Kişisel Rehberlik Uygulamaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
SINIF KURALLARI.
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
İNSANLAR KONUŞA KONUŞA ELFİN AKŞAM 2-A TÜRKKONUT İLKOKULU.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
B TEMASI BENİM EŞSİZ YUVAM
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır Çünkü “KATİL” sorunun farkında bile değildir.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
BU 2 RESİMDEN HANGİSİ OLMAK İSTERDİNİZ??? ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA OKULDA ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA EN ÇOK SEVİLEN ÖĞRENCİ.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
AKRAN ZORBALIĞI.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
DIŞKI KAÇIRMA(ENKOPRESİS)
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
AİLE İÇİ ŞİDDET.
OKULLARDA ÖĞRENCİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR
ÇOCUKLARDA OLUMSUZ DAVRANIŞLARI AZALTMA YÖNTEMLERİ
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
Kişisel rehberlik kapsamında öğrencilerin iletişim becerilerini iyileştirmeye, sorumluluk bilinci kazanmalarını, farkındalıklarını artırmaya, problem.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
"Temelinde sevgi olan hiçbir eğitim başarısızlığa uğramaz.“
AİLELERE ÖNERİLER AİLELERE ÖNERİLER 1.Çocuk başkalarının yanında kesinlikle eleştirilmemelidir. (Abisi ve kardeşi de dahil)
SINIF YÖNETİMİ.
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Bugün neler öğreneceğiz?
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Öğrenci Semineri
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Kişisel Rehberlik Uygulamaları

Sorumluluk Sorumluluk kısaca başkalarının haklarına saygılı olmak ve kendi davranışlarının sonuçlarını yüklenmek olarak tanımlanabilir. Sorumluluk çocuğun kendi gelişim düzeyine uygun görevlerin verilmesiyle gelişir.

Sorumluluk Çalışması Amaç Sorumluluklarını yerine getiren bir bireyin rolüne yönelik farkındalık sağlama. Uygulanışı Sorumluluklarını bilen ve yerine getiren bir kişiyi anlatınız. Bu kişiye yönelik duygu ve düşüncelerinizi açıklayınız.

Zorbalık Zorbalık Zorba olarak nitelenen çocuklar başkalarına fiziksel ve sözel olarak sık bir şekilde baskı yaparlar.

Zorbalığın başlıca sebepleri şunlardır: Çocuğun mizacı Çocuğun ailesinin davranışları Zorbalık ile yarar mesajı Olumludan çok olumsuz sözler duyma Akran gurubu

Zorbalık Çalışması Amaç Zorbalıkla karşılaşıldığında uygun davranış geliştirilmesine yardımcı olmak Uygulanışı Zorbalığın ne olduğu sorulur Çevrede karşılaşılan zorba davranışlardan örnekler istenir Alay etmeyle ilgili bir durum canlandırılır Zorbalığa maruz kalanın ne hissettiği sorulur Yemek sırasında tehdit etmekle ilgili bir durum canlandırılır Zorbalık yapan çocuğun isteğini başka hangi yollarla ifade edebileceği tartışılır Zorbalığa maruz kalanın nasıl davranabileceği sorulur Zorbalıkla baş etmeyle ilgili canlandırmalar yapılır

Disiplinin temel amaçlar gerçekleştiğinde; Öğrencilerden beklenen davranışların gelişmesi Sorumluluk olarak adlandırılan iç denetim duygusu oluşması beklenir.

İstenmeyen davranışların kısıtlanmasında ceza ve baskı kullanımı ile dıştan denetimli çocuklar yetiştirilir. Disiplinin denetim ve baskı olarak algılanması ise öfke duygusunu yaşatır, ona saldırgan olmayı öğretir.

Disiplini sağlayabilmek için öğretmenler; Yanlış davranışı sözel olmayan mesajlarla derhal durdurmalı Göz teması kurmadan talimat vermemeli Öğrencilere saygılı davranmalı Öğrencileri tehdit etmemeli Sakin ve kesin dille uyarılarda bulunmalı Mizahı kullanabilmelidir

Anne babalar; Çocuklarıyla ilgili şikayetleri ciddiye almalı Tutarlı olmalı Çocuğun kişiliğini değil davranışlarını ödüllendirmeli ya da cezalandırmalı Çocuğa saygı göstermeli Çocuklarıyla arkadaş olmamalı Çocuklarıyla nitelikli zaman geçirmeli

Disiplin Etkinlikleri Amaç Sahip çıkabilmeleri amacıyla kuralları çocukların koymasını, bu kuralların koyuluş sebeplerinin farkına varılmasını sağlamak

Disiplin Etkinliği 1 Belirlenen kurallar kağıtlara yazılıp bir torbaya konur. Her öğrenci bir kağıt çeker. Kuralı sessiz kalarak pandomim ile anlatmaya çalışır. Disiplin Etkinliği 2 Öğrenciler gruplara ayrılır Her grup bir el kuklası seçip kendilerine söylenen bir mekânda uygun olmayan davranış sergilerler Oyun bittiğinde doğru seçenekler ve nedenleri tartışılır

Disiplin Etkinliği 3 Öğrenciler gruplara ayrılır Gruptaki her öğrenci okuldaki kurallardan biriyle ilgili resim çizer Çizilen resimler grup içinde paylaşılır, her bir resimdeki kuralın ne işe yaradığı sorusu cevaplanır Her bir öğrenci sınıfla resmini paylaşır, bir kaç dakika içinde kuralı anlatır

Disiplin Etkinliği 4 Her öğrenci uymadığı bir kuralı ve bu durumda başına gelen olumsuz bir olayı paylaşır. Ne yapılsaydı bu duruma düşülmezdi konusunda fikir üretilir. Herkesin hata yapabileceği, önemli olanın hatalardan ders alıp bunları tekrarlalamak olduğu vurgulanır

Saygı Bir çocuğa saygı göstermesini öğretmenin en etkili yolu ona saygı göstermektir. Böylelikle çocuk birinden saygı görmenin nasıl bir his olduğunu anlar.

Çocuklar kendilerini sevenlerden çok kendilerine saygı gösterenlere saygı gösterme eğilimindedir.

Saygı ortamı, öğrenme için uygun ortamın oluşmasına zemin hazırlar.

Otoriteye saygı göstermeyi aile ortamında öğrenmeyen çocuklar bu alışkanlıklarını dışarada da gösterebilmektedir.

Bir öğretmen öğrencilerinin ona saygı göstermediğinden şikayetçi ise kendinin öğrencilere ne kadar saygı gösterdiğini sorgulaması gerekir.

Aileler; Çocukları bir şey söylerken yaptığı işi bırakıp onu dinlemeli Çocuğuna teşekkür etmeli Giyim, ev ödevi konularında ona seçenekler sunmalı Çocuğun problemlerini ciddiye almalı Çocuğunun görüşlerini ciddiye almalı

Saygı Etkinliği Amaç Takdir edilmenin öneminin, saygı göstermenin etkilerinin farkına varılmasını sağlamak. Uygulanışı Öğrenciler gruplara ayrılarak aile ortamında bir akşam yemeğini canlandırmaları istenir. Oyundan sonra izleyenler aile üyelerinin kendi aralarındaki konuşmaları tartışırlar. Öğrencilerden oyunda sihirli sözcük olarak ifade edilen rica sözlerinin ne kadar kullanıldığının belirlenmesi istenir. Olumlu örneklerin yerlerine olumlularının neler olabileceği sorulur. Öğrenciler oyunu sihirli sözcükleri kullanarak tekrar oynarlar.