KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hasta – Doktor İlişkileri ve Sorumluluklar
Advertisements

SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
FARMAKOLOJİ VE KLİNİK FARMAKOLOJİ EĞİTİMİNİN AMACI;
TIP EĞİTİMİNDE DEĞİŞİM
İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ (PARAMEDİC)
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
KOÜTF Tıp Eğitimine Öğrenci Bakışı
Sağlık Hukuku Kavramı ve Eğitimde Dikkat Noktalarımız
HASTANE ETİK KURULLARI
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
İNTERNLERİN DİLİNDEN !!GRUP TUS!!.
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
AİLE HEKİMLİĞİ ANABİLİM DALLARININ AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASI VE EĞİTİMLERİNİN BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ, GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ.
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
Dönem VI
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
PROF.DR. MURAT DERBENT ( )
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
3. Basamak Hastaneler Arası Sevkler
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
TAM GÜN YASA TASARISI TIP FAKÜLTELERİNİN GÖRÜŞLERİ.
Okulumuz Nallıhan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 6 Kasım 1989 tarihinde 2 şube olarak Hemşirelik Bölümü ile eğitim öğretime başlamıştır.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Hastane Odası Tefrişi
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
KILIÇARSLAN ORTAOKULU MESLEK TANITIM GÜNLERİ
Sağlık Fiziği Anabilim Dalı. Program Adı: Sağlık Fiziği Programın bağlı olduğu Enstitü: Sağlık Bilimleri Enstitüsü Bağlı olduğu Anabilim Dalı: 2012 den.
MİSYONUMUZ İNSANİ VE TOPLUMSAL DEĞERLERİ ÖZÜMSEMİŞ, ÖZ GÜVENİ YÜKSEK, SORUMLULUK SAHİBİ, SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLERE KATILAN, DONANIMLI ÖĞRENCİLER.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Hastalıklar ve Hastaneler
AKTS Hesaplaması.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
KOÜ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİMİ
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu
Dönem VI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
Sunum transkripti:

KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD

Kou tıp fakültesi mezununu diğer fakültelerden ayıran özellikler neler ??? Teorik bilgi Hastaya yaklaşım İş bitiricilik Girişkenlik konusunda diğer fakülte mezunlarına göre daha başarılıyız.

İlk 3 yıllık eğitim İlk 3 yılda kazancımız yok, Dershanelerde ilk 3 yılın eğitimi daha kısa sürede daha anlaşılır biçimde veriliyor Verilen bilginin nasıl kullanılabileceği vurgulanıp anlatılmalı Temel bilimler eğitiminde klinik korelasyon eksik kalıyor Öğrenci merkezli eğitim ile yürütülürse temel tıp eğitimi daha kalıcı olur. Temel tıp dersleri klinik derslerde sistematik olarak anlatılmalı

En iyi öğrenim yerlerinden biri de hasta başı eğitimler,4. sınıfta süresi arttırılmalı Hasta hekim iletişimi konusunda dersler yer almalı Klinik farmakoloji Radyoloji staj süresi az (Staj süresinin arttırılması yerine diğer klinik branşlarda da anlatılmalı )

İNTERN İntern tanımı yapılmalı İntern eğitimi planlanmış olarak yapılmalı İnterne daha fazla hasta sorumluluğu verilmeli,bu tür konular zorunlu olmalı ve denetlenmeli Kan alma, kan şekeri bakma vs işler eğitim amaçlı yaptırılmıyor ( daha erken dönemlerde yaptırılabilir.) Hastanemizde hemşirelik hizmetleri kötü buda intern eğitimini olumsuz etkiliyor

Genel dahiliye ve endokrin stajı mutlaka almalı Kardiyoloji ve Göğüs hastalıkları stajı mutlaka internlikte olmalı, kardiyolojik acillere yaklaşım konusunda eğitim verilmeli, EKG ve akciğer grafisi okumayı bilmeden mezun olmamalıyız. İnternlikte resüsitasyon kursu olmalı İnternlerle gönüllü öğretim üyeleri ilgilenmeli

İlk yıllarda hocalarla iletişim daha iyiydi, umuttepe’ye geçince azaldı. Hocaların eğitimi önemli, ders anlatım tekniklerini geliştirmeleri gerekli Özellikle cerrahi branşlarda hocalar üniversitedeki primer görevlerini unutmamalılar Yıllar geçtikçe öğretim üyelerinin eğitim, öğretim performanslarının azaldığı Asistan öğrenci ilişkisi bozuk, öğrenciye değer vermiyorlar

Hakan 2006 Oğuz 2004 Sanem 2003 Mesude 2005 Aslı 2004 Kübra 2003 Elif 2008 Nilsun 2005 Hande 2008 Dr.Levent Altıntaş

Tıp fakültesi mezunu nasıl olmalı, Nasıl bir hekim?( temel yeterlilikler ) Bilgili, ilgili Etik Bilimsel Dürüst, ahlaklı Pratik eğitimi iyi, hasta muayenesi bilen, teorik bilgi açısından donanımlı, tus’ta başarılı olmalı Kendine güvenen Hastaya doğru tanı ve tedavi yaklaşımlarını yapabilen

Empati kurabilen Bedenen ve ruhen sağlıklı Zarar vermemeli, yanlış yapmamalı, iyi yönlendirmeli Kişisel farkındalık (yeterlilik ve yetkilerini bilmeli ) Sağlık politikaları/ yaşadığı toplumun özelliklerini bilen

Eğitimin ne kadarı pratik ne kadarı teorik olmalı ? % 50 -% 50 Peki KOU tıp fakültesindeki oran nedir??? Pratik % 20 Teorik % 80 Pratik uygulamalar programlarda mevcut olup uygulamada yok!!!!