Homeostazi ve Zaman Bütçeleri Bölüm 5 Homeostazi ve Zaman Bütçeleri
5.1 GİRİŞ
5.2 ÖĞRENME VE HAFIZA
Hafıza Nerededir?
5.3 ÖĞRENME İÇİN TEMEL MODELLER Mühürleme
Alışma ve Duyarlılaşma
Şartlandırma (Bağlantılı Öğrenme)
Pozitif ve Negatif Pekiştirme Yoluyla Eğitim
Deneme-Yanılma Yoluyla Öğrenme
Olumsuz-Tat Koşullanması Yoluyla Öğrenme
Saklama - Tekrar Bulma
5.4 SOSYAL ÖĞRENME: HAYVANLARDA BİLGİNİN GELENEKSEL VE “KÜLTÜREL” İLETİMİ
Ahtapotlarda Gözlemsel Öğrenme
Kuşlar ve Süt Şişeleri
Gizlenmiş Besine Saldırı
5.5 OYUN, ÖĞRENME VE GELİŞİM
ÖZET Bu bölüm, protein sentezi ve hafızanın şekillenmesinin altında yatan sinapsların yeniden oluşturulmasını içeren hücresel değişimler ile başladı. Bu daha sonra, önemli bilgiyi önemsiz bilgiden ayırmak için basit mekanizmalar olan alışma ve duyarlılaşma tartışmasına girmeye izin verdi. Buradan laboratuvar çalışmalarında geliştirilmiş bir dizi öğrenme fenomeni olan şartlandırmaya taşınmasını sağlar fakat arazi çalışmalarında öğrenmenin yorumlanması bakımından yaygın bir uygulamaya sahiptir.
ÇALIŞMA SORULARI