TEKNOLOJ İ YÖNET İ M İ VE KÜRESEL REKABET. TEKNOLOJ İ Teknoloji, bilimsel ve di ğ er sistematik bilgilerin pratik alanlarda sistemli bir şekilde uygulanmasıdır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
MESLEKİ EĞİTİM.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
C R M.
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜ PİYASA KALİTESİ- ŞİRKET STRATEJİLERİ KASIM, 2007 Prof.Dr.Çelik Kurtoğlu “iyişirket” Danışmanlık A.Ş.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
HAFTA I.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
(c) Copyright 1 KURUMSAL KAYNAK YÖNETİMİ VE İŞ İSTİHBARATI STRATEJIK VE İŞLEVSEL PLANLAMA TEKNOLOJİSİ.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Pazarlama Yönetimi Süreci
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İNOVASYON.
İşletmeyi neden kurarız ?
İşletmelerde Üretim Faaliyetleri Copyright S.K.Mirze1.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Strategic Business Planning for Commercial Producers
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
Küresel Stratejiler ve Stratejik İşbirlikleri
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
KÜRESEL TİCARET.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Stratejik Pazarlama 2. Hafta
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
2016 Kayseri Ticaret Odası.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Pazarlama Giriş 1 1.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

TEKNOLOJ İ YÖNET İ M İ VE KÜRESEL REKABET

TEKNOLOJ İ Teknoloji, bilimsel ve di ğ er sistematik bilgilerin pratik alanlarda sistemli bir şekilde uygulanmasıdır. Teknoloji, belirli bir amaca yöneltilmiş bir dizi tekni ğ in, işin amaçlarına göre sıralanması ve kullanılması yollarının bilimsel kurallara uygun olarak sistematize edilmesidir.

Teknolojik Gelişme Teknolojik gelişme; aygıtların verimli bir biçimde kullanılmalarını, ayrıca belirli bir teknik ve ekonomik karlılı ğ ın gerçekleştirilmesini, işletmelerin büyümesini, bir dizi karmaşık işlemin ve gittikçe ço ğ alan bir enerjinin kullanılmasının sa ğ layan tüm yenilikler olarak tanımlanabilir.

Teknolojik gelişmenin örgütsel etkileri Her yeni teknolojik gelişme toplumun de ğ er yargılarından yaşam düzeyi ve ilişkilere kadar bir dizi de ğ işiklik yaratmaktadır. Teknoloji organizasyonda her şeyi etkilemektedir. Ne tür işlerin yapılaca ğ ı, bunları yapacakların sahip olması gereken nitelikler, personelin yaptı ğ ı işten tatmin sa ğ laması, üretim miktar ve kalitesi, kişisel olarak veya grup halinde çalışma, haberleşme ilişkileri vs. gibi hususlar etkilenir. Organizasyon yapısının dizaynında ve organizasyonda kullanılan çeşitli süreçlerin etkinli ğ inde kullanılan teknoloji önemli bir rol oynamaktadır.

Teknoloji ve istihdam Teknolojik gelişmeler sayesinde otokontrol kabiliyetine sahip makineler sanayiye girmiştir. Böylelikle bu insana duyulan ihtiyacı azaltmıştır. Teknolojik gelişme var olan sektörlerde işçi başına verimlili ğ i artırmakta, hem de gerçekleştirilen buluşlarla yeni sektörlerin ortaya çıkmasına imkan vermektedir. Teknoloji ile işçi başına verimlilik oranının artması sonucu gelir de artmaktadır. Teknoloji gelişme bazı sektördeki insanları etkileyebilir. İ şinden olan insanların çözümü e ğ itimdir.

1950’den önce var olmayan sanayi kolları Elektronik bilgisayar Mikro-elektronik Televizyon Video Yazılım 1900’den önce var olmayan sanayi kolları Uçak Radyo Plastikler Petrokimya

Teknolojik planlama Teknolojik planlama, bir firmanın kullandı ğ ı tüm teknolojilerle ilgili kısa ve uzun dönemli tüm planlama faaliyetlerini içerir. Ülke bazında teknoloji planlaması, var olan kaynakların daha verimli kullanılmasına yardımcı olur. Teknolojik planlamanın amacı, bir ülkenin bir sektördeki üreticilerin ya da firmanın gelecek 10 yılda ve ya daha uzun dönem sonrasında meydana gelmesi beklenen teknolojik alanlardaki gelişmeleri takip etmek ve buna uygun stratejiler geliştirmektir.

Teknolojik planlamanın ülkeler için kaçınılmaz hale gelme nedenleri: Küreselleşme Belirsizlik Rekabet Artan teknoloji maliyetleri Karmaşıklaşan teknolojiler

Teknoloji yönetimi Teknoloji yönetimi bir organizasyonun stratejik ve taktik amaçlarının şekillendirilmesinde ve bunlara ulaşılmasında ihtiyaç duyulan teknolojik kapasitenin planlanması, geliştirilmesi ve uygulanmasıdır.

Teknoloji yönetiminin kapsamı içindeki konular: Teknolojik tahmin Teknolojik planlama Teknolojik risk analizleri Ar-ge yönetimi Teknolojik yeniliklerin yönetimi Teknolojik rekabet stratejileri Teknoloji transferi Teknoloji seçimi Mühendislerin ve bilim adamlarının yönetimi Teknoloji ve organizasyonel de ğ işimler

Teknoloji temini için farklı seçenekler söz konusudur: 1- firma içi ar-ge faaliyetleriyle ürün ve proses geliştirmek 2- teknolojiyi transfer etme 3- mevcut teknolojiyi kullanma

KÜRESELLEŞME Küreselleşme, üretim, pazarlama, ar-ge, teknoloji, finans, ve insan kaynaklarının ulusal ve uluslar arası boyutların ötesinde dünya yönelimli olarak planlaması ve uygulamasıdır. Küreselleşen dünyada işletmeler gelece ğ e dönük faaliyette bulunurken ola ğ anüstü insanları bir araya getirmek suretiyle de ğ il çok ola ğ an insanların ola ğ an üstü biçimlerde icraat yapmalarını mümkün kılacak organizasyon yapılarını benimsemelidir.

Küreselleşmeye negatif bir bakış Küreselleşme günümüzde tek tip insan yaratarak belirli tüketim kalıpları içinde insanları çok dar bir felsefenin içine sokmayı amaçlamıştır. Peki bu nasıl olabilir? 1-Ekonomik sınırlar kalkacak, zayıfların pazarları sonuna kadar açılacak, güçlüler do ğ al kaynaklardan istedikleri gibi yararlanacak 2-Güçlünün parası ve teknolojisi, onun koydu ğ u kurallar içinde zayıfların pazarlarında çalışacak 3-Dünya ticaret, sanayi, bankacılık, teknoloji politikaları güçlüler tarafından belirlenecek.

Küresel rekabet ve pazarlama De ğ işen teknoloji ile birlikte piyasaya çıkan yeni ürünler, yeni pazarlar yaratmaktadır. Fakat, bu pazarda işletmelerin karşısına yeni rakipler çıkmaktadır. Küreselleşme ile birlikte ortaya çıkan bu rekabet tüketicinin lehine olmakta, daha iyi kalite, daha ucuza mal edilmektedir.

Küresel rekabette stratejik bir karar: şirket evlilikleri Firmaların çeşitlendirme veya bütünleşme için yatırım yapmak yerine birleşmeyi/evlili ğ i seçmelerinin nedenleri: Pazar payının arttırılması Sektöre / işkoluna giriş engellerini aşmak Yatırım programlarını sürdürmek için gereken zamanları beklememek Pazarda muhtemelen tanınan firmayı seçerek riskleri ortadan kaldırmak Mevcut bazı kaynaklara daha kolay ulaşabilmek

Dikey birleşmeler Bir firmanın üretti ğ i ürün başka bir firmanın ham maddesi olabilir. Bu iki firmanın birleşmesi dikey bir birleşmedir. Yani aynı üretim sürecinin ayrılabilir aşamalarında bulunan iki veya daha fazla firmanın birleşmesi ve bileşimidir. Yatay birleşmeler Yakın idame edilebilirli ğ i olan ürünler arasındaki birleşmelerdir. Bu tip birleşmeler piyasada rekabet eden firmaların sayısını azalttı ğ ı için Pazar yapısına do ğ rudan etkide bulunur.

Yı ğ ın birleşmeler Farklı şirketler arasında meydana gelen birleşmelerdir. Farklı üretim zincirlerinde yer alan ve Pazar ba ğ lantısı olmayan şirketlerin birleşmesi, belirli pazardaki payı artırıcı etkiye sahip olmadı ğ ından genellikle rekabet açısından daha az zararlı görülür.

Küresel rekabet ve teknoloji yönetimi Rekabet stratejisi Rekabetçi üstünlük kavramı bir işletmenin daha iyi müşteri de ğ eri yaratarak rakipleri karşısında piyasada avantaj kazanması anlamına gelmektedir. Rekabet stratejileri yaklaşımları:

Düşük maliyet stratejisi: Belli bir sanayide düşük maliyetlere odaklanmaktır. Düşük maliyetler, yüksek verimlilik ve yüksek kapasite kullanımı sonucunda elde edilebilir. Farklılaşma stratejisi: Farklılaşma stratejisini kullanabilmek için, bir işletmenin içinde bulundu ğ u sanayi kolunda tüketiciler tarafından geniş olarak kabul görmüş bazı konularda kendine özgü farklara sahip olmasıdır.

farklılaşma Belli bir konudaki üretim faaliyetlerini üretim faktörleri kaynaklarına do ğ ru ya da nihai ürünlere do ğ ru genişletmeye dikey farklılaştırma ya da bütünleştirme adını veriyoruz yılında Taha Grup’un perakendecilik sektörüne girme stratejisi do ğ rultusunda, ma ğ azalar açmak ve LC Waikiki ürünlerini bayiler yerine kendi ma ğ azalarında satmak hedefi ile Taha Grup bünyesinde Tema Ma ğ azacılık A.Ş. Kurulmuştur 2000 yılında, Tema Grup çatısı altında ma ğ aza konseptlerinin geliştirilip uygulanması amacıyla Zirve Mimarlık ve markalarının yurt içi tedarik sorumlulu ğ unu üstlenecek olan Taha Giyim kurulmuştur. Yurt içi tedarik şirketine ilave olarak, Çin ve Bangladeş’te alım ofisleri açılmıştır.

İ şletmenin içinde bulundu ğ u sanayi kolu Küresel rekabet kavramının anlaşılabilmesi ve bu alanda başarının sa ğ layabilmesi için işletmelerin içinde bulundukları sanayi kolunun yapısının anlaşılması ve ileriye dönük fırsat ve tehditlerin belirlenmeye çalışması önem taşımaktadır.

Yerel veya uluslar arası olsun, mal veya hizmet üretilsin, bir sanayi kolunda rekabet kurallarını belirleyen 5 rekabet güç vardır: Potansiyel rakipler Mevcut rakipler arasındaki rekabet Müşterilerin pazarlık gücü Tedarikçilerin pazarlık gücü İ kame mal ve hizmetlerin tehdidi

De ğ er zinciri De ğ er zinciri Porter’ın rekabet analizlerinde önemli bir yer almaktadır. Buna göre, bir işletme ürünlerini tasarlayacak,üretecek, pazarlayacak, da ğ ıtacak ve destekleyecek birçok faaliyetten oluşan bir bütündür.

De ğ er zinciri; rekabetçi üstünlü ğ ün anlaşılması, oluşturulması ve sürdürülmesi konularında temel bir araç olarak görülmektedir. De ğ er zinciri örgütsel yapının tasarlanmasında etkilidir.

TEŞEKKÜRLER…