Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Konu: Ordu İli Genelindeki Anaokulları, İlkokullar, Ortaokullar ve Ortaöğretim Okulları arası “Bir Kitap da Sen Anlat” yarışması. Amaç: Türk Milli Eğitiminin.
Advertisements

PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
T.C. SARUHANLI KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SINAVLARA HAZIRLANMA VE BAŞARIYI ARTIRMA EYLEM PLANI.
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
MİHRİ HATUN ANAOKULU HAZİRAN 2013
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI KUVAYİ MİLLİYE İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL ORTAOKULU
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLK-ORTA OKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
TC BURDUR VALİLİĞİ Nuriye Mehmet Nuri Velicangil İlkokulu
Gönen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ABDULLAH GÜNAYDIN ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
İlköğretim Kurumları Standartları 5N1K
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ÇUKUROVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLKOKULU/ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI BAHRİYE İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG BRİFİNG DOSYASI
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Haliliye Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Büyük Oluklu. Büyük Oluklu OKULLARIN GENEL DURUMLARI.
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
OKUL ÖNCESİNİ YAYGINLAŞTIRMA
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI CANDAN MERZECİ ORTA OKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TOROSLAR ORTAOKULU BRİFİNG DOSYASI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İl Millî Eğitim Müdürlüğü
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2016 – 2017 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ EKİM 2015.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
EĞİTİMDE KALİTEYİ İYİLEŞTİRME PROJESİ
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
SARUHANLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 14/01/2016BRİFİNG.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ: ÖĞRENCİ TANILAMA
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
TEMEL EĞİTİM SONRASI ORTAÖĞRETİM EĞİTİM SEÇENEKLERİ BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
ARALIK Kurum Sayısı WebTelefon / FaxAdres Sanayi Cad. No1 Azdavay.
PERSONEL DURUMU OKUL-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ DURUMU OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
İLÇEYİ TANITAN BİR GÖRSELLİK. SUNULAR HAZIRLANIRKEN EĞİTİM SİSTEMİ DOĞRULTUNDA İLKOKUL, ORTAOKUL,İMAMHATİP ORTAOKULLARI,İMAMHATİP LİSELERİ İLE İLGİLİ.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAMAÇ ORTAOKULU FOTOĞRAF ALBÜMÜ.
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
OKUL RİSK HARİTASI HAZIRLIK ŞEKLİ
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRETİM YILI CUMHURİYET İLKOKULU ORTAOKULU
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.

Bu kapsamda, Kartal Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından da ülkemiz için örnek olabilecek bir proje çalışması başlatılmıştır.

Kartal Rehberlik ve Araştırma Merkezi´nin koordinatörlüğünde yürütülecek olan çalışma, "KARYAP Projesi" adı altında uygulamaya konulmuştur. Projenin genel amacı, Kartal ilçesinde anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liseye devam eden tüm öğrencilerin yetenek ve ilgi alanlarının haritasını çıkarmaktır.

Proje ile öğrencilerdeki baskın yetenek alanları tespit edilerek öğrencilerin yetenekli oldukları alanlarda gelişimlerinin desteklenmesi hedeflenmektedir. Projeye emeği geçen başta İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Harun TÜYSÜZ, Şube Müdürümüz Sayın Bahtiyar ÇAKMAK, Yrd. Dç. Dr. Oktay AYDIN ile Kartal RAM´da görev yapan rehber öğretmenlerimiz, ilçemizde görev yapan okul müdür ve rehber öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Yetenek ölçümlerinde kullanılan MIT testi öğretmen ya da veli gözlemlerine dayalı olarak sekiz temel alanda öğrencilerin yetenek-beceri düzeyleri ile ilgi ve yönelim düzeylerini karşılaştırmalı olarak belirleme amacını taşıyan bir psikolojik ölçme aracıdır. Testte ilgi ve yetenek düzeyine bağlı olarak öğrencilere hakkında geleceğe dönük yorumlar yapma imkanı sunmaktadır.

YAPILANDIRMAK İSTEDİĞİMİZ EĞİTİM ORTAMLARINDAN ÖRNEKLER

EĞİTİM ÖĞRETİM YILI PROJE İSTATİSTİKLERİMİZ

TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI28907 ERKEK ÖĞRENCİ SAYISI13589 KIZ ÖĞRENCİ SAYISI15318 ANASINIFI2292 İLKOKUL ORTAOKUL8525 LİSE7663

BEDENSEL YETENEK%25,1 MATEMATİK YETENEĞİ%17,8 SOSYAL YETENEK%13,6 GÖRSEL YETENEK%12,4 MÜZİK YETENEĞİ%12,2 DİL YETENEĞİ%10,4 DOĞA YETENEĞİ%9,5 KİŞİSEL YETENEK%6,7