Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
SON 3 YILDA BÖLÜMDE ÖZDEGERLENDİRME KONUSUNDA NELER YAPILDI? 7 Mart 2002.
MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
BOLOGNA BİRİM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI OCAK, 2016 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü.
Toplam Kalite Yönetimi
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Öğretimin Planlanması
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
T.C. Yükseköğretim Kurulu
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi

Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması Özdeğerlendirme Raporu Özdeğerlendirme Raporu Ne yaptık Ne yaptık

MUDEK (Mühendislik Değerlendirme Kurulu) Ocak 2002: Ulusal Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Sistemi MDK tarafından benimsendi ve Mayıs 2002 de MÜDEK kuruldu. Ocak 2002: Ulusal Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Sistemi MDK tarafından benimsendi ve Mayıs 2002 de MÜDEK kuruldu. Temel görevi; mühendislik programlarının değerlendirilmesi, bu konuda bilgilendirme ve eğitim çalışmaları ve değerlendirme ölçütlerinin gözden geçirilmesi ve yenilenmesi Temel görevi; mühendislik programlarının değerlendirilmesi, bu konuda bilgilendirme ve eğitim çalışmaları ve değerlendirme ölçütlerinin gözden geçirilmesi ve yenilenmesi

MÜDEK PROGRAM Paydaş katılımı ile belirlenmiş ve mezunlarca kısa vadede erişilmesi beklenen amaçlar (Program Eğitim Amaçları) Paydaş katılımı ile belirlenmiş ve mezunlarca kısa vadede erişilmesi beklenen amaçlar (Program Eğitim Amaçları) Program eğitim amaçlarına ulaşmak için öğrencilere kazandırılması gereken bilgi ve beceriler(Program Çıktıları/Kazanımları) Program eğitim amaçlarına ulaşmak için öğrencilere kazandırılması gereken bilgi ve beceriler(Program Çıktıları/Kazanımları) Program Çıktılarını sağlayacak Eğitim Programları Program Çıktılarını sağlayacak Eğitim Programları Eğitim Programını uygulamak ve sürdürmek için gerekli kaynaklar(insan,altyapı,mali) Eğitim Programını uygulamak ve sürdürmek için gerekli kaynaklar(insan,altyapı,mali) Program Eğitim Amaçları ve Program çıktıları için sürekli işleyen bir Ölçme Değerlendirme ve bunların sonuçlarını kullanan Sürekli İyileştirme Sistemi Program Eğitim Amaçları ve Program çıktıları için sürekli işleyen bir Ölçme Değerlendirme ve bunların sonuçlarını kullanan Sürekli İyileştirme Sistemi

MÜDEK Değerlendirme Ölçütleri 1. Öğrenciler 2. Program Eğitim Amaçları 3. Program Çıktıları ve Değerlendirme 4. Eğitim Programları 5. Öğretim Kadrosu 6. Altyapı 7. Kurumsal Destek ve Parasal Kaynaklar 8. Programa Özgü Ölçütler

Öğrenciler Öğrenci ve mezunların nitelik ve performans düzeyleri önemli bir girdi Öğrenci ve mezunların nitelik ve performans düzeyleri önemli bir girdiKurum:  Öğrencilerini değerlendirmeli, yönlendirmeli ve izlemeli  Diğer eğitim kurumlarındaki öğrenciler ile eşdeğerliği sağlayacak gerekli düzenlemeleri yapmalı  Programın gereklerinin tümünü yerine getirmelerini sağlamalı

Programın Eğitim Amaçları Kurumun, Kurumun, misyonuna ve MUDEK ölçütlerine bağlı eğitsel amaçların oluşturması misyonuna ve MUDEK ölçütlerine bağlı eğitsel amaçların oluşturması İyileştirme çevrimleri ile programda yapılabilecek düzenlemelere olanak sağlayan süreçlerin oluşturulmasını sağlaması İyileştirme çevrimleri ile programda yapılabilecek düzenlemelere olanak sağlayan süreçlerin oluşturulmasını sağlaması Eğitim amaçlarını sağlayacak bir eğitim programı ve bu programı destekleyen süreçlerin oluşturulmasını sağlaması Eğitim amaçlarını sağlayacak bir eğitim programı ve bu programı destekleyen süreçlerin oluşturulmasını sağlaması Amaçların gerçekleştirildiğini gösteren ve bunları programın etkinliğini artırmak için kullanan sürekli bir ölçme değerlendirme sisteminin kurulmasını sağlaması Amaçların gerçekleştirildiğini gösteren ve bunları programın etkinliğini artırmak için kullanan sürekli bir ölçme değerlendirme sisteminin kurulmasını sağlaması Gerekir. Gerekir.

Program Çıktıları ve Değerlendirme Mesleki bilgileri uygulama alanına aktarabilme Mesleki bilgileri uygulama alanına aktarabilme Meslek için gerekli yaklaşım, yöntem,teknik ve modern araçları kullanabilme Meslek için gerekli yaklaşım, yöntem,teknik ve modern araçları kullanabilme Sorunları belirleme, formüle edebilme ve çözebilme Sorunları belirleme, formüle edebilme ve çözebilme Mesleki uygulamalardaki çözümlerin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavrayabilme Mesleki uygulamalardaki çözümlerin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavrayabilme Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçlarını analiz ederek yorumlayabilme Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçlarını analiz ederek yorumlayabilme

Bir sistemi veya süreci belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilme Bir sistemi veya süreci belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilme Mesleki ve etik sorumlulukları kavrayabilme Mesleki ve etik sorumlulukları kavrayabilme Disiplin içi ve/veya arası takım çalışması yürütebilme Disiplin içi ve/veya arası takım çalışması yürütebilme Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenme gereksinimini kavrayabilme ve öğrenmeyi sürdürebilme Yaşam boyu öğrenme gereksinimini kavrayabilme ve öğrenmeyi sürdürebilme Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olabilme Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olabilme

Programın bir değerlendirme süreci ve belgelendirilmiş sonuçları olmalıdır. Programın bir değerlendirme süreci ve belgelendirilmiş sonuçları olmalıdır. Değerlendirme sonuçları programın gelişiminde ve iyileştirilmesinde kullanılmalı ve misyon ve amaçlarla uyumluluğu ölçülmelidir. Değerlendirme sonuçları programın gelişiminde ve iyileştirilmesinde kullanılmalı ve misyon ve amaçlarla uyumluluğu ölçülmelidir. (Kurumun misyonu, vizyonu ve amaçları olmalı)

Eğitim Programı Zorunlu mesleki Zorunlu mesleki Mesleki seçmeli Mesleki seçmeli Sosyal seçmeli Sosyal seçmeli  Alanların  bunların kredi-saat ağırlıklarının bölüm/ program hedefleri çerçevesinde tanımlanmış olması gerekir.

Öğretim Kadrosu Ders programlarını nitelikli bir şekilde yürütebilecek, Ders programlarını nitelikli bir şekilde yürütebilecek, Danışmanlık hizmeti verebilecek ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunabilecek, Danışmanlık hizmeti verebilecek ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunabilecek, Programın ilgili tarafları olan kamu ve özel kuruluşlar ile gerekli ilişkileri sürdürebilecek Programın ilgili tarafları olan kamu ve özel kuruluşlar ile gerekli ilişkileri sürdürebilecek nitelikte ve sayıda olmalıdır.

Altyapı Kurumda sınıf, labaratuar ve ilgili donanımların program amaçlarını sağlayacak düzeyde olması Kurumda sınıf, labaratuar ve ilgili donanımların program amaçlarını sağlayacak düzeyde olması Öğretim üyesi- öğrenci iletişimini sağlayıcı ve artırıcı kolaylıkların bulunması gerekir. Öğretim üyesi- öğrenci iletişimini sağlayıcı ve artırıcı kolaylıkların bulunması gerekir.

Kurumsal Destek ve Mali Kaynaklar Programın kalite ve sürekliliğini sağlaması Programın kalite ve sürekliliğini sağlaması İyi yetişmiş öğretim üyesi kadrosunu çekerek ve tutarak sürekli gelişim içinde bulunmalarını sağlamaya yeterli olması İyi yetişmiş öğretim üyesi kadrosunu çekerek ve tutarak sürekli gelişim içinde bulunmalarını sağlamaya yeterli olmasıGerekir.

Programa Özgü Ölçütler Her bir programın, alanı/disiplini için gerekli ve uygulanabilir olan temel ve özel ölçütleri karşılıyor olması Her bir programın, alanı/disiplini için gerekli ve uygulanabilir olan temel ve özel ölçütleri karşılıyor olması Lisansüstü akreditasyon programlar için kriterler lisans ile aynı fakat ek olarak bir yıllık araştırma ve eğitim etkinliği aranır. Lisansüstü akreditasyon programlar için kriterler lisans ile aynı fakat ek olarak bir yıllık araştırma ve eğitim etkinliği aranır.

Kurumun Sorumlulukları AMAÇ Sadece,değerlendiriciler için bilgi kaynağı hazırlamak değildir. Sadece,değerlendiriciler için bilgi kaynağı hazırlamak değildir. Daha da önemlisi, mühendislik eğitiminizin sürekli iyileştirilmesi ve kurumsal gelişimin hızlandırılması için dış değerlendirmeyi bir fırsat olarak görmek ve bir araç olarak kullanmaktır. Daha da önemlisi, mühendislik eğitiminizin sürekli iyileştirilmesi ve kurumsal gelişimin hızlandırılması için dış değerlendirmeyi bir fırsat olarak görmek ve bir araç olarak kullanmaktır. ÖN KOŞUL Yönetimin ve akademik kadronun sürekli iyileştirmeye inancı, desteği ve katılımı çok önemlidir. Yönetimin ve akademik kadronun sürekli iyileştirmeye inancı, desteği ve katılımı çok önemlidir.

Hazırlık Aşaması - 1 Paydaşların belirlenmesi Paydaşların belirlenmesi Paydaşlara ulaşılması ve program eğitim amaçlarının belirlenmesi Paydaşlara ulaşılması ve program eğitim amaçlarının belirlenmesi Amaçlara ulaşma derecesinin düzenli aralıklarla ölçülüp değerlendirilmesi için plan geliştirilmesi Amaçlara ulaşma derecesinin düzenli aralıklarla ölçülüp değerlendirilmesi için plan geliştirilmesi (Ölçme yöntemleri? değerlendirme kriterleri? kim yapacak? ne zaman? nasıl? kime bildirecek? sürdürülebilir mi? vb.) (Ölçme yöntemleri? değerlendirme kriterleri? kim yapacak? ne zaman? nasıl? kime bildirecek? sürdürülebilir mi? vb.)

Hazırlık Aşaması - 2 Amaçlarla kurum misyonuyla ve MÜDEK ölçütleriyle tutarlı program çıktılarının belirlenmesi Amaçlarla kurum misyonuyla ve MÜDEK ölçütleriyle tutarlı program çıktılarının belirlenmesi Eğitim programının çıktılara ulaşılmasını sağlayacak şekilde planlanması ve yürütülmesi (stratejiler,ilişkiler,çıktıların derslere dağılımı, vb.) Eğitim programının çıktılara ulaşılmasını sağlayacak şekilde planlanması ve yürütülmesi (stratejiler,ilişkiler,çıktıların derslere dağılımı, vb.) Çeşitli ölçme yöntemleri yardımıyla çıktıların ölçülmesi ve daha sonra da değerlendirilmesi için planın geliştirilmesi(ölçme yöntemleri? Değerlendirme kriterleri? kim? Ne zaman? Nasıl? Kime bildirilecek? Sürdürülebilir mi? vb.) Çeşitli ölçme yöntemleri yardımıyla çıktıların ölçülmesi ve daha sonra da değerlendirilmesi için planın geliştirilmesi(ölçme yöntemleri? Değerlendirme kriterleri? kim? Ne zaman? Nasıl? Kime bildirilecek? Sürdürülebilir mi? vb.) Her çıktı için birden fazla ölçme yöntemi (en az iki) kullanmakta büyük yarar var Her çıktı için birden fazla ölçme yöntemi (en az iki) kullanmakta büyük yarar var

Hazırlık Aşaması - 3 Yapılan planlar uyarınca verilerin toplanması ve değerlendirilmesi Yapılan planlar uyarınca verilerin toplanması ve değerlendirilmesi İyileştirmeye yönelik geri beslemelerin yapılması(çevrim en az bir kez kapanmış ve geri beslenme yapılmış olmalı) İyileştirmeye yönelik geri beslemelerin yapılması(çevrim en az bir kez kapanmış ve geri beslenme yapılmış olmalı) Çıktıların ve süreçlerin belgelenmesi Çıktıların ve süreçlerin belgelenmesi

Özdeğerlendirme Özdeğerlendirme Raporunun içeriği A. Genel Bilgi B. Değerlendirme Özeti (Bu raporun en önemli bölümüdür.) Ek I. Program Hakkında Ek Bilgi Ek II. Kurum Profili

Özdeğerlendirme Özet Beklentiler Öğrencilerin Aldıkları Meslek Eğitiminin Yeterliliğini Görmek / Göstermek Sürekli İyileştirmeyi Sağlayacak Süreçlerin Yeterliliğini Görmek / Göstermek

Özdeğerlendirme Raporunun Önemi Kapsamlı bir değerlendirmenin ilk adımıdır. Değerlendirmenin önemli bir kısmı bu rapor üzerinden yapılacaktır. Kapsamlı bir değerlendirmenin ilk adımıdır. Değerlendirmenin önemli bir kısmı bu rapor üzerinden yapılacaktır. Kuruluşunuz hakkında ilk izlenimi oluşturur Kuruluşunuz hakkında ilk izlenimi oluşturur İlk izlenimin kalıcılığını unutmayın İlk izlenimin kalıcılığını unutmayın Özdeğerlendirme raporu kuruluşun anlaşılır net bir resmini çizsin. Özdeğerlendirme raporu kuruluşun anlaşılır net bir resmini çizsin. Kurumunuzu olduğu gibi gösterin. Kurumunuzu olduğu gibi gösterin. Tüm anlattıklarınız belgelenmiş olsun Tüm anlattıklarınız belgelenmiş olsun Kendi özdeğerlendirmenizin bir parçasıdır. Kendi özdeğerlendirmenizin bir parçasıdır. Özdeğerlendirme raporunu yazarken çıkan iyileştirmeye açık alanlarınızı not edin.Bunları iyileştirmek için sürecin sonunu bekleyin. Özdeğerlendirme raporunu yazarken çıkan iyileştirmeye açık alanlarınızı not edin.Bunları iyileştirmek için sürecin sonunu bekleyin.

Kendinizi değerlendiricinin yerine koyun. Kolay okunabilir ve izlenebilir bir rapor ile değerlendiricinin işini kolaylaştırır. Kendinizi değerlendiricinin yerine koyun. Kolay okunabilir ve izlenebilir bir rapor ile değerlendiricinin işini kolaylaştırır. Üslup ve dil bütünlüğüne dikkat edin Üslup ve dil bütünlüğüne dikkat edin Anlatılan hikayenin bütünselliğine dikkat edin.(Raporun 1. Bölümü ve sonuncu bölümü aynı derecede önemlidir.) Anlatılan hikayenin bütünselliğine dikkat edin.(Raporun 1. Bölümü ve sonuncu bölümü aynı derecede önemlidir.)

Ne yaptık Misyon vizyon Misyon vizyon Amaç ve hedefler Amaç ve hedeflerBelirlendi

Bölüm/program ile ilgili bütün veriler toplandı. Bölüm/program ile ilgili bütün veriler toplandı. Öğrenci sayıları Öğrenci sayıları Mezunlar Mezunlar Dış etken- danışma kurulları Dış etken- danışma kurulları Akademik personel niteliği ve sayısı Akademik personel niteliği ve sayısı Danışmanlık sistemi Danışmanlık sistemi Ders programları(lisans ve lisansüstü) Ders programları(lisans ve lisansüstü) Programın amaçları Programın amaçları Proramın kuvvetli ve zayıf yönleri Proramın kuvvetli ve zayıf yönleri

Labaratuar listesi ve ilgili bilgiler, eksiklikler, kurulması planlanan lab ve bakım hizmetleri Labaratuar listesi ve ilgili bilgiler, eksiklikler, kurulması planlanan lab ve bakım hizmetleri Araştırma değerlendirmesi Araştırma değerlendirmesi Personel ve yayın profili Personel ve yayın profili Öğrenciler ve dereceler Öğrenciler ve dereceler Yurtiçi ve yurtdışı araştırma kaynakları Yurtiçi ve yurtdışı araştırma kaynakları Araştırma olanakları Araştırma olanaklarıvb.

Öz değerlendirme raporu veriler ile oluşturuldu Öz değerlendirme raporu veriler ile oluşturuldu Hedeflere ulaşmak için ölçme ve değerlendirme sistemi oluşturuldu. Hedeflere ulaşmak için ölçme ve değerlendirme sistemi oluşturuldu. Bu çevrim içinde sürekli iyileştirme geliştirildi. Bu çevrim içinde sürekli iyileştirme geliştirildi.

Ölçme ve Değerlendirme için, Ölçme ve Değerlendirme için, Ders Bilgi Formu Ders Bilgi Formu Ders değerlendirme Anketi Ders değerlendirme Anketi Öğretim üyesi değerlendirme anketi Öğretim üyesi değerlendirme anketi Ders dosyası rehberi Ders dosyası rehberi Öğretim üyesi ders değerlendirme formu Öğretim üyesi ders değerlendirme formu Mezun anketi Mezun anketi Son sınıf öğrencilerine yönelik çıkış anketi Son sınıf öğrencilerine yönelik çıkış anketi

Dış değerlendirme için Dış değerlendirme için Danışma kurulu Danışma kurulu Mezunlar toplantısı Mezunlar toplantısı Vizyon misyon anketleri Vizyon misyon anketleri Kuvvetli ve zayıf yönler sorgulaması Kuvvetli ve zayıf yönler sorgulaması 3 yıl içinde tekrar dönüp bakarak yapmamız gereken değişikleri baştan itibaren uygulayarak sürekli bir çevrim sağlayacağız 3 yıl içinde tekrar dönüp bakarak yapmamız gereken değişikleri baştan itibaren uygulayarak sürekli bir çevrim sağlayacağız

Teşekkürler