Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hafta 9 – BİÇİMSEL İLETİŞİM Bölüm 2 : Biçimsel İletişim Türleri
Advertisements

Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Yönetim Kavramı Yönetim İşlevleri.
Uluslararası İş Etiği.
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
Yönetim Kuramları ve Temel Yönetimin Yaklaşımları
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
PAZAR YÖNLÜLÜK.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ MODELLERİ Prof. Dr. RANA ÖZEN KUTANİS
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
YÖNETİM İŞLEVLERİ: ORGANİZE ETME
Ekonomik Sistemler Pazar EkonomisiPazar Ekonomisi: Kaynaklar fiyat mekanizmasına göre tahsis edilir. Pazar fiyatı talep ve arzın güçlerine göre belirlenir.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak.
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
ŞİRKETLERDE KÜÇÜLME VE BÜYÜME
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
ROL OYNAMA ve DRAMA.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
İŞLETMELERİN KURULUŞU
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Prof. Dr. Cengiz Yılmaz Orta Doğu Teknik Üniversitesi
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Yeni Kariyer Yaklaşımları
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Örgütsel Kariyer Planlaması
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ MODELLERİ Prof. Dr. RANA ÖZEN KUTANİS
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
KARİYER GELİŞTİRME.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
6.2. Personel Sağlığı ve İş Güvenliği
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ KLASİK EKOL: Max Weber
DEĞİŞİM İLE İLİGLİ TEMEL KAVRAMLAR
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
KURUM KÜLTÜRÜ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Sunum transkripti:

Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini inceleyeceğiz.

ÖRGÜT BÜYÜKLÜĞÜ: BÜYÜK OLMAK DAHA MI İYİDİR? Büyük mü yoksa küçük mü sorusu büyüme kavramı ile birlikte gündeme gelmiştir ve bu kavram, pek çok örgütün büyüme ihtiyacı hissetmesinin bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır.

Büyüme Baskıları Küçük bir firma kurmanın hayalini hiç kurdunuz mu? Büyük ölçeklilik, küçük firmaları zora sokan riskleri büyük firmaların alabilmesine imkân verir ve büyüklük, bazı endüstrilerde ekonomik açıdan sağlıklı olmak için gereklidir.

Büyük Ölçekli Olmanın Çıkmazları ŞEKİL 12.1 Büyük ve Küçük Örgütler Arasındaki Farklar

ÖRGÜTSEL YAŞAM DÖNGÜSÜ Örgütsel büyüme ve değişimle ilgili düşünmenin faydalı bir yolu, örgütlerin doğduğunu, yaşlandığını ve en sonunda öldüğünü iddia eden örgütsel yaşam döngüsü kavramıdır.

Yaşam Döngüsü Gelişiminin Aşamaları

Yaşam Döngüsü Boyunca Örgütsel Özellikler Örgütler yaşam döngüsünün 4 aşaması Girişimcilik Ortaklaşa Hareket Etme Biçimselleşme Gelişme

ÖRGÜTSEL BÜYÜKLÜK, BÜROKRASİ VE KONTROL Örgütler yaşam döngüsü boyunca ilerledikçe büyürler ve daha karmaşık hâle gelirler.

Bürokrasi Nedir? ŞEKİL 12.5 Weber’in Bürokrasi Boyutları

Büyüklük ve Yapısal Kontrol ŞEKİL 12.6 Yönetsel ve Destek Faaliyetlerine Tahsis Edilen Personel Oranları

DEĞİŞEN DÜNYADA BÜROKRASİ Bürokratik özellikler pek çok avantaja sahiptir ve endüstriyel çağın ihtiyaçlarının çoğu için son derece iyi sonuçlar üretmektedir.

Geçici Sistemler Kurmak Örgütler, hızla değişen çevrede bürokrasinin sorunlarıyla nasıl başa çıkabilir?

Bürokrasiyi Azaltan Diğer Yaklaşımlar Örgütler bürokrasiyi azaltmak için daha az dramatik birtakım başka adımlar da atmaktadır. Pek çoğu hiyerarşi basamaklarını azaltıp, ana merkezin çalışan sayısını küçük tutarak, alt kademe çalışanları aşırı kurallar ve düzenlemeler altında boğmak yerine onlara karar vermek için daha fazla özgürlük tanımaktadır.

BÜROKRASİ VE DİĞER KONTROL ŞEKİLLERİ Bürokratik Kontrol Bürokratik kontrol, davranışın standart hâle getirilmesi ve performansın ölçülmesi amacıyla kuralların, politikaların, yetki hiyerarşisinin, yazılı belgelemenin, standardizasyonun ve diğer bürokratik mekanizmaların kullanılmasıdır.

Pazar Kontrolü Pazar kontrolü, bir örgütün veya ana bölüm ve kısımlarının çıktısı ve verimliliğini değerlendirmek için fiyat rekabeti kullanıldığında ortaya çıkar.

Klan Kontrolü Klan kontrolü, davranışın kontrolünde ortak değerler, bağlılık, gelenekler ve inançlar gibi sosyal özelliklerin kullanımıdır. Klan kontrolü veya özdenetim, belirsizliğin yüksek olduğu ve performansın ölçülmesinin zor olduğu stratejik planlama gibi bazı bölümlerde de kullanılabilir.

ÖRGÜTSEL GERİLEME VE KÜÇÜLME Bu bölümde örgütsel gerilemenin nedenlerini ve aşamalarını inceleyeceğiz. Ardından bugünün işletmelerinin bir gerçekliği olan küçülmeyi liderler nasıl etkili bir şekilde yönetebilirler konusunu ele alacağız.

Tanım ve Nedenler Örgütsel gerileme ifadesi, örgütün kaynak temelinde zaman içinde oluşan önemli ve mutlak bir azalma durumunu tanımlamak için kullanılır.

Gerileme Aşamalarına İlişkin Bir Model ŞEKİL 12.8 Gerilemenin Aşamaları ve Açılan Performans Aralığı

Küçülme Uygulaması En iyi yönetilen örgütler bile bazen kriz koşullarında çalışanları işten çıkarma veya örgütü yeniden canlandırma ve gerilemeyi tersine çevirme ihtiyacı gösterebilir.

KONUNUN ESASLARI Bu bölümde kitap içeriğinde yer alan tüm esaslardan sadece 1 tanesine yer verilmiştir. Örgütler büyüdükçe ve olgunlaştıkça birbirinden farklı yaşam döngüsü aşamalarından geçerek evrilirler. Her olgunlaşma aşamasında örgüt yapısı, iç sistemler ve yönetim meseleleri farklılaşır. Büyük ölçekli olma yolunda ilerleme, krizler ve köklü değişiklikler yaratır. Yöneticilerin temel görevlerinden biri, büyümenin girişimcilik, bütünleşme, biçimselleşme ve gelişme aşamaları yoluyla örgüte rehberlik etmektir.