Pelin YILMAZ AYAN & Elif BÜYÜKUYSAL PhotoBiography Pelin YILMAZ AYAN & Elif BÜYÜKUYSAL
PhotoBiography Bu projenin temelleri 2014 Ulusal Antalya Çalıştayı’nda atılmıştır. Sistemi hiç bilmeyen bir öğretemenle, Avrupa Kalite Etiketi sahibi deneyimli bir öğretmenin kollektif çalışmasıdır. Proje 8 ülkeden 10 okulun ortaklığı ile başlamıştır. Türkiye, İspanya, İtalya, Finlandiya, Hırvatistan, Moldova, Litvanya ve bir eTwinning plus ülkesi olan Tunus projede yer almıştır. Elif Büyükuysal hariç, projedeki diğer ortakların hemen hepsinin ilk projesidir. Proje sonucunda ortaklardan 6 tanesi Avrupa Kalite Etiketi almıştır.
PhotoBiography AŞAMALARI BASAMAK ÖĞRENCİ OTOBİYOGRAFİLERİ Öğrenciler, Prezi ya da istedikleri herhangi bir araç kullanarak otobiyografilerini hazırladılar. Projenin adına ve içeriğine uygun olarak fotoğraf ağırlıklı çalışmalar yaptılar.
PhotoBiography AŞAMALARI 2. BASAMAK ŞEHRİMİN HİKAYESİ Öğrenciler bu aşamada yaşadıkları şehirlerin dününü ve bugününü anlatan çalışmalar yaptılar. Gruplar halinde, her biri İstanbul’un ayrı bir köşesini ziyaret edip, fotoğraflar çektiler ve internetten yaptıkları araştırma sonuçlarını da kullanıp keyifli sunumlar ortaya çıkardılar. Meograph ile tarihi bigiler, görüntüler ve müzikleri harmanladılar. İstanbul: Hayallerin Şehri !
PhotoBiography AŞAMALARI 3. BASAMAK YÖRESEL YEMEKLER Her ülkenin yöresel yemeklerini yaparak anlattıkları bu aşamada öğrenciler içlerindeki şefi keşfettiler, mantı, yaprak sarması, beyti, revani, helva gibi geleneksel yemeklerimizi kendi elleriyle yaparak videolar çektiler. Meşhur Türk kahvaltı sofrasını ayrıntılarıyla anlatıp bilgi verdiler. Bursa’da tarihi iskender kebabın yapımını ve sunumunu yerinde izleyip fotoğrafladılar. Projede yer alan bir öğrencimizin babası Heybeliada’da ünlü bir lokma tatlıcısı, yapım aşamalarıyla birlikte, uygulamalı video çekimiyle projemize katkıda bulundu. Beyti
PhotoBiography AŞAMALARI 4. BASAMAK FOTOĞRAFLARI HİKAYELEŞTİRME Yola çıkış noktamızı belirleyen bölüm fotoğraflara biyografi yazma idi. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullandıkları ve ülkeler arası işbirliğinin tam anlamıyla gerçekleştirildiği bir aşama oldu. Projeye son aşamaya kadar devam eden 7 okulu yaş gruplarına göre ikiye ayırdık. Toplamda 7 hikaye yazdık, her hikayenin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini farklı ülkeler yazdı. Her okul bir fotoğraf belirleyip bir giriş paragrafı yazdı, 2. paragrafı yazacak olan okula 3 tane anahtar kelime verdi, gelişme paragrafını yazan okul da son paragrafı yazacak olan okula 3 kelime verdi ve hikayeler tamamlandı. Hikayelerimizi Little Bird Tales kullanarak seslendirdik. En sonunda birisi 3, diğeri 4 hikayeden oluşan toplam 148 sayfalık iki tane e- dergi ortaya çıkardık. Dergilerimizin kapağına daha önceden Tricider kullanarak oylama sonucu seçilen logomuzu koyduk. Joomag kullanarak oluşturduk dergilerimizi.
PhotoBiography AŞAMALARI 5. BASAMAK VEDA VAKTİ Öğrenciler ve öğretmenler bu aşamada Padlet kullanarak, proje ile ilgili görüşlerini, projenin kendilerine neler kattığını paylaşarak değerlendirme yaptılar.
PhotoBiography TEŞEKKÜRLER