Mobil Pazarlama İletişimi Uygulamaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
TOPLU MESAJLAŞMA SERVİSLERİ “DAHA FAZLASINI İSTEDİĞİNİZ İÇİN BURADASINIZ”
Facebook Reklamları.
MultiCELL SMS Client 3.2.
Google Görüntülü Reklam Ağı. Görüntülü Reklamcılık Neden Önemlidir?
Google Analytics Nedir?
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
Mobil Pazarlama Promosyon Kart Sunumu
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Toplu Sms Gönderimi EYLÜL 2014
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Garanti Bankası-11 Aralık 2007 Gündem Garanti Bankası Online Stratejisi ve Örnekleri Study Case: 5 dk.da Kredi Mobil Mecra.
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
SOSYAL MEDYA.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
E-postanın nasıl kullanılır?
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,
KAREKOD KULLANIMI.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
360° Pazarlama İletişimi
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
YKB Proje Önerileri. Ziyaretçiler scroll bar ‘da bulunan parayı çekerek sayfayı aşağıya doğru indirirler Para göndermenin ne kadar kolay ve hızlı olduğunu.
Mobil İletişimin Gelişimi
MOBİL İLETİŞİM ve MOBİLİTE
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
SOSYAL MEDYA İLE PAZARLAMA
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
İZİNLİ PAZARLAMA.
Mobil Pazarlama Karması
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
Sosyal Medya ve Türleri
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Ayşegül ARSLAN.
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
SOSYAL MEDYA.
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
WEB 2.0 ARAÇLARI.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
ARİF BALABAN Amerikan Mobil Pazarlama Birliği MMA’nın (Mobile Marketing Association) yapmış olduğu tanıma göre mobil pazarlama; organizasyonlara.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Mobil Pazarlama İletişimi Uygulamaları 9. Konu Mobil Pazarlama İletişimi Uygulamaları

Mobil Pazarlama İletişimi Uygulamaları Yarışmalar QR (Quick response) uygulaması (kare kod) Mobil kuponlar ve broşürler Mobil içerik Mobil biletler Konum tabanlı servisler Uyarılar Sponsorluklar Anket ve oylamalar Mobil oyunlar Testler/Soru-cevaplar Mobil sosyal medya Mobil websitesi-mobil uygulamalar

YARIŞMALAR Mobil cihaz kullanıcısına hediye kazanma fırsatı sunar. Tüketici ve firma arasında bir bağ kurmayı amaçlar Ödüllerin çekiciliği kampanyaya katılmak isteyen tüketicilerin sayısını arttıracaktır. Tüketicilere ek bilgi ve eğlence hizmeti sunar

Basılı medya, satış noktası materyalleri, paket üstü promosyonlar,sosyal medya aracılığıyla bu tür yarışmalar düzenlenir. Kayıt olmaya davet edilen kullanıcılar kendilerine ait bir takım bilgileri vermeye teşvik edilirler Geleneksel medyada olduğu gibi posta ile göndermeden farklı olarak anlık ve etkileşimli bir deneyim sunarlar

Örnek Garanti.com.tr’nin fizik kurallarına meydan okuduğu yeni yıl yarışması 21 Aralık saat 18:00 itibariyle başladı. 5 kelimeden oluşan gizli cümleyi doğru tahmin eden 3 kişi kendi seçtiği bir kişi ile 14 Mayıs 2011’de San Francisco A.B.D’de gerçekleşek “Zero G Yerçekimsizlik Tecrübesi” bileti, San Francisco-İstanbul gidiş-dönüş uçak bileti ve ücretsiz konaklama kazanıyor. Garanti İnternet Şubesi anasayfasında, facebook ve twitter hesaplarımızda aralıklarla yayınlanan ipuçlarını takip edin, gizli cümleyi en önce siz tahmin edin! Yayınlanmış ipuçlarına İnternet Şubesi'nden, Facebook ve Twitter hesaplarımızdan ulaşabilirsiniz. Bir kelime ile ilgili ipucu önce İnternet Şubesi'nde yayınlanmakta, ardından sosyal medyada aynı kelime ile ilgili farklı ipuçları verilmektedir. Yarışmaya katılmak için tek yapmanız gereken aralarında birer boşluk bırakarak sırasıyla "Tahmin", müşteri numaranızı ve tahmin ettiğiniz cümleyi 3340'a SMS olarak göndermek! Örnek SMS: "TAHMIN 1234567 Türkiye'nin en iyi İnternet Şubesi"

QR (QUICK RESPONSE) KODLAR İlk kez 1994 yılında Japonya’da otomobil yedek parçalarının takibi için kullanılmaya başlanan yeni nesil 2 boyutlu barkodlardır. QR Kod okuyucu bir yazılım vasıtasıyla bir cep telefonu rahatlıkla QR Kod okuyabilir ve ilgili ürün veya servis sayfasını açabilir.

Kullanım yerleri Kartvizit Mobil website Ürün ambalajları Afişler Duraklar Kıyafetler Basılı materyaller …

Kullanım amaçları Tanıtım-bilgi verme Hızlıca kaynak mobil web siteye ya da sosyal medya hesabına yönlendirme İndirim sağlama Satın alma-ödeme yapma Sesli arama Uygulama yükleme

QR kod iletişiminde dikkat edilecek hususlar 1-Erişebilirlik: QR kodun üzerinde yer aldığı mecra (basılı medya, açık hava reklam panoları, duraklar vb.) kolay ulaşılabilir ve önünde 5-10 saniye durup kodu akıllı telefona taratacak konumda olmalıdır. Fiziksel mecralarda en büyük problem tüketiciyi zaman arayıp kodu okutmaya ikna edebilmektir. Özellikle büyük indirimler, fırsatlar sayesinde bu sağlanabilir.

2- İnternet bağlantısı: Kodun kullanıldığı alanda internet bağlantısı olmalıdır. Mağaza içi uygulamalarda işletme ücretsiz wifi sağlayabilir. Wifi ve mobil internetin bulunmadığı konumlarda (örneğin metro istasyonları) bu iletişim aracını kullanmak akıllıca olmayabilir.

3-Kullanıcı motivasyonu:Potansiyel kullanıcılara QR Kodu kullanmaları için bir motivasyon sağlanmalıdır (ücretsiz ürün, çekiliş hakkı, indirim, vb) 4-Mobil Uyum : Tüketici kodu okuttuktan sonra yönlendirilen site (landing page) kullanıcının mobil aygıtına (feature phone, akıllı telefon, phablet, tablet) uyumlu olmalı

Yaygın mobil araçlar Feature phone

MOBİL KUPONLAR VE BROŞÜRLER Basılı kuponlarla aynı işleve sahiptir ancak mobil şebeke üzerinden ticari bir mesajla birlikte SMS ya da MMS olarak gönderilir. Mobil kupon sayesinde tüketiciye sıradan bir mesaj yerine katma değerli bir mesaj yollanmış olur. Kullanıcının işletmenin kendine özel bir fırsat sunduğu algısı uyandırarak, kullanıcının kendisini iyi hissetmesi sağlanabilir. Müşteri bağlılığı oluşturmaya yardımcı olur. Mobil ödeme sistemleri mobil kuponların kullanılmasını kolaylaştırır.

QR (Karekod) uygulamasıyla birlikte kullanılabilir. Özellikleri yeni ürünlerin tutundurulması ve tüketiciler tarafından denenmesi için mobil kuponlar kullanılabilir. Mağaza trafiğinin artmasına yardımcı olur. Kuponlar ve indirimlerle ilgilenen bir tüketici veri tabanı oluşturulabilir, bu da gelecekte yapılacak kampanyalar için hedef kitlenin belirlenmesini sağlar.

Mobil İçerik Mobil websitenin ya da uygulamanın firmanın imajı ve ürünleri doğrultusunda tüketiciye sunduğu görsel, yazılı ve işitsel içerik tipleridir. Mobil içerik pazarlaması işletmelerin, pazarlama yöneticilerinin, markaların dijital kanallar üzerinden ziyaretçi (takipçi) kitlesi üzerinde marka, işletme, ürün ya da hizmete ilişkin kitleyi bilgilendirici, fonksiyonel hale getirici, merak uyandırıcı, marka – ürün ile bağ kurmalarına yardımcı olur, İlerleyen basamakta da onların tüketici kimlikleriyle faydalandıkları içerikten yola çıkarak satın alma davranışı sergilemelerini sağlar Satın alma işlemi sonrasında marka sadakati ile bağlanabilmeleri amacıyla oluşturulur.

İçerik Pazarlaması Haber, video, makale, infografik, vaka çalışması, ebook vs gibi içeriklerin kullanılması vasıtasıyla yapılan pazarlama faaliyetleridir. Hedef kitlenin ilgisini çekecek bir içerik oluşturarak bunun arka planında reklam ve tanıtım faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi olarak da tanımlanır.

İçerik Pazarlaması Neden Önemlidir? Sebep 1: Bildiğimiz Reklam Stratejilerinin Etkinliği Ciddi Şekilde Sorgulanmaktadır Print, TV, radyo, outdoor hatta online banner’ların etkinliği aşağıdaki sebeplerden dolayı sorgulanmaktadır: Reklam Bombardımanı Bilinçli Tüketicinin Bilgiyi Başka Yerlerde Araması (bloglar, forumlar, sosyal medya, vs) Kontrolün Artık Tüketicide Olması Sebep 2: Zaman Tüketicileri ‘İtme’ değil ‘Çekme’ zamanı, yani ‘push marketing’ yerine ‘pull marketing’ önem kazanıyor

İçerik Pazarlama Stratejisi Oluşturma Aşamaları Adım: Dinle, Analiz Et, Stratejini Oluştur 2. Adım: Hedef Kitleni Belirle ve Hedef Al 3. Adım: İçeriği Üret ve Optimize Et 4. Adım: İçeriği Ulaştır 5. Adım: Hedef Kitlen ile Etkileşime Geç 6. Adım: Her Adımın Etkinliğini Ölç

Mobil Bilet Basım/Postalama maliyetini ortadan kaldırır. Hızlı kullanımı sayesinde kuyrukları azaltır Tüketici açısından kolaylık sağlar Biletlerin ulaşabilirliğini arttırır Biletin sahibi tarafından başkasına satılmasını engeller Fiyat farklılaştırmasına olanak sağlar

Mobil Bilet

Konum Tabanlı Servisler ile Konum Tabanlı Mobil Pazarlama-Location based marketing Mobil kullanıcıların bulunduğu konuma yakın, aradıkları ürün ve hizmetleri sunar (bitaksi, İBB trafik, SAKUS, Google Maps) Tüketicilere zaman kazandırır. Küçük işletmelerin küçük olan potansiyel müşteri gruplarını tespit etmede veya ürün ya da hizmetine belirli bir müşteri grubu oluşturmada kullanılabilir. Mağaza trafiğini arttırır, viral pazarlama imkanlarını kullanır. Mobil pazarlamada en etkili yöntemlerin konum tabanlı sosyal ağ siteleri üzerinden yapılan konum tabanlı pazarlama olduğu söylenebilir.

Tüketicilerin lokasyon bilgileri 3 farklı kanal vasıtasıyla pazarlama aktiviteleri için kullanılabilir. 1-Mobil uygulama (İBB cep trafik, bitaksi, garanti bankası hangi kampanya uygulaması)

2-Mobil arama (Tüketicilerin mobil cihaz vasıtasıyla yaptığı aramalara yönelik yapılan pazarlama aktiviteleridir. (Örnek: Google Location Extensions)

3-Tüketicilerin mobil cihazlarındaki sosyal medya kullanımları esnasında yapılan lokasyon bazlı pazarlama aktiviteleridir. (Örnek: Foursquare platformunda yapılan tüm pazarlama aktiviteleri)

Uyarılar ve sponsorluk Uyarılar: Operatör ya da uygulama uyarıları, hava durumu, burç yorumları, maç sonuçları… Sponsorluk: Mobil mobil uygulama, bir içerik ya da etkileşimli bir mobil internet sitesine sponsor olarak bunun karşılığında reklam yapmaktır.

Anket ve Oylamalar Oy kullanmak, seçmek, elemek, bir olaya/organizasyona dahil olma gibi aidiyet duygusuna hitap ettiğinden etkin bir yöntemdir.

Müşteri hizmetleri anketleri

Mobil Sosyal Medya ve Pazarlama Sosyal medya; kullanıcıların kendilerini ifade ettikleri, markalarla, kurumlarla, ünlü kişilerle ve diğer kullanıcılar ile etkileşimde bulundukları yeni bir medya kanalıdır Sosyal medya pazarlaması ise; bu yeni medyanın kullanılması yolu (twitter, pinterest, periscope, swarm, vine, facebook…)ile yapılan pazarlama aktiviteleridir. İçerik pazarlaması, interaktif pazarlama, viral pazarlama, görüntülü reklam, video reklamı vs gibi farklı pazarlama ve iletişim araçlarını bünyesinde barındırır.

Çevrimiçi (online) bir pazarlama aktivitesinin sosyal medya iletişimi olarak tanımlanabilmesi için; Hedeflerini net ve ölçümlenebilir bir şekilde tanımlanmış olması. Çevrimiçi sosyal medya platformlarını kullanması İki yönlü( hatta çok yönlü ) diyaloğa izin vermesi Katıldığı topluluğun kurallarına uygun katılım olması gerekir.

Sosyal medya pazarlama, internet sitenizde sergilediğiniz bir ürün veya hizmetin sergileniş ve insanlara sunuluş şeklinin, tanıtımının sosyal ağlar kullanılarak yapılmasıdır. Sosyal medya pazarlaması kısaca, hedef kitleye doğru yer ve zamanda, doğru mesajla ulaşmak için sosyal medya üzerinde yürütülen satış ve reklam faaliyetleridir. Sosyal medya pazarlaması, klasik pazarlama anlayışına ek olarak tüketicileri de etken kılan bir pazarlama türüdür, blog ve mikrobloglar, sosyal ağlar, forum siteleri gibi internet mecraları üzerinden yürütülür.

Sosyal medyada reklam, içerik pazarlaması, promosyon gibi pazarlama faaliyetlerinin dışında ağızdan ağıza pazarlamanın online versiyonu olan viral pazarlama fırsatı da yaratılabilir. Viral pazarlama dijital ortamdaki bir ürünün çeşitli internet araçları kullanılarak kullanıcılar arasında hızlıca iletilmesi ve yayılmasıdır. Bu pazarlama yöntemi ismini virüslerin hızlıca yayılmasından almıştır. İnternette sunulan ürünler kitlelerin ilgisini çekebilme gücüne bağlı olarak binlerce ağın birinden diğerine geçerek tıpkı virüsler gibi yayılabilir. Viral pazarlama, ürün tanıtımı ve dağıtımı için tüketici iletişim ağlarını kullanarak firma faaliyetlerinin yürütülmesinde kullanılır. Viral pazarlama, internette mesajların dolaşmasıyla ortaya çıkmıştır. E-ticaret, gruplar, topluluklar ve mesaj; firmaların tutundurma faaliyetlerini geliştirmek için kullandıkları araçlardır

Mobil Reklam Mobil Reklam müşterilere mobil reklam araçları ile (örneğin telefonlar) reklam mesajlarının gönderilmesidir. Mobil Reklam Ne İçin Kullanılır? Marka bilinirliği oluşturmak Entegre kampanya hazırlamak Online ve offline satışları artırma Müşteri kazanımı ve sadakati artırma WOM ve sosyal medya etkileşimini artırmak

Mobil reklam çeşitleri 1. Mesaj ve Arama SMS, MMS, IVR (sesli yanıt sistemi) 2. Display-görüntü reklam Banner reklamlar (mobil web site ya da uygulamalarda ekranın üstünde ve altında görülen çoğunlukla statik reklam bölümleri) ve rich media (zengin medya-yüksek kaliteli animasyon, ses, video, oyun,vb... ‘zengin’ içerikler)

3. Mobil video-TV Statik, video önü, video sırasında, video sonrasında, interaktif (tıklanabilir) çeşitleri vardır. 4. Arama-mobil cihazlarda arama motorlarını kullanarak internette araştırma yapma üzerine çıkan reklamlar

Önemli mobil reklam terimleri: Tıklanma; herhangi bir internet reklamının kullanıcılar tarafından tıklanmasına denir. Kullanıcı, her reklama tıkladığında tıkladığı reklam için 1 adet tıklanma kaydedilir Görüntülenme; herhangi bir internet reklamının kullanıcılar tarafından görüntülenmesine denir. Kullanıcı, her yeni sayfa açtığında, görüntülediği reklam için 1 adet görüntülenme kaydedilir. Dönüşüm; herhangi bir internet reklamı aracılığıyla reklam verenin sitesine gelen ziyaretçinin, reklam veren tarafından belirlenen aktiviteyi gerçekleştirmesine denir.

Tıklanma Başına Maliyet Reklam verenin, tıklanma başına ödeme yaptığı sistemdir. Görüntülenme Başına Maliyet Reklam verenin, görüntülenme başına ödeme yaptığı sistemdir. Aksiyon Başına Maliyet Kullanıcının, internet reklamına tıklayarak siteye geldiğinde reklam veren tarafından tanımlanmış aktiviteyi gerçekleştirmesinde alınan ücrettir. (örn: e-bülten aboneliği, site üyeliği vb. )

Mobil website ve uygulamalar