MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
REHBERLİK DERS II.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
PROGRAM TASARIMI
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Comenius Programı Onur AYDEMİR
REHBERLİK DERSİ III.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Bilgisayar Destekli Eğitim
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK ve DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MBS’Yİ NASIL KULLANABİLİRİM?
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.
YURTDIŞI İŞ PİYASASINDA MESLEKLER
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Örgütsel Kariyer Planlaması
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
MYK NEDİR ?? Meslek standartlarını temel alarak,teknik ve mesleki alanlarda,ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek; denetim,ölçme ve değerlendirme,belgelendirme.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KARİYER GELİŞTİRME.
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
Mesleki Rehberlik - I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

YETERLİLİK İş tanımlarında ve mesleklerde bir işin yapılabilmesi için gerek duyulan bilgi, beceri ve tutumların belirlenmesine işaret eden yeterlilik yaklaşımı, 1970’lerden bu yana gündemdedir. McClelland’ın akademik yetenek ve konu bilgisi ölçen testlerin; çalışma yaşamındaki performansı yordamak için yeterli olmadığını, kişisel özelliklerin, deneyimin, davranış özelliklerinin ve dürtülerin çalışma yaşamında başarılı olan ve olmayanları ayırt etmede daha etkili olduğunu belirtmesiyle yeterlilik alanına ilgi duyulmaya başlanmıştır.

YETERLİLİK Yeterlilikler, 80’lerden itibaren İnsan Kaynakları Gelişimi (İK) alanında daha çok kullanılmaya başlanmıştır. Özellikle yönetim alanında, kuruluşlara etkili liderlerin seçilebilmesi için yeterlilik yaklaşımından yararlanılmıştır. Bu amaçla performansı yüksek olan yöneticiler gözlenmiş ‘etkili yöneticilik’ ile ilişkili olduğu belirlenen özellikler ve beceriler tespit edilmiştir. Daha sonra bu özellikler ve beceriler yönetici seçmekte, değerlendirmekte ve geliştirmekte referans olarak kullanılmıştır.

YETERLİLİK Bu yaklaşım, eğitim dahil olmak üzere diğer alanlardaki uygulamaları da etkilemiştir. “Yeterliliğe Dayalı Yetiştirme” 1970’lerin sonu ve 1980’lerin başında yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. 2000’lerde Avrupa Birliği’nin kısa sürede genişlemesi ve vatandaşların üye ülkelerde serbest dolaşım hakkını elde etmesi ile çalışanların yeterliliklerinin belirlenmesi ve gittikleri ülkelerde tanınması önem kazanmıştır.

YETERLİLİK YAKLAŞIMI Deneyimlerle kazanılan somut yeterliliklerin teşhis edilmesini ve tanınırlık kazanmasını kolaylaştırmakta, Bireylerin önceki öğrenmelerinin dikkate alınması, yetiştirme kurslarına katılmaları, bilgi ve becerilerinin sertifikalandırılması ve işe alınmaları için yeni olanaklar sağlanabilmektedir. Bu nedenle de ekonomiktir.

YETERLİLİK YAKLAŞIMI İş piyasasındaki hızla değişen becerileri karşılayan eğitim ve yetiştirme sistemleri üzerinde denetim oluşturmak, Ölçülebilen ve test edilebilen performans düzeyleri ile kurumların/ bireylerin hesap verebilirliğinin artmasını kolaylaştırmak ve böylece kalitenin garantilenmesine katkı sağlamak, Çalışanların farklı pozisyonlara geçmesine, aldıkları ücretlerin belirlenmesine, benzer işlerin yapıldığı diğer kurumlara transfer olmalarına vb.olanak tanımak amaçlanmaktadır.

MESLEKİ YETERLİLİK İnsan kaynakları alanında gelişmiş ülkelerde, iş gücünü yetiştirme, değerlendirme ve geliştirme amacıyla yeterliliklerden yararlanılmaktadır. Avrupa Birliğine uyum sürecinde ve gelişmiş ülkelerle eş düzeyde olma çabasında Ülkemizde de meslek standartlarının belirlenmesi ve uygulanması gerekli olmaktadır.

TÜRKİYE’DE MESLEKİ YETERLİLİK Ülkemizde mesleki yeterlilikler 1990’lı yıllarda İK alanında kullanılmaya başlanmıştır. 2006’da AB uyum programları çerçevesinde ulusal ve uluslararası meslek standartlarını temel alarak,  teknik ve mesleki alanlarda ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek,  denetim, ölçme, değerlendirme, belgelendirme ve sertifikalandırmaya ilişkin faaliyetleri yürütmek için gerekli ulusal yeterlilik sistemini kurmak ve işletmek üzere Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) kurulmuştur.

TÜRKİYE’DE MESLEKİ YETERLİLİK MEB Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü 2006 yılında Temel Eğitime Destek Programının Öğretmen Eğitimi bileşeni kapsamında öğretmen yeterliliklerini belirlemiştir. Bu çalışma çerçevesinde genel yeterlilikler ve özel alan yeterlilikleri belirlenmiş, 2008’de kitap olarak yayınlanmıştır.

Y ETERLILIKLERE DAYALı INSAN KAYNAKLARı HIZMETLERI Hizmet sunanların farklılığına bağlı dezavantajları ortadan kaldırmasına, Meslek standartlarının gelişmesine, İşin kalitesinin artmasına katkıda bulunmakta, Uluslararası mesleki etkileşimlerini ve gelişimini izlemek açısından da şeffaflık sağlamaktadır.

PDR ALANINDA MESLEKİ YETERLİLİK Rehberlik hizmetlerinin gelişmesine ve hizmet kalitesinin artmasına katkıda bulunacak, Hizmeti sunanların bilgilerinin, yeteneklerinin, becerilerinin ve tutumlarının hızla değişen bireysel gereksinimleri ve işyeri gereksinimlerini karşılayabilecek nitelikte/yeterlikte olmasına katkıda bulunacak, Ülke gelişimini olumlu yönde etkileyecektir.

Bireysel açıdan değerlendirildiğinde, gerçekleştirilebilir nitelikler olarak yeterlilikler, herhangi bir mesleği uygulayanların kendi kendilerini değerlendirmeleri (öz değerlendirme) ve geliştirmeleri için bir araç işlevi görmektedir.

PDR ALANINDA MESLEKİ YETERLİLİK PDR hizmetlerinin profesyonel bir meslek alanı olarak tanınması ve profesyonel olmanın gerektirdiği nitelikleri karşılaması, gelişmesi ve örgütlenmesi için yeterliliklerin belirlenmesi önemli bir adımdır. Bu hizmetlerin ulusal ve uluslar arası meslek standartları temel alınarak yüksek kalitede verilmesi ülke gelişimini doğrudan etkileyeceği için önemlidir.

PDR ALANıNDA MESLEKI YETERLILIK Mesleki yeterlilikleri kazandıracak eğitim kurumlarının ve programların tanınması, belgelendirme ve sertifikalandırmaya ilişkin çalışmaların yapılması için yeterliliklerin belirlenmesi, hizmetin kalitesini garantilemek için başlangıç noktasını oluşturmaktadır. Düzenlenecek hizmetiçi eğitim programları ile PDR hizmetlerinin ve çalışanların kalitesinin artırılması mümkün olabilecektir.

PDR ALANıNDA MESLEKI YETERLILIK Ayrıca çalışan kalitesinin AB’ye üye ülkelerle eş düzeye çıkarılması ve çalışanların eşdeğer diploma ve sertifikalara sahip olmaları alandaki gelişmeleri yakından izleyebilmelerinin yanısıra, istedikleri taktirde AB ülkelerinde çalışmaları için de zemin oluşturacaktır.

TEŞEKKÜR EDERİZ