DYK Ders İçerikleri ve Kazanım Kavram Testlerinin Uygulanması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Advertisements

ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
VELİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİ (VBS)
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
3D DEFTER VE SES.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Okul Öncesi ve İlkokullarda Meb Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönergesi gereği Çocuk Kulüpleri açılacaktır.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
Sınav Rehberliği Konusunda
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
FEHMİ GÜR MÜDÜR YARDIMCISI (Öğrenci İşleri). MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Amaç MADDE 1-
MATEMATİK GEOMETRİ EĞİTİM ÇALIŞMALARIMIZ  5. Sınıftan itibaren matematiğin günlük yaşamdaki önemi üzerinde duruyoruz.  Eğitim yılının başında 5.sınıftan.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
Antalya Milli Eğitim Müdürlüğü 2015
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
PERSONEL DURUMU OKUL-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ DURUMU OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Karşılaştırmalı Eğitim
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

DYK Ders İçerikleri ve Kazanım Kavram Testlerinin Uygulanması Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü Soru Oluşturma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Hazırlayan: İlyas USLU 30 Kasım-4 Aralık 2015

MEB HAZIRLIKLARI MEB, dershanelerin kapatılmasından sonra boşluk oluşmaması için Destekleme ve Yetiştirme Kurslarını aktif hâle getirmiş, bu kurslarda kullanılmak üzere Kazanım Kavrama Testlerini hazırlayarak gerekli önlemleri almıştır.

DÜZEN Kurslar bir programa göre yapılandırılmıştır. Kurs planlarına göre testler uygun tarihlere yerleştirilmiştir.

MEB HAZIRLIKLARI MEB 2015-2016 eğitim öğretim dönemi başında Destekleme ve Yetiştirme Kursları’nda kullanılmak üzere; Yıllık Plan, Model Ders Dağılımları, Örnek Model Ders Saatleri yayınlayarak kurslarda öğretmenlerin hangi kazanımı ne zaman, kaç saatte, hangi çerçevede anlatacağı ve arkasından da hangi testi uygulayacağı gibi noktaları belirlemiştir. Bu uygulamalar ile Kursların disiplinle hareket etmesi sağlanırken Ders öğretmenleri arasında bir eşgüdümlülük oluşturulmuştur. Bu sayede öğrencilerin okula ve öğretmenlerine duydukları güven artırılmış, öğrencilerin ders başarılarının olumlu yönde arttığı gözlenmiştir.

Sayılar Konuşuyor Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının başlamasından az önce sayın genel müdürümüz ve müsteşar yardımcımıza verdiğimiz raporda Bu kurslar ve testler sayesinde MEB’e gelecek öğrencilerin sayısını oran olarak 8. sınıflarda % 70 olarak belirlemiştik. 1.175. 476 öğrenciden bizim kurslarımıza gelen öğrenci sayısı 845.000 civarında, oran olarak da %74 oranlarındadır. 8. sınıflar itibariyle bu hedefe ulaşılmıştır. Toplamda 4.350.000 öğrenci kurslara katılmış, bu öğrencilerin yaklaşık %45‘i MEB kurslarını tercih etmiş oldu. Bu durum doğru adımlar atıldığında öğrencilerin, velilerin kazanılabileceğini bize göstermiştir.

KAZANIM KAVRAMA TESTLERİ NEDİR?

Kazanım Kavrama Testleri İle MEB’in yaptığı Kazanım Kavrama Testleri MEB’de bir boşluğu doldurmuştur. Kamuoyunda bugün dershaneler ile ilgili bir şikayet yoksa bunda hiç şüphe yok ki Kazanım Kavrama Testlerinin sağladığı olumlu imajın etkisi büyüktür.

MEB imajına olumlu katkı sağlayan son zamanlarda Bakanlık adına yapılmış en önemli çalışmadır.

Kazanım Kavrama TestleriNİN amaCI; Kursların etki gücünü artırmaktır. Kurs yapma işini uygulanabilir hale getirmektir. Geniş kitlelere ulaşmaktır.

Kazanım Kavrama Testlerinin amacı; Yıl boyunca işlenen ünitelerdeki kazanımların öğrenci tarafından edinme düzeyini yoklamak 8. sınıf öğrencilerimiz için 1. Dönem ve 2. Dönem Merkezi Ortak Sınavlarına hazırlık 12.sınıf ve mezun öğrencilerimiz için ise üniversite sınavlarına hazırlık amacına da hizmet edecektir.   Ara sınıf öğrencilerimize gerekli takviyeleri vererek derslerindeki başarıyı artırmaktır. Çünkü test ve soru kapsam içeriği, bütünüyle temel eğitim ve ortaöğretim düzeyinde esas alınan eğitim programları çerçevesindeki kazanımlar baz alınarak hazırlanmıştır.

İÇERİK Kazanım Kavrama Testleri; Ortaokul Düzeyinde : 5, 6, 7, 8. sınıflar Lise Düzeyinde 9, 10, 11, 12. sınıflar Üniversite Hazırlık 12. sınıf ve mezun gruplar için üretilmektedir. Mezun öğrencilerimizin ve 12 + olarak ifade edilen üniversite sınavına hazırlık yapan öğrencilerimizin testleri A ve  B başlığı altında sunulmaktadır. 12-A test grubu Yüksek Öğretime Giriş (YGS), 12-B test grubu ise Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) dikkate alınarak hazırlanmıştır.

TESTLER NASIL ÜRETİLİYOR Türkiye’nin çeşitli illerindeki okullardan görevlendirilen ve fiilen ders okutan 150 öğretmen tarafından üretilmiştir. Soruları hazırlayan öğretmenler dışında ayrı bir grup olarak 34 öğretmen tarafından redaksiyon işleminden geçirilmiştir. Ayrıca testler, 37 akademisyen tarafından akademik incelemeye tabi tutulmuştur.

Testler; öğretmenler ve MEB sözleşme yaptığı üniversitelerdeki akademisyenler tarafından; Bilimsel doğruluk, Sorunun sorulma dili, Kullanılan ifadeler, İfadelerin geçerliliği, Öğrencinin anlama düzeyine uygunluğu, Kazanımlarla olan ilişkisi gibi çeşitli yönlerden kontrol edilmektedir.

Kazanım Kavrama Testleri Kadrosu Soru Oluşturma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı bünyesinde Kazanım Kavrama Testleri Birimi tarafından üretilmektedir. Çalışkan, alanında başarılı, deneyimli, yeniliklere açık bir kadro tarafından hazırlanmaktadır. Testlerin planlaması birimdeki arkadaşlarımız tarafından yapılmıştır.

KAZANIM KAVRAMA TESTLERİNİN YAYIMLANMASI Testler ve cevapları, Gruplar halinde Model yıllık planlara uygun biçimde Periyodik olarak yayımlanmaktadır. Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü (ODSGM) internet sitesinden isteyenler tarafından PDF formatında ücretsiz olarak indirilebilmektedir.

KAZANIM KAVRAMA TESTLERİ YAYIMLANMA SÜRECİ 9 Ekim 2015 Cuma günü yayımlanmaya başlanan Kazanım Kavrama Testleri haftalık olarak yayımlanmakta Cevap anahtarı ertesi hafta yayımlanmaktadır.  

KAZANIM KAVRAMA TESTLERİNİN BAŞLAMASI MEB Kazanım Kavrama Testi uygulamasını ilk kez 2014-2015 eğitim öğretim yılı 2. Döneminde başlatmıştır. 2015-2016 eğitim öğretim döneminde ise Kazanım Kavrama Testleri tüm sınıflar için hazırlanmıştır.

KAZANIM KAVRAMA TESTLERİNE İLGİ 2014-2015 eğitim öğretim yılı 2. Döneminde hazırlanan 8. Sınıflar Kazanım Kavrama Testleri 20.000.000 indirme sayısına ulaşırken, 2015-2016 eğitim öğretim dönemi Kazanım Kavrama Testleri ekim ayından bu yana yalnızca 45 gün içinde 16.000.000 indirme sayısına ulaşmıştır. Bakanlık, bu düzeydeki ilgiden ve elde edilen başarıdan dolayı önümüzdeki yıl çalışmalarına hız vermiştir.

MEB ve TEKNOLOJİ Testlere, ait model çözümlemeler cevap anahtarıyla birlikte verilmektedir. ÖDSGM tarafından basılı ve sanal yayımcılık açısından eğitim tarihinde öncü ve model bir uygulama başlatılmıştır. Matematik öğretmenlerinin özverili çalışmalarıyla gerçekleşen uygulamanın adı «video çözüm uygulaması» dır. Uygulamanın eğitim ve yayın dünyasına kattığı yenilik, PDF formatında verilen “Kazanım Kavrama Testleri”ndeki soruların içine çözüm videolarının yerleştirilmiş olmasıdır.

ÇÖZÜM VİDEOSU 8.sınıf matematik testlerindeki soruların çözüm videolarına, video ikonuna tıklanarak rahatça ulaşılabilmektedir.  PDF formatındaki testlerde yer alan her soru için kendine özgü model çözüm videoları verilmektedir. Uygulama, öğrenci ve öğretmenlerimizin ilgisine göre diğer derslere de yaygınlaştırılabilecektir.  

KAZANIM KAVRAMA TESTLERİNİN SINIRLARI Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının yayınlamış olduğu «kazanım» merkezli ders programlarıdır. 2015-2016 eğitim - öğretim yılı başında yayımlamış olduğu kazanımlar çerçevesinde hazırlanan 2015-2016 eğitim öğretim yılı Merkezî Ortak 1. Dönem Sınavı kazanımlarıdır.

Elektronik Değerlendirme Sınavı MEB, bu yıl ilk kez hazırladığı «Elektronik Değerlendirme Sınavı» ile Kursa giden öğrencilerin düzeylerini ölçen çalışması ile öğrencilerini Merkezî Ortak Sınava sistemli ve etkili bir biçimde hazırlamıştır. Elektronik Sınavlara giren öğrenciler; Yüz binlerce öğrenci içindeki yerini öğrenme olanağı edinirken Elektronik karne ile de eksiklerini anında görüp gerekli önlemleri alma olanağı bulmuştur.

KAZANIM KAVRAMA TESTLERİNİN ADRESİ MEB’in tüm sınıf düzeylerinde hazırlamış olduğu, Kazanım Kavrama Testleri Değerlendirme Sınavları Uygulanmış Sınavlar tüm öğrencilerimize ücretsiz olarak sunulmuş olup isteyenler Kazanım Kavrama Testlerine aşağıdaki internet adresinden ulaşılabilirler: http://odsgm.meb.gov.tr/kurslar

GAYRET ve ÖDÜL MEB gerekli güveni verdiğinde öğrenci ve velilerin bu işe ciddi oranlarda dahil olduğunu görmekteyiz. İl ve ilçelerde fedakarca çalışan değerli yönetici ve öğretmenlerimizin gayretlerini bu sıralama içinde en önlere koymalıyız.

ALGILAR, ALGILAR… MEB ile ilgili bir algı yönetimi yapıldığını da söylemek gerekir. Kazanım Kavrama Testleri il, MEB yapılamaz olarak görülen bir şeyi yapmıştır. Bu proje açıklandığımda kimi hakaret ifadelerine varacak şekilde eleştiri yapanlar bugün seslerini kesip MEB’de yeni bir dönemin başladığını kabul etmişlerdir.

PLANLAR Yenilerini ekleyerek yola devam etmek Soru niteliklerini üst düzeye çekmek Yeni dönem çalışmalarında sayısal grup derslerini zor/kolay biçiminde ayırmak Yeni dönem testlerinde İngilizce dersini temel düzey ve ileri düzey biçiminde ayırmak İngilizce için YGS, LYS grup testleri hazırlamak İmam Hatip Ortaokul ve liselerine yönelik Değerlendirme Sınavı sınırlarını genişletmek İlkokul 4. sınıflar için proje

İSTEKLER Arşiv Personel İhtiyacı Rehberlik (uygulamanın niteliği için) Özel sektör için bir kılavuz İlyas USLU Soru Oluşturma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Kazanım Kavrama Testleri Koordinatörü 1. Cep: 0505 240 45 93 2. İş: 0312 497 32 15 3. Mail: ilyasuslum@hotmail.com