Otizmde öğretim içeriklerinin oluşturulması ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI MEZUNLARIMIZ 1 ÖĞRENCİMİZ TIP FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ HUKUK FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ MİMARLIK 1 ÖĞRENCİMİZ İNŞAAT MÜHENDİSLİK.
Advertisements

Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ İL Mİllİ Eğİtİm Müdürlüğü
NEDEN BEP?.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Dokuz Eylül Üniversitesi Web Sitesi Projesi 2009.
AĞAPINAR İLKÖĞRETİM OKULU Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
SBS 2013 Erenler Rehberlik Araştırma Merkezi. Ortaöğretime Geçiş Sisteminde Tek Sınavlı Yeni Sistem  Milli Eğitim Bakanlığı 3 yıla yayılan SBS uygulamasını.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
DERS SEÇİMİNİ DEĞERLENDİRİYORUM
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
M ATEMATIK ÖĞRETIMINDE Ö ZEL EĞITIM. Destek Özel Eğitim Hizmetleri ve Hizmetler Kaynak Oda Eğitimi Sınıf içi yardım Özel Eğitim Danışmanlığı.
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
SBS. FEN LİSELERİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSELERİ ANADOLU LİSELERİ ANADOLU TEKNİK VE MESLEK LİSELERİ ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSELERİ ANADOLU OTELCİLİK.
Otizmin belirtileri, değerlendirilmesi ve tanılama
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
1.Slaytlara tasarım uygulayınız 2.Slayt geçişi uygulayınız 3.Metin kutularına animasyon uygulayınız 4.2 ve 3’üncü slayda küçük resim sesi ekleyiniz (telefon)
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Öğretimi Görsel Destekler
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.
DENGELİ BESLENMENİN İNSAN SAĞLIĞINA ETKİLERİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Ders 6 Doğrudan öğretim yöntemi
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Özel Gereksinimli Çocuklar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
YENİ SINAV SİSTEMİ YAMAN DEDE İMAM HATİP ORTA OKULU REHBERLİK SERVİSİ
BE BEP NEDİR ?.
Öğretim Tasarımı Analiz.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
10. hafta: Özel gereksinimli bireylerin korunması, ihmal ve istismar
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
Sunum transkripti:

Otizmde öğretim içeriklerinin oluşturulması ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN

İşlevsel beceriler İletişim becerileri Sosyal beceriler Ev içi beceriler Toplumsal yaşam becerileri Serbest zaman becerileri Motor beceriler Meslek becerileri

Okulla ilgili beceriler Akademik aracı beceriler Kişisel gelişim becerileri Güzel sanatlar Akademik içerik

İşlevsel beceriler Okulla ilgili beceriler

Aracı beceriler Okuma Yazma İmla Yazılı ifade etme Bilgisayar kullanımı Akademik konular Sosyal bilgiler Matematik Fen bilgisi Edebiyat Yabancı dil Güzel sanatlar Resim Drama Müzik Mesleki alan Endüstriyel meslekler Kozmetik Oto tamiri Tarım Bahçıvanlık Satış becerileri İş başında öğrenme

İşlevsel beceriler Kişisel gelişim Beden eğitimi Sağlık Güvenlik Geçiş becerileri Ev idaresi/ ekonomisi İşlevsel alanlar İletişim Sosyal bağlam Toplumsal yaşam Meslek öncesi ve meslek becerileri Boş zaman ve rekreasyon Öğrenme stratejileri Motor beceriler

İçerik ile ilgili önemli konular Temel becerilerde bağımsızlığı hedeflemelidir. Şimdiki ve sonraki yaşam koşullarına yönelik olmalıdır. İşlevsel olmalıdır. Amaçlar, hedefler, ölçütler… Etkinlikler, araç-gereçler, ortam… Yaşa uygun olmalıdır. Daha sonraki öğrenmeleri kolaylaştırıcı olmalıdır. Kısa, orta ve uzun dönemli amaçlar belirlenmelidir. Boylamsal olmalıdır. Öğretim alanları birbirlerinden tamamen bağımsız değildir. İçerik, beceriler ve etkinlikler diğer alanlarla ilişkili olmalıdır. Yatay olarak ilişkilendirilmelidir. Bireyin toplum içinde bağımsızlığını sağlamaya yönelik olmalıdır. Bireysel yaşam koşullarıyla birlikte toplumsal ölçütleri hedeflemelidir. Toplumsal referanslı olmalıdır. Otizmin temel yetersizlik alanlarıdır. Diğer öğretimsel süreçler için temel oluştururlar. İletişim ve sosyalleşmeyi geliştirmelidir.