Hisse Senetlerinin Değerlemesi Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi 9. Hafta
Değerleme ile İlgili Temel Kavramlar Defter Değeri Piyasa Değeri Borsa Değeri Likidite (Tasfiye) Değeri İşleyen Teşebbüs Değeri Gerçek Değer
Değerleme Yaklaşımları 1.İskonto Edilmiş Nakit Akışlarına Dayanan Değerleme 1.Büyümesiz Model 2.Sabit Büyümeli Model 3.Çok Aşamalı Büyüme Modeli 2.Göreceli Değerleme
İskonto Modelinin Temel Değişkenlerinin Hesaplanması Büyüme Oranı Tarihi Verilere Dayanan Yaklaşımlar Aritmetik Geometrik Ortalama Ekonometrik Modellerin Kullanımı Uzman Tahminleri Dağıtılmayan Karlara Dayanarak Tahmin İskonto Oranı Risk Ve Getiri Modeli Pazar Risk Priminin Hesaplanması Rf ve Rm’nin Seçimi Temettü Büyüme Modeli Tahvil Getirisi artı Risk Primi M.
Göreceli Değerlendirme 1.Fiyat/Kazanç Oranı 2.Piyasa Defter Değeri Oranı 3.Fiyat/Satış Oranı
Fiyat/Kazanç Oranı Genel olarak firmaların F/K oranları olması gereken F/K ile veya piyasa ortalamaları ile karşılaştırılmaktadır. Buna göre ucuz veya pahalı kararı verilmektedir.
Piyasa/Defter Değeri Oranı Düşük özsermaye karlılığı ve yüksek P/DD oranına sahip senetler pahalı olarak kabul edilirken, yüksek özsermaye karlılığı ve düşük P/DD oranına sahip senetler ucuz olarak kabul edilmektedir.
Fiyat Satış Oranı Fiyat/Satış oranı bir şirketin hisse senedi fiyatının son on iki aylık hisse başına net satış değerine bölünmesi ile elde edilmektedir.