OKULUN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Advertisements

REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
EVCİLER İLKÖĞRETİM OKULU BRİFİNG SUNUSU
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
Eğitim Öğretimde Planlama
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Eğitim Bilimlerine Giriş.
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PDR HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Yüksekova 50. Yıl Ortaokulu
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İNCİ ŞENER İLKOKULU BRİFİNG DOSYASI 2013/2014.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Günümüzde Hüseyin Gürkan Lisesi adı verilen Arhavi Lisesi, 1967 yılında ”Arhavi Lisesi Yaptırma ve Yaşatma Derneği”nin öncülüğünde Arhavi halkı tarafından.
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
OKULUMUZUN TARİHÇESİ   Okulumuz ilk defa 1942–1943 öğretim yılında Atatürk Bulvarında, şimdiki Arı Sineması’nın yerinde, eski durumuyla Ali KAYAALP’ın.
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
YEŞİLPINAR MİRİOĞLU ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
Okulumuz tarihinde Kırıkhan Cumhuriyet Ortaokulunun 3 ve 4. Katında öğretime başladı. Aralık 2013’den itibaren Kırıkhan Anadolu İmam Hatip.
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
Eğitim ve Toplumsal Değişme
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
SINIF GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİ. PUAN Ortaöğretimde Sınav, ödev, projeler ve uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilmektedir. Ortaöğretimde.
OKUL ORTAMI VE ÖĞRETMEN.
Destek Eğitim Odaları.
ELEME,SEÇME,SIRALAMA!
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Karşılaştırmalı Eğitim
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Sunum transkripti:

OKULUN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ  

OKULUN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ   Okul; toplumdaki bireylerin eğitim ve öğretim gibi işlevlerini yerine getiren kurumların ortak adıdır. Okul kontrollü bir ortamdır. Okulda işler planlı, programlı ve amaçlı yapılır. Okullarda eğitim ve öğretimin düzeyi okulun niteliğine göre değişiklik gösterir. (Anaokulu, ilköğretim, lise, meslek lisesi, yüksekokul, üniversite)

OKULUN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ   Okulun temel özellikleri: -Okulun belli bir var oluş nedeni ve amacı vardır. -Okula devam zorunludur. -Toplumun gözü okulların üzerindedir. -Okulun kaynakları sınırlıdır. -Okuldaki roller ve statüler sınırlıdır. -Okullarda işler küçük gruplar tarafından yürütülür.

OKULUN ÖĞELERİ Çevre Bina, araç ve gereçler Eğitim Programları Öğretmen Öğrenci Yönetici

OKULUN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ Eğitim Programları Bireydeki istendik düzeydeki davranış değişiklikleri eğitim ve öğretim programları ile oluşturulur. Okul eğitiminin planlı, programlı ve kontrollü bir süreç olmasını eğitim programları sağlar. Eğitim programları 4 temel ögeden meydana gelir. 1-Hedefler(Genel ve Özel) 2-Kapsam 3-Eğitim durumları 4-Sınama durumları (Değerlendirme)

Öğrenci Eğitim ihtiyacı olan ve bu ihtiyacını karşılamak üzere okula devam eden kişilere öğrenci denir. -Okulların gerçek varlık nedeni öğrencilerdir. -Öğrencilerin sorumluluk ve rolleri gereği yapması gereken davranışlar vardır. -Öğrencilerin bireysel farklılıklarına dikkat edilmelidir. -Öğretim etkinlikleri ortak özellikler üzerine göre planlanmalıdır.

Öğretmen Öğretmen yalnızca öğreten değil, yönetim anlamında bir çok görevi de yerine getiren kişidir. Öğretmenin 3 farklı alanda görevi vardır. 1-Öğretim işlerindeki görevleri: a-Üniteleştirilmiş Yıllık Plan ve Ders Planı yapmak ve derslere planlı girmek, b-Derslere hazırlıklı girmek, c-Öğrencileri kabiliyetlerine göre alanlara yöneltmek, d-Zümre öğretmenleri ile işbirliği yapmak e-Öğrencileri yazılı, sözlü sınav yapmak, ödev vermek ve ödevlerini denetlemek,

Öğretmen 1-Öğretim işlerindeki görevleri: f-Okulların sınavlarında görev almak, g-Sınıf defterini yazmak, yoklamayı yapmak, h-Öğrencilerin yazılı, sözlü vb notlarını not defterine yazmak ve not defterini muhafaza etmek, ı-Yapılan gezi, gözlem ve diğer etkinlikleri rapor ederek, okul idaresine sunmak.

Öğretmen 2-Eğitim işlerindeki görevleri: A- Haftada bir gün nöbet tutmak, B- Yönetimi okul idaresi veya öğretmenler kurulunca kendilerine verilen öğrenci kurullarını yönetmek ve eğitim çalışmalarına katılmak, C-Danışmanlık hizmetlerini yapmak,

Öğretmen 3-Yönetim işlerindeki görevleri: A- Okulun disiplin ve onur kurulu ile eğitim ve yönetim kurullarında kendilerine verilen görevleri yapmak, B- Öğretmenler Kurulu toplantılarına katılmak, C- Okul müdürünün uygun bulacağı, okulun diğer yönetim işlerinde görev almak, D- Tebliğler dergisini okumak ve imzalamak,

Yönetici (Okul Müdürü) Okulu yöneten ve yönetim işlevinden birinci derecede sorumlu olan kişidir. Okul Müdürü, okulu yönetirken, içerisinde yer alan insan kaynakları ile okul dışında yer alan çeşitli gurupların beklentilerini uzlaştırmak, okulun amaçlarını gerçekleştirmeyi sağlamak durumundadır. Geçmişte okul müdürleri öğretmenler arasından atanırken, 1998 yılında MEB tarafından hazırlanan “Yönetimlerin Atama ve Yer Değiştirmelerine ilişkin Yönetmeliğine” göre belirli kriterlere bağlanmıştır.

Yönetici (Okul Müdürü) Okullar çeşitli yönlerden; A, B, C Tipi okullar olarak gruplandırılmış her bir okul türü için o okulun özelliklerine uygun yönetici ataması yapılmaktadır. - Yöneticilik alanında hizmet vermiş olmak - Yöneticilik sınavlarında başarılı olmak, Fakültelerin eğitim yönetimi ve denetimi bölümlerinden mezun olmak, Bu alanda ödüller alınması, yayınların bulunması,

Yönetici (Okul Müdürü) Görevleri: Okul müdürleri, eğitimle ilgili bazı yasa ve yönetmeliklerin kendilerine verdiği görevleri yerine getirmekle yükümlüdürler. Bu görevler MEB İç Hizmet Yönetmeliğinde ayrıntılı bir şekilde yer almaktadır. Okul Müdürünün görevleri 5 ana başlık altında toplanabilir.

Yönetici (Okul Müdürü) Görevleri: 1-Personel İşleri (Personel ihtiyacının belirlenmesi, personelin işe alınması, istihdam edilmesi, yer değiştirmesi, yetiştirilmesi, geliştirilmesi, değerlendirilmesi, denetlenmesi, yükseltilmesi, ödüllendirilmesi, cezalandırılması ve emekliye ayrılması) 2-Öğrenci İşleri (Öğrencilerin kaydedilmesi, izlenmesi, nakil ve kayıt silme işlemleri, sağlık ve güvenliği, sınıf geçme işlemleri)

Yönetici (Okul Müdürü) Görevleri: 3-Öğretimle ilgili İşleri (Okulun yıllık öğretim planının yapılması, öğretimle ilgili araç gereçlerin sağlanması, öğretmenler kurulu toplantıları ve öğretimin gerçekleştirilmesi) 4-Eğitimle ilgili İşleri (Okul rehberlik işleri, öğrenci disiplin işleri, okul nöbet işleri, eğitsel ve sportif etkinlikler, okul-aile işbirliği, okul koruma derneği çalışmaları) 5-Okul işletmesiyle ilgili işleri (Okul bina ve tesislerin donatım, bakım ve onarım işleri, temizlik, sivil savunma işleri, yazı, hesap ve ayniyat işleri, kooperatif, kantin ve döner sermaye işleri)

OKULUN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ Bina Araç ve Gereçler Okul denilen kurumda bulunması gereken, tüm araç ve gereçleri kapsar. Okul binasının özellikleri nasıl olmalıdır? 1-Eğitim için uygun olmalı (ev yada herhangi bir kamu binasından okul olmaz) 2-Depreme dayanıklı olmalı, 3-İnsan Sağlığına uygun olmalı 4-Kullanışlı olmalı, 5-Güvenli olmalı, 6-Ekonomik ve kolay işletilebilir nitelikte olmalı, 7-Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini karşılayacak nitelikte olmalı,

OKULUN BÖLÜMLERİ   -Derslikler, -Kütüphane, -Laboratuar, -Atölye (Resim, İş Eğitimi, vb) -Çok amaçlı salon, -Okul Bahçesi -Diğer fiziksel ortamlar (Öğretmenler, eğitsel kol, müze, yönetici odaları vb)

OKULUN BÖLÜMLERİ Çevre: Okulun yakından ilişkili olduğu, kurum, kuruluş ve gruplar okulun çevresini oluştururlar. Bu kurum, kuruluş ve grupların en etkili olanları; -Veliler, -Okul aile işbirlikleri -İşverenler -Medya kuruluşları

OKUL KURULUŞ SİSTEMLERİ 1-Paralel Hatlar Sistemi: Sosyal yaşamın her alanında görülen toplumsal sınıf ayrımın eğitim hayatına yansıdığı bir yapılanmadır. Bu model; sosyal sınıfların birbirinden kesin sınırlarla ayrıldığı toplumlarda görülmektedir. Bu tür toplumlarda çocukların okul seçmeleri yetenek ve başarılarına göre değil, toplumsal sınıflarına göre yapılanmıştır. Bu model 1. Dünya Savaşı’na kadar sürmüştür.

OKUL KURULUŞ SİSTEMLERİ   2-Çatal Sistemi: Sosyal yaşamda toplumsal işbölümünün artmasından sonra ortaya çıkmış bir sistemdir. İlköğretimin tüm sosyal sınıflara açık, orta ve yükseköğretimin ise sınavlarda gösterdiği başarıya göre eğitim ve öğretim görmesini gerekli kılıyor. Okul tercihleri yine sosyal sınıfların bulunduğu kademelere göre belirlenmiştir. Üst statüye sahip sınıfa mensup bireyler, genel liselerden yükseköğretime gidebilmekte, alt statüye sahip sınıfa ait bireyler ise genellikle orta dereceli meslek liselerine gitme eğilimi göstermektedir.

OKUL KURULUŞ SİSTEMLERİ   3-Merdiven Sistemi: Demokratik bir sistem olarak kabul edilen Merdiven sisteminde hiçbir sınıf ve zümreye herhangi bir ayrıcalık tanınmamıştır. Her okul kademesi birbiri ile ilintilidir. Yukarı hareketlilik kesintisiz olduğu gibi yatay hareketliliğe de izin verilmektedir. İl defa ABD tarafından uygulanan bu sistem, batıda da kullanılmaktadır.