PERSONELİN YÜKSELMESİ. Personelin verimli çalışmasını sağlayacak önemli güdülerden birisi “personelin yükselmesi” (terfi etmesi)’dir. Personelin yükselmesinde.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Advertisements

Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
ÖĞRETİM ÜYESİ DIŞINDAKİ ÖĞRETİM ELEMANI KADROLARINA NAKLEN VEYA AÇIKTAN YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK MERKEZİ SINAV İLE GİRİŞ SINAVLARINA İLİŞKİN USUL.
Sağlık Bakanlığı için Ölüm Nedeni İstatistiklerinin Önemi
EĞİTİM KURUMU YÖNETİCİLERİ GÖREV SÜRESİ UZATMA İŞLEMLERİ
HEMŞİRELİK VE EBELİK LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI
SAYED SAĞLIK SEMPOZYUMLARI
Personel İhtiyacının Belirlenmesi ve Planlanması
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI ERZ İ NCAN ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü.
Amaç MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, liyakat ve kariyer ilkeleri çerçevesinde, hizmet gerekleri ve personel planlaması esas alınarak Sağlık Bakanlığında.
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBESİ  Çalışma hayatı süresince bilgi, beceri ve verim düzeyini yükseltici plânlı eğitim etkinlikleridir.  Çalışma.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
ÖZGÜVEN SAĞLAMA VE DESTEK OLMA Halk Sağlığı Müdürlüğü Çocuk Ergen ve Kadın Üreme Sağlığı Birimi.
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
SAĞLIK TESİSLERİ YÖNETMELİĞİ Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü 2011.
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sağlık Görevlisi Tanım Görevleri Kulanılan Alet ve Malzemeler
TANIMLAR GÖREV VE SORUMLULUKLAR
ANADOLU TEKNİK PROGRAMI (ATP) / ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA (AMP) ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME KILAVUZU.
70.Yıl Cumhuriyet mesleki ve teknik anadolu lisesi
Performans Değerlendirme
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ PERSONELİNİN YER DEĞİŞTİRME
DERSİN ADI:EĞİTİM YÖNETİMİ Doç.Dr. İlyas YAVUZ
Ö ğ retim Üyeli ğ ine Yükseltilme ve Atanma YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Bankalarda Kurumsal Yönetim
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Yer Değiştirme. YER DEĞİŞTİRME Madde-72: Yer değiştirme suretiyle atanma Kurumlarda yer değiştirme suretiyle atanmalar; hizmetlerin gereklerine, özelliklerine,
Perşembe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Hasta ve Yaşlı Bakımı Alanı
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Kamu Hizmetine Giriş. Bu hafta neler var...  Kamu Hizmetine Girişte Anayasal İlkeler  Hizmete Girişte Aranan Genel ve Özel Şartlar  Hizmete Alma Politikası.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
NORM KADRO UYGULAMALARI
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Egemen Olan İlkeler: 2
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Egemen Olan İlkeler: 1
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Örgütsel Kariyer Planlaması
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI. KAMU VE ÖZEL SEKTÖRDE KARİYER İMKANI Vergi Denetim Kurulu, mensuplarına kariyer imkanı sunan bir okuldur. Vergi Müfettişleri.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Muzaffer KÜÇÜKBULUT MÜFETTİŞ
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
T.C Ordu Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü Performans Değerlendirme Semineri.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ZEYNEP TANRIKULU 5-A İL YÖNETİMİ YAŞADIĞIMIZ YERİN YÖNETİMİ: Ülkemiz, devletin kamu hizmetlerini her yere daha rahat götürebilmesi, toplumun ihtiyaçlarını.
Yer Değiştirme.
KARİYER VE LİYAKAT SİSTEMİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞTİRME
AKADEMİK KADRO VE YAZIŞMAŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YETKİ VE GÖREVLERİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
OKULDA PERSONEL HİZMETLERİ
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
YÜKSEKÖĞRETİM ÜST KURULUŞLARI İLE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ ODTÜ – PDB
KARİYER SİSTEMİ.
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İÇİŞLERİ BAKANLIĞI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ USUL VE ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK.
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Sunum transkripti:

PERSONELİN YÜKSELMESİ

Personelin verimli çalışmasını sağlayacak önemli güdülerden birisi “personelin yükselmesi” (terfi etmesi)’dir. Personelin yükselmesinde uygulanan başlıca iki yöntem vardır.

1)Kariyer Sistemi Bu sistem özellikle Avrupa Anakarası ülkelerinde ve Fransa’da uygulanmaktadır. Sistemin özü “belli görevlere gelebilmek için yönetimde belli aşamaları geçmek gerekir” biçiminde özetlenebilir. Söz gelimi, il sağlık müdürü olabilmek için, örgütte en az 10 yıl çalışmış olmak, bu süre içinde de sağlık ocağı hekimliği ile sağlık müdür yardımcılığı görevlerinde bulunmak gereklidir. Sağlık müdürlüğü yapmayanlar da, daha üst bir göreve, söz gelimi genel müdür yardımcılıklarına atanamazlar. Kariyer sistemi yakın zamanlara kadar ülkemizde kesinlikle uygulanan bir yönetim modeli idi.

Kariyer sisteminin hem iyi hem de iyi olmayan yanları vardır. Kariyer Sisteminin iyi yanları şunlardır: Bu sistem yükselme açısından personele tam bir güvence verir Tüm personel, belli görevlere daha önce hangi görevleri yapmış olan(lar)ın geleceğini bilir.

Kariyer sistemi yönetimi ve yöneticiyi yan etkilerden korur. Torpil ve kayırmaları göğüslemek, yönetici için bu sistemde daha kolaydır.

Belli göreve daha önce örgüt içinde, belli bir düzeye kadar eğitim görmüş kişilerin gelmesini sağlar. Bu personel örgütün görevlerini, işleyiş biçimini oldukça iyi bilir.

Kariyer Sisteminin iyi olmayan yanları şunlardır: Bir üst aşamaya bu tür yükselmede en iyileri seçmek her zaman olanaklı değildir Belli bir görev için en iyileri ve yeteneklileri seçmek, bu sistemde yöneticinin büyük ölçüde elinde değildir.

Bu sistem, yükselme yönünden görevlileri güdüleyici değildir. Çünkü, belli aşamalardan geçen görevliler, belli görevlere yükseleceklerdir. Bu belli aşamalarda, ya da birkaçında, orta karar başarılı olmak, yükselmek için yeterli olacaktır.

Hele bu aşamalardan geçmiş olan personelin rakibi yoksa, bu bir üst göreve nasıl olsa kendisi atanacağı için, daha çok ve verimli çalışması için ortada bir neden yoktur.

LİYAKAT SİSTEMİ Liyakat sisteminde belli bir göreve atanmada tek ölçüt, personelin bu görevi yapacağı inancıdır. Hiçbir ön koşul aranmaz.

Belli, özel görevler dışında, atanacak personelin bu görevin gerektirdiği eğitimi görmüş olması da gerekli değildir. Söz gelimi, bir ile vali atanacaksa, atanacak kişinin siyasal bilgiler eğitimi görmüş olması gerekli değildir. Bu koşul, ancak özel görevlerde aranır. Örneğin, bir hastaneye iç hastalıkları uzmanının atanmasında olduğu gibi.

Liyakat Sisteminin iyi olan yanları şunlardır: Bu sistem yükselme açısından, bireyleri son derece güdüler. Eğer, kayırma ve torpil söz konusu değilse, her göreve kesinkes o görevi en iyi yapabilecek olanlar gelir. Bu sistemin iyi uygulandığı örgütler son derece dinamik olur.

Liyakat Sisteminin iyi olmayan yanları şunlardır: Bu sistem kayırma ve torpile son derece açıktır Kayırma ve torpil söz konusu olmasa bile, özellikle gelişmekte olan ülkelerde, daha önce uzun süre kariyer sistemi uygulanmış olduğundan, atamaları halk ve diğer personel son derece yadırgar. Her atama bir huzursuzluk kaynağı olur. Kariyer sistemine göre bu göreve atanmayı bekleyen personel küser, yeni geleni her fırsatta çelmelemeye çalışır.

Bu sistemin bir diğer sakıncası da, personeli asıl- önemli görevlerini değil, göze çarpan, sükse sağlayan işleri yapmaya yöneltmesidir. Örneğin; kariyer sistemi uygulanan bir ülkede, sağlık müdürünün bebek ve çocukları bağ ışıklamaya yönelmesi beklenir. Bu bir temel sağlık hizmetidir. Liyakat sisteminin uygulandığı bir ülkede ise, bu sistem sağlık yöneticisini, sözgelimi hastaneye bir ek bina yapmaya yöneltir. Çünkü bu hizmet göze çarpan, sükse sağlayan bir hizmettir.

Liyakat ve Kariyer sisteminin saf olarak uygulandığı ülke yoktur. Tüm ülkelerde bu ikisinin değişik oranlardaki karışımı yöntemler uygulanmaktadır.

SAĞLIK BAKANLIĞI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELMEVE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ Amaç : Bu yönetmeliğin amacı, liyakat ve kariyer ilkeleri çerçevesinde, hizmet gerekleri ve personel planlaması esas alınarak Sağlık Bakanlığında görev yapan personelin görevde yükselme ve unvan değişikliğine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Başhemşire kadrosuna atanabilmek için; Hemşirelikte en az lisans eğitimine sahip olmak, Kurum/kuruluşta, hemşirelikte lisans eğitimine sahip hemşire bulunmaması halinde diğer hemşirelerden de görevlendirme yapılabilir.

Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavında başarılı sayılabilmek için sınavdan 100 tam puan üzerinden en az 70 puan almak şarttır. Sınav sonuçları; sınav tarihinden itibaren iki yıl süreyi aşmamak üzere, aynı görev için yapılacak müteakip sınava kadar geçerlidir.