Yeni ekonominin özellikleri – Bilgi Bilgi yoğun ürün ve hizmetler – Dijitalleşme Bilginin hızlı kodlanıp dağıtımını sağlar – Sanallaşma Sanal kimlikler,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Arz ve Talep Barış Serkan Kopurlu.
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİM
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Bilgi, Bilgi Toplumu ve Bilgi Ekonomisi
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
sermayenin karlılığı=vergi sonrası kar/öz kaynakx100
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
E-TİCARET.
Bölüm 14 Bilişim (Bilgi) Teknolojileri Information Technology.
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
Klasik ve Keynesçi İktisat
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
Yeni Ekonomi ve Yeni İletişim Teknolojileri Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
E- Ticaret Altyapısı.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
VERİMLİLİK ARTIRMA TEKNİKLERİ
VERİMLİLİK ve VERİMLİLİK ÖLÇÜMÜ
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
TÜKETİMİ DİĞER ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
Mühendislik Ekonomisi
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslar arası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition Bölüm 5: Tarifeler.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
PİYASA DENGESİ DOÇ. DR. AHMET UĞUR.
Adnan Menderes Üniversitesi Aydın İktisat Fakültesi Ekonomi ve Finans Bölümü Ekonomi I Ders notları 4.hafta ders notları Yrd.Doç.Dr. Öznur Özdamar
UluslararasI tİcaret teorİsİ Analİzlerİ
 Bölüm 2: Piyasa Ekonomisi ve Fiyatların Oluşması Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ARZ VE TALEP.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Milli Gelir ve Fiyatların Genel Düzeyi: Toplam Talep ve Toplam Arz
Teknoloji ve Tasarım Dersi
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
ARZ, ARZ FONKSİYONU VE ARZ EĞRİSİ
Pazarlama Giriş 1 1.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN EVRİMİ – BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHİ
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Şeref Saygılı-OECD&TCMB Cengiz Cihan-TCMB 24 Ekim 2011 İstanbul
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Pazarlama İletişimi
MAKRO İKTİSAT II BÖLÜM 13-1 TOPLAM ARZ VE TOPLAM TALEP: MAKRO DENGE
Sunum transkripti:

Yeni ekonominin özellikleri – Bilgi Bilgi yoğun ürün ve hizmetler – Dijitalleşme Bilginin hızlı kodlanıp dağıtımını sağlar – Sanallaşma Sanal kimlikler, sanal şirketler – Molekülleşme Emir komuta zincirinin kaybolması, her çalışanın değer üretimi – Aracısız İletişim Üreticinin doğrudan tüketiciye ulaşması – Sektörel Değişim: Hayat, üretim ve tüketim alışkanlıklarının değişimi – Yenilik Ürünlerin modasının sık değişmesi – Hız ve Zaman Alım ve satım işlemlerinin çabuklaşması – Küreselleşme Duvarların yıkıldığı küresel bir ekonomi

Yeni ekonominin etkileri – Dijital ürünlerin maliyet ve karlılık oranı – Piyasaya giriş maliyetleri – Rekabetin artması – 7/24 açık piyasalar – Tüketici odaklı piyasalar – Yeni ürünler – İşgücü niteliğinde değişiklik – Yeni iş imkanlarının doğması – Verimliliğin artması – Ekonomik büyümenin artması – Stok maliyetlerinin azalması – Üründen haberdar olmanın hızlanması – Sermaye akışının hızlanması – Işlem maliyetlerinin düşmesi

Üretimin her alanında bilişim teknolojisi kullanılmakta Rekabetin ana kuralı bu teknolojilere sahip olmak Pazarların doyması = şirketlerin uluslararasılaşması Karar merkezleri ile üretim birimleri arasında iletişim Taşınan enformasyonun değerinde artış olması Bugün artık enformasyon bir metadır. Bunu matematiksel iletişim kuramı tanımlar Enformasyonu ölçülebilir bir forma sokmuştur

Meta – ticaret malı – commodity – modus – ölçüm Sözlük anlamı yaşam için gerekli şey demektir. Taşıdığı özelliklerle insan gereksinimlerini gideren şey Yani geçim aracı İnsan emeğiyle üretilmiş, satılmak üzere arz edilmiş, yeniden üretilebilir mal veya hizmet Kapitalizmin gücü her şeyi birer metaya dönüştürmesidir

Her metanın bir kullanım bir de değişim değeri vardır. Ayakkabı hem giymeye hem başka şeyle değiştirmeye Her nesnenin mutlaka bir kullanım değeri vardır. Kullanım başladığında ve fayda elde edildiğinde değişim değeri de kendiliğinden oluşur Örneğin bir çift ayakkabının değişim değerinin bir çuval patates olması gibi

Genelde kullanım değerleri yüksek metaların değişim değerleri düşük olur ve tabi bunun tam tersi Örneğin su ve elmas gibi Kullanım değerleri farklı metaları karşılaştırılabilir kılan tek şey emek ürünü olmalarıdır. Örneğin ayakkabı ve patates üretimi her ikisi için de emek harcanmaktadır. Malın niteliği = emeğin niceliği = emek süresi

Bir mal kullanım için değil de mübadele için üretilmişse onun değeri satılabilmesi için harcanan emeğe eşittir. Bedel de bunun tam karşıtı elde etmek için verilen zahmet ve uğraştır Enformasyonun kökünde bilgi vermek danışmak yatmaktadır. Bir emek vardır Enformasyon miktarı basitçe olası seçeneklerin logaritması ile ölçülür İki olası seçenek varsa logaritma iki tabanına göre enformasyon miktarı birdir

Enformasyon katma bilinen şeylere bir şeyler ekleme veya bir şeyler uyandırma sürecidir. Bu hali bilişim toplumunu doğurmuştur Bunu ilk kez Fritz Machlup ortaya koymuştur. Enformasyonun kim için, hangi koşullarda hangi kalitede ve ne miktarda üretildiği onun değerini belirler.

Önemli olan bir diğer nokta bu kadar enformasyona kimin sahip olduğu ve bunun pazarlama şekli Enformasyon sahip olunup değerleniyorsa bu hali ile bile metadır. Enformasyonun kullanım değerini aynı zamanda ortamın entropisi de belirler Enformasyonun bir meta olarak değerini azaltan şeyler arasında: kopyalanabilir ve düşük maliyetle iletilebilir olması, enformasyonun kamusallaşması

Enformasyonun bir meta olarak değerini artırmada kullanılan yöntemler şu şekildedir: – Farklı ürünleri standart ve eşdeğer hale getirmek: video endüstrisi – Enformasyona erişim satmak, internet servis sağlayıcılar – Yeniden tüketilmesi gereken kısa süreli enformasyon üretmek, oyunlar – Aynı enformasyonu farklı biçimlerde yeniden dağıtmak, film – Alıcıların davranışlarını şekillendirmek.

Silikon Vadisi Korsanları Bilgi güçtür Mavi kutu Altair 8800 Steve Ballmer, Paul Allen, Bill Gates Steve Wozniak, Steve Jobs Dünyada hangi sıradan insan bilgisayarla uğraşmak ister Apple BASIC’i lisanslamak için 21 bin dolar öneriyor San Fransico Bilgisayar Fuarı (1971) Dostlarınıza yakın olun ama düşmanlarınıza daha yakın

Silikon Vadisi Korsanları Bill Gates’in IBM’e DOS’u önermesi Paul Allen’in 50 Bin dolara işletim sistemi satın alması Hayatının geri kalanında şekerli su mu satmak istersin tarih yazmakmı Apple bilgisayarın adı Lisa İyi sanatçılar kopyalar, büyük sanatçılar çalar Ham kum - silikon sanatı Xerox’un fare adında bir şeyi dikkate almasını mı bekliyorsun? Apple’ın fareyi satın alması ve grafik arayüze terfi etmesi Bill Gates’in Apple logolu t-shirt giymesi Biz bir aileyiz mafya ailesi

1984