlık durumuna ulaşmak gerekir. 14

1-Bedensel, ruhsal ve sosyal bakımdan tam bir iyilik halinde bulunuyorlarsa, buna “Optimal Sağlık” düzeyi denir. 2-Herhangi bir hastalığın inkübasyon halinde olması, bazı arazların belirmesi haline “Suboptimal Sağlık” durumu, 3-Klinik olarak belirli bir hastalık durumu geliştirmesi veya sakatlık hali üçüncü sağlık düzeyidir, 4-Çok ağır hastalık veya ölüme yakınlık da 4. düzeyidir. Bunun ötesi ölümdür. Sağlık hizmetleri bireyi bu sağlık düzeylerinden hangisinde buluyorsa, bir sonrakinden korunmayı amaçlar. 15

 Ruh ve beden sağlığının bozulmasıdır.  Yapısal ve fonksiyonel olarak normal olmayan değişikliklerin oluştuğu durumdur. 16

 Subjektif Veriler  SEMPTOM: Hastayı hekime veya sağlık kuruluşuna götüren belirtilerdir. ▪ Başağrısı, bulantı-kusma, göz kararması, halsizlik

 Objektif Veriler  SIGN=BULGU: Fiziksel muayene veya farklı laboratuar ve radyolojik incelemeler sonucu ortaya çıkarılır. ▪ Hipertansiyon, hepatomegali, glikozüri, aritmi, anemi vb.

 SENDROM: Belirti ve bulgular topluluğuna verilen isimdir. ▪ Nefrotik Sendrom, Cushing Sendromu vb. 19

 TANI=TEŞHİS: Semptom ve bulgulara fiziksel muayene dayanarak hastalığa teşhis (tanı) konulur.  PROGNOZ: Hastalığın nasıl bir seyir izleyeceği ve sonunun ne olacağını gösterir. 20

 ETYOLOJİ: Hastalığı ortaya çıkaran etkenler; mikroorganizmalar, basiller vb.  PREDİSPOZAN: Hastalığın ortaya çıkışını kolaylaştıran etkenler; sigara vb. 21

 MORBİDİTE: Hastalığın görülme sıklığı ▪ Prevalans: Risk altındaki nüfusta hastalığa sahip olguların sayısı. ▪ İnsidans: Belirli bir nüfusta belirli bir zaman dilimi içerisinde belirli bir hastalık veya hastalıkların yeni olgularının sayısınüfusta olgularının  MORTALİTE: Hastalıktan ölüm oranı 22

 ORTAYA ÇIKMA DURUMU VE SEYRİNE GÖRE SINIFLANDIRMA ▪ AKUT: Ani başlar. 2-4 hafta devam eder. İyileşme, ölüm veya kronikleşme olabilir. Akut miyokard infarktüsü, Akut böbrek yetmezliği

 ORTAYA ÇIKMA DURUMU VE SEYRİNE GÖRE SINIFLANDIRMA ▪ SUBAKUT : Süresi 3 aydan 6 aya kadar olan hastalıklardır. Subakut bakteriyal endokardit, Subakut glomerulonefrit 24

 ORTAYA ÇIKMA DURUMU VE SEYRİNE GÖRE SINIFLANDIRMA ▪ KRONİK : Hastanın yaşamı boyunca devam eden hastalıklardır. Zaman zaman alevlenme dönemleri olur. Kronik bronşit, kronik gastrit. 25

 NEDENLERİNE GÖRE SINIFLANDIRMA ▪ İDYOPATİK: Nedeni bilinmeyen hastalıklardır. İdyopatik Trombositopenik Purpura (İTP) 26

 NEDENLERİNE GÖRE SINIFLANDIRMA ▪ KONJENİTAL (DOĞUMSAL) : Bazı hastalıklar doğumla birlikte vardır. Konjenital kalp hastalıkları gibi.. 27

 NEDENLERİNE GÖRE SINIFLANDIRMA ▪ EDİNSEL (AKİZ) : Doğumdan sonra yaşam içinde mikroorganizmalarla, parazitlerle, metabolik nedenlerle, bağışıklık sistemindeki vb bozukluklarla ortaya çıkan hastalıklardır. 28

 NEDENLERİNE GÖRE SINIFLANDIRMA ▪ İYATROJENİK : Uygulanan tedaviye veya verilen bakıma bağlı ortaya çıkan hastalıklardır. İyatrojenik Cushing Sendromu, Nazokomiyal enfeksiyonlar. 29

 Çevresi ile uyumunu  Etkileşimini  Üretkenliğini  Verimliliğini  Kendi içindeki denge durumunu bozar. 30

BİREYE SAĞLIKLI YAŞAMDA ETKİ EDEN FAKTÖRLER BİREY Kontrol edilmeyen Etmenler (Dolaylı Kontrol) Kontrol Edilebilir Etmenler Yasal Düzenle meler Politik Etmenle r Beslenme Alışkanlığı Kötü Alışkanlıklar Sigara İçki Kalıtımsal Hastalıklar Çevre Su Hava Gıda Atıklar İş Güvenliği Yaşam Biçimi Doktorla Temas Temizlik Kültür Fizik 31

 Tüm insanlara, kendi çevreleri içinde yaklaşım gösterilmesini öngörür ve bireyin diğerlerinden ayrı bir nitelik taşıdığını kabul eder. 32

 Birey bir bütündür; çeşitli organlar arasında, akıl ile beden, insan ile çevre arasında etkileşim ve ilişki vardır.  Hastalığın kendisi ile birlikte bireyin hastalığa tepkisi de ele alınmalıdır. Bernard, Canon, Selye, HeroldWolf, Steward Wolf 33

 FİZİKSEL GEREKSİNİMLER  DUYGUSAL GEREKSİNİMLER  SOSYAL GEREKSİNİMLER  ENTELEKTÜEL GEREKSİNİMLER 34

 BİREYSEL FAKTÖRLER: Hastanın yaşı, kişilik yapısı, psikolojik durumu, dini inançları, aile ve toplum içindeki rolü, daha önceki sağlık durumu, sağlık ve hastalık kavramları hakkındaki düşünceleri vb. 35

 ÇEVRESEL FAKTÖRLER: Sosyo kültürel çevre, maddi olanakları, hastalık hakkında kendisinin veya yakınlarının deneyimleri, tıbbi gelişmeler hakkındaki bilgileri vb. 36

Dünya Sağlık Örgütü 2000 yılında herkes için sağlık hedef ve stratejilerinde, “sağlığın geliştirilmesi anlamında pozitif mesajlara yer vermiştir. 37

 Sağlığın korunması ve hastalıkların tedavisi için yapılan çalışmalardır.  Koruyucu sağlık hizmetleri  Tedavi hizmetleri  Rehabilitasyon hizmetleri 38

 Birincil Koruma(Primer): Kişiyi hastalıklardan korumak için alınan önlemler  İkincil Koruma (Sekonder): Hastalık belirtisi tam ortaya çıkmadan, hafifken tanı konulması ve tedavi  Üçüncül Koruma (Tersiyer): Hastalıkların sonuçlarının ve etkisinin hafifletilmesine yönelik çalışmalar  Kişiye yönelik sağlık hizmetleri: Bağışıklama, erken tanı, ilaçla koruma, sağlıklı beslenme, sağlık düzeyinin arttırılması, eğitim düzeyinin yükseltilmesi, aile planlaması  Çevreye yönelik sağlık hizmetleri: Çevre sağlığının geliştirilmesi (Sanitasyon vb), besin kontrolü 39

1. Birinci basamak tedavi  Aile Hekimliği, Toplum Sağlığı Merkezleri, poliklinik ve muayenehaneler 2. İkinci Basamak tedavi  Kamu hastaneleri, özel hastaneler 3. Üçüncü Basamak tedavi  Üniversite ve özel dal hastaneleri 40

 Hastalık ve kazalar sonunda iş gücünü kaybetmiş kişilerin sakatlıklarının giderilmesi bedensel beceri ve yeteneklerinin kazandırılması işlemlerini içerir. 41

 1.) Tıbbi Rehabilitasyon.  2.) Mesleki Rehabilitasyon.  3.) Sosyal Rehabilitasyon.  4.) Manevi Rehabilitasyon.  5.) Toplum Temelli Rehabilitasyon 42

 Var olan sağlık sorunlarını çözme  Uygun beslenme sağlama  Temiz içme suyu sağlama  Çocuk sağlığı hizmetlerini geliştirme  Ana sağlığı ve aile planlaması hizmetlerini geliştirme  Bağışıklama  Bulaşıcı ve salgın hastalıklardan koruma geliştirme  İlaçları sağlama  Çevre şartlarını iyileştirme 43

 Dünya Sağlık Örgütü herkes için sağlık hedefine ulaşmada 'Temel Sağlık Hizmetlerini" bir araç, "Sağlık Eğitimini"'de en önemli öğelerden  biri olarak ele almıştır. 44

 Bireylere sağlıklı yaşam için alınması gerekli önlemleri benimsetmeye ve uygulamaya inandırmak, kendilerine sunulan sağlık hizmetlerini doğru olarak kullanmaya alıştırmak, sağlık durumlarını ve çevrelerini iyileştirmek amacıyla birey olarak ya da topluca karar aldırmaktır. 45

 Bireylere ve topluma kendi çaba ve eylemleri ile sağlıklı davranışları kazandırmayı amaçlayan bir sağlık hizmetidir.  Bireylerin gereksinimlerinin farkına varmasını ve istenebilir hale gelmesini sağlamaktır. 46

 Bireylere ve topluma sağlığı tehdit eden faktörlerin neler olduğu bilincini kazandırmak  Bireyleri ve toplumu, kendi sağlık sorunlarını çözebilecek konuma getirmek için eğitmek ve bireyde sağlıklı davranışları alışkanlık haline getirmek  Toplumdaki tüm sağlık hizmetlerinden ve kurumlarından bireylerin etkin bir biçimde yararlanmalarını sağlamak  Bilgi kazandırmak 47

 Yaşam kalitesini yükseltmek  Sağlığı geliştirmede bireysel sorumluluğu artırmak  Toplum sağlığını korumak 48

 İlgilendirme  Uygulanabilirlik  Süreklilik  Toplumda herkesi kapsaması  Kurumlar arası işbirliği  Hizmetle birlikte sunulması 49

 Yetişkinler ihtiyaçlar duyduklarını öğrenir, ihtiyaç duymadıklarını öğrenmeye hazır değildir,  Kişiliklerine saygı duyulmasını isterler, alıngandırlar,  Deneyimleri ile çelişen öğrenmelere direnç gösterirler,  Hemen ya da kısa sürede uygulayabileceği bilgi ve becerileri öğrenmek ister,  Grup etkileşiminden hoşlanır  Öğrenme sürecine etkin katılmak, deneyimlerini paylaşmak, görüşlerini açıklamak ister 50

 Eğitim içeriğinin belirlenmesinde yer almak ister,  Problemlerini kendi başına çözebilecek birikimi sağlayacak yöntemleri öğrenmek ister,  Çevresini tanıma, denetimi altına alma ve ondan zevk alma isteğine ağırlık verir,  Ödül aldığı veya öğrendiklerini kullandığı sürece öğrenme cesareti artar,  Yetişkin öğrenci, öğrenmeye ayırdığı saatlere zamana değer verir ve bu zamanının yapıcı şekilde kullanılmasını bekler.. 51

 Birincil sağlık eğitimi  İkincil sağlık eğitimi  Üçüncül sağlık eğitimi ile gerçekleşir. 52

 Sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik eğitim programlarını içerir. Bireylerin sağlık düzeylerinin korunması ve geliştirilmesi hedeflenir. 53

 Hastalık durumlarında sağlığı geliştirme ve önceki durumuna döndürmeye yönelik eğitim programlarını içerir.  Örneğin: Sigara bırakma, kendi kendine meme muaynesi vb.. 54

 Komplikasyonlarda korunma ve rehabilitasyonu içerir. Bireyin hastalık ya da sakatlık durumunda potansiyelinin en üst düzeye çıkarmayı hedefler. 55

 Tıbbi yaklaşım  Davranış değişimi yaklaşımı  Eğitimsel yaklaşım  Birey merkezli yaklaşım  Sosyal değişim yaklaşımı 56

 Hasta eğitimi; bireylerin yaşam kalitesinin arttırılması, hastaneye geliş için ayrılan zamanın, hastane tedavileri için harcanan maliyetin ve hastane enfeksiyonlarının azalmasını sağlamaktır. 57

 Eğitim yapılırken, farklı yaş gruplarında farklı eğitim yöntemleri kullanılmalıdır.  Hasta eğitiminde; mevcut bilgiler ve gereksinimler saptanmalı, bireylerin tedaviye bakış açısı belirlenmeli ve gereksinimler doğrultusunda hasta ile birlikte eğitimler planlanmalıdır. 58

 Hasta eğitimi; bireyin sağlığını ve hastalığını en üst düzeyde yönetmesini sağlayan eğitimdir.  Hastanın doktoru, hemşiresi ve diyetisyeni tarafından verilmelidir.  Tedavi ve bakımını yürüten hemşire hasta ile direk ve sürekli iletişimde olduğu için diğer sağlık elemanlarına göre hasta eğitiminde daha etkin rol oynar. 59

 Hasta eğitim programı, hedeflenen hasta davranışlarını tam olarak belirlemeli ve engelleyen nedenleri tanımlamalıdır.  Eğitimin etkinliğini artırmak için kombine yöntemler kullanılmalıdır.  Hasta eğitiminde etkin iletişim becerileri gereklidir.  Hasta eğitiminde davranış değişikliği yapmak için sadece bilgi yeterli değildir. 60

 Hasta eğitimi hastanın bilmesi gerekene değil, yapması gerekene yönelik olarak düzenlenmelidir.  Hasta eğitimcileri hastalarda geçici davranış değişikliklerinden çok kalıcı davranış değişikliği başarısına önem vermelidir.  Hasta eğitim programları olağan tıbbi bakım kaynaklarıyla koordineli olmalıdır. 61

1. Sağlığı geliştirici davranışlar kazandırmak 2. Hastalıkların önlenmesini sağlamak 3. Hastalıklarla baş etmek 62

 1.Öncelikleri Ortaya Koyma:  2. Zamanlama  3. Öğretme Konularını Organize Etme  4.Öğrenenin Dikkatini ve Katılımını Koruyup Sürdürme  5.Mevcut Bilgi Üzerine Öğretme  6.Öğretim Yöntemlerinin Seçimi 63