N İ Ç İ N ÇALI Ş IYORUZ, HAYATIN GAYES İ NED İ R?  İ yi Bir İş Sahibi Olmak,  Çok Para Kazanmak,  Saygın, İ tibarlı Birisi Olmak,  İ yi Bir Aile.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Advertisements

ÇATALCA İMAM HATİP VE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
İzzet ayaydın ali sarIyörük ilköğretim okulu rehberlik servisi
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri OSMAN ATİLA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
BAZI ÖĞRENCİLER GEREKLİ YETENEK VE İSTEĞE SAHİP OLMALARINA RAĞMEN
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
© Hayat Rehberiniz DURSUN KORKMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Ders Çalışma Teknikleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
1)…..saydı tipi düşünmediler Zamanım olsaydı İmkanım olsaydı Param olsaydı Özel dersim olsaydı Daha zeki olsaydım.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
REHBERLİK SERVİSİ.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

N İ Ç İ N ÇALI Ş IYORUZ, HAYATIN GAYES İ NED İ R?  İ yi Bir İş Sahibi Olmak,  Çok Para Kazanmak,  Saygın, İ tibarlı Birisi Olmak,  İ yi Bir Aile Kurmak,  Memlekete Faydalı Olmak,  Dine Hizmet Etmek,  …! “Hayatınız, Yaptığınız Tercihlerin Toplamıdır” Dr.W.DWYER

Ders Çalışmaya Başlamak ve Başarılı Olabilmek için Sizce En Önemli Kural ya da Kurallar Nelerdir ?

“Kariyerimde 9 binin üstünde şut kaçırdım. Hemen hemen 300 maçta yenildim. 26 defa maç kazanma sayısı için bana güvenildi, ama kaçırdım. Hayatımda tekrar, tekrar ve tekrar başarısız oldum. Ve sonunda bu sayede başardım.” MİCHEAL JORDAN

HEDEFİNİZ BELLİ Mİ ? ◦ Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez. 10

ALMAK İSTEDİĞİNİZ EĞİTİM & YAPMAK İSTEDİĞİNİZ MESLEK ALMAK İSTEDİĞİNİZ EĞİTİM & YAPMAK İSTEDİĞİNİZ MESLEK, o 4-5 YILLIK FAKÜLTE Mİ? o 2 YILLIK MYO MU? o FEN LİSESİ Mİ? o ANADOLU LİSESİ Mİ? o SOSYAL BİLİMLER LİSESİ Mİ? Vs. OKUMAK İSTEDİĞİNİZ BÖLÜM, OKUMAK İSTEDİĞİNİZ BÖLÜM, ÜNİVERSİTE, ÜNİVERSİTE, LİSE LİSE 2015 TABAN PUANI, 2015 TABAN PUANI, BAŞARI SIRASI, BAŞARI SIRASI, ORTALAMA KAÇ NET GEREKTİĞİ ORTALAMA KAÇ NET GEREKTİĞİ HEDEFLER NET OLMALI…

HEDEFİNİ BELİRLERKEN ŞİMDİ GÖRECEĞİN FOTOĞRAFLARI DÜŞÜNMEYİ UNUTMA SAKIN !!!

“Eğer Bir Alanda Birileri Başarılı Olmuşsa, Bu Demektir Ki Başkaları Da Başarılı Olabilir” Boğuştuğunuz Şartlar Ne Kadar Ağırsa, Gelecekte Ulaşacağınız Başarı O Kadar Büyük Olacaktır. (Oskar PİSTORİUS)

Eğri oturalım doğru konuşalım....

47 1 saat Okul Tekrarı 1 saat Yarınki Derslere Hazırlık 2 saat Test Çözümü 30 dakika Kitap Okuma (40-50 sayfa)

CUMARTESİHer Ders İçin 1 Saat konu +30 Dk Test PAZARHer Ders için 1 Saat Konu + 30 Dk Test O Hafta çalışılan konuların kısa tekrarı 48

PAZARTESİSALIÇARŞAMBAPERŞEMBECUMACUMARTESİPAZAR 06.00KALKIŞ 07.00OKUL 08.00OKUL 09.00OKUL OKUL OKUL OKUL SERBEST ZAMAN 13.00OKUL SERBEST ZAMAN 14.00DİNLENME SERBEST ZAMAN G.TEKRAR SERBEST ZAMAN G. TEKRAR YEMEK Y.DERSE HAZIRLIK SERBEST ZAMAN * Y.DERSE HAZIRLIK SERBEST ZAMAN * KİTAP OKUMA-S. ZAMAN SERBEST ZAMAN YATIŞ TOPLAM SAAT ALTERNATİF 10+10:20 2ALTERNATİF 14+10:24

Öncelikleri bilmek ve sıralamak... Hoşlandığımızı Çabuk bitecek olanı Kolay olanı Bildiğimizi Hızlı yapılanı Başkalarının istediğini Hoşlanmadığımızdan Uzun sürecek olandan Zor olandan Bilmediğimizden Önemli olandan Kendi istediğimizden ÖNCE YAPMAYA ALIŞMIŞIZDIR...

Programlı çalışmazsan....

53 BAŞARIDA SÜREKLİLİK NEDEN ÖNEMLİDİR? TAŞI DELEN SUYUN KUVVETİ DEĞİL, SÜREKLİLİĞİDİR. İBN-İ SİNA

NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 45’ + 5’ + 15’ = 65’ Çalışma Dinlenme Tekrar

Öğretmeniniz Hızlı yada Düzeyiniz Üzerinde Anlatıyorsa: Defterde boş yer bırak …Teneffüste tamamla Ders sonunda aklına takılan soruları sor Yavaş anlatım, Tekrar iste Derse hazırlıklı gel.

Derste soru sormak, sorulanları cevaplamak derse karşı ilgi ve dikkatinizi arttıracaktır. Derste not tutmak dikkatinizin dağılmasını engelleyecek, bilgilerin daha kalıcı olmasını sağlayacaktır. Öğretmeninizin konu anlatırken jest ve mimiklerine, ses tonuna dikkat edin. Farklılaştığı noktalar genellikle konunun önemli noktasıdır ve yazılıda gelme ihtimali kuvvetlidir.

“ Kız çocuklarının zor okutuldu ğ u ilçede bir kız ö ğ renci olarak Türkiye birincisi olmam beni çok sevindirdi.Türkiye Çok istemesine ra ğ men okul okuyamayan annemin doktor olma hayalini gerçekle ş tirmek için sınavlara hazırlanıyordum. Dersi deste dinleyerek ve planlı bir çalı ş ma ile bu ba ş arıyı kazandım. Bunda ö ğ retmenlerimin ve ailemin katısı vardır. Annemin hayalini gerçekle ş tirmek istiyorum. Annem doktor olamadı ama ben olaca ğ ım”

Öğrenilen bilgilerin % 70’i 1 saat içinde, % 80’i 24 saat içinde unutulmaktadır. Unutmayı azaltan en önemli etkinlik tekrardır! Özellikle uykudan önce ya da sabah kalktığınızda yapılan tekrarlar unutmayı engeller. Sürekli ve belirli aralıklarla tekrar yapın. Haftanın belirli saatlerini, ayın belirli günlerini tekrar yapmak amacıyla belirleyin. Tuttuğunuz notlarla tekrar yaparsanız zaman kazanırsınız. Bir başkasına anlatarak tekrar yapmanın da büyük yararı vardır. Tekrar yaparken aynı türden dersleri bir arada çalışmayın. Bu durum sıkıcı olacağı için dikkatinizi dağıtır. 60

Neden Düzenli Tekrar Yapmam Gerekiyor? Çalıştığınız bilgilerin uzun süreli hafızaya kodlanabilmesini sağlar Konu daha kolay anlaşılır Anlaşılmayan konular için zaman kazanılır Anlaşılan konular hafızaya aktarılması sağlanılır. Bir sonraki bilgilerin daha kolay anlaşılması sağlanır Bilgilerin beynimizde sindirilmesi sağlanır. Sınava daha az kaygılı gireriz. Öğrenmek için öğrenmiş oluruz. Sınav gecesi çalışma günü kurtarmak ve geçer not almak için yapılır.

Not tutmadan önce öğretmenin anlattıkları iyice dinlenmeli öğretmen söyledikten sonra not tutulmalı. Öğretmenin üzerinde durduğu ve önemli olduğunu söylediği yerlerin sınav sorusu olabileceği dikkatli öğrenciler tarafından kolayca anlaşılabilir. 64

Kere Yazmak Defa Okumaktan İyidir Çin Atasözü 1 Küçük kartonlara özet bilgiler yazın 10

Öncelikle kitaplardaki, bölüm-ünite sonlarındaki özetleri okuyarak, metin ile özeti karşılaştırarak bu konudaki becerinizi geliştirin. Yeni bir konuyu iyice öğrendikten sonra özetini çıkarmaya çalışın ve bunu öğrendiğiniz tüm konulara uygulamaya çalışın. Yeni öğrendiğiniz konularda özet çıkarmanız daha iyi kavramanızı sağlayacaktır. 67

BU SÖZLERDEN VAZGEÇİN! BU SÖZLERİ DAĞARCIĞINIZIN BİR PARÇASI YAPIN 1- YAPAMAM 1-YAPABİLİRİM 2-İNANMIYORUM 2-İNANIYORUM 3- ZAMANIM YOK 3-ZAMAN YARATACAĞIM 4- BELKİ 4-KESİNLİKLE 5- ACABA 5-MUTLAKA 6- KORKUYORUM6-KENDİME GÜVENİYORUM 7- OLANAKSIZ 7-İNANÇLA HERŞEY MÜMKÜNDÜR 8- EĞER 8-YAPACAĞIM 9-BİLMİYORUM 9-ÖĞRENECEĞİM 10-DAHA ÖNCE HEP KAYBETTİM 10-BU SEFER KAZANACAĞIM 11-SONRA 11-ŞİMDİ-ŞU AN 4

NASIL ÇALIŞILIR? NASIL BAŞARILI OLUNUR?

Peki nasıl Bu şekilde değil Bu şekilde de değil Bu şekilde hiç değil ? ? Tabi ki bu şekilde

YANLIŞ DOĞRU

. DOĞRU AYNEN KATILIYORUM Çalışılacak Odanın Düzenlenmesi Sürekli aynı ortamda ders çalışmalı Ders çalışma ortamında az eşya olmalı Ders çalışılacak ortam büyük ve geniş olmamalıdır.

Üffff canım istemiyor Aklım telefonumda kalıyor. Kendimi veremiyorum! Olmuyor işte ders çalışmak bana göre değil! Kararlı bir şekilde ilerle ve ders çalışmayı alışkanlık haline getir.

Neleri unutmayız…! Okuduklarımızın %10’ unu Duyduklarımızın %20’ sini Gördüklerimizin %30’ unu Hem görüp, hem duyduklarımızın %80’ ini Davranışlarımızla birlikte söylediklerimizin %90’ ını HATIRLARIZ

SORULARINZORLUKDERECESİ; 1-Çok kolay :% 10 2-Kolay :% 20 3-Normal :% 40 4-Zor :% 20 5-Çok zor :% 10 ( YANİ, KORKMAYA GEREK YOK) SINAVLARDA;

DERS ÇALIŞIRKEN VERİLEN ARALAR 10 DAKİKAYI GEÇMEMELİDİR. DİNLENME ZAMANLARINDA TV, BİLGİSAYAR, TELEFON VB UZAK DURULMALIDIR.

DERS ÇALIŞIRKEN AYRI BİR ODANIZ VEYA SİZE AİT BİR DERS ÇALIŞMA KÖŞENİZ OLSUN

TV İZLEYEREK YA DA MÜZİK DİNLEYEREK DERS ÇALIŞMAYIN

SİZİ ÇALIŞMANIZDAN ALIKOYACAK KİŞİLERE, DURUMLARA “HAYIR” DEMESİNİ BİLİN

Ders çalışmanızı tamamlamadan hiçbir şekilde kimseyi aramayın. Ders için bir şey soracak dahi olsanız bunu dinlenme aranıza erteleyin. Telefonla konuşmayı kendinize ödül olarak koyun

Verim Azaltıcı Etkenleri Ortadan Kaldırın Yorgunluk Uykusuzluk Öfke Dikkat dağıtıcı nesneler Başka yerde olma isteği Korku Acelecilik Araç gereç eksikliği

Beynin uyumadan önce yapılan işlere, uyurken devam ettiğini biliyor muydunuz?

Yemeklerden yarım saat sonra çalışmaya başlayın.

P lanınızda ders dışı etkinliklere de yer verin AYRICA Her gün mutlaka 8 saat uyku için zaman ayırın.

Çalışma ortamında aile bireyleri ile birlikte olma zorunluluğunuz varsa onlardan sessiz olmalarını istemelisiniz.(televizyon,radyoyu açmamak,yüksek sesle konuşmamak gibi) Yada siz bu ortamda çalışmaya kendinizi alıştırmalısınız. Ahmet Ders çalışıyor bizim sessiz olmamız lazım.

Başarılı öğrencilerin ortak özellikleri Ders çalışmak için her gün mutlaka belli bir süre ayırmaktadırlar Tek başlarına çalışmaktadırlar. Bir ödevi bitirdikten sonra mutlaka zevk alacakları başka bir şey yaparak kendilerini ödüllendirmektedirler. Bir konuyu bitirmeden başka konuya geçmemektedirler. Verilen ödevi teslim tarihinden çok önce, bölüm bölüm hazırlamaya başlamaktadırlar. Her hafta mutlaka spora ve sosyal faaliyetlere vakit ayırmaktadırlar. Ders çalışmaya başarısız öğrencilerden daha az vakit harcamaktadırlar.

En yükseğe erişmek isterseniz, en aşağıdan başlayın. P. CYRUS

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. …………………….. PSİKOLOJİK DANIŞMAN