Neden kardeşlik fikrini sabun sattığımız gibi satamıyoruz? Pazarlama yöntemleri ile duygusal olguların kabul ettirilebilirliği Belirli fikirleri insanlara.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Advertisements

PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
MEDYA Medyayı Tanımak - Medyaya Dair Temel Bilgiler -
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Fayda, Maliyet, İş Planlama, Raporlama, İş Tatmini
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
HAFTA I.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
Yönetici Kimdir Yönetici bir işi yapmak için insanları ve kaynakları yöneten kimsedir. Yöneticilerin bir çok özelliği olması gerekir.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
Gündem Oluşturma Kuramı
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
E- Ticaret Altyapısı.
“PROJECT RED KAMPANYASI IŞIĞINDA KÜRESEL FON ÖRNEĞİ”
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Girişimcilik.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA
Tanıtım Çalışma Grubu
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
HALKLA İLİŞKİLER.
Pazarlama Yönetimi Okulu (1)
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKNA SÜRECİ.
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Neden kardeşlik fikrini sabun sattığımız gibi satamıyoruz? Pazarlama yöntemleri ile duygusal olguların kabul ettirilebilirliği Belirli fikirleri insanlara kabul ettirmek Başkanı satmak, Başkanı neden bir ürün gibi satmayalım Amaç sosyal faydanın oluşmasıdır Kamu kuruluşları ile sınırlı mıdır? Sigorta şirketinin emniyet kemeri takmayı teşvik etmesi Burada sosyal fayda ikinci sıradadır Sadece fikirleri değil tutum ve davranışları değiştirmeyi de hedefler Sosyal probleme karşı gösterilen davranışı değiştirmek Gönüllü davranışları etkilemek Ihtiyaçlar hiyerarşisinin en tepesi – kendini gerçekleştirme

Sosyal pazarlamanın hedefleri: – Yeni bir davranışın kabul edilmesi, – Hoş karşılanmayan davranışın reddedilmesi, – Var olan bir davranışta değişiklik yapılması, – Eski ve hoş karşılanmayan davranışın terk edilmesi.

Araştırma – Sosyal gelişimi engelleyen faktörlerin belirlenmesi – Ulaşılmak istenen amaçların belirlenmesi – Durum analizi-SWOT (Strengths-Weaknesses-Opportunities-Threats) – Hedef kitlenin belirlenmesi – Hedef kitlenin bölümlenmesi Amaç belirleme – Davranışa yönelik amaçlar: Hedef kitlenin gerçekleştirmesi istenen davranış – Bilgiye yönelik amaçlar: Hedef kitlenin bilmesi istenenler – İnanca yönelik amaçlar: Hedef kitlenin inanması ya da hissetmesi istenenler.

Planlama ve uygulama: – Mesajların hangi kanallar yoluyla gönderileceğinin kararı – Kitle İletişim Araçları çok sayıda insanın bilgilendirilmesi durumunda. – Seçilmiş iletişim araçları Hedef kitleye etkili şekilde ulaşma (doğrudan posta, broşürler) – Kişisel iletişim araçları Davranış değişikliğine yönelik (yüzyüze toplantı, sunumlar) – Mesajlar basit ve anlaşılır olmalıdır, – Hedef kitlenin elde edileceği yararlar üzerine odaklanmalıdır, – Dikkat çekici, inandırıcı ve somut mesajlar kullanılmalıdır – Hatırlanması kolay mesajlar oluşturulmalıdır, – Mizah öğesi de kullanılmalıdır

Ölçme ve değerlendirme: – Süreçle ilgili ölçümler: Medya raporu, dağıtılan materyal sayısı, program aşamaları – Sonuca yönelik ölçümler: Davranışlardaki değişiklik, niyetteki değişiklik, inançta değişiklik – Etkiye yönelik ölçümler: Elde edilen davranış değişikliklerinin etkisi ölçümlenmektedir. – Gerçekçi olmayan beklentiler – Sınırlı kaynak – Teknik sorunlar – Çalışanlar ya da katılımcıların direnmesi – Değerlendirmeye başlamak için programın bitmesini beklemek

Sosyal pazarlama ile Ticari pazarlamanın benzerlikleri – Her iki alanda da müşteri odaklılık esastır – Hedef kitle faydasının yüksek olduğuna inanmalıdır. – Kapsamlı Pazar araştırması yapılmalıdır – Hedef kitle bölümlendirilmelidir – Reklam ile yetinmeyip pazarlama karması uygulanmalıdır – Uygulama sonuçları sonrakiler için değerlendirilmelidir.

Sosyal reklam ve sosyal iletişimden farkı – Problemi farklı yollarla ele alarak en doğru yaklaşımı getirir – Tavsiye yerine çözüm üretmeye çalışır (doğalgaz tasarrufu) – Anlatmak yerine teşvik etmek (sigara bırakma terapileri)

Sosyal pazarlamanın uygulama alanları – Yeni bilgi ve uygulamalrın yayılması gerektiği zaman Gıdaların yeni yarar ve zararlarının topluma aktarılması – Karşı pazarlama gerektiği zaman Sigara lobisine karşılık devletin kamu spotu yayınlaması – Harekete geçirmek istendiğinde Niyeti eyleme dönüştürme – Sağlık alanı Tütün kullanımı, obezite, göğüs kanseri, HIV / AIDS, diyabet – Hasarların/yaralanmaların önlenmesi Alkollü araç kullanma, emniyet kemeri kullanımı, silah barındırma – Çevrenin korunması Atık azaltma, doğal yaşamı koruma, su kaynaklarını koruma – - Toplum katılımı Organ bağışı, kan bağışı, oy verme, sokak hayvanlarını sahiplenme

Sosyal pazarlamanın unsurları: – Ürün/hizmet: kişiler, örgütler, davranış ve düşünceler – Tutundurma: Sivil toplum kuruluş yöneticilerinin yardım edenlerle ilişkisi – Dağıtım: Hedef kitlenin düzenli olarak gittikleri yerler – Fiyat: fedakarlık, çaba – Kamuoyu: Iç ve dış kamuoyu (belirleyiciler) – Ortaklık: Medya, devlet – Politika: Davranış değişikliğine yol açma yöntemleri – Fon: vakıflar, hayırseverler, bağışlar

Sosyal medya pazarlama