GÖRSEL TASARIM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Advertisements

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Ders Kitaplarında Tasarım
Solucanların Işığa Karşı Tepkisi
Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Görsel Tasarım İlkeleri
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARI
Duran Uygur
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SORULARI
Görsel Tasarım Bayram Güzer.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları.
Mesaj Düzenleme İlkeleri
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
Öğretim İlkeleri.
Görsel / Uzaysal Zeka.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 6.Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ,TASARIMI VE HAZIRLANMASI
GÖRSEL TASARIM.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Sunu HazIrlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Fatih İlköğretim Okulu Merve ÖZDEMİR
BÖLÜM 6.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
ANI YAYINCILIK EĞİTİM VE DANIŞMANLIK
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Ders Kitabında Görsel Düzen
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Görsel Tasarım İlkeleri
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
GÖRSEL TASARIM İLKELERİ “Bir resim bin kelimeye bedeldir”
Çalışma Yaprağı.
GÖRSEL TASARIM.
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
UZAKTAN EĞİTİM SÜREÇLERİNDE MATERYAL ORTAM ve TEKNOLOJİ TASARIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BÖLÜM 7 GÖRSEL MATERYALLER TASARIMI. BÖLÜM 7 GÖRSEL MATERYALLER TASARIMI.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
GÖRSEL TASARIM.
TASARIM NEDİR? Tasarım, anlamlı sıralama için bilinçli şekilde harcanan çabadır. Herhangi bir öğretim materyalinde kullanılan her türlü yazı, resim, grafik,
Slayt Hazırlarken ve Sunarken …
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
SAYFA PLANI OLUŞTURMA.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
TEMEL TASARIMIN 10 İLKESİ. 1.Denge / Balance 2.Hiyerarşi / Hierarchy 3.Örüntü / Pattern 4.Ritim / Rhythm 5.Boşluk-Espas / Space 6.Orantı / Proportion.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

GÖRSEL TASARIM

Tasarım Öğeleri Çizgi Şekil Alan Boyut Doku Renk

TASARIM İLKELERİ

Tasarım İlkeleri Bütünlük Denge Vurgu Hizalama Yakınlık

Bütünlük Bütünlük, bir görseli meydana getiren öğelerin bir bütün olarak görünmesini sağlayan, öğeler arasındaki ilişkidir. Bütünlüğü oluşturacak olan ilişkinin kurulabilmesi için bir önceki konuda bahsedilen tasarım öğelerinden (çizgi, şekil, renk, vb.) faydalanılır. Materyal içerisinde bütünlüğün sağlanmış olması mesajı anlamayı ve yorumlamayı kolaylaştırır.

Bütünlük

Bütünlük Bütünlüğün sağlanması açısından yapılan hataların başında materyalin içinde çok sayıda ve birbiri ile ilişkisi düzgün bir şekilde ifade edilememiş öğelerin kullanımı yer alır. Bu tür hataları en aza indirebilmek için verilmek istenen mesaj tasarımcı tarafından açık ve net olarak ifade edilebilmelidir. Tasarımcının aklına gelen tüm fikirler materyale yansıtılmamalıdır.

Bütünlük

Bütünlük

Alan Üçüncü Kural Tekniği

Bütünlük

Denge Denge, öğelerin yatay ve dikey olarak materyale eşit ağırlıkta dağıtılması (yerleştirilmesi) yoluyla oluşturulur. İki türlü denge vardır: Formal (Simetrik): Bir materyalin ortadan ikiye bölündüğünde öğelerin simetrik olarak (her iki tarafta da birbirinin aynı şekilde) yerleştirilmesi. İnformal (Simetrik olmayan): Ağırlık olarak her iki tarafta eşittir ancak kullanılan öğeler farklıdır. Dengenin informal şekilde sağlanması materyale belirli ölçüde hareketlilik kazandırabilmektedir.

Denge

Denge

Denge

Vurgu Materyal’de kullanılan görsellerin belirli bir bölümüne dikkat çekilmek istenebilir. Öğeyi ilgi merkezi haline getirebilmek için kullanılan farklı teknikler bulunmaktadır. Bu teknikler bazıları aşağıda listelenmiştir: Ok ve benzeri yön gösteren çizgilerin ve şekillerin kullanılması. Odaklanılacak öğenin farklı şekilde boyutlandırılması. Farklı renk ve doku kullanımları.

Vurgu

Vurgu

Vurgu

Hizalama Hizalama, görsel materyallerin daha kolay algılanmasında, öğeler arasında kurulan ilişkilerin daha rahat anlaşılmasında önemli rol oynar. Materyal içinde düzenli bir şekilde yerleştirilmiş öğeler öğrenmede de kolaylık sağlar. Materyalde hizalama kullanımı sırasında, öğeler arası hizalamanın yanı sıra tüm öğelerin materyale göre hizalanmasına da özen gösterilmelidir.

Hizalama

Yakınlık Eğitim materyallerinde belirli bir kavramı ifade edebilmek, mesajı iletebilmek için birden fazla öğe kullanılabilir. Bu öğelerin arasındaki ilişkiyi öğelerin birbirleri arasındaki uzaklıkları ve yakınlıkları belirler. Birbirleri ile yakın öğeler ilişkili uzak olan öğeler ise ilişkisiz olarak anlamlandırılırlar.

Yakınlık Ana Kavram Ana Kavram İlişkili Öğeler İlişkisiz Öğeler Alt Kavram Ana Kavram İlişkili Öğeler İlişkisiz Öğeler

Yakınlık

Eğİtsel Materyallerde Görsel TasarIm

Resim, Fotoğraf ve Grafik Kullanımı Bu öğelerin kullanımı ne çok soyut ne de çok gerçekçi olmalıdır. Gerçek resimler (fotoğraflar) yerine karikatürler, çizimler ya da diyagramlar kullanılmalıdır. Bu şekilde çok fazla ayrıntıya girerek öğrencinin dikkatinin dağılması ve odaklanılacak ana konudan uzaklaşması önlenebilir.

Resim, Fotoğraf ve Grafik Kullanımı

Resim, Fotoğraf ve Grafik Kullanımı Öğretim amaçlı bir görsel materyal tasarlarken, nesnelerin gerçeklik derecesinden çok anlamsal boyutunu dikkate almak gerekmektedir. Boyut açısından öğenin daha iyi ifade edilebilmesi için ölçek kullanılabilir. Rakamsal bilgilerin aktarılmasında grafiklerden faydalanılmalıdır.

Metin Kullanımı Görselin genelinde aynı tip yazı tipinin kullanılmasına gayret gösterilmelidir. Belirli bir noktaya dikkat çekilmesi amacıyla altı çizili, kalın, renkli ya da italik yazı tipi tercih edilebilir.

Metin Kullanımı Sürekli büyük harf ya da yazı tipi efektleri (altı çizili, italik vb.) kullanılması okunabilirliği azaltacaktır. Bu tür kullanımdan kaçınılmalıdır.

Metin Kullanımı Sunum için hazırlanan materyallerde en çok karşılaşılan hatalardan biri örnekte görüldüğü gibi uzun metinlerin ardı ardına kullanılmasıdır

Metin Kullanımı Zemin ve metin renginin yanlış kullanımı

Renk Kullanımı Dikkat çekilmek istenilen öğelerin renk seçimlerinde parlak ve canlı renklere ağırlık verilmelidir. Bir bütünü oluşturan öğelerin (örneğin bir sunumu oluşturan yansıların) her birinde aynı temanın (zemin rengi, yazı tipi rengi vb.) kullanılmasına özen gösterilmelidir. Görsellerdeki renk sayısı kısıtlanmalıdır. Renk kullanımında aşırıya kaçmak, görselin rahat takip edilebilmesini engelleyebilir.

Renk Kullanımı Görsel içinde aşırı renk kullanımı

Biçim Görsel, mümkün olan en sade şekilde hazırlanmaya çalışılmalıdır. Görsel içinde kullanılan öğelerin dengeli bir şekilde yerleştirilmesi gerekmektedir. İnsan gözüne uyum sağlayacak şekilde, özellikle yansıtılan materyallerde yatay kullanıma dikkat edilmelidir. Görsel, farklı ışık koşullarında ve değişik uzaklıklardan okunabilir olmalıdır.

Biçim

Dinlediğiniz için teşekkür ederim…