DERS NO: 1 ANTRENMANIN TEMELLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR
Advertisements

KAYAKLI KOŞU (Antrenman Bilimi) Ebru ÇETİN Erzurum 2011.
PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
YETENEK KEŞFETME MODELLERİ
6-12 YAŞ GRUPLARININ ÖZELLİKLERİ ÇOCUKLAR NE ÖĞRENİR? NASIL ÖĞRENİR?
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
HENTBOLDE TEMPOLU OYUN VE SÜRAT ÇALIŞMALARI
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
OLİMPİYAT SPORCU EĞİTİM MERKEZİ
ANTRENMAN BİLGİSİ ANTRENMAN ÖLÇÜTLERİ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
FUTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI
ÇOCUKLAR İÇİN SAĞLIK VE GÜVENLİK. Futboldaki rekabet ve yoğun fiziksel aktivite, çoğu zaman beklenmedik yaralanmaları beraberinde getiriyor. Bu yaralanmalar.
TÜFAD SERTİFİKASYON (4) “FUTBOLDA TEKNİK, TEKTİK VE KONDİSYON TESTLERİ” Prof. Dr. Çetin İŞLEGEN
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
6-10 YAŞ GRUBU GGP TEMEL İLKELERİ.
Vücudumuz Bilmecesini Çözelim
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
MOTİVASYON.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
DERS NO: 5 ANTRENMAN DEĞİŞKENLERİ (ÖĞELERİ)
DERS NO: 3 ANTRENMAN İLKELERİ
Antrenman programlaması
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
DİNLENME VE TOPARLANMA
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
Reaksiyon Zamanı.
ETKİNLİK YÖNETİCİSİ. Etkinlik yöneticileri hangi etkinlik alanında çalışırlarsa çalışsınlar üç kategoride uzman olmalıdır. İşin doğasına aldırmayarak.
TÜRK HALK OYUNLARINDA ANTRENMAN
ANTRENMAN Bedensel ve psikolojik gücün, teknik ve taktik becerilerin, fizyolojik ve psikolojik yüklenmelerle düzeltilmesi ve en üst düzeye getirilmesi.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
SPOR YARALANMALARINDAN KORUNMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Kuvvet Antrenmanlarının Fazları
Antrenman ile İlgili Tanımlar ve Kavramlar
Kuvvet Antrenmanları -Giriş-.
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Spor; birey yada grupların sağlık, eğlence veya gösteri amacı ile yaptıkları fiziksel ve / veya beyinsel aktivite gerektiren, bazı kurallar içinde uygulanan.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Spor Psikolojisi Sporda Performans Yükseltme.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
Sporcuların performanslarını artırma düşüncesi geçmişten günümüze uzanan süreçte bilim adamları ve antrenörlerin en önemli çalışma konularından birini.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Sporda Performans Prof Dr Süheyla Ünal.
Prof. Dr. Yaşar SEVİM. ŞİDDET  Şiddet; bir hareketin, bir gücün derecesini ifade etmek için kullanılan bir kavramdır.  Sporda şiddet ise, karşıt görüşlü.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
BİREYSEL FARKLILIKLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Spor hareketleri dönemi
Spor Psikolojisi Sporda Performans Yükseltme.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

DERS NO: 1 ANTRENMANIN TEMELLERİ ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO: 1 ANTRENMANIN TEMELLERİ

ANTRENMANIN TEMELLERİ Atletik performans son birkaç yılda büyük bir gelişme göstermiştir. Önceleri erişilmez diye nitelendirilen dereceler kolay ulaşılır hale gelmiştir. Bu büyük gelişmenin nedeni ne olabilir ? 1- Sporun, yarışmaya son derece uygun bir yapıda olması! 2- Antrenörlük kavramının son derece profesyonelleşmiş ve spor uzmanları ve bilimi ile desteklenir hale gelmiş olması 3- sporcularla ilgili geniş bilgiye ulaşmanın artık mümkün hale gelmesi 4- Sporun bir bilim dalı olacak çok ilerlemiş olmsı söylenebilir.

Çoğu bilimsel bilginin amacı; ister araştırmalardan isterse deneyimle elde edilmiş olsun, egzersizin insan vücudu üzerindeki etkilerini anlamak ve bunları geliştirmektir. Spor biliminin odak noktası egzersizdir. Farklı bilimlerden araştırmalar spor (Antrenman) teorisini ve yöntemlerinin zenginleşmesini sağlamaktadır.

Antrenman biliminin maddesi sporcudur, sporcu, antrenöre ve spor bilimciye bilgi kaynağıdır.

ANTRENMAN BİLİMİ ANATOMİ FİZYOLOJİ BİYOMEKANİK İSTATİSTİK SPOR TIBBI ÖLÇME DEĞERLEN SPOR TIBBI ANTRENMAN BİLİMİ PSİKOLOJİ MOTOR ÖĞRENME PEDAGOJİ BESLENME TARİH SOSYOLOJİ

ANTRENMANIN KONUSU Antrenman son zamanların keşiflerinden değildir. Tarih öncesi zamanlarda da insanlar askeri veya olimpik olaylar için antrene edilirlerdi. Fizyolojik hedef vücut fonksiyonlarını geliştirmek ve atletik performansı istenilen seviyeye çıkartmaktır.

Antrenmanın esas ilgilendiği alan sporcuların iş ve beceri kapasitelerini artırmak ve güçlü psikolojik alışkanlıklar geliştirmektir.

Antrenör liderlik yapar, çalışmayı organize eder, planlar ve sporcuyu eğitir Antrenmanda pek çok fizyolojik , psikolojik ve sosyolojik değişken yer alır Antrenman esas olarak kişiye göre ayarlanabilir, artırmalı ve uzun süreli sistematik aktivitelerdir.

Sporcu antrenmanlarda ve maçlarda karşılaşacağı güçlü psikolojik uyaranlara karşı beceriler geliştirmeyi öğrenir Bunun yanında fiziksel hareketlerde mükemmellik son derece organize programlar dahilinde gelişim göstermektedir.

ÇOK YÖNLÜ FİZİKSEL GELİŞİM Antrenmanın temeli olarak sporcular çok yönlü gelişmeye ihtiyaç duymaktadır. Amaç dayanıklılığı, kuvveti, sürat, artırmak, esnekliği geliştirmek, koordinasyon kazanmak ve böylece vücudu uyumlu bir şekilde geliştirmektir. Üstün vücut yapısına sahip sporcuların özgüvenleri buna bağlı olarak artmakta ve güçlü bir kişilik imajı çizmektedir.

SPORA ÖZGÜ FİZİKSEL GELİŞİM Spora özgü gelişim; Absolut (salt) ve Relatif (görece) kuvveti, kas kütlesinin ve esnekliğinin gelişimi, sporun gerektirdiği özel kuvveti (güç veya kuvvette dayanıklılık) hareket ve reaksiyon zamanını ve koordinasyonu geliştirir. Antrenman sayesinde sporun gerektirdiği tüm hareketler kolayca ve akıcı bir şekilde yapılabilir.

TEKNİK FAKTÖRLER Yarışmada gerekli tekniğin en ekonomik performansta, en hızlı şekilde ve yüksek doğrulukta yapılması ve bu tekniklerin normal ve beklenmedik çevre koşullarında gerçekleştirilmesi yer alır.

TAKTİK FAKTÖRLER Rakiple oynanacak maçlarda strateji geliştirmeyi, sporcuların yetenek sınırları içerisinde optimum taktik anlayışı genişletmeyi ve model strateji geliştirmeyi kapsar.

PSİKOLOJİK FAKTÖRLER Fiziksel performansın artırılması için psikolojik hazırlık son derece gereklidir. Psikolojik antrenman disiplini, özgüveni, cesaret, ve isteği artırır.

TAKIM HAZIRLIĞI Bazı spor branşlarında antrenörün esas hedefi takımı hazırlamaktır. (Takım sporları, bayrak yarışları, kürek, bisiklet) Antrenörler bu olguyu yaratabilmek için takımlarının fiziksel, teknik ve stratejik hazırlılıklarını uyum içerisinde hazırlarlar.

SAĞLIK FAKTÖRÜ Herbir sporcunun sağlığını güçlendirmek önemlidir. Sağlılı olmak; düzenli tıbbi testlerden geçmek, sporcunun efor kapasitesi ile antrenman şiddeti arasında uygun bir ilişkinin olması

SAKATLIKLARDAN KORUNMA Sakatlıklardan ve yaralanmalardan korunmak için gereken önlemler arasında esnekliği greken seviyede artırmak, kasları, tendonları ve bağları özellikle başlangıç seviyesinde kuvvetlendirmek

TEORİK BİLGİLENDİRME Antrenman sayesinde sporcunun antrenmanın fizyolojik, psikolojik temelleri, planlaması, beslenme ve toparlanma ile ilgili bilgiler edinilmesi sağlanır. Antrenör; sporcu-rakip, sporcu-antrenör ve takım içerisindeki arkadaşlık ilişkilerini sporcusuyla tartışmalı ve amaca ulaşabilmek için beraberce çalışmalıdır.

ANTRENMAN SİSTEMİ Sistem; fikirlerin, kuramların veya düşüncelerin oranize edilmesi veya metodik olarak düzenlenmesidir Sistem içerisinde tecrübe birikiminin yanısıra objektif ve uygulamalı araştırma sonuçlarının da bir bütün olarak bulunması gerekmektedir Bir sistem geliştirme aşamasında diğer sistemleriden yararlanılsa dahi o sistem ithal edilmemelidir. iyi bir sistem geliştirebilmek ve yaratmak için ülkenin sosyal, kültürel arkaplanını düşünmek gerekmektedir

Spor sistemi; Ülkedeki; Beden eğitimini, Spor organizasyonunu, Okul programlarını, Rekreasyonel ve spor kulüplerini, Spor yönetimi organizasyon yapısını, Atletik antrenman yapısını ele almalıdır.

ANTRENMAN SİSTEMİ Ulusal takımlar YÜKSEK VERİM SPORU (PERFORMANS) Ulusal takımlar Yüksek performans düzeyine ve rekorlara ulaşmak VERİM SPORU (PERFORMANS) Sporda üst düzeyde yarışmalara katılırlar Bireysel yapabilirliklerin geliştirilmesi için üst düzeyde temel hazırlığın geliştirilmesi SPORSAL VERİMİN TEMELLERİ Çocuklar ve gençler için kuluplerde bireysel ve takım yarışmaları düzenlenmesi Yüksek verim için gerekli olan özelliklerin antrene edilmesi. Yüksek verim için hedeflerin belirlenmesi Spor organizasyonlarına bireysel katılım. Bu katılım yüksek verim için temel oluştırmaktadır REKREASYON Biomotor yeteneklerin ve becerilerin geliştirilmesi, sporda doyum sağlanarak katılımın artması

Ulusal spor sistemi ülkenin değerlerini, geleneklerini, iklimini, öncelik sporları ve en önemlisi genç katılımcıları ele almalıdır. Erken yaştakiler, fiziksel öğretimden yararlanarak becerileri ve yetenekleri geliştirilmelidir. Bu açıdan bakıldığı zaman sporcuların öncelikle Atletizm, Yüzme, Cimnastik dallarına yönlendirilerek diğer spor branşlarında kullanılan temel becerileri edinmeleri sağlanmalıdır.

Yönetim ve ekonomik koşullar Antrenman Sistemi Doğrudan etkenler Destekleyen etkenler Antrenman Değerlendirme Yönetim ve ekonomik koşullar Meslek ve yaşam biçimi Öğretme Fiziksel antrenman Bilimsel yardım Görsel işitsel Yönetim Ant.ortamı Meslek doyumu Diyet Teknik İşlevsel niteliğin art Test ve ölçüler Antrenmgünlüğü Günlük prog düz. Kulüp organiz. Alkol sigara yasağı Malzeme Taktik Biomotor y. gelişimi Sağlık denetimi Kendi kendini denetim Bütçe Soyunma odaları Dinlenm Temiz hava et. Planlama Yarışma organizasy Destek sporları tesis ort

ANTRENMAN KALİTESİ SPORCU PERFORMANSI ANTRENÖRÜN BİLGİ VE KİŞİLİĞİ YARDIMCI BİLİMLERİN ARAŞTIRMALARI ANTRENMAN KALİTESİ MÜSABAKALAR İMKANLAR VE EKİPMANLAR KALITIM GENETİK SPORCUNUN YETENEKLERİ MOTİVASYON

BECERİLERİN SINIFLANDIRILMASI Fiziksel egzersizleri sınıflandırmak için farklı türde yöntemler kullanılmaktadır. Kullanılan ekipmanlara göre gruplandırma Egzersizin karmaşıklığına göre gruplandırma Bireysel sporlar ve takım sporları olarak grup. Biomotor yeteneklere (kuvvt, sürat, dayanıklılık vb..) göre gruplandırma. SONUÇ OLARAK Becerileri 3 gruba ayırmak mümkündür

BECERİ SINIFLANDIRILMASI DÖNÜŞÜMLÜ DÖNÜŞÜMSÜZ DÖNÜŞÜMSÜZ BİRLEŞİK

DÖNÜŞÜMLÜ

DÖNÜŞÜMSÜZ

DÖNÜŞÜMSÜZ BİRLEŞİK

BECERİ SINIFLANDIRMASINI BİLMEK NEDEN ÖNEMLİDİR ? En doğru öğretim metodunu seçmede çok önemli bir yer tutar Tümden gelim yöntemi (global) dönüşümlü becerilerin öğretilmesinde çok daha etkili olabilir. Bunun nedeni dönüşümlü becerileri küçük parçalara ayırmanın zor olmasıdır Dönüşümsüz becerilerin küçük parçalara ayrılabilmesi nedeniyle tüme varım (parçadan bütüne) yöntemi daha etkili ve verimli bir şekilde kullanılabilir.