MOTİVASYON.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
“BAŞARININ YOLLARI” Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
ETKİN YÖNETİM BECERİLERİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
MOTİVASYON.
REHBERLİK.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
BAŞARI, MOTİVASYON ve HEDEF BELİRLEME
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
ÖRGÜTSEL MOTİVASYON.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
MOTİVASYON.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
BAŞARI VE MOTİVASYON.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
 Meslek seçimi neden hayatınızın dönüm noktalarından biridir?  Mesleğin insan yaşamındaki yeri  Mesleğe yönelme  Meslek seçme döneminde gençleri etkileyen.
Yönetim Fonksiyonları
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
MOTİVASYON Fatma Nur İSPENOĞLU
LİDERLİK VE ÖZGÜVEN.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
ANTRENÖRLÜKTE İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİMDE SEN DİLİ - BEN DİLİ.
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
PERSONELİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE MOTİVASYONU
EMPATİ.
GRUP VE İLETİŞİM.
STRES.
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
Toplam Kalite Yönetimi
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek
ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.
MOTİVASYON.
«Başarılı Öğretmen» değerlendirmesine ulaşabilmek için 6 basit adım.
BAŞARI, MOTİVASYON ve HEDEF BELİRLEME
Örgütsel Kariyer Planlaması
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
 Meslek seçimi konusunda gerçekçi ve doğru karara ulaşabilmek için öncelikle kendinizi tanımalısınız.
Motivasyon Dürtüler Güdüler
ANTRENÖRLÜKTE İLETİŞİM BECERİLERİ
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
OKULDE BİREYLER SAA.
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MOTİVASYON

Yaşlı devlet adamlarından biri Konfüçyüs’e sordu:insanları nasıl ciddi ve sadık kılabilirim ki hevesle çalışsınlar? Konfüçyüs dedi ki; onlara başkanlık ederken saygınlığını eksik etme ki ciddi olsunlar. Babacan ve şefkatli ol ki, sadık olsunlar. İyiyi teşvik et, acemiye öğret ki hevesli olsunlar. Konfüçyüs

MOTİVASYON Motivasyon; Güdü, teşvik etme, harekete geçirme Motivasyon;İnsanları belirli amaçlar doğrultusunda harekete geçirmek. Motivasyon; Kişilerin belirli bir amacı gerçekleştirmek için kendi arzu ve istekleri ile davranmaları Motivasyon; insanlara iş yapabilme isteği ve gücü veren olgudur.

MOTİVASYON Motivasyon’da amaç;İnsanı kazanmaktır. İnsanları kazanabilmek için ise; insanların beklentilerini, amaçlarını ve ihtiyaçlarını bilmektir.

MOTİVASYON  Maslov’a göre ihtiyaçlar hiyerarşisi şöyledir. 1-     Fizyolojik ihtiyaçlar 2-     Güvenlik 3-     Yakınlık/Sevgi 4-     Saygınlık 5-     İdeallerini ve yeteneklerini gerçekleştirme ihtiyacı Maslow’un ihtiyaçlar teorisine göre bireylerin ihtiyaçları önem ve şiddet durumuna göre hiyerarşik bir yapı içerisindedir.

MOTİVASYON NEDEN MOTİVASYON -Sağlıklı bir iletişim ortamı -Çalışma kalitesini artırmak -Verimliliği artırmak -Yaratıcı fikirler -Hedeflere odaklanmak -Üretim hatalarını azaltmak

MOTİVASYON MOTİVASYONU BOZAN ETKENLER İç Etkenler: -Çalışma İsteksizliği -Endişeye Kapılmak -Kendine Güvenmeme -Umutsuzluğa Kapılma Dış Etkenler: -Çevre -Aile -Arkadaşlar

MOTİVASYON MOTİVASYON ARAÇLARI -Etken İletişim -Takdir etme -Yükselme olanakları -İş güvenliği -Yeterli ve adil ücret sistemi -Kararlara katılım -Sorumluluk verme -Kişisel güç ve etki sahibi olma -Kendini gösterme ve yeteneklerini kullanabilme olanakları -Eğitim olanakları -Çalışanlar arası iyi arkadaş ilişkileri -Kişiliğe saygı

MOTİVASYON TEKNİKLERİ -Hayatta ne yapmak istediğinizi belirleyin.Yeteneklerinizi, kapasitenizi tanıyın. -Hedefler seçin -Hikayenizi yazın. -Geleceğinizi ve geçmişi gözünüzde canlandırın. -Büyük düşünün -Kendinizi eğitin -Düzenli olun -Kendi motivasyonunuz ile başkalarını motive edin -Kendinize bir model bulun -Başarı hikayelerini okuyun -Kendinizi ödüllendirin -Doğru kelimeleri kullanın -Güne iyi başlayın

MOTİVASYON BAŞARIYA GİDEN YOL -Hedef belirleme -Plan yapma -İyi bir ortam oluşturma -Verimli çalışma yollarını öğrenme -Motivasyonu sağlama

MOTİVASYON Yapılacak bir motivasyon çalışmasında motive edilecek kişilerin beklentilerini dikkate almak gerekmektedir. İnsanları motive etmek konusunda birbiriyle bağlantılı üç koşulun yerine gelmesi gerekmektedir: 1-İlk olarak her insanın isteklerinin olduğu bir gerçektir. İnsanların hedef ve arzuları doğrultusunda motive edilmeleri gerekmektedir. 2-İkinci olarak, insanın isteklerine ulaşabilmek için neleri , hangi adımları atması gerektiğini net bir biçimde bilmeleri gerekmektedir. ,3-Üçüncü ve son aşamada ise, kişilerin yeterli çabayı göstermeleri ve gerekli adımları atmaları halinde bunların karşılığını alacağına kesin olarak inandırılmaları gerekmektedir.

MOTİVASYON Motivasyonun gücü, kişisel ve çevresel faktörlerle de doğrudan ilişkilidir. Bireyin eğitim durumu, bilgi, becerileri, eğitim, zihinsel özellikleri motivasyon düzeyini doğrudan ya da dolaylı olarak etkilemektedir.

TEŞEKKÜRLER…….

KAYNAKLAR 1- Yetim, A. A. Ve Cengiz, R. (2012). İletişim ve Spor KAYNAKLAR 1- Yetim, A.A. Ve Cengiz, R. (2012). İletişim ve Spor. Berikan Yayınevi, 2- Demiray, U., Eroğlu, E., Gökdağ, D., Tuna, Y., Ünlü, S., Yılmaz, A. , Yüksel, H. (2008). Etkili İletişim. Pegem Akademi, Ankara. 3- Yüksel, H., Künüçen, H., Demiray, E., Uztuğ, F., Onursoy, S., Vural, İ., Arslan., B., Arslan, E., Ecevit, F, Özen, Ö., Demiray, U., (2009). Genel İletişim, Pegem Akademi, Ankara. 4-Büyükonat, T. (1998). Başarılı Antrenörlük. Beyaz Yayınları, İstanbul. 5-Işık, M. (2010). Genel ve Teknik İletişim. Eğitim akademi yayınları, Konya. 6- Gökçe, O. (2013). İletişim. Çizgi Kitabevi, Konya. 7-Gürgen, H. (1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi. Der Yayınları, İstanbul. 8-Vural, İ. (2012). İletişim. Pegem Akademi, Ankara. 9-İletişim Bilgisi, (2009). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. 10- İletişim Bilgisi, (2014). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. 11-pgm.meb.gov.tr/daireler/merkez_atama/Sunular/motivasyon.ppt 12-http://www.kigem.com/motivasyon-ve-basari-icin-icin-tam-50-taktik.html