YENİ RAKI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Efes Pilsen Özgün Reklam Kampanyasıyla Rakiplerine Fark Attı
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Elektronik, beyaz eşya ve bilgi teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren ve yedi yurtiçi, onbir yurtdışı olmak üzere toplam 18 şirketten oluşan Vestel.
İŞLETME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ ALKOLLÜ İÇECEKLER.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Gemlik Asım Kocabıyık Meslek Yüksekokulu Gıda Teknolojisi Programı
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Lider yapan pazarlama gerçekleri
Lezzet, Sağlık ve Güven..
ŞİRKET PROFİLİ Gençoğlu ailesi tarafından 1989 yılında, Bursa’da 7 bin 500 m2 alanda kuruldu. Kuruluş amacı tümüyle ihracat olan Penguen Gıda, Avrupa.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
31 Mayıs Dünya Sigarasız Günü.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN
20.UPK ● Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ● Yrd.Doç.Dr. Tolga TORUN ● Yrd.Doç.Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU.
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
İNOVASYON.
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Akman Holding Marka : Ersu
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
Konumlandırma.
Reklamın Amaçları.
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
TARİHÇE Selçuk Yaşar, üretimin daha çok küçük çiftlik ve atölyelerde gerçekleştiği 1970’lerde tarıma dayalı sanayinin önemini keşfederek, 1973 yılında.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Tatlı – Tuzlu Yiyecek Kategorisi
İZİNLİ PAZARLAMA.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Bir telefon daha nasıl olabilir ? Samsung,Apple ile rekabetini devam ettirebilmek için yeni amiral gemisinin çalı ş malarına devam ediyor.Yeni ş ık tasarım.
Dünyada Ve Türkiye’de Renault
KÜRESEL E Şİ TS İ ZL İ K. KÜRESEL E Şİ TS İ ZL İĞİ N B İ Ç İ M İ Dünya Bankası ülkeleri ki ş i ba ş ına dü ş en gayri safi milli gelirlerine (GSMH) göre.
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
KAHVE AROMALARI F İ K İ R PROJES İ. STRATEJİ Ürünün diğer kategorisinde, kahve aromaları adı altında hizmete sunulması planlanmaktadır. X şirketi, ailesi.
Arzum ‘Her i ş in bir Arzum'u vardır.’. * Tarihçe * Yönetim Yapısı * İş letmenin Sahipleri * Vizyon-Misyon * Ürünleri * Rakipleri * Sosyal Sorumluluk.
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
Ambalajların Üzerindeki İşaretlerin Anlamları
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Özellikleri
Merve ÇAKMAK.
Kalite ile ilgili kavramlar
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
RAKI ÜRÜNLERİ.
Medya Planlaması ve Stratejisi
Sunum transkripti:

YENİ RAKI

Türk sofralarında yıllardır süregelen konumu neticesinde başlı başına bir kültür haline gelen rakı, uzun muhabbetlerle süslenen sofraların aranılan refakatçisi oldu. Rakının bu ayrıcalıklı konumu, onu Türk kültürünün sembollerinden birisi haline getirdi. Suyla karıştırılınca beyaza dönen rengiyle farklılaşan rakı, hem dünyada hem de Türkiye’de içki pazarında ayrıcalıklı bir yerde bulunuyor.

Ham Ürün Yeni Rakı üretiminde her türlü yaş ya da kuru üzüm, anason, tarımsal kökenli etil alkol ve yumuşak içme suyu kullanılıyor.

Kalite Bilesimindeki yirmi farklı üzüm çeşidinin oluşturdugu aroma zenginliği ve yeşil anason kokusu Yeni Rakı'nın ayrısan özelliklerindendir. 1977-1998 yılları arasında düzenlenen çeşitli uluslararası sarap ve yüksek alkollü içki yarışmalarında bes altın, yedi gümüş madalya kazandı.

Stil Rakı tat itibari ile acımtırak sevenlere göre bir içkidir. Çünkü yeni rakının içinde diğer rakılara göre daha az anason vardır ve bu yeni rakıyı sert bir içki haline getirmektedir. Yeni Rakı stili rakıyı hemen hemen her akşam ve tüm bir geceye yayılarak içenlere hitap etmektir.

Ambalaj 2005 yılında tekrar düzenlenen yeni cam şişesi ; 2008 yılında, şişe tasarımıyla Observeur Du Design Yarışması’nda Observeur Quality Label tasarım ödülünü kazanan Yeni Rakı, aynı yıl Turquality programı dahilinde düzenlenen Design Turkey 2008 Endüstriyel Tasarım ödülleri yarışmasında da iyi tasarım ödülüne layık görüldü. Şişe hacmi piyasada 5, 20, 35, 50, 70 ve 100 cl olmak üzere bulunmaktadır. Ambalajın çeşitleri hedef kitlenin istekleri doğrultusunda tercih hakkı sunmaktadır.

Marka Türkiye’de 1944 yılından beri üretilmekte olan Yeni Rakı ülkemizin en çok tüketilen ve en beğenilen içeceklerinden biri olma özelliğini uzun yıllardır koruyor. Yeni Rakı marka olarak rakıyla özdeşleşmiş ve jenerik marka haline gelmiştir. Vizyonumuz; “Dünya pazarlarında rekabet edebilecek kalitede ve fiyatta ürünler üretmek ve satmaktır.” Misyonumuz; “Şirketimizin iç ve dış pazarda rekabet edebilecek pazar payını ve karlılığını ön planda tutan üretim, satış ve pazarlama sistemlerini, yetişmiş ve kalifiye insan kaynakları ile destekleyip, bu beyanda devamlılığını sağlayan bir yapı oluşturmaktır.”

Aksesuar Dağıtım kanallarıyla dağıtım yerlerine küllük, peçetelik, bardak, çerezlik ve mezelik, bardak altlıkları gibi aksesuar ve yan ürünler sunuyor.

ÜRÜN Yeni Rakı kuru ve yaş üzümün üretiminde birlikte kullanıldığı bir rakıdır. Yeni Rakı, yalnızca üzüm distilası ya da tarımsal kökenli etil alkol ile karıştırılmış sumanın, 5.000 litre ya da daha küçük hacimli geleneksel imbiklerde, yüksek eteri yağ içeren anason tohumu ile ikinci kez damıtılması ile üretilmektedir. Bileşimindeki yirmi farklı üzüm çeşidinin oluşturduğu aroma zenginliği ve yeşil anason kokusu Yeni Rakı'nın ayrışan özelliklerindendir. Yeni Rakı yalnızca Batı Anadolu’da üretilen ve yüksek yağ eteri içeren anason tohumlarından üretilmektedir.Yeni Rakı'nın toplam hacminin %45’ini alkol oluşturur. Bu alkolün %65’i üzüm kökenli sumadan kaynaklanmaktadır. Bu oran farklı üretilen özel serilerde değişiklik gösterebilmektedir.

FİYAT 20 cl 18 TL 35 cl 30 TL 70 cl 51.50 TL 100 cl 75 TL

DAGITIM Ürünleri mevcut pazara dağıtan bayilikler dağıtımını yapmaktadırlar. Dağıtım kanallarını güçlü olması pazarda liderliğe kapı açmıştır.Türkiye ‘de marka bulanabilirliği en yüksek rakı markası olan Yeni Rakı, ülkenin dört bir yanında güçlü dağıtım kanalları ile hedef kitleye ürününü sunmaktadır.

ILETISIM Gazete, dergi, internet, dijital iletişim kanallarıyla Yeni Rakı’nın hedef kitle iletişimi sağlanmaktadır.Alkollü içkiler iş yerlerinde tek bir alanda satışa sunulmalıdır, reklamları da sadece bu alanda yapılabilir. Televizyon, kablolu yayın, radyo ve kamu yayın araçlarında reklamı yasaktır. Hedef kitle olarak gençler ve çocukları seçen reklamlar yasaktır.

Efe Rakı %13’lük Pazar payı ile ikinci sırada. RAKİP ÜRÜN ANALİZİ Premium Rakip Efe Rakı %13’lük Pazar payı ile ikinci sırada. EFE RAKI (Elda AŞ) 2004 tarihinde üretilen yeni bir rakı markası. 20, 35, 70 ve 100’cl’lik olarak satılıyor. Kuru üzüm ile Ege bölgesinde yetiştirilen anasonlardan yapılıyor. Rakı bir ay süre ile bakır imbiklerde dinlendiriliyor. Alkol derecesi 45. İzmir’de Elda içecek fabrikasında üretiliyor.

Efe Rakı Fiyatları 100 cl 75 TL 70 cl 55 TL 35 cl 27 TL 20 cl 15 TL

Efe Rakı’nın Hedef Kitlesi Geçmişte, orta yaş ve üstü erkeklerin içkisi olarak algılanan rakının, yeni ürünler ve farklı tatlar ile birlikte bayanlar dahil olmak üzere daha geniş bir hedef kitle belirlemişlerdir.

Second Rakip BURGAZ RAKI Burgaz Rakı: üretiminde kullanılan suma, tarım cenneti olan ülkemizde yetişen yenilebilir kalitedeki kuru ve yaş üzümlerden elde edilmektedir. Kaliteli suma sayesinde ağızda hoş bir lezzet bırakır.

Aynı zamanda Türk rakısına eşsiz bir tat veren, onu “aslan sütü” yapan anason da Burgaz Rakı için özenle yetiştirilmekte ve fabrikada kendimize özgü tekniklerle işlenmektedir. Burgaz Rakı açıldığında ve servis edildiğinde hoş bir anason ve üzüm kokusu hissedilir. Su ilave edildiğinde süt beyazı bir renk alır ve anason yağının ağızda da hoş bir tat bırakan Burgaz Rakı, içim hafifliği ve yumuşaklığı ile ayrı bir keyif verir.

FİYAT: 70 cl 42 TL 50 cl 33 TL 35 cl 23 TL 20 cl 13 TL 10 cl 6 TL

Rakı Pıyasası Analizi Coğrafi : Türkiye'deki rakı tüketiminin yüzde 40'ını Marmara Bölgesi'nde, yüzde 35'inin Ege ve Akdeniz Bölgesi'nde yüzde 12'sinin de İç Anadolu Bölgesi'nde gerçekleştiriliyor. Demografik : Eskiden rakı içenlerin yüzde 90’ı erkek, yüzde 10’u kadındı. Şimdi kadın içici oranı yüzde 16’ya çıktı. Türkiye'de 18 yaş üstü nüfusun yaklaşık yüzde 46'sı içki içiyor.Türkiye'de içkinin yüzde 60'ı evde içiliyor. Psikolojik: Tutucu diye adlandırabileceğimiz kesim alkol kullanmıyor. İçkiden keyif alan olgun ve hoş muhabbeti seven insanlar rakı kullanıyorlar ve rakı erkeksi bir içki imajında görülüyor. Davranışsal: Rakı satın alanlar davranışsal olarak ekonomik anlamda rasyonellikten ziyade duygusal faktörlerle alınıyor. Rakının geleneksel, erkeksi duruşu ve aslan sütü ibaresi satın almada davranışsal rol üstleniyor.

Mevcut Kullanıcılar Kimler? Yeni Rakı piyasa lideri olarak %60’lık bir Pazar payına sahip. Pazarda yeni rakı kullanıcılarının %16’lık kısmı kadınlar %44 ünü ise erkekler oluşturmakta.Yeni Rakı kullanıcı imajı açısından insanlar arasında sert,maço erkek içkisi olarak görüldüğü için genellikle 30 yaş üstü erkek kullanıcıya hitap etmektedir. Rakının ÖTV nedeniyle pahalı olmasından dolayı gelir düzeyi ortalama gelirin seviyesinin biraz üstünde geliri olan kitle daha çok mevcut kullanıcıları oluşturmakta.

Satın Alma Çevrimi:   Rakı tercih eden tüketiciler genelde rakıyı sıklıkla tüketmek istediği için, yeni rakının satın alma çevrimi sık aralıklardadır. Yapılan bir araştırmaya göre katılımcıların %20’si her gün, %25’i birkaç güne bir, %42’si haftada bir, %13’ü de ayda bir rakı aldığını belirtmiştir.

Mevsimsellik: Rakı yaz aylarında ve yıl başı ayların da diğer aylara göre daha sık ve fazla tüketilmektedir.

SWOT ANALİZİ (Strengths) Güçlü Yönler: Pazarın büyük bir kısmına sahip olması (pazar lideri). Gelişmiş dağıtım kanallarına sahip olması. Rakıyı Avrupa’ ya ihraç eden birinci şirket

(Weaknesses) Zayıf Yönler Yaş üzüm rakısında, rakibine göre(Efe rakı) fazla tanınmış olmaması. Promosyonlarının yetersiz olması.

(Opportunities) Fırsatlar Yeni Rakı’nın piyasa lideri olması Eğlence sektöründeki gelişmeler. Türkiye’nin dış pazara alkollü içecek satışındaki büyüme. Turizm sektörünün gelişmesi. Yeni rakı fiyatının rakiplerine göre daha ucuz olması.

(Threats) Tehditler Alkollü içkilere yönelik vergi politikası. Sahte rakılar yüzünden rakıya yönelik tavırların değişmesi. İçki kaçakçılığının artması.

YARATICI BRİEF

İşimizin amacı nedir? Rakı, masanın ağabeyi duruşu sayesinde popüler olmayan yaşlı bir marka olarak görülüyor. Popülerlik ve gençlik birbirine yakın kavramlar, rakının yaşlı duruşu anlayışını kırıp 24-30 yaş aralığındaki genç kullanıcıyı teşvik edeceğiz.

Kimi etkilemeliyiz? Rakıyı okazyonel olarak tüketen, genellikle bira içmeyi tercih eden 24-30 yaş arası genç kitleyi etkilemeliyiz.

Bu insanların iç görüleri nelerdir? Motivasyon öğeleri : Rakı adam gibi adam içkisidir düşüncesi Rakı olgun bir içkidir Sohbeti bol,muhabbeti hoş bir içkidir.

Önyargılar Rakı, maço erkeklerin içkisi olarak görülmektedir. Rakı, yenilikçi olmayan geleneksel ve sert bir içki olarak algılarda yer almaktadır. Rakı, meşakkatli ve yanına meze isteyen bir içki olarak görülüyor.

İşin vaadi ne? Kaliteli yaşam tarzını benimsemiş sosyal gençler ve popülerliğe önem verenler için daha zengin bir tat ve kolay bir içim vaad etmekte. Yeni rakının olduğu yerde mezenin yanı sıra muhabbetin de kalitelisi olur.

Vaadin desteği nedir? Yeni rakı yedi ayrı damıtma tesisinde işlenen suması ve bileşimindeki yirmi farklı üzüm çeşidinin oluşturduğu aroma zenginliği ve yeşil anason kokusu ile benzersiz tat ve kaliteye sahip.

Markanın karakteri nedir? Yeni Rakı; 69 yıllık delikanlı En eski yeni

Reklamda olması gerekenler? Ürün demosu Gençlerin oluşturduğu muhabbet sofrası Eski ve yeni sentezi

Medya bütçesi ne? Medya ne? Yeni Rakının medya harcamaları 2012 yılında yaklaşık 1,5 milyon $’dı. Gazete ve dijital mecraları kullanılacak.