12.BÖLÜM YAKLAŞMA KONTROL HİZMETİ Ayrılan Uçak ( Departing Aircraft ): Kalkış yapacak olan bir uçağa verilecek olan kleransta; a)Kalkış için serbest kılındığı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
(Radio Detection and Ranging)
Advertisements

HORTUMLAR VE KORUNMA.
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI TERMİNOLOJİSİ
UÇUŞ PİSTLERİ İÇİN POSSEHL ANTISKID ® YÜZEY İŞLEMİ.
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
İSTAMP 2014 TATBİKAT REHBERİ ve GENEL ESASLAR. Genel Bilgiler.
HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİ DERNEĞİ
NAVİGASYON TASNİF DIŞI 1/19 AZAP FİLO KOMUTANLIĞI EĞİTİM ŞUBE KISIM AMİRLİĞİ.
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
GEMİADAMLARININ SAĞLIĞININ KORUNMASI VE TIBBÎ BAKIMINA İLİŞKİN 164 SAYILI SÖZLEŞME ILO Kabul Tarihi: 24 Eylül 1982 Kanun Tarih ve Sayısı: / 4945.
EKİP KAYNAK YÖNETİMİ Crew Resource Management)
YABANCI UÇAKLARDA GÜVENLİK DEĞERLENDİRİLMESİ
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
IŞIK ve SES Bir Ses Oyunu: Yankı Mustafa ÇELİK.
ICAO LEVEL 4.
DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HAVA SEYRÜSEFER DAİRESİ BAŞKANLIĞI
TÜRKİYE HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİ DERNEĞİ.  Pilot read-back süreleri  Frekans dinleme problemleri.(Çağrıya cevap vermeme veya frekans değişikliğinde.
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (SHGM)
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
RAYLEIGH YÖNTEMİ : EFEKTİF KÜTLE
İLKYARDIM GENEL BİLGİLERİ
METEOROLOJİ Prof. Dr. F. Kemal SÖNMEZ 8 EKİM 2009.
HAVA TAHMİNLERİ DAİRESİ BAŞKANI
4NCÜ BÖLÜM HAVA KAİDELERİ (RULES OF THE AIR -ANNEX 2)
6. BÖLÜM HAVAALANLARI (ANNEX 14)
7.BÖLÜM MEYDAN IŞIKLARI Işıklar, Yükseltilmiş Yaklaşma Işıkları :
11.BÖLÜM SAHA KONTROL HİZMETİ (AREA CONTROL SERVICE /ACC)
10. BÖLÜM ALTIMETRE AYAR USULLERİ
PİLOTLUK Pilot, yolcu veya yük taşıyan hava taşıtını (helikopter ve uçağı) kullanan kişidir.
2 NCİ BÖLÜM HAVA ARACI MİLLİYETİ VE TESCİL İŞARETLERİ ( ANNEX 7)
5.BÖLÜM HAVA TRAFİK HİZMETLERİ
ENGELSİZ YER HİZMETLERİ; ÖNCELİĞİMİZ MEMNUNİYETİNİZ Havaalanı ulaşımında tüm engellerin yerini konfor ve rahatlık aldı. Güvenli, rahat ve keyifli bir uçuş.
AçIk Maden OcağI İşletmecİlİğİ İŞ EMNİYETİ
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
9.BÖLÜM UÇUŞ PLANLARI Bir uçuş planı aşağıdaki operasyonlardan önce sunulmuş olmalıdır; 1) Hava trafik kontrol hizmeti sağlanan herhangi bir uçuş veya.
8.BÖLÜM MANİALARIN BELİRTİLMESİ İÇİN GÖRSEL YARDIMCILAR İşaretlenecek ve / veya Işıklandırılacak Nesneler: Maniaların işaretlenmesi uçaklar için bir tehlike.
İL GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ EDİNDİRME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI Meteoroloji Genel Müdürlüğü
3NCÜ BÖLÜM HAVA ARAÇLARININ UÇABİLİRLİĞİ - (ANNEX 8)
HOŞGELDİNİZ. İLK YARDIM Nedir? Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın.
UÇUŞ PLANLARI.
HAVACILIK SİGORTALARI
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Prof. Dr. Veysel EROĞLU Orman ve Su İşleri Bakanı 1 Şubat Ankara SON HAFTALARDA YURDUMUZU.
HAVAYOLU UÇUŞ PLANLAMADA UÇUŞ ROTASYON OPTİMİZASYONU
Kurtarma Koordinasyon Alt Birimlerinin / KKAB Görev ve Sorumlulukları.
1. SEYRÜSEFER 2 Seyrüseferde kullanılan limit ve koşulların farklılığı nedeniyle seyrüseferler; Görerek (Visual Flight Rules), Aletli (Instrumental Flight.
SAFFET ÖZTÜRK AIM ŞEFİ GENEL MÜDÜRLÜK. Genel özellikler Her chart kendine özgü fonksiyonu ile ilgili bilgileri içerir. Aynı zamanda, güvenli ve hızlı.
Türk hava sahasında performans yetersizliği nedeniyle kontrollü hava sahalarında uçamayan VFR yabancı tescilli hava araçları kontrollü yolun yol minimasına.
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi GÖREV ANALİZİ.
İLKYARDIM GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ. İlkyardım Nedir? Herhangi bir hastalık veya kaza sonucu sağlığı tehlikeye girmiş olan kişiye, Olay yerinde Sağlık.
İLK YARDIM TEMEL BİLGİLER
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
Havacılıkta Risk Öğeleri
Meteorolojik Veri Toplamada Kullanılan Yöntemler
Havalimanı Check-in İşlemleri
SEYRÜSEFER
İşaretleyiciler
hava durumu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Havacılıkta Risk Öğeleri
HAVA TRAFİK KONTROL BÖLÜMÜ
Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: Pilotaj Bölüm Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
WORK AND TRAVEL.
Sunum transkripti:

12.BÖLÜM YAKLAŞMA KONTROL HİZMETİ Ayrılan Uçak ( Departing Aircraft ): Kalkış yapacak olan bir uçağa verilecek olan kleransta; a)Kalkış için serbest kılındığı pist numarası, b)Rüzgar yönü ve şiddeti, c)Kalkış sonrası gerekli olabilecek yeni bir frekans, d)Kalkış sonrası uygulanacak SID e)Kalkış sonrası muhafaza edilecek baş irtifa ve belirli bir nokta gibi tahditler yayınlanır. Kalkış yapan veya tırmanan bir uçağa, eğer ilgili ATC ünitesinin meteorolojik şartları gösteren radar olanağı varsa veya meteoroloji istasyonundan ya da diğer uçaklardan alınmış raporlar var ise, kalkış sonrası bir microburst veya windshear tehlikesini veya gelişen önemli hava hadiselerini bildirir (Türbülans, buzlanma, CB gibi).

Varan Uçak ( Arriving Aircraft ) : İniş için yaklaşan bir uçak mutlaka iniş kleransı almak veya ATC' nin eğer herhangi bir kalkacak uçak var ise, bunun operasyonu hızlandırması için gerekli komutu vermesine olanak sağlamak için son yaklaşmayı rapor etmek zorundadır. Uçuşun belli bir safhasında ATC ünitesi tarafından ilgili iki uçak arasındaki dikey ve yatay ayırım radarlar vasıtasıyla yapılamayacaksa, ATC ünitesi ilgili uçaktan göz kontrolü ile ayrımı yapmasını isteyebilir. Uçak, eğer uçuşun ilgili safhasında VMC şartlarını koruyabilecekse ve ilgili uçak ile göz temasını sağlayıp, yatay ve dikey ayrımı pilot sorumluluğunda yapabilecek ise, ATC' nin bu isteğini kabul ve beyan eder.

Görerek Yaklaşma :Pilotun yaklaşma ve inişi, her zaman yerle göz temasını kaybetmeden tamamlayabileceği meteorolojik şartlar varolduğu zaman yapabileceği yaklaşma çeşididir.

Görerek yaklaşma yapabilmek için; 1)İnitial approach safhasında rapor edilen tavan değerlerinin en az rapor edilen kadar veya daha fazla olması gerekir. 2)Pilotun initial approach 'ta veya yaklaşmanın herhangi bir safhasında (meteorolojik şartlara göre) yaklaşma ve inişi görerek yapabileceğini rapor etmesi gerekir. ( feet (6000 m) altında ve gökyüzünün yarısından fazlasını kaplayan bulutların en alt tabakasının tabanının yeryüzü ve su yüzeyi üzerinden yüksekliği tavan olarak ifade edilir). 3) Aletli yaklaşma yapılırken, yaklaşmanın hangi safhası olursa olsun PIC eğer isterse, bundan sonrası için VMC şartlarda olduğunu belirterek, visual (görerek) yaklaşma yapabilir.

Bekleme yapılması gerektiğinde; Her ülkenin havacılıkla ilgili resmi devlet görevlileri, uluslararası sivil havacılıkta kullanılması için ya VOR yada NDB gibi istasyonları üzerinde ya da belirli intersection'lar, fiksler üzerinde bekleme (holding) yapılabilmesi için minimum yüksekliğe, inbound yönü, süratleri belirli, bekleme patenleri kurarlar ve bunları yayınlarlar.

Bu beklemelere nasıl girileceği ve nasıl bekleme yapılacağı, uluslararası kurallara göre belirlenmiştir. Bir uçağın PIC (pilot-in-command)'ı bu kurallara uygun olarak gerektiğinde beklemeye girer ve bekleme yapar. Herhangi bir arızadan dolayı (motor arızası gibi) veya yakıtla ilgili kritik bir durumdan dolayı, uçağın emniyetli olarak inişini tamamlayabilmesi için veya ambulans uçak yada hasta veya yaralı yolcusu olan uçaklar için, yaklaşmadan özel iniş önceliği istenir.

Muhtemel Yaklaşma Zamanı - EAT (Expected Approach Time) : İniş için gelen bir uçağın yaklaşmasını tamamlamak ve inişe gelmek üzere gecikmeyi takiben bekleme noktasını terk edeceği ATC tarafından tahmin edilen zamandır. Tahmini Varış Zamanı - ETA (Estimated Time Of Arrival):Aletli uçuşlar için S/S yardımcıları referans alınarak tanımlanmış ve aletli yaklaşma prosedürünün uygulanmasına karar verildiği belirlenmiş nokta üzerine uçağın varışının tahmin edildiği zamandır.Gidilen havaalanında ilgili hiçbir S/S yardımcısı yoksa, uçağın meydan üzerinde olacağı tahmini zaman olarak kabul edilir. VFR şartlarda ise, tahmini varış zamanı olarak uçağın meydan üzerinde olacağı tahmin edilen saattir. Bu zamanlarda ETA, belirli bir mesafeyi (varış meydanına) ne kadar zamanda uçulabileceğinin tahmin edilmesidir. Diğeri ise (EAT), iniş için beklemenin ne kadar yapılacağının ilan edilmesidir.

Son Yaklaşma : Aletli yaklaşma prosedürünün bir bölümüdür. Bu bölüm, son yaklaşma fiksi, noktası ya da bunlar belirtilmemişse; a)Prosedür turn, base turn veya race track prosedürünün inbound dönüşü sonu, b)Yaklaşma prosedürü içinde son belirtilmiş track önleme noktası, c)Meydan turu içinde son yaklaşma dönüşü noktasından; 1) İniş yapmak, 2) Pas geçme işlemi başlatılabilmesi için kullanılan yaklaşma bölümüdür.

İniş için son yaklaşmaya giden bir uçağa ; a)İniş için serbest kılındığı, b)Pist numarası, c)Rüzgar yönü ve şiddeti, d)İniş sonrası gerekli olabilecek özel talimatlar, e)Son yaklaşmada karşılaşılabilecek trafik bilgisi, f)Son yaklaşmada olabilecek olumsuz meteorolojik durumlar verilmelidir.