Yenilik kaynakları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
Strateji Tasarımı İlker acar.
Middle East Technical University
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
Girişimcilik.
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Büyümenin Bileşenleri Yada Belirleyicileri
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Kümelenmelerin Sürekliliğine Dönük Öneriler
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Tam Rekabet Tam rekabet piyasasının dört özelliği:
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
YÖNETİM İŞLEVLERİ: ORGANİZE ETME
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
A. Dış Ticaret İşlemleri
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
E-TİCARET.
Yrd. Doç. Dr. Serkan TERZİ, SMMM
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
ISLT 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta4 : Yenilik Planlaması Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLT 3181.
DİNAMİKLER Nisan 2008, İstanbul İNOVASYON  İnovasyon: bir ürün veya proseste verimliliği artırarak, etkinliği artırarak, maliyetleri düşürerek,
Strategic Business Planning for Commercial Producers
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Garanti’de İnovasyon 1. Garanti’nin inovasyon anlayışı ve yaklaşımı
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
UluslararasI tİcaret teorİsİ Analİzlerİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
Bekir Sami NALBANTOĞLU
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
Hazırlayan İNOVASYON BİLAL ÇİÇEK 8\A 759 İNOVASYON Önce sonra.
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
İÇİNDEKİLER Sermaye Maliyeti ve Sermaye Yapısı Kararları
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
Sunum transkripti:

Yenilik kaynakları

Keşif ve yenilik keşif yenilik Yeni bilgi üreterek veya var olan bilgiyi değişik şekillerde birleştirerek yeni ürünler/hizmetler/prosedürler ortaya koyma yenilik Yeni bir üretim metodu kullanarak yeni bir ürün veya hizmeti üretmek ve pazarlamak suretiyle keşifin ticarileştirilmesi

Yenilik kaynakları Firmalar Bireyler Üniversiteler Devlet kurumları Tedarikçiler Müşteriler çalışanlar

yaratıcılık Yeniliğin kökeninde bireylerin yaratıcılık gücü yatar Yaratıcılık neyin bir fonksiyonudur?

Aşağıdaki yeniliklerin ortak özellikleri nedir? 1893 yılında Josephine Cochrane Chicago fuarında ilk bulaşık makinesini tanıttı Kitchen Aid Firmasının sahibi ve Cemiyet hayatının önemli isimlerinden olan bu bayan hizmetçilerinin kaliteli Çin porselenlerini kırmalarından bıkmıştı ve kendisi bulaşık makinesini icat etmeye karar verdi 1994 yılında doktora yapan David Philo ve Jerry Yang, kendi özel ilgi duydukları işleri takip için interneti kullanmaya başladılar ve böylece yahoo doğdu bireyler günlük hayatlarında bir ürüne veya hizmete ihtiyaç duyarlar bunun için bir çözüm üretirler ve bu çözümü başkalarıyla paylaşırlar.

Yenilikçilik kaynağı olarak çalışanlar Çalışanların fuarı” Çalışanların yenilikçiliği ve girişimcilik silikon vadisini yarı iletkenlerin merkezi yaptı Intel ve AMD gibi en çok satan işlemciler bu vadide ortaya çıktı En iyi firmalarda çıraklık Bilgi ve beşeri sermayenin yoğun olduğu endüstrilerde yaygın bir uygulama Danışmanlık firmaları kuaför ve restoranlar da dahil

Doğrusal veya doğrusal olmayan kurallar “teknolojinin itilmesi” Bilimsel buluş  keşifüretim pazarlama Doğrusal model arz yönünü vurgular “talep yönü” Müşteri önerileri  keşif  üretim Doğrusal model talep yönünü vurgular Yenilikçilik süreci doğrusal olmama eğilimindedir. Yani çok farklı kaynaklardan beslenir ve çok farklı yollar izleyebilir.

Kameralı hap Kameralı hap hasta tarafından yutulur ve iç organların resimlerini yayınlar. Gavriel Iddan ve bir grup bilim insanı tarafından geliştirildi Iddan misil mühendisiydi – tıp geçmişi yoktu Proje Dr. Scapa tarafından başlatıldı- gastroentarolojist Iddan misil kavramını tıp bilimine uyguladı Haplı kameranın geliştirilmesi Resim kalitesi, büyüklüğü ve pil ömrü gibi birçok sorunla mücadele edildi. Gavriel Meron (Applitec CEO’su) ile fikrin ticarileştirimesi için anlaşma imzalandı Dr. C. Paul Swain başkanlığındaki bir bilimsel ekiple bilgi yönünden açık yanlar tamamlandı Yüksek kalitede devrimsel bir ürün geliştirildi.

Bireysel yaratıcılığın örgütsel yenilikçiliğe dönüşmesi Örgütsel yaratıcılık aşağıdakilerin bir fonksiyonudur: Örgütteki kişilerin yaratıcılığı Doğru insanları işe alma Sosyal süreçler ve çevresel faktörler insanların nasıl etkileşimde bulunacağını ve davranacağını belirler. Yaratıcılığı destekleyen ancak onun için para ödemeyen kültür oluşturma Yenilikçilik için ne tür bir işyeri uygundur?

yenilikçiliği cesaretlendiren bastıran örgütsel uygulamalar https://www.youtube.com/watch?v=nzFEhxRH3ZY https://www.youtube.com/watch?v=0PQ8-LrMCiU

yenilikçiliği cesaretlendiren bastıran örgütsel uygulamalar cesaretlendirenler Öneri sistemleri (örneğin öneri kutuları) Eğitim proğramları Açık iletişim kanalları Yenilikçilike teşvik sistemlerinin uyumlaştırılması bastıranlar Çalışanları yarışa sokmak Yukarıdan aşağıya emir komuta kademesi

Firmanın iç kaynakları yenilikçilikte en önemli etmen olmasına rağmen müşterilerle, tedarikçilerle, ve rakiplerle işbirliği de önemli Competitors, and Complementors

İşbirliklerinden yararlanabilmek için firma içerisinde bir miktar uzmanlık da gerekli Yenilikçiliği iç ve dış kaynaklı olarak ayrıma tabi tutmak doğru değildir İç ve kaynaklar birbirlerini tamamlarlar ARGE departmanını kullanan firmalar aynı zamanda dışarıdaki işbirliklerini de yoğun bir şekilde kullanırlar. İçerde bir ARGE bölümü firmaların yeni teknolojileri benimseme kapasitesini de artırır

İşbirliği çeşitleri Aşağıda bazı işbirliği çeşitleri verilmiştir: Ortak girişim Lisans anlaşmaları Araştırma birlikleri Devlet-firma destekli araştırma projeleri İnformal ağlar İşbirliği tek tek firmaların tüm gerekli kaynak ve yetkinliklere sahip olmadığı ileri teknoloji sektörlerinde daha da önemldir

Teknoloji kümelenmeleri Teknoloji yayılımını kolaylaştıracak firma kümelenmeleri Müşteri ve tedarikçi ağları Kümelenmenin avantajları: Bilgi paylaşımını kolaylaştırır Başka firmaları bölgeye çeker İşgücünün nitelik kazanmasına yardımcı olur Altyapı yatırımlarının yapılmasına öncülük eder

Yenilikteki eğilimler

Yenilik eğilimleri Ana eğilimler Endüstrideki satışlar firma sayısı Giriş, büyüme, olgunluk, çöküş firma sayısı giriş, büyüme, aşağıya dönüş, olgunluk fiyat Azalan fiyatlar

Ürün hayat eğrisi (pazarlama) satışlar keşif giriş büyüme olgunluk Düşüş çekilme zaman

Endüstri hayat eğrisi (in economics) Firma sayısı tepe Sarsılma büyüme olgunluk giriş Invention zaman

Satış büyümesine örnekler Sales Sales Satışların büyümesi yenilikten yeniliğe çok farklı olur

Firmaların sayısının büyümesi her zaman satışların büyümesinden hızlı olur Firms Sales

26+11 years 10+4 years 8+3 years 38+9 years 14+10 years keşif time keşif ticarileşme Firma sayısının artışı Satışların artışı Satışların tavan yapması Firma sayısının tavan yapması 26+11 years 10+4 years 8+3 years 38+9 years 14+10 years

Zaman içerisinde fiyatlar nasıl değişir? PC fiyat Satışlar

Fiyatlar zamanla neden düşer? Artan rekabet Piyasaya yeni firmalar girdikçe arz artar fiyatlar üzerinde aşağıya doğru bir baskı oluşur Fakat, Kapasite artışı tek başına düşüşü açıklamaya yeterli midir? Teknolojinin hızlı gelişimi ana nedendir.

Ürün ve süreç inovasyonları Ürün inovasyonu firmanın hizmet veya ürünleriyle ilgilidir, orada saklıdır. Süreç inovasyonu örgütlerin iş yapış biçimleriyle ilgilidir. Mesela ürün veya hizmetlerin sunumunda olduğu gibi. Ürün inovasyonları süreç inovasyonlarına yol açar.

Ürün veya süreç? Bir işletme için ürün inovasyonu başka bir işletme için süreç inovasyonudur. Mesela UPS’nin sunduğu yeni bir dağıtım hizmeti (ürün inovasyonu) müşterilerinin mal vehizmetlerini daha geniş alanlara ve daha kolay dağıtmlarına yardımcı olur (süreç inovasyonu)

Baskın tasarım Bir ürüne ait parçaların üretim, görünüş ve fonksiyonel özelliklerini tanımlayan parçaların konfigürasyonuna denir Q klavye 35 mm kamera IBM PC

Yeniliklerin etkisi Hem ürün ve hem de süreç inovasyonları konusunda sektörler sürekli bir çaba içindedirler İnovasyonlar aşağıdakiler üzerindeki etkileri ile kararkterize edilirler teknoloji Sistem tasarımı Hedef pazarlar yetkinlikler

İnovasyon çeşitleri Üzerindeki etkisi Düşük yüksek Mevcut teknolojik eğilim Kademeli Radikal Mevcut pazarlar Sürdürülebilir yıkıcı Mevcut endüstri yetenekleri Rekabeti zenginleştirici Rekabeti artırıcı