Akıcılık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
- DÜŞÜNMEYİ ÖĞRENMEK - ZİHİNSEL ETKİNLİKLER.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
Problem Çözme.
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
Altı Şapkalı Düşünme.
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
EĞİTİMDE DEĞİŞİM HAREKETİ 3.YENİ NESİL EĞİTİM KONFERANSI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Yaratıcı Düşünme.
21. Yüzyıl becerileri.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Problem Çözme Becerileri
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
YANSITICI DÜŞÜNME.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
Hazırlayan:Ahmet DEMiR
YEŞİM KULA ÖMER MART İLKÖĞRETİM OKULU REHBER ÖĞRETMENİ
DÜŞÜNMEYİ ÖĞRETME AKLIN SINIRLARINI GENİŞLETMEK İÇİN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
ÖZGÜVENLİ GELECEK PROJESİ
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
Düşünme Türleri ve Becerileri
İKİ DOĞAL SAYININ ARASINDA KAÇ TANE DOĞAL SAYI OLDUĞUNU BULMA - 1
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
Probleme Dayalı Öğrenme
Düşünme Becerileri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Problem Çözme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SCAMPER.
Orijinallik. Orijinallik; ilk defa ortaya konma, özgün olma anlamlarına gelmektedir. Orijinal olanı düşünebilme, yaratıcı düşünmenin temel bileşenlerinden.
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Yanal düşünme Yanal düşünme, problemleri endirekt ve yaratıcı yaklaşımla, hemen belirmeyen ve geleneksel adım adım mantıkla elde edilemeyen gerekçe kullanarak.
Üçlü Zeka Kuramı.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
7.SINIF 4.ÜNİTE İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR NAZİFE İLBEY.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YARATICI DÜŞÜNME.
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

Akıcılık

Akıcılık, yaratıcı düşünmenin boyutlarından biridir Akıcılık, yaratıcı düşünmenin boyutlarından biridir. Akıcılık, farklı düşünceler, çözümler ve alternatifler üretebilmek anlamına gelmektedir. Karşılaştığı güçlüğü aşabilmek adına farklı çözüm yolları üretebilen bir birey akıcı düşünmektedir.

Düşünmede akıcılık, farklı fikirlerin ortaya konmasını gerektirir Düşünmede akıcılık, farklı fikirlerin ortaya konmasını gerektirir. Bireyler tek bir doğru yanıtın olduğunu düşündüklerinde akıcı düşünememektedir.

Örneğin «bir cetvel ne işe yarar Örneğin «bir cetvel ne işe yarar?» gibi bireyi doğru yanıtı bulmaya yönlendiren bir sorudan daha çok «bir cetvelin kaç farklı kullanım biçimi olabilir?» sorusu düşünmede akıcılığı artıracaktır.

«Tek doğru yanıt varsa» adlı videoyu izleyiniz. https://www.youtube.com/watch?v=9TskeE43Q1M

Akıcı düşünebilmek, geçmiş deneyimlerden faydalanmayı gerektirdiği gibi esnek düşünmeyi yani karşılaşılan duruma farklı açılardan bakabilmeyi gerektirir.

Akıcı düşünme, yaratıcı düşünmenin gereklerinden biridir Akıcı düşünme, yaratıcı düşünmenin gereklerinden biridir. Akıcı düşünme, farklı düşünceler ortaya konmasını sağlayarak yaratıcı düşüncelerin ortaya çıkmasına zemin hazırlamaktadır.

1783 yılında Avusturyalı bestekar Mozart tarafından bestelenen Türk Marşının yeni yorumunu izleyiniz. Bu klipteki akıcı düşünmenin örneklerini bulunuz. https://www.youtube.com/watch?v=YXV_OU2loWs

Akıcı düşünebilmeyi geliştirmek için çeşitli uygulamalar yapılabilmektedir. Farklı fikirlerin birleştirilerek farklı durumlara uyarlanmasını temel alan SCAMPER tekniği bu uygulamaların başında gelmektedir.