663 SAYILI KHK KAPSAMINDA SÖZLEŞMELİ PERSONELİN MALİ HAKLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Torba Yasada Sözleşmeli Personel
PERFORMANSA DAYALI EK ÖDEME SİSTEMİ
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
Oğuz KARADENİZ Pamukkale Üniversitesi
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe E.A.H
20 TEMMUZ SAYILI R.G İŞYERİ HEKİMLERİ VE DİĞER SAĞLIK PERSONELİ HK YÖNETMELİK SUNUMU ISG 503.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
SİGORTALI TESCİL VE HİZMET DAİRE BAŞKANLIĞI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
PERSONEL MAAŞ İŞLEMLERİ ve say2000i UYGULAMASI
GEÇİCİ İŞ GÖRMEZLİK - ULUSAL BAYRAM VE GÜNLERİNDE ÇALIŞMA 1 Yrd. Doç. Dr. ALPTEKİN AKTALAY Y.Emre AKARSU.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ PERSONELİNİN YER DEĞİŞTİRME
2829 SAYILI YASAYA GÖRE HİZMET BİRLEŞTİRİLMESİ
AĞIR ENGELLİ ÇOCUĞU BULUNAN KADIN SİGORTALILAR
AYLIKSIZ İZİN
HİZMET İHYASI
1 PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA DAYALI HİZMET ALIMLARI.
Döner Sermaye Bütçe ve Muhasebe İşlemleri Daire Başkanlığı
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Toplu sözleşme hükümleri, sözleşmenin yapıldığı tarihi takip eden iki mali yıl için geçerlidir. (4688 sk. md. 28/3) Buna göre; 2013 Yılı Toplu Sözleşmesi.
KAMU PERSONELİNİN MALİ ve SOSYAL HAKLARI FAHRİ HOCAOĞLU
4924 SAYILI KANUN KAPSAMINDA SÖZLEŞMELİ PERSONELİN MALİ HAKLARI
NÖBET ÜCRETLERİ FAHRİ HOCAOĞLU Mali Hizmetler Uzmanı Tel: e-posta:
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
SAĞLIK ÇALIŞANLARI AÇISINDAN YILLARI 3. DÖNEM
KATILIM PAYI ÖDEMELERİ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Akademik Teşvik Ödeneğinin Hesaplanması
Bitlis Eren Üniversitesi
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI EK DERS ÜCRETLERİ
GENEL SAĞLIK SİGORTASI
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU EK ÖDEME DAİRE BAŞKANLIĞI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
1 Ziraat Sigorta A.Ş.. 2 Ziraat Sigorta A.Ş. TIBBİ KÖTÜ UYGULAMAYA İLİŞKİN ZORUNLU MALİ MESULİYET SİGORTASI (HSS)
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu 2914 Yükseköğretim Personel Kanunu Mali Hükümleri ve Genel Bilgiler Ali DEMİREL Şube Müdürü Ankara Ocak 2015.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ GÖLBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
50.Yıl T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Akademik Teşvik Ödeneğinin Hesaplanması
6661 SAYILI KANUN İLE GELEN DESTEK ÖDEMESİ
Akademik Teşvik Ödeneğinin Hesaplanması
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Personel Dairesi Başkanlığı
SEÇİMLERDE ADAY OLAN KAMU GÖREVLİLERİYLE İLGİLİ REHBER
2018 Yılında Uygulamaya Konacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar 23 Şubat 2018.
İş Sözleşmesinin Sona Ermesinin Sonuçları
Harcırah Nedir? Harcırah asıl görevli bulundukları yerden başka yerlere geçici veya sürekli görevle naklen atanan memur ve hizmetlilere görevlendirildikleri.
HARRAN ÜNİVERSİTESİ 2019 YILI PRATİK BİLGİLER
Sunum transkripti:

663 SAYILI KHK KAPSAMINDA SÖZLEŞMELİ PERSONELİN MALİ HAKLARI Fahri HOCAOĞLU Mali Hizmetler Uzmanı Tel: 0 312 705 1777 e-posta: fahri.hocaoglu@saglik.gov.tr

Sunum Planı 1- Kısa Tarihçe 2- Teşkilat Yapısı 3- Birliklerin Kuruluşu 4- Sözleşmeli Personelin Mali Hakları

Teşkilat Kanunları 1331 (1915) – 1936: 21 Yıl Sıhhiye Müdiriyeti Umumiyesi Teşkilatına Dair 28 Kanunisani 1331 Tarihli Kanun 1936 – 1983: 47 Yıl 3017 sayılı Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekaleti Teşkilat ve Memurin Kanunu 1983 – 2011: 28 Yıl 181 sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname 2011 - …. : ?? 663 sayılı Sağlık Bakanlığı Ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat Ve Görevleri  Hakkında Kanun Hükmünde Kararname

Çerçeve Kanun Bakanlıkların kurulması, kaldırılması, mevcut bakanlıkların bölünmesi veya birleştirilmesi, bakanlıkların görevleri, yetkileri ve teşkilatı 3046 sayılı Bakanlıkların Kuruluş Ve Görev Esasları Hakkında Kanun esaslarına göre düzenlenir.

Teşkilat Yapısı Sağlık Bakanlığı, 1- Bakanlık Merkez 2- Bakanlık Taşra 3- Bağlı Kuruluşlardan meydana gelir.   Bağlı Kuruluşlar: Türkiye Halk Sağlığı Kurumu  Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumu Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü

TKHK Kuruluşu Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu, Bakanlığa bağlı genel bütçeli bir kurum olarak kurulmuştur. 663 sayılı KHK’nın 29 uncu maddesinde kurumun kuruluşu ve görev, yetki ve sorumlulukları düzenlenmiştir.

TKHK Niçin Kuruldu ? Bakanlık politika ve hedeflerine uygun olarak, İkinci ve üçüncü basamak sağlık hizmetlerini vermek üzere Hastanelerin, Ağız ve diş sağlığı merkezlerinin Benzeri sağlık kuruluşlarının Açılması, işletilmesi, faaliyetlerinin izlenmesi, değerlendirilmesi ve denetlenmesi, Bu hastanelerde her türlü koruyucu, teşhis, tedavi ve rehabilite edici sağlık hizmetlerinin verilmesini sağlamak göreviyle kurulmuştur. 7

Merkez Teşkilatı TKHK Başkanlığı, Başkan, Beş Başkan Yardımcılığı, Daire Başkanlıkları, İhtiyaca göre kurulacak danışma ve denetim birimleri Strateji Geliştirme Daire Başkanlığından meydana gelir. 663 Sayılı KHK Madde: 35, 2/b 8

Merkez Teşkilat Yönetmeliği 07.03.2012 tarihli ve 28226 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan ‘‘Sağlık Bakanlığı Bağlı Kuruluşları Hizmet Birimlerinin Görevleri İle Çalışma Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik’’ ile belirlenmiştir. TKHK Yönetmeliğin 9 uncu maddesinde düzenlenmiştir.

Merkez Teşkilat Yönergesi Merkez teşkilatı hizmet birimleri bünyesinde kurulan daire başkanlıkları ve görev tanımları 19.03.2012 tarihli ve 1 sayılı Bakan onayı ile yürürlüğe konulan ‘‘Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Merkez Teşkilatı Görev ve Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönerge’’ İle belirlenmiştir.

Kamu Hastane Birliklerinin Kuruluşu 663 sayılı KHK; 30. Madde : Birliklerinin kuruluşu 31. Madde : Genel Sekreterin ve hastane yöneticisinin görev, yetki ve sorumlulukları 32. Madde : Birlik personelinin niteliği ve statüsü 33. Madde : Sözleşmeli personelin malî hakları ve yükümlülükleri 34. Madde : Birlik hastanelerinin gruplandırılması ve denetimi

Taşra Teşkilatı 31.10.2012 tarihli ve 3131 sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe giren Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Taşra Teşkilatı Çalışma Usul Ve Esasları Hakkında Yönerge ile düzenlenmiştir. 12

Kamu Hastane Birliklerinin Kuruluşu GENEL SEKRETERLİK İDARİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI MALİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI TIBBİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI UZMAN UZMAN UZMAN BÜRO GÖREVLİSİ BÜRO GÖREVLİSİ BÜRO GÖREVLİSİ Hastane Yöneticisi Başhekim İdari ve Mali Müdür Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü Yardımcı Yardımcı Yardımcı

Birlik Sözleşmeli Pozisyonlar Birliklerde istihdam edilecek sözleşmeli pozisyonlar, Genel Sekreter 100 Tıbbi Hizmetler Başkanı 100 İdari Hizmetler Başkanı 100 Mali Hizmetler Başkanı 100 Uzman 2000 Hastane Yöneticisi 500 Başhekim 850 Müdür 1700 Başhekim Yardımcısı 2000 Müdür Yardımcısı 2400 Büro Görevlisi 450 14

Birlik Personelinin Niteliği, Sözleşme Süresi Sözleşmeli personelde 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde sayılan genel şartlar aranır. Sözleşmelerin süresi iki yıldan dört yıla kadar olabilir. Süre sonunda tekrar sözleşme yapılabilir. Sözleşme eki performans hedeflerindeki gerçekleşmelere bağlı olarak süresinden önce de sözleşmeler sona erdirilebilir. Başarısızlık sebebiyle genel sekreterin değişmesi halinde başkanların ve başarısızlığa sebebiyet veren hastane yöneticilerinin sözleşmeleri kendiliğinden sona erer. 15

Kamu Kurumlarından Sözleşmeli İstihdamı Kamu kurum ve kuruluşlarında memur olarak istihdam edilenlerden uygun niteliklere sahip olanlar, kendilerinin isteği ve kurumlarının muvafakati ile ekli (II) sayılı cetvelde belirtilen pozisyonlarda sözleşmeli statüde istihdam edilebilir. Bu şekilde istihdam edilenler kurumlarından aylıksız izinli sayılır. Söz konusu personel aylıksız izinli sayıldıkları kadro unvanları dikkate alınmak suretiyle 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine tabi olmaya devam ederler. 16

Açıktan Sözleşmeli İstihdamı Açıktan sözleşmeli istihdam, memurluk veya diğer personel istihdam şekillerinden birine geçiş bakımından kazanılmış hak teşkil etmez. Açıktan istihdam edilen personelin herhangi bir suretle sözleşmeleri sona erdiğinde birlik ile ilişkileri kesilir. Açıktan istihdam edilenler, sosyal güvenlik açısından 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında kabul edilirler. 17

Sosyal Güvenlik Kurumu İle İlişkilendirilme Sözleşmeli personelin Sosyal Güvenlik yönünden iki tür sigortalı sayılma durumu vardır: 1- 5510 sayılı Kanunun 4/c bendine tabi sigortalı sayılanlar: Yalnızca tek bir seçenekte: Herhangi bir kamu kurumundaki kadrosundan aylıksız izne ayrılarak sözleşme imzalayan kişiler için geçerli durumdur. 2- 5510 sayılı Kanunun 4/a bendine tabi sigortalı sayılanlar Birinci maddenin dışındaki diğer tüm sözleşme imzalama seçeneklerinde geçerli durumdur. Birinci seçenekle ilişkilendirilemeyen tüm sigortalık statüsü bu kapsamdadır. (Açıktan, özel sektörden, emeklilik sonrası…vb) 18

Sözleşmeli Personele Yapılan Ödemeler 1- Sözleşme Ücreti 2- Ek Ödeme 19

Sözleşme Ücreti 663 sayılı KHK ekli 2 sayılı cetvelde yer alan personele, Ekli 3 sayılı cetvelde yer alan oranların uygulanması ile bulunur. 663 sayılı KHK 33. madde 1. fıkra: (1) Ekli (II) sayılı cetvelde belirtilen personele, 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre belirlenen tavan ücret esas alınarak genel bütçeden ekli (III) sayılı cetvelde belirlenen oranlarda peşin olarak ücret ödenir. 20

Sözleşme Ücreti Genel Bütçeden Ödenecek Peşin Ödenecek Varsa kıst ödeme yapılabilecek 657 4/B tavan ücreti esas alınacak 21

Sözleşme Ücretinin Tespiti Sözleşmeli personelin brüt ücretinin tespitinde iki durum söz konusudur. 1 – Sözleşme Ücretinin Belirlenmesi: Sözleşmenin ilk imzalandığı başlangıç aşamasına ilişkin bir durumdur. 2 – Sözleşme Ücretinin Artırılması: Belirlenmiş sözleşme ücretinin katsayı değişikliği dönemlerinde belirlenen oranda artırılmasıdır. 22

KAMU HASTANE BİRLİKLERİ SÖZLEŞME ÜCRETİ CETVELİ Sözleşme Ücretinin Belirlenmesi KAMU HASTANE BİRLİKLERİ SÖZLEŞME ÜCRETİ CETVELİ Unvanı Sözleşme Ücreti Oranı % Genel Sekreter   a) Profesör, Doçent, Eğitim Görevlisi 200 b) Uzman Hekim, Hekim* c) Diğer Başkan a) Profesör, Doçent, Eğitim Görevlisi 150 Diğer Hastane Yöneticisi b) Uzman Hekim, Hekim* c) Diğer Başhekim a) Profesör, Doçent ve Eğitim Görevlisi Hekim b) Uzman Hekim, Uzman Diş Hekimi, Hekim ve Diş Hekimi* c) Hekim , Diş Hekimi Başhekim Yardımcısı a) Uzman Hekim, Uzman Diş Hekimi b) Hekim, Diş Hekimi, Eczacı c) Lisansüstü eğitim yapmış sağlık bilimleri lisansiyerleri 100 Müdür Müdür Yardımcısı 75 Uzman Büro Görevlisi 50 (*) Tıp alanında doktora yapmış tabip veyahut hukuk, kamu yönetimi, işletme ve sağlık yönetimi alanında lisans, yüksek lisans veya doktora eğitimi almış tabip 23

Sözleşme Ücretinin Belirlenmesi Örneğin ilk defa Mali Hizmetler Başkanı Pozisyon Ünvanında sözleşme imzalayan bir kişinin brüt sözleşme ücreti (Ocak-2015): 657 4/B Tavan Ücreti : 3.870,06 TL Sözleşme Ücret Oranı : %150 Brüt Sözleşme Ücreti : 5.805,09 TL 24

Sözleşme Ücretinin Artırılması Maliye Bakanlığı Mali ve Sosyal Haklara İlişkin Genelge: (Temmuz-2015) f) ‘‘Çeşitli statülerde sözleşmeli olarak çalıştırılanların, söz konusu Genelgenin 1 inci maddesinin ikinci fıkrasının (f) bendi ile artırılmış olan mevcut brüt sözleşme ücretleri %4,76 oranında artırılmıştır.’’ Mali Hizmetler Başkanı; Brüt Sözleşme Ücreti : 5.805,09 TL Artış Oranı : % 4,76 Yeni Brüt Sözleşme Ücreti : 6.081,42 TL 25

Sözleşme Ücretinin Artırılması 2014 Yılı Ocak ayı ve sonrasında sözleşme imzalayanlar bakımından iki işlem arasında herhangi bir fark yoktur. 657 4/B Tavan Ücreti 3.870,06 4.054,28 Unvanı 2015 Ocak 2015 Temmuz Başkan (657 4/B Tavan Üzerinden - %150) 5.805,09 6.081,42 (%4,76 Artırılmış) 26

Sözleşme Ücretinin Artırılması Farklı sözleşme ücretlerinin oluşması, 2013 Aralık ayında sözleşmeli olup da sözleşmesi devam edenler bakımındandır. Örnek: Mali Hizmetler Başkanı - 2013 Yılı Aralık Ayı; 657 4/B Tavan Ücreti : 3.572,69 TL Sözleşme Ücreti Oranı : % 150 Brüt Sözleşme Ücreti : 5.359,04 TL 27

Sözleşme Ücretinin Artırılması 2014 Yılına Ait Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 03.01.2014 tarihli ve 54 sayılı Genelge: f) Çeşitli statülerde 2013 yılında sözleşmeli olarak çalıştırılanlardan 2014 yılında da görevlerine devam etmeleri ilgili kamu idarelerince uygun görülenlerin, söz konusu Genelgenin 1 inci maddesinin dördüncü fıkrasının (f) bendiyle yükseltilmiş bulunan mevcut brüt sözleşme ücretleri %0,27 oranında artırılacak ve bu artış sonucu oluşan taban ve tavan ücretlere 175 TL ilave edilecektir. 28

Sözleşme Ücretinin Artırılması 2013 yılı Aralık ayında sözleşmeli olup, 2014 yılı Ocak ayında sözleşmesi devam eden Mali Hizmetler Başkanının brüt sözleşme ücretinin tespiti: Mevcut Brüt Sözleşme Ücreti : 5.359,04 TL (2013 – Aralık) Artış Oranı : %0,27 Ara Tutar : 5.373,50 TL İlave Edilecek Tutar : 175 TL Yeni Brüt Sözleşme Ücreti : 5.548,50 TL 29

Sözleşme Ücretinin Artırılması 2014 Yılı Ocak ayında ilk defa sözleşme imzalayan Mali Hizmetler Başkanının brüt sözleşme ücreti: 657 4/B Tavan Ücreti : 3.757,34 TL Sözleşme Ücreti Oranı : % 150 Brüt Sözleşme Ücreti : 5.636,01 TL Arada oluşan fark: 5.636,01 – 5.548,50 = 87,51 30

Sözleşme Ücretinin Artırılması Sözleşme ücretinin artırılması işlemi; Sözleşmeli olduğu pozisyon unvanında görevine kesintisiz devam edenler hakkında uygulanacak. 1- Aynı pozisyon unvanı olacak 2- Görevine kesintisiz devam edecek Ücret Tablosu 31

Sözleşmeli Personelin Ek Ödemesi 663 sayılı KHK ekli 2 sayılı cetvelde yer alan personele, Ekli 3 sayılı cetvelde yer alan tavan oranları geçmeyecek şekilde ek ödeme yapılacak. Ödemeye ilişkin unvan katsayıları Kamu Hastaneleri Birliklerinde Sözleşmeli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge ile belirlenmiştir. (20/11/2012 tarihli ve 1156 sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe girmiştir.) 32

Sözleşmeli Personelin Ek Ödemesi Brüt Ek Ödeme Tutarı = [Tavan ek ödeme tutarı X (Unvan Katsayısı)] X birlik katsayısı X aktif çalışılan gün katsayısı] Örnek – Temmuz / 2015: Uzman (Programcı – Çözümleyici) : Tavan Ek Ödeme Tutarı = 657 4/B Tavan Ücreti x %125; = 4.054,28 x %125 = 5.067,85 Unvan Katsayısı = 0,52 Birlik Katsayısı = 0,93 Aktif Çalışılan Gün Kats. = 1 Brüt Ek Ödeme Tutarı = 5.067,85 x 0,52 x 0,93 = 2.450,81 33

Tabip Sözleşmeli Personele DSSÖ Sözleşmeli tabip personele 209 sayılı Kanun Ek-3 maddesinde yer alan; ‘‘Kamu hastane birliklerinde ve hastanelerin sözleşmeli pozisyonlarında istihdam edilen tabipler için de bu hüküm uygulanır.’’ hükmüne istinaden DSSÖ yapılacak. DSSÖ ödenmesinde aylıklara ilişkin hükümler uygulanır. 34

Ek Ödemeden Prim Kesintisi Sözleşmeli Personel 5510 4/C Sigortalı 5510 4/A Sigortalı Tabip Dışı Tabip Emeklilik Sonrası Çalışan Diğer Tabip Dışı Tabip 35

Ek Ödemeden Prim Kesintisi 5510 4/c Sigortalı Statüde Tabip personel : Örnek: Giresun Tirebolu Devlet Hastanesinde çalışan bir Uzman Hekim aynı yerde Başhekim olarak sözleşme imzaladı. Her ayın 15 inde genel bütçeden sözleşme ücreti ödenecek Her ayın 15 inde 209 sayılı Kanunun Ek-3 üncü maddesinde yer alan oranlar üzerinden döner sermaye sabit ek ödemesi (DSSÖ) yapılacak (Yapılan DSSÖ tutarı 375 sayılı KHK Ek-9 uncu maddesi ile belirlenmiş olan ek ödeme net tutarından az olamaz.) DSSÖ’den 5510 sayılı Kanun Ek-3 üncü maddesi uyarınca işveren payı dahil tamamı kendilerinden olmak üzere %20 oranında prim kesintisi yapılacak Ek ödemelerin ertesi ay mahsuptan sonra kalan tutar ile 375 Ek-9 net ödeme tutarına tamamlayan kısım üzerinden ayrıca prim kesintisi yapılmayacaktır. 36

Ek Ödemeden Prim Kesintisi 5510 4/c Sigortalı Statüde Tabip dışı personel : Örnek: Giresun Tirebolu Devlet Hastanesinde çalışan bir sağlık memuru aynı yerde Hastane Müdürü olarak sözleşme imzaladı. Her ayın 15 inde genel bütçeden sözleşme ücreti ödenecek DSSÖ veya 375 Ek-9 vb. herhangi bir sabit ödeme yapılmayacak Döner sermaye ek ödemesi çalışmayı takip eden ayın başında yapılacak Döner sermaye ek ödemesinden herhangi bir sigorta prim kesintisi yapılmayacaktır. 37

Ek Ödemeden Prim Kesintisi 5510 4/a Sigortalı Statüde Tabip personel : Örnek: Giresun Tirebolu Devlet Hastanesine serbest hekim olarak çalışan bir Uzman Hekim Başhekim Yardımcısı olarak sözleşme imzaladı. Her ayın 15 inde genel bütçeden sözleşme ücreti ödenecek Her ayın 15 inde, 209 sayılı Kanunun Ek-3 üncü maddesinde yer alan oranlar üzerinden döner sermaye sabit ek ödemesi (DSSÖ) yapılacak DSSÖ tamamı prime esas kazanca dahil edilerek prim kesilecek Ek ödemelerin ertesi ay mahsuptan sonra kalan tutarı üzerinden ayrıca prim kesintisi yapılacak. Prime esas kazanç üzerinden sigortalı payı %14, işveren payı %20,5 olarak prim kesintisi uygulanacaktır 38

Ek Ödemeden Prim Kesintisi 5510 4/a Sigortalı Statüde Tabip dışı personel : Örnek: Giresun Tirebolu Devlet Hastanesinde özel sektörde çalışan bir kişi Müdür Yardımcısı olarak sözleşme imzaladı. Her ayın 15 inde genel bütçeden yalnızca sözleşme ücreti ödenecek DSSÖ veya 375 Ek-9 vb. herhangi bir sabit ödeme yapılmayacak Döner sermaye ek ödemesi çalışmayı takip eden ayın başında yapılacak Döner sermaye ek ödemesinin tamamı prime esas kazanca dahil edilerek prim kesilecektir. Prime esas kazanç üzerinden sigortalı payı %14, işveren payı %20,5 olarak prim kesintisi uygulanacaktır 39

Sözleşmesi Sona Erenlerin İşe Başlaması Sözleşmeleri herhangi bir surette sona eren personel, Bir ay içinde kurumuna başvurması koşuluyla Bir ay içinde kadrosuna atanmak zorundadır. Sözleşme bitiş tarihi ile kadrosunun olduğu kurumda işe başlama tarihi arasında geçen süre için herhangi bir ödeme yapılmaz. Bu dönemde sözleşmesi bitmiş ve göreve başlamamış olduğundan memuriyetle ilişkisi askıdadır. 40

Sözleşmeli Personel Nöbet Ücreti Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Taşra Teşkilatı Çalışma Usul Ve Esasları Hakkında Yönerge 22 nci madde: Kamu hastane birliklerinde sözleşmeli personelden hekim olanlar, 663 sayılı KHK 33’üncü madde kapsamında mesleklerini icra edebilir. Sözleşmenin 3 üncü maddesinde, ‘‘ilgili, tabip unvanını haiz olmak şartıyla birliğin bulunduğu ildeki sağlık tesislerinde ilave bir ödeme yapılmamak kaydıyla mesleğini icra edebilir.’’ Hükmüne yer verildiğinden sözleşmeli hekimler mesleğini icra kapsamında nöbet tutabilir ancak kendilerine nöbet ücreti ödenmez. 41

Harcırah Ödemesi Sözleşmeli personel memuriyet mahalli dışına geçici olarak görevlendirilmesi halinde; a) Aylıksız izinli sayılan memurlar; izinli sayıldıkları kadrodaki ek gösterge ve dereceleri esas alınarak b) Açıktan sözleşme imzalayanlar aylık derecesi 5-15 olanların tutarları esas alınarak; 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümlerine tabi olurlar. Sözleşmeli personele sürekli görev yolluğu ödenmez. 42

Yiyecek Yardımı Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği Ek-1 inci maddesinde; Bu Yönetmeliğe göre yiyecek yardımından yararlanacak personelden yataklı tedavi kurumlarında görev yapanlar, hastalar için oluşturulmuş yemek servislerinden ücret ödemeden yararlanır. 2014-2015 Toplu Sözleşme madde: 8 Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliğinden aynı usul ve esaslar çerçevesinde sözleşmeli personel pozisyonlarında istihdam edilen personel de yararlanır. 43

Yiyecek Yardımı 1- Yataklı tedavi kurumlarında görev yapan sözleşmeli personel Hasta için oluşturulmuş yemek servisinden ücretsiz yararlanabilir. 2- Birlik merkezinde ve yataklı tedavi kurumu dışında görev yapanlar Katkı payı ödemek suretiyle yemek yardımından yararlanabilir. 44

Giyecek Yardımı 663 sayılı KHK kapsamında sözleşmeli personel 657 sayılı Kanuna tabi değildir. Kadrosuyla unvan veya hizmet sınıfı bakımından bir bağlantı kalmamıştır. Bu nedenle statü bakımından giyecek yardımından yararlanacak personel kapsamında değildir. 45

Yabancı Dil Tazminatı 663 sayılı KHK 33 üncü madde 2 nci fıkrada yer alan: Sözleşmeli personele yukarıda sayılanlar dışında herhangi bir ad altında ödeme yapılamaz ve sözleşmelere bu hususta hüküm konulamaz. Hükmü kapsamında yabancı dil tazminatı alamazlar. 46

Aile Yardımı Ödeneği 375 sayılı KHK Ek-8 inci madde kapsamında; Kısmi zamanlı çalışan sözleşmeli personel hariç Kamu kurum ve kuruluşlarının merkez ve taşra teşkilatları ile döner sermaye işletmelerinde sözleşmeli personel pozisyonlarında istihdam edilenler Aile yardımı ödeneğinden yararlanmamışsa Devlet memurlarına verilen aile yardımı ödeneği, herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın aynı usul ve esaslar çerçevesinde ödenir. 47

Toplu Sözleşme İkramiyesi 375 Ek- 4 ve Toplu Sözleşme 26 ncı maddeler kapsamında, Sendika üyesi olan ve ücretinden üyelik ödentisi kesilen Sözleşmeli personele toplu sözleşme ikramiyesi ödenmesi gerekir. Güncel tutar = 750 gösterge X Aylık Katsayı = 62,31 TL 48

İş Sonu Tazminatı Sözleşmeli personelden, Sosyal güvenlik açısından 5510 sayılı Kanunun 4/a kapsamına girenlerin iş sonu tazminatı hususlarında, 657 sayılı Kanun 4/B kapsamında istihdam edilen sözleşmeli personele ilişkin hükümler uygulanır. 49

50