İŞ AHLAKI VE SOSYAL SORUMLULUK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zinde İSG Etiği DRUZ.
Advertisements

Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
Bankacılık Etik İlkeleri
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Strateji Tasarımı İlker acar.
Lagimci.
Liderlik ve Örgütsel Adalet
KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ 2 VİZYONUMUZ 2 TEMEL DEĞERLERİMİZ 2  Dürüstlük 2  Tarafsızlık,
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Refah İktisadı Tanım: Kamu Ekonomisi
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
Uluslararası İş Etiği.
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
İŞYERİNDE ETİK (AHLAK)
YRD.DOÇ.DR. CİHAD DEMİRLİ
MESLEK ETİĞİ Öğr. Gör. Alev UYSAL.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Tartışma Hastane (sağlık kurumları) yönetimi niçin ayrı bir yönetim disiplini olarak gelişmiştir ?
MESLEK ETİĞİ Prof. Dr. Tamer Akça.
MESLEK YAŞAMI VE ETİK Kazanım: İş ve meslek yaşamında etik değerlerin önemini fark eder. 12. Sınıf 110 nolu kazanım etkinliği.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
MESLEK ETİĞİ. MENEMEN HALK EĞİTİM MERKEZİ 2014 – 2015 TÜRK HALK OYUNLARI YÖRE OYUNLARI ÖĞRETİCİSİ KURSU.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
GRUBUMUZUN WEB SAYFASI YAYINA GİRMİŞTİR: Bu sunuşu Çözüm Paylaşım Grubuna Üye olduğunuz için aldınız. Benzer sunuşları düzenli.
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
E- Ticaret Altyapısı.
Bülent Ecevit Üniversitesi
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
1 MESLEK ETIGI MESLEK İ ET İ K Ö ğ r. Grv. MEHMET AL İ ZENG İ N.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Henri Fayol ve Yönetim Süreci “Sınai ve Umumi İşlerde İdare” ( )
Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli
Etik İle İlgili Temel Kavramlar
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.

GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
20. KÖKENKÖKEN “Etik” terimi Yunanca ethos "töre" sözcüğünden türemiştir. Ancak tarihi süreç içerisinde töre sözcüğünden farklı anlamda kullanılmaya.
İŞ AHLAKI VE SOSYAL SORUMLULUK
Bankacılıkta ETİK 2017 R. Hakan ÖZYILDIZ
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
Sosyal Hizmet Etiği Doç.Dr. Elif Gökçearslan Çifci
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TKY UYGULAMASI.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
ETİK VE GÜVENLİK İnternette ne kadar güvendesin? 1.
Test 1.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Etik TANIMI ETİK, KİŞİNİN DAVRANIŞLARINI TEMEL ALAN AHLAK İLKELERİNİN TÜMÜDÜR. ETİK, İNSANLARA İŞLERİN NASIL YAPILMASI GEREKTİĞİNİ BELERLEMEDE YARDIMCI.
Etik TANIMI ETİK, KİŞİNİN DAVRANIŞLARINI TEMEL ALAN AHLAK İLKELERİNİN TÜMÜDÜR. ETİK, İNSANLARA İŞLERİN NASIL YAPILMASI GEREKTİĞİNİ BELERLEMEDE YARDIMCI.
Pazarlama İletişimi
TEST 1.
Sunum transkripti:

İŞ AHLAKI VE SOSYAL SORUMLULUK 3. BÖLÜM İŞ AHLAKI VE SOSYAL SORUMLULUK

İş Ahlakı Tanımları İş ahlakı; bütün ilişkilerde dürüstlük, güven, saygı ve hakça davranmaktır. İş ahlakı; genel ahlak kurallarının iş hayatındaki uygulamasıdır. İş ahlakı; dürüstlük ve doğruluk üzerine kuruludur ve toplumun beklentilerinden adil rekabete, reklamcılıktan halkla ilişkilere, sosyal sorumluluktan tüketicinin bağımsızlığına kadar çok farklı boyuttadır. İş ahlakı; işletme faaliyetlerinde iyi yada kötü kurallarla ilgilidir ve göreceli bir kavram olduğundan ifade ettiği anlam kişiden kişiye değişir.

Yalan zeka işidir dürüstlük ise cesaret… İş Ahlakı Yalan zeka işidir dürüstlük ise cesaret… Eğer zekan yetmiyorsa yalan söylemeye, cesaretini kullanıp dürüst olmayı dene. Victor Hugo Vergi ödememek, rüşvet, sigortasız işçi çalıştırmak, niteliksiz, ayıplı, güvensiz ya da tehlikeli ürün veya hizmeti piyasaya sürmek, rakip firmalar hakkında asılsız suçlamalarda bulunmak, satış sonrası hizmete ilişkin bilinçli eksiklikler bırakmak, ayrımcılık, hırsızlık vb.

İş Ahlakı Doğruluk, dürüstlük, güvenilir olma, sadakat, adalet, başkalarına yardım etme, başkalarına saygı gösterme, vatandaşlık sorumluluğuna sahip olma, yalan söylememe, başkasının hakkını yememe, karşısındakinin güç durumundan yararlanmama, acısı olanın acısını paylaşma, dayanışma, bireylerin eşitliğinin kabul edilmesi, kaynakların adil dağıtılması, mükemmeliyeti arama vb

İş Ahlakı Sorunlarının Nedenleri Kişisel Çıkar ve Bencillik Kar İçin Rekabet Baskısı İşletme Amaçları ile Kişisel Değerlerin Çatışması Kültürlerarası Çatışma

Kişisel Çıkar ve Bencillik Ahlaki değerlere uygun kişilerin alınması oldukça önemlidir. Bu süreçte rüşvet, zimmete para geçirme faaliyetlerini yapacak olanların işe alınmamasına dikkat edilmelidir. Kişisel çıkarlarını diğerlerininkinden üstün gören kişilere ‘ahlak egoisti’ denir. Onlara göre herşey serbesttir ve amaçları ‘bir numara olmaktır’.

İş Ahlakı Sorunlarının Nedenleri Kar İçin Rekabet Baskısı Firmalar bazen çok rekabetle karşılaştıkları zaman iş ahlakına uymayan kurallara başvurabilirler. İşletme Amaçları ile Kişisel Değerlerin Çatışması İşletme amacı kardır ve buna ulaşmak için topluma zarar verebilecek yollara başvurulursa personel buna tepki gösterebilir. Kültürlerarası Çatışma

Yönetim Faaliyetleri ve İş Ahlakı Ahlaki Stratejik Teknik Fonksiyonel Operasyonel

Yönetim Faaliyetleri ve Performans Kriterleri Operasyonel Yönetim Mal ve hizmet üretimi Müşteri Tatmini Ürün Geliştirme Varlıkları Koruma Fonksiyonel Yönetim Planlama Gelirlerin Maksimizasyonu Giderlerin Minimizasyonu Optimum Kar Ahlaki Yönetim Ortak Değerler Oluşturulması İşbirliğinin Geliştirilmesi Toplum Kavramının Oluşturulması Stratejik Yönetim Amaçların Belirlenmesi Avantaj Kazanılması Rekabet Gücü Oluşturulması Teknik Yönetim Çalışanların Katılımı Bilgi Temini Teknoloji

İşletme İçi Ahlak Kuralları Örgütsel değerlerin, ahlaki ilke ve kuralların resmileştirilmesidir. İşletmelerde bir iç kontrol mekanizmasıdır. Özel Sektör, Kamu Sektörü, Sanayi Örgütleri, Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlar vb işletmelerin tümü için geçerlidir. Hediye ve Eşantiyonlar, Akrabalar, Rakiplerle İlişkiler vs.

İşletme İçi Ahlak Kuralları Ahlak kodlarının yazılı hale getirilmesi işletmede çalışanlara rehberlik eder. Türkiye’de araştırmalar yöneticilerin %46 sının iş ahlakını önemsemediğini gösteriyor. ABD de ise, %75 i işletme içi ahlak kurallarına sahip İngiltere buna gerek görmemiş homojen bir yapı var ve herkes bu konuda hassas AB ülkelerinde 1984 yılında %14 iken 1988 de % 41 e çıkmıştır.

İŞ AHLAKI ve SOSYAL SORUMLULUK İşletme ortamındaki doğru ve yanlış davranışlarla ilgili manevi değerler ve davranış standartları Sosyal Sorumluluk İş ahlakı kurallarıyla ilişkili olarak, yönetsel kararların sosyal ve ekonomik yönlerini dikkate alan ve uygulayan yönetim felsefesi

İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları Toplumun çıkarlarını gözetmek Ekonomik Amaçlarla – Sosyal Amaçlar Arasında DENGE oluşturmaktır. İHTİYARİ Yaşam standartını yükseltmek için mali katkıda bulunmak AHLAKİ Doğru, dürüst ve adil olmak YASAL Kanunlara ve kurallara uygun davranmak EKONOMİK Kar amacı gütmek

İşletmelerin Sosyal Sorumluluk Alanları TOPLUM İnsani Yardımlar (Evsizlere ev) SAĞLIK Ve SOSYAL REFAH EĞİTİM Stajlar – Burslar Okul, yurt yaptırma İNSAN HAKLARI Kamuoyu Baskısıyla insan haklarına uygun yaşama DOĞAL ÇEVRE Carettalar TÜKETİCİ HAKLARI KÜLTÜR Sanat ve kültür Faaliyetlerine önem verme

Bir Hikaye Bir adam Microsoft şirketine iş için konuşmaya gidiyor. Girmek istediği iş de tuvalet temizleyiciliği. HR menajeri ile görüşüp tıkanmış bir lavaboyu temizleyip testten geçiyor. HR menajeri adama testi geçtiğini, hangi gün saat kaçta iş başı yapması gerektiğinin kendisine e-mail yoluyla gönderileceğini söylüyor. Adam, bilgisayarı olmadığını dolayısıyla e-mail kullanmadığını açıklıyor. HR menajeri: "Üzgünüm ama e-mailiniz yoksa siz sanal olarak var sayılamazsınız ve bu yüzden sizi işe alamayız." diyor. Adam çaresizce dışarıya çıkıyor ve "

Bir Hikaye Ne yapsam, ne etsem!" diye düşünürken cebindeki 10 dolar ile 20 kilo kiraz almaya karar veriyor. Kapı kapı gezerek kirazları satıyor ve 2 saat içinde sermayesini 2 katına çıkarıyor. "Bu şekilde ekmek paramı çıkarabilirim." diyerek her gün sabah erkenden kalkıyor ve kapı kapı dolaşarak kiraz satıyor. Her gün sermayesi büyüyor. Derken küçük bir kamyonet alıyor ve satışa devam ediyor. Az bir zaman sonra büyük bir kamyon ve birkaç küçük kamyonet alıyor. ...5 sene geçiyor...

Bir Hikaye Bu adam şu anda Amerika'nın en büyükleri arasında yer alan bir nakliyat şirketinin sahibi. Bir gün ailesinin geleceğini düşünerek sigorta yaptırmak istiyor. Sigorta şirketi kendisinden bir e-mail adresi istiyor. E-mail kullanmadığını söylediğinde sigortacı: "İlginç, e-mailiniz olmadan büyük bir holding kurmuşsunuz. Bir de e-mailiniz olsaydı neler yapardınız!" diyor. Adamın cevabı: "E-mailim olsaydı şu an da Microsoft'ta tuvalet temizliyordum.