Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen"— Sunum transkripti:

1 Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen
verİmlİ ders çalışma yöntemlerİ Hilal KAYIR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen

2 Hayatta başarılı olmak için sahip olmanız gereken ilk şey nedir?
Çalışkan olmak mı? Bilgili olmak mı? Şanslı olmak mı? BAŞKA???

3 “BİR AMACA SAHİP OLMAKTIR”.
HEDEFİNİZİ ON İKİDEN VURABİLMEK İÇİN ÖNCE BİR HEDEFİNİZİN OLMASI GEREKİR.

4 ÇALIŞABİLMEK İÇİN AMAÇ BELİRLEMEK ÇOK ÖNEMLİDİR
VERİMLİ ÇALIŞABİLMEK İÇİN AMAÇ BELİRLEMEK ÇOK ÖNEMLİDİR

5 UNUTMAYIN! Rotası(Yönü) belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar fayda etmez.

6 Bir Üniversitenin mezunları arasında yapılan bir araştırma; (Yale Üniversitesi)
Mezunlarla yapılan görüşmede onlardan açık ve belirli amaçlara sahiplerse bunlara nasıl ulaşacaklarına ilişkin planlarını yazmaları istenmiştir. Mezunların sadece %3’ünün böyle yazılı amaçlara sahip olduğu görülmüştür. Yirmi yıl sonra 1973’te araştırmacılar, 1953’te görüşme yaptıkları kişilere tekrar gitmişler, daha önce yazılı amaçlara sahip olan %3’lük kesimini finansal açıdan ; geri kalan %97’nin toplamından daha iyi durumda olduklarını görmüşlerdir. Bu sadece kişilerin finansal gelişmelerini göstermektedir. Araştırmacılar ölçümü zor olan; mutluluk, neşeli olma gibi subjektif durumlarda da %3′lü’ kesimin çok daha iyi olduklarını belirlemişlerdir. Bu durum, amaçlarını belirlemenin gücünü göstermektedir.

7 DERS ÇALIŞMA NEDİR? VERİMLİ
Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır.

8 Verimli ders çalışmak çok çalışmak değildir!

9 Sınav zamanına kadar çalışmayıp, sınav zamanı yoğun bir şekilde çalışmak toplu öğrenmedir.

10 Verimli (planlı- programlı) ders çalışma ise aralıklı öğrenmedir; yani azar azar ama düzenli öğrenme.

11 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

12 Amaçlarınızı belirleyin Ders çalışma alışkanlıklarınızı tanıyın
Plan yapın Zamanınızı verimli kullanın Uygun bir çalışma ortamı seçin Derse hazırlıklı gidin Not tutun 8) Kendinize güvenin 9) Öğrendiklerinizi tekrar ederek unutmayı önleyin

13 GİDECEĞİ LİMANI BİLMEYEN GEMİYE HİÇBİR RÜZGAR YARDIM EDEMEZ

14 BAŞARILI İNSANIN HER ZAMAN BİR PLANI, BAŞARISIZIN İSE HER ZAMAN BİR
MAZERETİ VARDIR.

15 HER ŞEYİ SON GECEYE SIKIŞTIRMADAN HER GÜN ÇALIŞIN!
PLANLI ÇALIŞIN HER ŞEYİ SON GECEYE SIKIŞTIRMADAN HER GÜN ÇALIŞIN!

16 ÇALIŞMA PLANI B ) NEYİ ÇALIŞMALIYIM? C) NE KADAR ÇALIŞMALIYIM?
A ) NE ZAMAN ÇALIŞMALIYIM? B ) NEYİ ÇALIŞMALIYIM? C) NE KADAR ÇALIŞMALIYIM? D) NASIL ÇALIŞMALIYIM? E)NEREDE ÇALIŞMALIYIM

17 Etkili bir program haftalık olarak düzenlenir
Etkili bir program haftalık olarak düzenlenir. Çünkü günlük programları hazırlarken ve uygularken sizi engelleyecek pek çok bahane bulunabilir. Çalışma programının her hafta yeniden gözden geçirilmesi gerekir. Çünkü, çalışılacak dersler ve konular her hafta değişecektir.

18 ZAMAN Zamanı kötü kullanmanız etkilerini hemen yarın göstermez.
Ama aylar ya da yıllar sonra sizi hayatta çok farklı yerlere götürebilir.

19 NEYİ ÇALIŞACAĞIM ? Temel probleminiz, yeterli bilgi birikimine sahip olmamaksa; konu bazındaki eksiklerinizi gidermelisiniz.... bildiklerinizi hatırlayamamak ise, tekrar alışkanlığınızı gözden geçirmelisiniz.... bilgileri hatırladığınız halde, yorumlamakta güçlük çekmekse, öğrenme tekniğinizi gözden geçirmelisiniz. Eğer konuları biliyor, ancak uygularken çok hata yapıyorsanız, çalışmalarınızda soru çözümüne yeterli zaman ayırmıyor olabilirsiniz....

20 “TAŞI DELEN, SUYUN GÜCÜ DEĞİL; DAMLALARIN SÜREKLİLİĞİDİR.”
DERSLERDE NOT TUTUN! Tuttuğunuz notları kısa ve öz bir şekilde yazınız. Başkasından fotokopi ile not alıp çalışmayınız. Sürekli kendi notunuz olsun. Tuttuğunuz not; öğretmenin anlattığı konunun ana fikrini tam olarak yansıtmalıdır. Derste tuttuğunuz notları evde düzenleyerek tekrar yazınız. Kitap okurken sürekli elinizin altında kağıt, kalem bulundurunuz. Okuduğunuz yerlerle ilgili not alınız. “TAŞI DELEN, SUYUN GÜCÜ DEĞİL; DAMLALARIN SÜREKLİLİĞİDİR.”

21 İNANDIĞINIZ ZAMAN AKLINIZ O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULUR
Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar.

22 Ders çalışma isteksizliği

23

24 Neleri unutmayız…! HATIRLARIZ!
Okuduklarımızın %10’ unu Duyduklarımızın %20’ sini Gördüklerimizin %30’ unu Hem görüp, hem duyduklarımızın %80’ ini Davranışlarımızla birlikte söylediklerimizin %90’ ını HATIRLARIZ!

25 TEKRAR TEKRAR TEKRAR! Öğrendiğiniz bilgileri tekrar etmeniz bilginin uzun süreli hafızanızda kalmasını sağlayacaktır.

26 DÜZENLİ TEKRAR YAPILMAZSA NE OLUR?
Yapılan araştırmalar öğrenilen bilginin %70'inin 24 saatte unutulduğunu göstermektedir. Tekrar yapılmadan biriktirilen bilgi, altından kalkılması çok güç olan bir "yığın" gibidir. Bu yığının karşısında durup baktığınızda çaresizliğe düşebilirsiniz. Oysa yapılacak olan bir tekrar programı ile bu yığını eritmek ve bilgiyi ihtiyaçlar doğrultusunda kullanmak mümkün olacaktır. Tekrar yapmayı geciktirdiğinizde, öğrenmiş olduğunuz şeyleri yeniden öğrenmek için ikinci bir çaba sarf eder ve zaman harcarsınız.

27 NASIL BİR ZAMANLAMA , DERS ÇALIŞIRKEN EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR
45’+5’+10’=60’ 45 dakika ders çalıştıktan sonra 5 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelisiniz

28 televizyon yatarak çalışmak TELEFON BİLGİSAYAR MÜZİK DİNLEMEK
ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇARAK DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN DIŞ SEBEPLER yatarak çalışmak TELEFON BİLGİSAYAR MÜZİK DİNLEMEK

29 DERS ÇALIŞIRKEN AYRI BİR ODANIZ VEYA SİZE AİT BİR DERS ÇALIŞMA KÖŞENİZ OLSUN

30 TV İZLEYEREK YADA MÜZİK DİNLEYEREK DERS ÇALIŞMAYIN

31 DERS ÇALIŞIRKEN VERİMLİ OLDUĞUN ZAMANLARI KEŞFET

32 DİKKATİNİZİ TOPLAMADAN DERSİN BAŞINA OTURMAYIN VARSA ÖNCE SİZİ MEŞGUL EDEN SORUNLARINIZI ÇÖZMEYE ÇALIŞIN

33 SİZİ ÇALIŞMANIZDAN ALIKOYACAK KİŞİLERE, DURUMLARA “HAYIR” DEMESİNİ BİLİN

34 Çalışmaya başlamadan önce çalışma sırasında gerekli olacak bütün malzemelerinizi hazır edin.

35 YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER
Biliyorum bu sınavda başarılı olamayacağım. Başarmak için elimden geleni yapacağım!

36 YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER
Yeterli zamanımın olmadığı doğru. Ancak olan zamanımı en etkili şekilde nasıl kullanabilirim? Sınava hazırlanmak için gerekli zamanım yok ki!

37 YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER
Yapmam gereken nedir? Sınavlar niye yapılıyor, ne gerek var?

38 YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER
Çok fazla konu var, hangi birine hazırlanabilirim ki? Tüm kaynakları çalışamasam bile, önemli bölümlere öncelik vererek sınava hazırlanabilirim, hiç olmazsa bu bölümlerden puan kazanırım

39 Verimli ders çalışma yolları ile ilgili son olarak şunları unutmayın!!!!!

40 ZORLANDIĞINIZ DERSİ BİR KENARA BIRAKMAYIN!

41 Konuları biriktirmeden çalışın ki bıkkınlık verici olmasın.

42 Önemli yerlerin altını çizmeniz dikkatinizi arttıracak ve konunun hatırlanmasını kolaylaştıracaktır.

43 Derse karşı ilginizi arttırmak için okuduğunuz konu ile ilgili kendinize "buradan nasıl bir soru gelir", "bunu öğrenmek bana ne kazandırır" gibi sorular sorun.

44 Kendinize güvenin, “zafere çiçekli yollardan gidilmeyeceğini” , dolayısıyla karşınıza birtakım engellerin çıkabileceğini unutmayın.

45 Yokuşta akmayan ter inişte göz yaşı olur AKAR…
BÜYÜK BAŞARILARA ERİŞMENİZ DİLEĞİYLE

46


"Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları