Dünya Çocuk Bilim Derneği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
Advertisements

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
HEMŞİRELİK VE EBELİK KONSEYİ (HEK)
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
Yürütmekte olduğumuz proje Çalışma Sosyal Güvenlik Bakanlığı- Avrupa Birliği Koordinasyon Dairesi Başkanlığı Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin.
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
MESLEKÎ EĞİTİM TANITIM ETKİNLİKLERİ.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BESLENME VE DİYET TOPLULUĞU
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okulumuz Nallıhan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 6 Kasım 1989 tarihinde 2 şube olarak Hemşirelik Bölümü ile eğitim öğretime başlamıştır.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
TRH2.IQVETII/P-03/246 AĞRI MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ (Gülen Yüzlerimiz Sağlığınız İçin Hep Sizinle) AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ 25 Aralık 2014-Ağrı.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
TRH2.IQVETII/P-03/246 AĞRI MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ (Gülen Yüzlerimiz Sağlığınız İçin Hep Sizinle) KAPANIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ 20 Ağustos.
GELENBEVİ ÇALIŞIYOR ÇALIŞIYORGELENBEVİ. Öğrencilerin farklı yaşam alanlarında edindikleri deneyimlerle kişilik gelişimini çok yönlü bir şekilde desteklenmiş.
ELAZIĞ MESLEKİ EĞİTİM BİLGİ MERKEZİ İl Milli Eğitim Şube Müdürü
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
HOŞGELDİNİZ FUNDA KÖROĞLU REHBERLİK SERVİSİ.
Perşembe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Hasta ve Yaşlı Bakımı Alanı
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Müdürlüğü 1 KARİYER İMKANI ÇALIŞAN BİLGİLERİ STAJ BAŞVURUSU SOSYAL İMKANLAR AÇIK.
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Okulumuzda 1 2 Müdür Yardımcısı, 7 Meslek Dersleri Öğretmeni, 4 Kültür Dersleri Öğretmeni, 1 Rehber Öğretmen ve 4 Hizmetli çalışmaktadır.
EMRE DİNÇER.  SANAYİ SONRASI TOPLUMU AÇIKLAMAK İÇİN BU İFADE BİR GEÇİŞ DÖNEMİNİ ÖZETLER  GEÇİŞ DÖNEMLERİNİN KENDİNE ÖZGÜ ÇÖZÜMLERİ BULUNMAKTADIR.
.   Her geçen yıl başarısı artarak devam etmektedir. Özellikle Van’da yaşanılan depremden sonra diğer okulların şehir dışındaki alanlara inşa edilmesiyle.
Klinik hizmetlerinde veteriner hekime yardımcı olan, yetkileri kapsamında veteriner hekim gözetiminde veya gözetim olmaksızın tedavi ve koruyucu tıp.
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
T.C. BARTIN VALİLİĞİ BARTIN HAYME ANA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
ARÇELİK ANONİM ŞİRKETİ İLE YAPILAN MESLEKİ EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
Dr. Ahmet Haki Türkdemir Ankara 112 İl Ambulans Servisi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Karabağlar Nene Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
Mezunlarımızın İş İmkanları Nelerdir?
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
Sunum transkripti:

Dünya Çocuk Bilim Derneği Proje Sahibi: Dünya Çocuk Bilim Derneği Proje Ortakları: 1- Van Anadolu Sağlık Meslek Lisesi (ASML) 2- Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu (YYÜ SHMYO)

Dünya Çocuk Bilim Derneği ve Proje Ortakları Projemizin sahibi Dünya Çocuk Bilim Derneği’dir. Derneğimizin kurucularının ve üyelerinin çoğunluğu YYÜ Tıp Fakültesi dekan dahil, öğretim üyeleridir. Bu nedenle ortaklardan biri olan SHMYO aynı üniversite içinde bir kuruluştur ve Tıp Fakültesi ile yakın işbirliği halindedir. ASML ise MEB’e bağlı olup, sağlık sektörüne insan gücü yetiştiren bir okuldur. Dolayısıyla bu üç kuruluş da mesleki birlik ve dayanışmaya projeden sonra da devam edecektir.

Genel hedef(ler): Türkiye’de mesleki sağlık eğitiminin kalitesinin artırılmasına katkı sağlamak. Özel hedef(ler) : Van Anadolu Sağlık Meslek Lisesi ve Van Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu’nda görev yapan yöneticilerin, meslek dersleri öğretmenlerinin, öğrencilerin, Van hastanelerinde görevli usta öğreticilerin mesleki becerilerini arttırmak, öğrenme ortamlarını iyileştirerek mesleki sağlık eğitiminin kapasitesini güçlendirmek.

Hedef Guruplar: Van Anadolu Sağlık Meslek Lisesi (ASML) ve Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulunda (YYÜ SHMYO) görev yapan Meslek dersleri öğretmenleri, rehber öğretmenler, okul yöneticileri, öğrenciler ile Van’da bulunan hastanelerde görev yapan usta öğreticiler.

YAPILACAK FAALİYETLER… Projeyi tanıtmak, duyurmak ve halkın sağlık mesleğine dikkatlerini çekmek amacıyla etkinliklerin düzenlenmesi 1: Özel ve kamu hastanelerindeki usta öğreticiler, ASML ve SHMYO'daki meslek dersleri öğretmenleri ve sağlık eğitim yöneticilerinin eğitilmesi 2: SHMYO'nda Kariyer Merkezinin Kurulması ve kariyer günleri organizasyonun yapılması

YAPILACAK FAALİYETLER… 3: Hollanda-Rotterdam’da bulunan Erasmus Üniversitesine eğitim ziyaretinin gerçekleştirilmesi 4: Özel ve Kamu Hastaneleriyle Protokol imzalanması 5: Van ASML' eğitimci ve öğrencileri için Antalya/Döşemealtı Anadolu Sağlık Meslek Lisesi ile Ankara Atatürk Anadolu Sağlık Meslek Lisesine eğitim ziyareti düzenlenmesi

YAPILACAK FAALİYETLER 6: ASMLve SHMYO'da var olan her bir kütüphaneye mesleki yayın satın alnıması, süreli yayınlara abone olunması 7: Van ASML'de Ambulans Uygulama Odasının kurulması 8: Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu'nda (SHMYO) Tıbbi Laboratuvar Teknikerliği Bölümü laboratuvarında eksik olan ekipman/malzemelerin alınması

Eğitim / Seminer ve Kurslar No Eğitim / Seminer ve Kurslar Süre Taraflar Amaç 1 Uygulamalı İlkyardım kural ve ilkeleri 40 Saat ASML ve SHMYO, İştirakçi kurumlar, ATT Bölümü meslek dersleri öğretmenleri, öğretim elemanları ve usta öğreticiler ATT’de son gelişmeleri takip etmek 2 Obezite 16 Saat Tüm taraflar Genel olarak beslenme ve obezite üzerine yoğunlaşmak 3 Madde ve Madde Bağımlılığı 10 Saat Van ilinin sınıra yakın olmasından doğan riskler hakkında bilgilenmek 4 Akılcı İlaç Kullanımı 2 saat Bilinçsiz ilaç tüketimini ve israfını önlemek 5 Adli Tıp 6 saat Sağlık sektörünün hukuksal açıdan karşılaştığı sorunlar ve çözümlerin öğrenilmesi 6 Stres ve Stres Yönetimi Mesleki stresi önlemek veya yönetmek 7 İletişim Becerileri Hastalarla sağlıklı iletişim kurma becerilerini artırmak 8 Kanser ve Yaşam 4 saat Hedef kitleye kanserin erken tanısı ve kanserden korunma konularında son gelişmeleri aktarmak 9 Anne ve Çocuk Sağlığı Hedef kitleyi anne ve çocuk sağlığı konusunda bilgilendirmek 10 Temel Afet Bilinci Temel afetler konusunda hedef kitleyi bilinçlendirmek

Eğitim / Seminer ve Kurslar No Eğitim / Seminer ve Kurslar Süre Taraflar Amaç 11 Yeniden Canlandırma Uygulamaları 9 saat Tüm taraflar Hedef kitleyi Yeniden Canlandırma konusunda bilgilendirmek 12 Motivasyon ve Mesleki Doyum 4 saat Sağlık çalışanlarına motivasyon ve mesleki doyum ilkelerini öğretmek 13 Alternatif Tıp 6 saat Akupunktur, biyoenerji, herbal tedavi, vb. yöntemleri aktarmak 14 Organ ve Doku Bağışı Organ ve Doku Bağışı konusunda bilgilenmek 15 Hastane Enfeksiyonları 2 saat Hayati öneme haiz olan Hastane Enfeksiyonları konusunda bilgilenmek 16 Tür Atlayan Hastalıklar Tür Atlayan Hastalıkları konusunda bilgilenmek 17 Sağlık ve Sağlık Eğitiminde liderlik ve Yönetim ASML ve SHMYO Yöneticileri Sağlık eğitimi yöneticliği ve liderlik becerilerini artırmak 18 Modern Yaşam ve Sağlık Teknolojinin sağlığa olumsuz etkilerini ve önlemler hakkında bilgilenmek 19 Yaşlı ve Hasta Bakımı Yaşlı ve Hasta Bakımı konusunda bilgilenmek 20 Sağlıkta Şiddet ve Mobbing Sağlıkta Şiddet ve Mobbing konusunda bilgilenmek

2: SHMYO'nda Kariyer Merkezinin Kurulması ve kariyer günleri organizasyonun yapılması ASML öğrencilerinden 100 (son sınıf öğrencisi) SHMYO'ndan 300 (2. sınıf öğrencileri) ve Van'da bulunan ortaokulların 8. sınıfına devam eden 500 öğrenciye "Sağlıkta Kariyer" konulu seminer/konferans ve söyleşiler düzenlenecektir. Meslek seçimi ülkemizdeki öğrencilerin oldukça zorlandıkları bir konudur. Eğitimde yönlendirme olmadığı için meslek seçimi rastgele yapıldığından kariyer merkez hem ortaokuldan liseye geçen öğrencilere ve hem de ileriki sınıflarda sağlık mesleğine ilişkin eğitim alan öğrencilerin gelecekelrine bir yatırım olarak düşünülmüştür.

3: Hollanda-Rotterdam’da bulunan Erasmus Üniversitesine eğitim ziyaretinin gerçekleştirilmesi AB ülkesi olarak Hollanda’da sağlık eğitimi veren bu kuruluşa ziyaret gerçekleştirilecektir. Hem bilgi tarnsferi yapılması ve hem de gelecekte işbirliği imkanlarına dair kapıyı açık tutrmak amacıyla böyle bir faaliyet düşünülmüştür.

4: Özel ve Kamu Hastaneleriyle Protokol imzalanması ASML ve SHMYO mezunlarının iş bulma pariteelrini artırmak ve okul döneminde staj ortamlarının okulla uyumlu olmasını sağlamak amaçlanmaktadır.

5: Van ASML' eğitimci ve öğrencileri için Antalya/Döşemealtı Anadolu Sağlık Meslek Lisesi ile Ankara Atatürk Anadolu Sağlık Meslek Lisesine eğitim ziyareti düzenlenmesi Van ASML’nin Türkiye’de en iyi sağlık meslek okulları arasında gösterilen bu iki okula yönetim ve öğretmen düzeyinde ziyareti iyi örneklerin transferi anlamında yarralı olacaktır

6: ASMLve SHMYO'da var olan her bir kütüphaneye mesleki yayın satın alnıması, süreli yayınlara abone olunması Var olan kütüphanelere kaynak yayıonların satın alınarak ve aboneliği zor olan periyodiklere abone olunarak, öğrencilerin ve öğretmenlerin erişmesini sağlamak amçlanmaktadır.

7: Van ASML'de Ambulans Uygulama Odasının kurulması ASML’de ATT bölümü öğrencilerinin teorik öğrenimden uygulamalı öğrenime geçmeleri sağlanarak bu konuda öğrenme becerileri hızla gelişecektir.

8: Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu'nda (SHMYO) Tıbbi Laboratuvar Teknikerliği Bölümü laboratuvarında eksik olan ekipman/malzemelerin alınması Şu anda eğitime destek veren uygulama labaratuvarındaki eksik malzemeler satın alınarak laboratuvar amaca daha uygun bir şekilde hizmet verecektir.