Strategic Business Planning for Commercial Producers

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Strateji Tasarımı İlker acar.
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
Kurumlar toplumu önemser
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
İŞLETME ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
İNOVASYON NEDİR? Sunan Bülent Orta Stratejik Yapılandırma Danışmanı
Girişimcilik.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Entelektüel Sermayenin Raporlanmasında Projeler ve Kılavuzlar: Karşılaştırmalı Bir Çalışma Prof. Dr. İdil Kaya.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
ENTELEKTÜEL SERMAYENİN ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ
Verilerin analizi anlamlı bir şekilde yapılandırılmazsa analiz anlamını yitirir. Durum analizinde elde edilen bu verilerin anlamlı ve kullanılır hale getirilmesi.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
TEMEL YETENEK “Temel yetenek, bir işletmeyi başka işletmelerden ayıran, işletmenin vizyonunun gerçekleştirmesinde rol oynayan, rakipler tarafından kolayca.
Yrd. Doç. Dr. Serkan TERZİ, SMMM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Fikri haklar yönetimi Tüm bu faaliyetlerin şirketin ticari faaliyetleri ile ilişki içerisinde yürütülmesi şarttır.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
IP Management in Industry & Their Expectations Murat Peksavaş Chairman, Intellectual Property Working Group TÜSİAD International Conference on “Managing.
İNOVASYON.
İşletmeyi neden kurarız ?
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
Uluslar arası İşletmecilik İlk Bakış
Strategic Business Planning for Commercial Producers
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
TEKNOLOJ İ YÖNET İ M İ VE KÜRESEL REKABET. TEKNOLOJ İ Teknoloji, bilimsel ve di ğ er sistematik bilgilerin pratik alanlarda sistemli bir şekilde uygulanmasıdır.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Bilişim Ortağınız.
Durum Analizi Sorun Analizi
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
FİNANS VE MUHASEBE H04.
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
Stratejik Pazarlama 2. Hafta
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İÇ ÇEVRE ANALİZİ.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler… © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002 1 1

Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths İç Çevre Analizi Şu anki strateji iyi işliyor mu? Şu anki durumumuz nedir? Üstünlük ve zayıflıklarımız nelerdir? © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

Güçlü ve zayıf yönleri değerlendirmede ne tür araçlar kullanılır? Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths Güçlü ve zayıf yönleri değerlendirmede ne tür araçlar kullanılır? Kaynaklar, Kabiliyetler Temel Yetkinlikler Değer Zinciri 7 S © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths Güçlü ve Zayıf Yönler Amaç: İşletmenin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirmede objektif olmak Rakiplerle karşılaştırıldığında Müşteriler için önemi Not: Bu değerlendirmeyi objektif yapmak oldukça güçtür. © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths Kaynaklar Sermaye, makine ve ekipman, bireysel beceri, patentler, finans sistemi ve yetenekli yönetim kadrosu gibi bir firmanın üretim sürecinin girdileridir. Görünür kaynaklar- fiziksel, teknolojik ve finansal (Arazi, makine ve ekipman, sermaye vb) Görünmez kaynaklar – Aile bağları, networkler, organizasyonel kültür, firma ünü, entelektüel sermaye hakları, ticari markalar, telif hakları Kendi başlarına kaynaklar firma için bir stratejik avantaj oluşturmaz. Finansal tablolar ya da bilanço, çalışanların becerilerini ve diğer görünmez kaynakları yansıtamamaktadır. Görünmez kaynakların değerlendirilmesi firmanın piyasa değeri ile görünen varlıkların değeri (defter değeri) arasındaki farkla mümkün olabilir. Business cards are resources – they can be used to network, develop, foster, and protect business relationships. Land and machinery are resources. Probably some of the most important resources are intangible resources. Yet, we often have difficulty identifying and understanding how to capitalize on out intangible resources. © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths Kabiliyetler Arzu edilen bir sonuca ulaşmak için bilinçli olarak entegre edilmiş kaynakları kullanma becerisi. Bir firmanın kabiliyetlerinin temeli çalışanlarının bilgi ve becerileridir. Bir firmanın kaynakları kullanma becerisi açısından güçlü olması bir rekabet avantajına sahip olduğu anlamına gelmez. (Aynı kaynaklara sahip iki işletmeden birisi operasyonel işleri daha iyi yapıyorsa bu mevcut kaynakları daha iyi kullanma kabiliyetidir) © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths Temel Yetenekler Kaynak ve kabiliyetler rakiplere karşı bir rekabet avantajının kaynağını oluşturuyorsa temel yetenekten söz edilir. Bütün kaynak ve kabiliyetler temel yetenek olamaz. Genelde firmaların 3 yada 4 temel yeteneğini tanımlamaları ve bunlara yoğunlaşmaları önerilir. © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

Temel Yetkinlikler Bir yetkinlik yeteneklerin entegrasyonudur. Temel bir yetkinlik bir tek veya bağımsız yetenek ve teknolojiler değil, yetenek ve teknolojilerin oluşturduğu bir sentezdir. Örneğin, bir kargo şirketinin temel yetkinliği, onun haberleşme ağı, ulaşım ağı, hızlılığının, vs. oluşturduğu bir yetkinliktir. Bir yetkinlik bir varlıktan daha fazla bir şeydir: Temel bir yetkinlik muhasebe anlamında bir “varlık” değildir. Yetkinlik cansız bir şey değil, bir aktivite, düzensiz öğrenmenin kümülatif bir sonucudur. Örneğin kalite değil kalite yönetimi bir yetkinliktir. Yetkinlikler hem gizli (tacit) hem de açık (explicit) bilgiyi kapsarlar. Yetkinlikler müşteri algılamasına dayanan önemli bir “yarar” katkısında bulunmalıdır: Yetkinlikler bir firmanın müşterilerine “yarar” sunmasını olanaklı kılmalıdır. Örneğin, Apple’in Machintosh yoluyla ‘user friendliness’ yararı sunması Yetkinlikler rakiplerden farklılaşmayı sağlamalı: Herkes tarafından sahip olunan bir yetenek yetkinlik olarak görülemez. Yetkinliğin her tarafta mevcut olmaması ve rakiplerin yetkinliği kolay taklit edememesi gerekir. Örneğin, Malboro markasını yaratmak, geliştirmek kolay değil ve kolay satın alınamaz da Yetkinliklerin yeni pazarlara açılabilmek için geçit olması gerekir: Bir işletmenin temel yetkinliği marka yönetimiyse bunu kolaylıkla başka sektörlere geçmek için bir köprü olarak kullanabilir. Örneğin, Marlboro’nun sigara markası yetkinliğini hazır giyim markası yönetimine uygulaması gibi

TEMEL YETKİNLİKLER TESTİ Yarar Derecesi (Net maliyeti düşürme yada net geliri artırma) Bulunabilirlik (Kıtlık) Derecesi Taklit Edilebilirlik Derecesi