BOLOGNA BİRİM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI OCAK, 2016 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Advertisements

T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Bilgi Paketi Çalışmaları
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ

Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Mustafa Kemal Üniversitesi
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
AKREDİTASYON ve EĞİTİM STANDARTLARI
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
Uzaktan Eğitimde Akreditasyon
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ VE SERTİFİKASYON (6. Komisyon)
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ PROJE KOORDİNASYON OFİSİ BİRİMİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 1 FEN, EDEB İ YAT, FEN-EDEB İ YAT, D İ L VE TAR İ H CO Ğ RAFYA FAKÜLTELER İ Ö Ğ RET İ M PROGRAMLARI DE Ğ ERLEND.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
BOLOGNA KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ KALİTE ÇALIŞMALARI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ MEVZUATI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖĞRENME ÇIKTILARI YAZIMINDAKİ FİİLER
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

BOLOGNA BİRİM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI OCAK, 2016 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

GÜNDEM  Bologna Bilgi Paketi *Ders içerikleri girilirken dikkat edilmesi gereken noktalar *Ders içeriklerinin İngilizce çevirilerinin kontrolünün sağlanması *Bologna Bilgi Paketindeki eksikliklerin tamamlanması  Ders teklifleri onay süreci *İş akış şeması  İzlenecek yol *Bologna süreci ile bundan sonraki aşamada neler yapılacak? (Akreditasyon)  Öneri, eleştiri ve düşünceler Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Ders içerikleri girilirken dikkat edilmesi gereken noktalar  En sık yapılan hata: dersin öğrenme çıktılarının kurallara uygun olarak yazılmaması Öğrenme çıktılarının sonuna “bilgisi, becerisi, gücü, yeteneği, oluş, farkındalık, hoşgörürlük” gibi sözcüklerden biri getirilmeli ya da öğrenme çıktısı “… -ebilme” ifadesi ile sonlandırılmalıdır. Örneğin; anlama yeteneği, bilebilme, öğrenebilme gibi belirsiz ifadelerden kaçınınız. Bunun yerine; “…çizebilme, …gösterebilme, …problem çözebilme, …açıklayabilme, …örnek verebilme, …hatırlayabilme, …tasarlayabilme, …uygulayabilme, …eleştirebilme, …karşılaştırabilme, …çalıştırabilme, listeleyebilme, …kullanabilme” gibi ifadeler kullanmaya çalışınız. Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

BOLOGNA BİLGİ PAKETİ YANLIŞ Analitik düşüncenin önemini kavratmak Enerji iletim hatlarını sınıflandırabilir. İşletmenin temel fonksiyonlarını açıklayabilmeli Kentsel lojistik faaliyetlerini uygular Matematiksel yöntemler ile fiziksel problemleri analiz etmek DOĞRU Analitik düşüncenin önemini kavrayabilme Enerji iletim hatlarını sınıflandırabilme İşletmenin temel fonksiyonlarını açıklayabilme Kentsel lojistik faaliyetlerini uygulayabilme Matematiksel yöntemler ile fiziksel problemleri analiz etme becerisi Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Ders içerikleri girilirken dikkat edilmesi gereken noktalar  Dersin AKTS değeri ile AKTS hesaplama içeriğinde görünen değer arasında farklılık bulunmamalı Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

BOLOGNA BİLGİ PAKETİ  Kırklareli Üniversitesi Program-Öğrenme Çıktısı ve AKTS Hazırlama Kılavuzuna aşağıdaki linkten ulaşılabilir:  Önemli Dökümanlar  Bologna Bilgi Paketi Hazırlamahttp://bologna.klu.edu.tr/ Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Ders içeriklerinin İngilizce çevirilerinin kontrolünün sağlanması  İngilizce çevirilerinde Üniversitemiz İngilizce okutmanlarından destek alınabilir  Dersin öğrenme çıktıları için  «Students will be able to…» şeklinde cümleler kurulmalı Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

BOLOGNA BİLGİ PAKETİ  İngilizce ve Türkçe içeriklere ait eksikliklerin tamamlanması için son gün  19 Şubat 2016  Tüm bölümlerin kontrolünün Bologna birim koordinatörleri tarafından yapılıp Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğüne üst yazı ile bildirilmesi gerekmektedir. Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

DERS TEKLİFLERİ ONAY SÜRECİ  ÖNERİ: Yeni ders/ders planı teklifleri yapılırken bölüm/birim koordinatörlerinin onayından sonra ve Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının değerlendirmesinden sonra Akademik birim yönetim kuruluna girmesi  Amaç: Zaman kaybının önlenmesi Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

DERS TEKLİFLERİ ONAY SÜRECİ Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

BUNDAN SONRAKİ ADIM NEDİR? Bologna süreci ile bundan sonraki aşama Akreditasyon:  Eğitim programlarının veya kurumlarının belirli kalite standartlarını karşıladıklarını belirlemek için incelenmesi ve belgelendirilmesi süreci.  Bir defaya mahsus değil, uzun dönemli, periyodik iç ve dış değerlendirmeye dayalı Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

AKREDİTASYON HAKKINDA…  Uygulanmaya başlanan Bologna sürecinin işlerliğinin ölçülüp değerlendirilmesi, bu sürece katılan kurumların akredite olmalarını, diğer bir deyişle uyguladıkları programların kalitelerinin ve geçerliliklerinin tescil edilmelerini gerektirmektedir.  Bu amaçla akademik birimlerde, Bölüm Akreditasyon Komisyonları kurulmalı ve bu komisyonlar vâsıtasıyla Bologna süreci kapsamında hazırlanan Akademik Paket içindeki verileri göz önüne alarak, öğrenci anketlerinden ölçme ve değerlendirme süreçlerinin bir parçası olarak elde edilen sonuçlar ve öğretim üyeleri ile bölüm kurullarında yapılan fikir alışverişlerinden ortaya çıkan görüşler doğrultusunda, her programın Program Çıktıları ve Öğrenim Amaçları belirlenmelidir. Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

 Sonuç olarak elde edilen bu veriler kullanılarak, her program, Özdeğerlendirme Raporu hazırlamalıdır.  Kalite Güvencesi kapsamında, akademik birimlerimizin akreditasyonu için hazırlık çalışmalarına başlanması ve ilk adım olarak program amaç/hedef ve program çıktılarının ölçme değerlendirilmesinin yapılması AKREDİTASYON HAKKINDA… Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

 Öğrenciler ve tüm paydaşlar eğitim kurumlarının mükemmeliyet standartlarını sağlayıp sağlamadığı konusunda bilgi sahibi olurlar.  Özel sektöre kaliteli insan gücü yönünden kolaylık sağlar.  Yükseköğretim kurumları arasında kredi transfer işlemlerini kolaylaştırır.  Kaliteyi güvence altına alır.  Devlet fonlarına erişim imkanı sağlar.  Öğrenci ve öğretim elemanlarının değişim programlarının uygulanmasını kolaylaştırır.  Yüksek öğretim kurumlarının saygın bir kuruluş tarafından akredite edilmesi veli ve öğretmenlerin okula yönelik güvenini arttırır.  Çalışanların sürece katılımı teşvik eder.  Gelecekle ilgili planlama olanağı sağlar.  Ulusal eğitim sistemi ile uluslararası sistem arasında yaşanabilecek uyum sorunlarını ortadan kaldırır. Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü AKREDİTASYONUN YARARLARI

ÖZETLE AKREDİTASYON NEDENLERİ  Eğitimin standardizasyonu  Eğitim kalitesini arttırma, sürekli iyileştirme  Nitelikli mezunlar yetiştirme  Öğrenci değişim programları Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

GENEL ÖLÇÜTLER  Öğrenciler  Program eğitim amaçları  Program çıktıları  Sürekli iyileştirme  Eğitim planı  Öğretim kadrosu  Altyapı  Kurum desteği ve parasal kaynaklar  Organizasyon ve karar alma süreçleri  Disipline özgü ölçütler Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

YÖK Tarafından Yetkilendirilmiş Bağımsız Kurumlar  MÜDEK – Mühendislik programlarını değerlendirme ve akreditasyon  MİAK – Mimarlık eğitim programlarını değerlendirme ve akreditasyon  FEDEK – Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya fakülteleri öğretim programlarını değerlendirme ve akreditasyon  UTEAK – Tıp  VEDEK – Veteriner hekimliği  HEMED – Hemşirelik Uluslararası Akreditasyon Kuruluşları  ABET Mühendislik ve Teknoloji Akreditasyon Kurulu (ABD)  FEANI – Avrupa Mühendislik Birliğinin oluşturduğu akreditasyon kuruluşu  AACSB, EFMD, FIBAA, ABS – İktisadi ve İdari Bilimler başta olmak üzere sosyal bilimler için akreditasyon kurumları Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü YETKİLİ AKREDİTASYON KURULUŞLARI

Öneri, eleştiri ve düşünceleriniz? Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

TEŞEKKÜRLER… Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü