MODERN YÖNETİMDE SİSTEM YAKLAŞIMI Didem PEKUYAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sistem Analizi ve Planlama
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
YÖNETİM TANIMI, ÖNEMİ, AMACI
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
YÖNETİM İŞLEVLERİ: DENETLEME
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Öğrenme Faaliyeti 1 Yönetim Çiğdem YILDIRIM 626 Doruk YOĞURTÇU 628
SİSTEM YAKLAŞIMI Çağdaş yönetim ve organizasyonlar sistem yaklaşımından esinlenerek tasarlanır. Günümüzde, sistem kavramına yer vermeyen bir yönetim ve.
YÖNETİM Toplum içinde yaşayan insanların yaşamlarını sürdürebilmeleri için ihtiyaçlarının karşılanması gerekir. İhtiyaçları karşılayacak olan mal ve hizmetlerin.
İŞLETMELERDE YÖNETİM VE ÖRGÜTLEME.
ÇANKAYA İMKB TURİZM ve OTELCİLİK ANADOLU MESLEK LİSESİ.
Yönetim Kuramları ve Temel Yönetimin Yaklaşımları
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
 Ülgen & Mirze 2004.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Erlan Bakiev
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
1 Yönetimin temelleri
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Pazarlama Yönetimi Süreci
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İKY Tarihsel Dönüşümü (Yaklaşımları) Klasikler, Neo-Klasikler, Modern
MODERN YÖNETİM DÜŞÜNCESİ
Süreç Yönetimi.
İDARE HUKUKU BİRİNCİ BÖLÜM Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
YÖNETİM TEORİLERİ İnsanların toplu olarak yaşamaya başlamalarından itibaren daha etkin ve daha verimli örgütler oluşturabilmenin yolları aranmış ve bu.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
HAZIRLAYAN SEVDA DEMEZ.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Yönetim ve Organizasyon
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
HAZIRLAYAN SELMA POLAT. GİRİŞİMCİLİĞİN TANIMI GİRİŞİMCİLİK ; RİSK VE BELİRSİZLİK KOŞULLARI ALTINDA, KAZANÇ ELDE ETME VE BÜYÜME AMACI İLE YENİLİKÇİ BİR.
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
2) NEO KLASİK (GELENEKSEL) YÖNETİM
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
İşletme kavramı öncesi dönem 1880 öncesi dönemi kapsar.1880 öncesi dönemde yönetim gereken kuruluşların çok az olması, kendi yönetim anlayışlarına göre.
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

MODERN YÖNETİMDE SİSTEM YAKLAŞIMI Didem PEKUYAR Gediz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Pazarlama Stratejisi: X . X . 2012

İÇERİK; Yönetim Nedir, Yönetim Faaliyetinin Özellikleri, Yönetim Süreci, Yönetimin Fonksiyonları, Yönetim Anlayışının Gelişimi,

Önceden belirlenmiş amaç ve hedefleri gerçekleştirmek için elde bulunan kaynakları (insan, para, makine, malzeme, bilgi vb.) etkli ve verimli bir şekilde bir araya getirerek planlama,örgütleme, yöneltme, eşgüdümlüme (koordinasyon) ve denetleme faaliyetlerinin yürütülmesine yönetim denir. YÖNETİM NEDİR?

YÖNETİM NEDİR *En az 2 kişinin olması Yönetim kavramından bahsedebilmek için; *En az 2 kişinin olması *Bu kişiler arasında işbirliği olması *İşbirliğinin ortak bir amaca yönelik olması gerekmektedir.

bilimlerin en yenisidir. YÖNETİM Sanatların en eskisi, bilimlerin en yenisidir.

YÖNETİM FAALİYETLERİNİN ÖZELLİKLERİ Yönetim amaca yönelik bir faaliyettir. Yönetim bir grup faaliyetidir. Yönetim insanlara yönelik bir faaliyettir. Yönetim iş bölümü ve uzmanlaşma faaliyetidir. Yönetim bir koordinasyon faaliyetidir Yönetim yetki ve sorumluluk faaliyetidir

YÖNETİM SÜRECİ 1- Planlama 2- Organizasyon (Örgütleme) 3- Yürütme (Yöneltme-Yönverme) 4- Eşgüdümleme (Koordinasyon) 5- Denetim (Kontrol)

Örgütlerde Yönetim Süreci

YÖNETİMİN FONKSİYONLARI

YÖNETİM TEORİLERİ 1. Klasik Yönetim Düşüncesi 2. Neoklasik Yönetim Düşüncesi 3. Modern (Çağdaş) Yönetim Düşüncesi - Sistem Yaklaşımı - Durumsallık Yaklaşımı

KLASİK YÖNETİM DÜŞÜNCESİ İnsan unsurları dışındaki faktörler üzerinde durmuştur. Rasyonellik ve mekanik süreçler klasik teorilerinin hareket noktaları olmuştur. Öncülüğünü Frederik W. Taylor yapmıştır. Klasik yönetim üç grupta incelenir; 1- Bilimsel Yönetim Yaklaşımı 2- Yönetsel Kuram (Yönetim Süreci) 3- Bürokrasi Yaklaşımı

NEO KLASİK YÖNETİM DÜŞÜNCESİ Örgütün etkinliğini artırmak için insan davranışları ve ilişkileri üzerine eğilmiştir. Neo- klasik teorisi klasik görüşe bir tepki olmaktan çok, onun boşluklarını gidermeye yönelmiş böylece örgütün etkinliğini artırması amaçlanmıştır. Bu düşüncenin doğuşu ve gelişimine Hawthorne’ nun araştırmaları etkili olmuştur.

MODERN (ÇAĞDAŞ) YÖNETİM DÜŞÜNCESİ 1950 - 1960 yılları arasında neo-klasik yaklaşıma paralel olarak başlatılmıştır. Klasik ve Neo Klasik Yönetimlerin eksikliklerini gidermek, olumlu yönlerinden yararlanmak modern teorinin temel çabasını oluşturur. Modern yönetim iki grupta incelenir; 1- Durumsallık yaklaşımı 2- Sistem yaklaşımı

Durumsallık Yaklaşımı Bu yaklaşım da örgütü bir sistem olarak ele alır. İlgilenilen konuda tüm faktörlerin göz önünde bulundurulması gerektiğini savunmaktadır. Temel düşüncesi, her yerde ve her koşulda geçerli bir yönetim biçiminin bulunamayacağıdır.

SİSTEM YAKLAŞIMI; Sistem Yaklaşımının Tanımı Sistem Yaklaşımının Temel Özellikleri Yönetimde Sistem Yaklaşımının Kullanılmasının Yararları Sistem Yaklaşımının Yönetim Düşüncesine Getirdiği Önemli Yenilikler

SİSTEM YAKLAŞIMININ TANIMI Sistem yaklaşımı biyolog olan Ludwig Van Bertalanffy tarafından ortaya atılmıştır.

Yönetimde Sistem Yaklaşımını Kullanmanın Yararları Nelerdir? Yönetici görevini sadece kendi fonksiyonu açısından yorumlamaktan kurtularak, kendi sisteminin bağlı olduğu diğer alt-sistemleri ve çevre koşullarını da dikkate almak zorunda kalmıştır. Yöneticiye kendi sisteminin amaçlarını daha geniş bir sistemin amaçları ile ilişkilendirmek fırsatını vermiştir Yönetici, alt-sistemleri değerlerken bu sistemlerin esas sisteme yaptıkları katkıyı belirleme olanağına kavuşmuştur. Yöneticilerin dikkati belli bir alt-sistemin iç dinamiği yerine alt-sistemler arasındaki karşılıklı ilişkiye çekilmiştir. RAQİF QASIMOV

DİDEM PEKUYAR HAZIRLAYAN:

Bilgi, yönetim kademelerinde, etkili ve verimli kararlar almak için kullanılmaktadır. Bilgiden, organizasyonun işlem süreci içerisinde yararlanmanın yanı sıra organizasyonun, özellikle içinde bulunduğu olağanüstü durumlardan en az zararla kurtulması amacıyla da kullanılmaktadır. Bu süreç göz önüne alındığında bilginin, organizasyonlar için stratejik ve yaşamsal bir rol oynadığı görülmektedir. Ancak bilgi kendi başına hiçbir anlam ifade etmez, bilginin kullanılması için herhangi bir durum ya da işleme dair bir gereksinimin varlığı önemlidir. Bilgi, kişi ve kurumların planladıkları fikirleri ve işlemleri destekleyip birleşerek bir işi meydana getirir. Böylece bilginin soyut anlamdan çıkıp somut bir davranış haline gelmesi sağlanır. Bilginin somut bir davranış haline gelmesi, karar verme sürecinin başlaması ve kararın ortaya çıkmasına yol açar. Etkili bir yönetimde bilgi, karar verme amacına yönelik olarak toplanmış verilerin işlenmiş biçimidir. Yönetimin karar verme sürecinde yararlandığı bilgi, tüm sistemlerin önemli girdisi ve uygulanan faaliyetlerin sonucudur. Bilgi, organizasyon için girdi olmasının yanı sıra, faaliyetleri yönlendirme ve faaliyetlerin sonucunda ortaya çıkan bir ürün özelliği de taşımaktadır. Buradan da anlaşılacağı gibi, bir sistem bilgisiz devamlılığını sürdüremez (Paksoy, 1996: 56).

Bilgi, bir organizasyondaki yöneticilere aşağıdaki durumlarda destek sağlamalıdır: -         Karar sürecindeki belirsizliği azaltmalı; -         Düzeltici ya da uyarıcı eylemlerde bulunulması için yöneticiye geri bildirim sağlamalıdır; -         Hedefleri oluşturmalı, değerlendirmeli ve ayarlamalıdır; -         Plan ve standartları geliştirmeli ve eyleme geçirmelidir; -         Gerçekleşen faaliyetleri ölçmeli ve faaliyet sonuçlarının standartlarından sapması halinde gerekli düzeltmeleri yapmalıdır; -         Elde edilen başarıları değerlendirmek için, yöneticinin gereksinim duyduğu tüm verileri içermelidir (Çimen ve Ateş, 2002: 2; Martin and Powell, 1992: 19). Yukarıda belirtilen konular doğrultusunda bilginin yöneticiler tarafından verimli olarak kullanılması sonucunda belirlenen hedeflere erişim daha sağlıklı olacaktır. Bilginin karar verme ve hedeflere ulaşmadaki süreci aynı zamanda birsistem analizi sürecini de ifadeetmektredir. Organizasyonlarda bilimsel yönetimin oluşturulması, varlıklarını sürdürmeleri ve gelişmeleri için sahip olmaları gereken bir takım özellikler vardır. Söz konusu özellikler aşağıdaki gibi sıralanabilir: 1.      Kâr amacı gütsün gütmesin her organizasyonun belli amaçları, bu amaçlara uygun hedefleri ve işlevleri vardır;

2.      Her organizasyonun ortak amacı, kullanıcıların/müşterilerin gereksinimlerini karşılayacak mal/hizmet üretmektir. 3.      Her organizasyonun ortak hedefi, mal/hizmet üretiminden en üst düzeyde kar/yarar sağlamaktır; 4.      Her organizasyonun ortak işlevi, üretim için gerekli olan mal/hizmetleri sağlamak, mal/hizmet üretimi yapmak ve mal/hizmetleri sunmak, pazarlamak ya da satmaktır; 5.      Her organizasyon üretim araçlarına sahip olmak ve bu araçları birbiriyle uyumlu olarak bir araya getirmek zorundadır.; 6.      Organizasyonlarda yönetim işlevlerini yerine getiren bağımsız bir yönetim birimi olmalıdır (Yontar, 1995: 87-88).