GÜLÇİÇEK HATUN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSMİN HALLERİ 1.YALIN HAL 2.YÖNELME HALİ 3.BULUNMA HALİ 4.AYRILMA HALİ
Advertisements

Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
KELİME TÜRLERİ ZARFLAR.
SÖZCÜĞÜN YAPISI VE EKLER.
Cümlede , fiillerin anlamını etkileyen kelimelere ne ad verilir?
ÖZGÜRLÜK VE BAĞIMSIZLIK BENİM KARAKTERİMDİR.
ÖNERMELER VE MANTIK HAZIRLAYAN: AYDIN EREN KORKMAZ
A) Zilin çalmasıyla yarışma başladı.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ADLARIN YERİNE KULLANILAN KELİMELER “ADIL”

DİLİMİZDE İKİ TÜRLÜ “DE” VARDIR:
ЕKLER VE EK TÜRLERİ.
(BELİRTEÇ) ZARF.
CÜMLE TÜRLERİ.
Hazırlayan: Zeynep Adsoy Türkçe Öğretmenliği/2 No:
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İKİNCİ ÖĞRETİM İKİNCİ SINIF
Noktalama işaretleri ( NOKTA , virgül , noktalı virgül )
ZAMİRLER.
DİLBİLGİSİ ETKİNLİKLERİ
9. Sınıf Dil ve Anlatım MART
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2 AYŞE DARICI
İSİM GRUBU.
Zarflar Zarf: Eylemleri, eylemsileri, zarfları, kimi zaman da ekeylemle yargı anlamı kazanmış sözcükleri türlü yönlerden (durum, zaman, yön…) tamamlayan.
Sözcük Türleri Setenay KAYA Hazırlık-D/153
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF
ZAMİRLER.
EKLER VE KELİME YAPISI.
TÜRKÇE Mehmet KOCA Ayşe BAYAM Melike DUATEPE Sunuindir.blogspot.com.
ZAMİR NEDİR? İsmin yerini tutabilen,isim gibi kullanılabilen,isim soylu kelimelerle bazı eklere zamir denir. Ahmet’ten öğrendim. > Ondan öğrendim. Kitabı.
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
CÜMLEDE ANLAM Cümle anlamı, verilen bir cümlenin anlamını bulup ifade edebilmekle ilgilidir. Yani bir cümleyi aynı anlama gelecek şekilde biraz daha farklı.
Soru işareti ?.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
Kİ BAĞLACININ YAZIMI Ki bağlacı anlam bakımından iki cümleyi birbirine bağlar. Ki sözcüğü iki cümleyi birbirine bağlıyorsa ayrı yazılır. Not: Cümleden.
Anlam Bakımından Anlatım Bozuklukları
Fiilimsiler Fiillerden türemiş oldukları halde bir fiil gibi çekimlenemeyen, cümlede isim, sıfat, zarf görevlerinde kullanılan ve yan cümleciklerin yüklemi.
MÜLAKAT (GÖRÜŞME) Ünlü kişileri çeşitli yönleriyle tanıtmak veya toplumu ilgilendiren önemli bir konuyu aydınlatmak için ünlü kişi yahut uzmanlarla.
1.Soru Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bağlaç olan ''de'' yanlış yazılmıştır? A) Bence annen de haksızdı, sen de haksızdın. B) Bıçak ta, kaşık ta ikisi.
ZAMİR (ADIL).
Anlam Bakımından Anlatım Bozuklukları-2
Harfi Cerler (Cer Harfleri)
‘’de’’nin Yazımı.
Mustafa AKBAŞ Malatya-2014
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
Örnek: Sizlere konu hakkında bilgi vereceğim.
GERÇEK VE MECAZ ANLAMLI KELİMELER
CÜMLEDE ANLAM.
BARIŞ İLE DOĞA YARIN KIYAMET KOPACAĞINI BİLSENİZ DAHİ AĞAÇ DİKİNİZ. HZ. MUHAMMED ORMANLARIMIZI NASIL KORUMALIYIZ?
Öğretmenler Günü.
ZAMİRLER.
Kelime Türleri İsim soylu sözcükler de yediye ayrılır:
GÜLÇİÇEK HATUN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
GÜLÇİÇEK HATUN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA GRAMER NOTLARI
CÜMLENİN ÖGELERİ.
ARAPÇA DİL BİLGİSİ SUNUMU MEF’ÛLÜ LİECLİHİ (LEH)
SELÇUK TÜREYEN 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ UZMAN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ.
SIFATLAR.
ZAMİR (ADIL).
YAZIM KURALLARI (İMLA)
EK FİİL / EK EYLEM /.
3.1. İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
PALANDÖKEN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA DERSİ İSİM CÜMLESİ
EK FİİL (EK EYLEM) TÜRKÇE / EK FİİL (EK EYLEM) Eren TAŞKAYA
ÜNLEM GRUBU ve SAYI GRUBU
İSİM GRUBU.
YAZIM KURALLARI FAHRİYE ŞAHİN 9/C NO:134 BÜNYAN ANADOLU LİSESİ.
Bugün neler öğreneceğiz?
Harfi Cerler (Cer Harfleri)
İSMAİL ACUN. ÖĞRETMENLER GÜNÜ’NÜZ KUTLU OLSUN Başarımda sen varsın…Kalbim ismini ansın…Saygılar seninle olsun…Sevgili öğretmenim’miz 5 yaşında başlarsın.
Sunum transkripti:

GÜLÇİÇEK HATUN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA NAHİV NOTLARI MUSTAFA GÜLEÇ 05.11.2015

إِنَّ وَ أَخَوَاتُهَا İnne ve kardeşleri: Bu harfler isim cümlesinin önüne gelirler ve mübtedayı (ismi) İnne'nin ismi adı ile kelimenin son harekesini üstün yaparlar. İsim cümlesinin haberini de İnne'nin haberi adı ile ötre olarak kalır Yani bu harfler isimlerini üstün, haberlerini ötre yaparlar.

إِنَّ وَ أَخَوَاتُهَا İnne ve kardeşleri: ، اَنَّ ، كَأَنَّ ، لَكِنَّ ، لَيْتَ ، لَعَلَّ اِنَّ

1.- إِنَّ: Şüphesiz, kesinlikle İsim Cümlesinin anlamını pekiştirmek (Tekid) için kullanılır. إِنَّ اللهَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ Şüphesiz ALLAH alim ve hakimdir. وَإِنَّكَلَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ Kalem/4 Şüphesiz sen büyük bir ahlaka sahipsindir.

1.- إِنَّ: Şüphesiz, kesinlikle Not: a)- ( اِنَّ ), Muhakkak, doğrusu, gerçekten, şüphesiz, şüphe yok ki gibi mânâlara gelir. b)- Tercüme edilirken bu mânâların verilmediği de olur. إِنَّ السَّيَّارَةَ سَرِيعَةٌ Şüphesiz araba (otomobil) çok süratlidir. اِنَّ الشَّارِعُ مُزْدَحِمٌ Şüphesiz cadde kalabalıktır.

2- أَنَّ: Şüphesiz ki, mesi, ması Tekid ve mastar cümlesi yapmak için ilgi zamiri (ki) olarak kullanılır. Cümle başında bulunmaz. Önüne geldiği isim cümlesini tek unsur haline getirir. عَلِمْتُ أَنَّ الإِسْلاَمَ وَاجِبٌ Bildim ki teslimiyet gereklidir. وَاعْلَمُوا أَنَّكُمْ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ Bakara/203   ve sonunda O'nun huzurunda toplanacağınızı bilin. يَسُرُّكَ اَنَّ أَخَاكَ نَاجِحٌ Kardeşinin başarısı seni sevindirir.

2- أَنَّ: Şüphesiz ki, mesi, ması Not: ( أَنَّ ) ki, dığı, dığın, eceği, eceğin, olduğu gibi mânâlara gelir. ( أَنَّ ) li cümleyi tercüme ederken muhakkak, doğrusu gibi mânâlar vermek tercümeyi bozuyor. Bunun için umumiyetle tercümeye ( أَنَّ ) nin bağlı olduğu fiilden başlıyorsak ki, ( أَنَّ ) li cümleyi fiiline bağlıyorsak –dığı ile tercüme etmemiz daha uygun olur. رَأَيْتُ أَنَّ هَذِهِ الْمَسْأَلَةَ صَعْبَةٌ Gördüm ki, bu mesele zordur. (Bu meselenin zorluğunu gördüm.)

3- كَأَنَّ: Sanki gibi Pekiştirmeli benzetme ifade edeN HARFDİR. كَأَنَّ الرَّجُلَ وَلَدٌ صَغِيرٌ Adam sanki küçük bir çocuk كَأَنَّهُمْ لَا يَعْلَمُونَBakara /101 , [o'nun dediklerinin] farkında değilmiş gibi ilahî kelâma arkalarını dönerler, كَأَنْ لَمْ يَسْمَعْهَا فَبَشِّرْهُ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ Casiye / 8 Sonra büyüklük taslayıcı olarak bunları hiç işitmemiş gibi (küfründe) ısrar eder. İşte onu çok elem verici bir azâb ile müjdele.

3- كَأَنَّ: Sanki gibi Pekiştirmeli benzetme ifade edeN HARFDİR. Not: a)- (كَأَنَّ ), sanki, gûyâ, gibi, -yor gibi, -mış gibi, -casına, - ecek gibi, benzer gibi mânâlara gelir. b)- (كَأَنَّ ), ismini haberine benzetir. كَأَنَّ الْكِتَابَ أُسْتَاذٌ Kitap, öğretmen gibidir. كَأَنَّ الْبَيْتَ قَصْرٌ Ev köşk gibidir.

4- لَكِنَّ: İSTİDRÂK (DÜZELTME) HARFİDİR.   لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ Münafıkun /8 Hâlbuki izzet, Allah’ın ve Resulünün ve mü'minlerindir ve lâkin Münafıklar bilmezler. الْمُعَلِّمَاتِ طَوِيلَاتٌ لَكِنَّ Fakat kadın öğretmenler uzundur.

4- لَكِنَّ: İSTİDRÂK (DÜZELTME) HARFİDİR. اَلْبَيْتُ جَدِيدٌ لَكِنَّ اَثَاثَهُ قَدِيمٌ Ev yeni, ama eşyası eskidir. Not: a)- ( لَكِنَّ ), ama, fakat, lâkin, ancak, ne var ki, şu kadar var ki, gelgelelim, mâmâfîh gibi mânâlara gelir. b)- İstidrâk düzeltme, doğrultma, yanlış anlamayı önleme eksikliği giderme, tashih etme, hatayı düzeltme demektir.

لَيْتَ الوَلَدَ عَالِمٌ Keşke çocuk alim olsa 5-لَيْتَ : Temennî (umulan, hayâl edilen, olmayacak veya olması zor bir işi bildiren) harfdir.   لَيْتَ الوَلَدَ عَالِمٌ Keşke çocuk alim olsa يَا لَيْتَ بَيْنِي وَبَيْنَكَ بُعْدَ الْمَشْرِقَيْنِ فَبِئْسَ الْقَرِينُ Zuhruf/38 “Keşke benimle senin aranda doğu ile batı arası kadar uzaklık olsaydı! Ne kötü arkadaşmışsın!” der.

لَيْتَ أَبِى حَيٌّ. Keşke babam yaşasaydı (hayatta olsaydı) 5-لَيْتَ : Temennî (umulan, hayâl edilen, olmayacak veya olması zor bir işi bildiren) harfdir. Not: (لَيْت ) , Keşke, bâri, ne olaydı, n’ olaydı, ne olurdu gibi mânâlara gelir. لَيْتَ الشَّبَابَ عَائِدٌ.Keşke gençlik geri gelseydi. لَيْتَ أَبِى حَيٌّ. Keşke babam yaşasaydı (hayatta olsaydı)

6- لَعَلَّ : Tereccî (umma, bekleme bildiren) harfidir.   لَعَلَّ الخَبَرَ صَحِيحٌ Umulur ki haber doğrudur. إِنَّا جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ Zuhruf/3 Muhakkak Biz onu bir Arapça Kur'an kıldık, umulur ki, siz akıl erdirirsiniz.

6- لَعَلَّ : Tereccî (umma, bekleme bildiren) harfidir. Not: (لَعَلَّ ), belki, ola ki, ihtimâl ki, umulur ki, muhtemelen, -bilir gibi mânâlara gelir. لَعَلَّ الْجَوَّ جَمِيلٌ الْيَوْمَBugün hava güzel olabilir.

GÜLÇİÇEK HATUN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENİ HAZIRLAYAN MUSTAFA GÜLEÇ GÜLÇİÇEK HATUN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENİ 05.11.2015