TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İZCİLİĞİN AMAÇLARI ve TEMEL PRENSİPLERİ
Advertisements

KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK Eğitim Sistemi.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
DOÇ. Dr. M. F. ERGÜNGÖR  2010 YILINDA ANKARA’DA BİR GRUP GÖNÜLLÜ SAĞLIKÇI TARAFINDAN KURULMUŞTUR!
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MİLLİYETÇİLİK
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
ATATÜRK İLKELERİ.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
EĞİTİM ÖĞRETİM SINIFI İLE İLGİLİ MEVZUAT
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI SELÇUKLAR İLKOKULU-ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
TÜRK Eğitim Sistemi.
HACI SEMİHA KULAKLI ANAOKULU
ATATÜRK’ün İLKELERİ.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
Atatürk ilkeleri.
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
1.
ATATÜRK İLKELERİ Atatürkçülük, Türkiye’nin gerçeklerinden doğmuş bir düşünce sistemidir. Türk milletinin iradesiyle oluşmuş, tarihi bir gelişmenin ürünüdür.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
T.C. MEZİTLİ KAYMAKAMLIĞI DAVULTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ 
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
Hasan Özbay İmam Hatip Ortaokulu
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI HALKKENT İLKOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
TÜRKİYE EĞİTİM SİSTEMİ
Türk Milli Eğitiminin Amaçları ve İlkerleri
EĞİTİMİN HUKUKİ TEMELLERİ
1922 SALİHLİ GENÇLİK ve SPOR KULÜBÜ
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
MİLLİ EĞİTİMDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER ÖĞRENCİLER
HAYDİ DURMA ,BELİRLENEN KRİTERLERE UY. SINIFINDA AYIN ÖĞRENCİSİ OL
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
1739 M İ LL İ E Ğİ T İ M TEMEL KANUNU SORU VE AÇIKLAMALI CEVAPLARI AAte ş AHMET ATEŞ AHİ EVRAN İLKOKULU+ORTAOKULU OKUL MÜDÜR.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Bölüm I Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş
Sosyal Etkinliklerin Amacı
TÜRK Eğitim Sistemi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Eğitim ve Çalışma Hakkı
1/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ NİHAT TOPKARA BİZİM SINIF TARİH DERSİNDE.
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ HAZIRLAYICI EĞİTİM KURSU
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER HAZIRLAYANLAR: HÜSEYİN SOYSAL G120306123 BUĞRAHAN KILINÇ G110306109 ALİ SARIKEÇE G120306001

Ahlak nedir ? Belli bir dönemde belli insan topluluklarınca benimsenmiş olan, bireylerin birbirleriyle ilişkilerini düzenleyen törel davranış kurallarının, yasalarının, ilkelerinin toplamı. Çeşitli toplumlarda ve çağlarda kapsamı ve içeriği değişen ahlaksal değerler alanı.

Türk Milli Eğitiminin Amaçları Atatürk inkılap ve ilkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek; Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;

İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak; Böylece bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan milli birlik ve bütünlük içinde iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır.

Milli Eğitim Müfredatında aşağıdaki derslerde ilkokul ve ortaokul öğrencilerine temel ahlaki eğitim bilgileri verilmektedir: Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi, Milli Güvenlik, Trafik ve İlk Yardım, Hayat Bilgisi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Hz. Muhammed’in Hayatı.

SAHA ARAŞTIRMASI Türk milli eğitim sisteminde kazandırılmaya çalışılan ahlaki değerler üzerine ortaokul öğrencilerine ve öğretmenlerine yapılan anket çalışması sonuçları:

ÖZEL SERDİVAN KALE KOLEJİ MEHMET SADIK ERATİK ORTAOKULU Öğrenciler İçin Anket Çalışması: Bu anketten 49’u Özel Serdivan Kale Koleji, 40’ı Mehmet Sadık Eratik Ortaokulu öğrencilerine uygulanmıştır. Bu çalışma 44 kız öğrenci ve 45 erkek öğrenci olmak üzere toplam 89 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. ÖZEL SERDİVAN KALE KOLEJİ MEHMET SADIK ERATİK ORTAOKULU KIZ 23 21 ERKEK 26 19

1-Okulda bulduğunuz parayı alıp öğretmeninize teslim eder misiniz 1-Okulda bulduğunuz parayı alıp öğretmeninize teslim eder misiniz ? 49 kişinin tamamı EVET yanıtını vermiştir. 40 kişiden 2’si HAYIR yanıtını vermiştir.

2-Karşıdan karşıya geçmek isteyen yaşlı bir insana yardım eder misiniz 2-Karşıdan karşıya geçmek isteyen yaşlı bir insana yardım eder misiniz ? 49 kişinin 7’si HAYIR yanıtını vermiştir. 40 kişinin tamamı EVET yanıtını vermiştir.

3-Okulda arkadaşınızı hırsızlık yaparken görürseniz öğretmeninize söyler misiniz ? 49 kişinin 6’sı HAYIR yanıtını vermiştir. 40 kişinin 3’ü HAYIR yanıtını vermiştir.

4-Zorda kaldığınızda büyüklerinize yalan söyler misiniz 4-Zorda kaldığınızda büyüklerinize yalan söyler misiniz? 49 kişiden 24’ü HAYIR yanıtını vermiştir. 40 kişiden 34’ü HAYIR yanıtını vermiştir.

5-Arkadaşınızı mutlu etmek için yalan söyler misiniz 5-Arkadaşınızı mutlu etmek için yalan söyler misiniz ? 49 kişiden 17’si EVET yanıtını vermiştir. 40 kişiden 6’sı EVET yanıtını vermiştir.

6-Sınıftan çıkan en son kişi olduğunuzda ışığı kapatır mısınız 6-Sınıftan çıkan en son kişi olduğunuzda ışığı kapatır mısınız ? 49 kişiden 35’i EVET yanıtını vermiştir. 40 kişiden 38’i EVET yanıtını vermiştir.

7-Kimsenin olmadığı bir yerde elinizdeki çikolata çöpünü yere atar mısınız ? 49 kişiden 18’i EVET yanıtını vermiştir. 40 kişiden 11’i EVET yanıtını vermiştir.

8-Tanımadığınız bir insan sizi bir yere çağırdığında gider misiniz 8-Tanımadığınız bir insan sizi bir yere çağırdığında gider misiniz ? 49 kişiden 2’si EVET yanıtını vermiştir. 40 kişiden 4’ü EVET yanıtını vermiştir.

9-Toplu taşıma araçlarında büyüklerinize yer verir misiniz 9-Toplu taşıma araçlarında büyüklerinize yer verir misiniz ? 49 kişiden 9’u HAYIR yanıtını vermiştir. 40 kişiden 2’si HAYIR yanıtını vermiştir.

10-Büyüklerinizin yanında bacak bacak üstüne atar mısınız 10-Büyüklerinizin yanında bacak bacak üstüne atar mısınız ? 49 kişiden 46’sı HAYIR yanıtını vermiştir. 40 kişiden 37’si HAYIR yanıtını vermiştir.

11-Din kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin ahlakınızı geliştirdiğini düşünüyor musunuz ? 49 kişiden 41’i EVET yanıtını vermiştir. 40 kişiden 38’i EVET yanıtını vermiştir.

12-Ödevlerinizi başkasına yaptırmak sizce doğru bir davranış mıdır 12-Ödevlerinizi başkasına yaptırmak sizce doğru bir davranış mıdır ? 49 kişiden 7’si EVET yanıtını vermiştir. 40 kişinin tamamı HAYIR yanıtını vermiştir.

13-Kendinize yapılmasını istemediğiniz bir davranışı arkadaşınıza yapar mısınız ? 49 kişiden 43’ü HAYIR yanıtını vermiştir. 40 kişiden 35’i HAYIR yanıtını vermiştir.

14-Kopya çekmek size göre hakkınız mıdır 14-Kopya çekmek size göre hakkınız mıdır ? 49 kişiden 20’si EVET yanıtını vermiştir. 40 kişiden 5’i EVET yanıtını vermiştir.

Öğretmenler İçin Anket Çalışması: Bu anketlerden 10 tanesini Özel Serdivan Kale Koleji öğretmenlerine, 10 tanesini de Mehmet Sadık Eratik Ortaokulu’ndaki öğretmenlere uygulanmıştır. İki okulun öğretmenlerinin cevaplarını karşılaştırmalı olarak inceleyeceğiz.

1-Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin öğrencilerin ahlakı için faydalı olduğunu düşünüyor musunuz ?

2-İnternetin zararlarından öğrencileri korumak için onları bilgilendiriyor musunuz ?

3-Ahlaki davranışlar ve sorumluluklar konusunda Milli Eğitim Bakanlığı’nın öğrencilere hedef veya hedefler verdiğini düşünüyor musunuz ?

4-Sizce öğrencileriniz sizi örnek alıyor mu ?

5-Sizce ahlaki eğitimi kim vermelidir ?

GENEL DEĞERLENDİRME Özel Serdivan Kale Koleji öğrencilerinin büyüklere karşı yaklaşımları ve davranışları, Mehmet Sadık Eratik Ortaokulu öğrencilerine göre daha olumsuz olduğu anlaşılmaktadır. Özel Serdivan Kale Koleji öğrencileri arkadaşlık ilişkilerine daha duygusal yaklaşırken, Mehmet Sadık Eratik Ortaokulu öğrencileri konuya daha objektif bakıp doğrucu ilişkiler kurmaktadırlar. Mehmet Sadık Eratik Ortaokulu öğrencilerinin, incelediğimiz diğer okulun öğrencilerine oranla okula ve çevreye karşı sorumluluklarını yerine getirmekte daha başarılı olduğunu görmekteyiz.

Özel Serdivan Kale Koleji öğrencilerinin kişisel sorumluluklarına karşı duyarlılıkları diğer okul öğrencilerine oranla daha düşük seviyede olduğu görünmektedir. Türk Milli Eğitim Sistemi’nin içinde olan özel okulların yarı bağımsız olması yönünden bir bakıma kendi sistemlerine de sahip olmaları ahlak konusundaki bakış açılarını farklılaştırmasına neden olduğunu söyleyebiliriz. Özel okula giden öğrencilerin küçük yaştan itibaren istediklerine çabuk ulaşma imkanlarının genel toplumsal ahlaki bakış açılarının değişmesine etken olduğu görülmektedir. Ancak kişisel gözlemlerimizden anlayacağımız üzere özel okula giden öğrencilerin devlet okuluna giden öğrencilerden daha fazla özgüvene sahip olmaları da gözden kaçmaması gereken bir husustur.

Bilerek yanlış kalıpta sorduğumuz bir soruyu özel okula giden öğrencilerin sormaktan çekinmeden nasıl cevaplanacağını sormaları bu özgüvene örnek olarak gösterilebilir. Ancak devlet okuluna giden öğrencilerin bize ya da öğretmenlerine sormak yerine kendi başlarına çözmeye çalışıp yanlış yapmaları bir özgüven eksikliğini göstermektedir. Öğretmenlerimize yaptığımız anketleri de değerlendirmeye aldığımızda; devlet okulundaki öğretmenlerin Milli Eğitim Bakanlığı’nın öğrencilere ahlaki bakımdan daha çok destek olması gerektiğini belirttiklerini görmekteyiz. Son olarak öğretmenler arasındaki genel tavır, ahlaki eğitimin ilk ailede verilmesi gerektiğini devamında ise okulda pekiştirilmesi yönündedir.