ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözlem Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

Veri Toplama Teknikleri
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
İNSAN KAYNAKLARI TEMİN VE SEÇİMİ
Nicel-Nitel Araştırma Yöntemleri
Nitel Araştırmalarda Görüşme
Bir konuda bilgi edinmek ya da problemi çözmek için araştırma yaparız. Veri toplamak ve bu verileri yorumlamak araştırma sürecinin başında gelir.
Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-I
1 “Selas-KALITATIF” GRUP GÖRÜŞMELERİ MODELİ. Selas-KALITATIF Modeli “Paket Çözüm” “Selas-KALITATIF” Soyut kavramların, somut bilimsel temellere oturtulması.
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI Yrd. Doç. Dr. Suat ÇELİK.
NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Nitel Araştırma Teknikleri
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
İnsan Kaynakları Planlaması ve İşgören Seçimi
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME DOKTORA PROGRAMI ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI VE TEORİLERİ SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL NİCEL.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
GÖRÜŞME (MÜLAKAT) YÖNTEMİ Görüşme (interview, mülakat), sözlü iletişim kurarak veri toplamayı (soruşturma) amaçlayan bir yöntemdir (Karasar, 2005). Görüşme.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA ARAÇLARI-II
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
NİTEL ÇALIŞMALARDA ODAK GRUP GÖRÜŞMELERİ* HÜSEYİN CANERİK DERS ÖDEVİ EYZ 504 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ YARD. DOÇ. DR. ALİ TEMEL Maltepe Üniversitesi.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
4 Pazarlama Araştırmasının Yürütülmesi 1. Bölüm Soruları  İyi bir pazarlama araştırmasını oluşturan unsurlar nelerdir?  Pazarlama verimliliğini ölçmek.
MED 167. Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) ,1259, ,1171, ,1510, ,1453, ,184,05.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması GÖRÜŞME İ smail GÜLEÇ.
Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Proje Oluşturma ve Yönetimi
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması GÖZLEM
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Psikolojide Araştırma Alanları Ve Yöntemler Dr. Ege AKGÜN
NİTEL ARAŞTIRMA MODELLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Nitel Araştırmalar I.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve dezavantajlarını öğrenmek Odak grupların ne olduklarını, nasıl yapıldıklarını ve bu yolla elde edilen verileri nasıl analiz edildiklerini keşfetmek

ÖĞRENME AMAÇLARI Çevrim içi odak grupları ve avantajlarını bilmek Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan diğer nitel araştırma yöntemlerini öğrenmek

« NEREDEYİZ » Aşama 6 » Veriye ulaşma yöntemlerinin belirlenmesi

Nitel Verileri İşletme Sezgilerine Dönüştürmek Bu bölümde nitel ve nicel araştırmaların birbirlerinden nasıl ayrıldığı ve nitel araştırma uygulamalarında kullanılan çeşitli yöntemler ele alınmaktadır.

Nicel, Nitel ve Karma Araştırmalar Bir araştırma sürecinde veri toplama nicel ve nitel olmak üzere iki ana sınıfa ayrılmaktadır.

Nicel araştırma bir grup yapılandırılmış ve önceden belirlenmiş soru ve cevap kategorisinin çok sayıda cevaplayıcıya uygulandığı bir araştırma türü olarak tanımlanmaktadır.

Nitel araştırmada ise toplanan, analiz edilen ve yorumlanan veriler insanların ne yaptıklarına ve ne söylediklerine yönelik gözlemlere dayanmaktadır.

Alt Başlıklar GÖZLEM TEKNİKLERİ Bu bölümün içerisinde inceleyeceğimiz diğer alt başlıklar : Alt Başlıklar GÖZLEM TEKNİKLERİ Gözlem Türleri Doğrudan - Dolaylı Açık - Gizli (Kapalı) Yapılandırılmış – Yapılandırılmamış Yerinde – Yapay Ortamda

Alt Başlıklar GÖZLEM YÖNTEMİNİN KULLANIMI İÇİN UYGUN KOŞULLAR GÖZLEMSEL VERİLERİN AVANTAJLARI GÖZLEMSEL VERİLERİN KISITLARI

Odak Gruplar Odak gruplar insanların küçük gruplar halinde araştırma problemi ile ilgili bilgiler elde etmek amacıyla bir araya getirildiği ve katılımcıların bir moderatör tarafından, yapılandırılmamış, spontane tartışmalarla yönlendirildikleri popüler bir nitel araştırma tekniğidir.

ODAK GRUPLARIN İŞLEYİŞİ Odak gruplar içerisinde inceleyeceğimiz alt başlıklar : Alt Başlıklar ODAK GRUPLARIN İŞLEYİŞİ ÇEVRİM İÇİ ODAK GRUPLAR ODAK GRUPLARIN AVANTAJLARI ODAK GRUPLARIN DEZAVANTAJLARI

Alt Başlıklar ODAK GRUPLAR NE ZAMAN KULLANILMALIDIR? ODAK GRUPLAR NE ZAMAN KULLANILMAMALIDIR? ODAK GRUPLARIN BAZI KULLANIM AMAÇLARI

GELENEKSEL ODAK GRUPLARIN UYGULAMA ÖZELLİKLERİ Alt Başlıklar GELENEKSEL ODAK GRUPLARIN UYGULAMA ÖZELLİKLERİ Odak Grupta Kaç Kişi Olmalıdır? Odak Grupta Kimler Olmalıdır? Odak Grup Katılımcıları Nasıl Seçilmelidir? Odak Grup Toplantısı Nerede Yapılmalıdır?

Alt Başlıklar Moderatör Araştırma Projesine Ne Zaman Müdahale Etmelidir? Odak Grup Görüşmelerinin Sonuçları Nasıl Raporlanır ve Kullanılır? Odak Grup Görüşmeleri Başka Ne Faydalar Sunarlar?

Diğer Nitel Araştırma Teknikleri Odak gruplar en popüler yöntem olmasına rağmen pazarlama araştırmacılarının başvurdukları tek nitel araştırma tekniği değildir. Nitel araştırma teknikleri içerisinde derinlemesine mülakatlar, etnografik araştırma, protokol analizi, projektif teknikler ve fizyolojik ölçümler gibi diğer yöntemler de bulunmaktadır.

DERİNLEMESİNE MÜLAKATLAR PROTOKOL ANALİZİ Alt Başlıklar DERİNLEMESİNE MÜLAKATLAR PROTOKOL ANALİZİ PROJEKTİF TEKNİKLER Kelime Çağrışım Testi Cümle Tamamlama Testi

Alt Başlıklar ETNOGRAFİK ARAŞTIRMA Resim Testi Karikatür ve Konuşma Balonu Testi Rol Oynama Aktiviteleri ETNOGRAFİK ARAŞTIRMA

Alt Başlıklar “YENİ” NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ FİZYOLOJİK ÖLÇÜMLER

ÖZET Bölüm özetini kitabınızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.