Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ."— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ

2 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARINIZ ? Ben nasıl çalışırsam başarılı oluyorum? Ders çalışmamı engelleyen etkenler nelerdir?

3 Çalışılacak süre önceden planlanmalı; Bunun için çalışmanız gereken konuları önceden belirleyerek gruplara ayırmalısınız; sözel dersler sayısal dersler yabancı dil dersleri

4 Çalışacağınız dersleri planlarken, okuma yolu ile öğrenilen sözel derslere çalışmanın başında yer vermek yararlı olur, böylece zihin yorulmadan yoğun okuma gerektiren konular daha iyi anlaşılır. Çalışmalarınızda çeşitliliğe yer verin, uzun saatler boyu tek bir ders çalışmak yerine, bu zamanı bloklar halinde değişik derslere ve konulara ayırın..

5 Çalışacağınız dersleri belirlerken, sürekli olarak çalışmaktan kaçındığınız ders varsa çalışmaya ondan başlamalısınız! Çünkü zor ve sıkıcı gelen bir aktivite çok fazla enerji tüketir. Daha sonra sevdiğiniz dersleri çalışabilirsiniz..

6 Çalışma sırasını belirlediğiniz derslerin kapsamına bakıp, bu dersleri adım adım öğrenebileceğiniz küçük bölümlere ayırın, Bu çalışma parçalarını listeleyerek, bitirdikçe listede işaretleyin. Başardığınızı görmek sizi motive edecektir.

7 Dikkat toplama egzersizleri yapın. Ders çalışırken belirli bir ara verme noktasına geldiğiniz zaman, ayağa kalkıp birkaç adım odanızda yürüyün, odanızın camını açıp odanızı havalandırın, gerinin ve birkaç derin nefes alın. Bu egzersizlerden sonra ders çalışmaya hemen dönün! Varsa derse karşı olumsuz tutumunuzun nedenlerini araştırın ve bu tutumunuzu değiştirmeye çalışın.. Her çalışma öncesi bir konuyu bitirmeyi hedefleyin ve bu hedefe ulaşmaya çalışın.

8 Ders çalışmak için her gün belirli bir zaman ayırmalısınız, Zor öğrendiğiniz derslere daha fazla zaman ayırmalısınız, Çalışma zamanınızı yavaş yavaş arttırmalısınız. Ödevlerin çalışmanın sonunda yapılması öğrenilenlerin tekrar edilmesini sağlar. Önce kısa bir sürede bitirilebilecek ödevlerinizi bitirin.

9 Sürekli ders çalışmak iyi öğrenmek demek değildir! Bu nedenle dinlenme aralarına dinlendirici boş zaman uğraşlarına ve spora da yer vermek gerekir, bu bireyi uyumlu ve başarılı yapar…

10 Dinlenme araları önemlidir 0% 100% 25% 50% öğrenmenin başladığı nokta 75% 1 saat2 saat Planlanmış aralar verildiği zamanki hatırlama eğrileri İki saat hiç ara verilmediği zaman hatırlama eğrisi İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan hatırlama eğrisi

11 Verimli ders çalışmada en yararlı zaman planlamasının çalışmaya birer saatlik süreler ayrılması olduğu söylenebilir. 40-50 dk ders 10 dk tekrar 10-15 dk dinlenme zamanı

12 Çalışma ortamının öğrenmeye uygun şekilde düzenlenmesi gerekir! Işık,ısı, gürültü seviyesi Dik oturma (enerji ve dikkat toplama mesajı verir) Çalışma köşesi Çalışmaya başlamadan önce gerekli malzemeler hazırlanmalı

13 Dersiniz bitmeden önce çalışma isteğiniz azalmışsa dersinize son vermeyin! Daha küçük çalışma hedefleri belirleyin ve buna uyun:” 5 sayfa daha okuyup kalkarım gibi..” Daha sonra kısa bir süre çalışma yerinden ayrılın.

14 Çalışma sırasında kendinize küçük ödüller koyun, ilgi ve dikkatinizin azaldığını fark ettiğinizde, okuduğunuz konuyu bitirince, hoşlandığınız bir işi yaparak kendinizi ödüllendireceğinize söz verin..(çalıştığım bölümü bitirince bir meyve yerim gibi..) Ödülde dikkat edilmesi gereken 2 nokta önemlidir A) çalışmayı bitirmeden ödülünüzü almayın B) zaten yapacağınız bir şeyi ödül olarak seçmeyin.

15 Okuduklarınızı kendi kelime ve cümlelerle ifade etmeniz, konulardan özetler, sorular ve cevaplar çıkarmanız öğrenmeye aktif olarak katılmayı ve daha etkin öğrenmeyi sağlar. Çalışırken kendinizi sınav hazırlayacak kişinin yerine koyup “ ben bu konudan soru hazırlayacak olsam, ne sorardım diye” düşünün. Bu soruların olası cevaplarını bulmanız konuyu özümsemenizi sağlar.

16 ÖĞRENME = Anlamak+Hatırlamak+Uygulamak AŞAMALARINDAN OLUŞUR..

17 Hafızanın işleyişi ve unutma 1 gün2 gün7 gün30 gün 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% 20 dakika 1 saat 9 saat öğrenmenin başladığı nokta anında

18 Düzenli tekrarlarla hatırlanan miktarın sürekli üst düzeyde tutulması 1 gün 10 dak 7 gün30 gün 0% 10% öğrenmenin başladığı nokta 6 ay

19 Neden Düzenli Tekrar Yapmam Gerekiyor? Konu daha kolay anlaşılır Anlaşılmayan konular için zaman kazanılır Anlaşılan konular hafızaya aktarılması sağlanılır Bir sonraki bilgilerin daha kolay anlaşılması sağlanır Bilgilerin beynimizde sindirilmesi sağlanır. Sınava daha az kaygılı gireriz. Öğrenmek için öğrenmiş oluruz. Sınav gecesi çalışma günü kurtarmak ve geçer not almak için yapılır.

20 DERS ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

21 *45 dak. Çalışma – 5 dak. Tekrar – 10 dak. Dinlenme. *2 sözel ya da 2 sayısal ders peş peşe çalışmamalısınız. *Bir konuya, aynı zamanda ve aynı metotla sadece bir saat çalışmalısınız. Eğer bir konuyu bir oturuşta bitirmek zorundaysanız, çalışma metodunuzu değiştirmelisiniz. Mesela bir saat ders çalıştıysanız, bir saat test çözün. İlk 30 dakikadan sonra öğrenme veriminiz düşmeye başlar. *Uyumadan önce yapacağınız tekrarlar bilgilerin hafızada daha çok kalmasını sağlar. *En verimli ders çalışma saatleri kişiden kişiye değişse de genel olarak sabah 8-12 arası öğleden sonra 16-18 arası, akşam ise 20- 23 arasıdır. *Uykunuzu tam alırsanız, daha verimli ders çalışabilirsiniz. Çalışma ve dinlenme vakitleri günün aynı saatlerinde olmalıdır. *Ders çalışmadan sosyal aktivitelere başlamayınız, sosyal aktiviteleri kendinize ders çalışma programından sonra ödül olarak verebilirsiniz.

22

23

24 ŞİMDİYİ DEĞİL GELECEĞİ DÜŞÜNÜN! CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ


"VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları