Çalışmayı Yapanlar Bu aşamada süreç yöneticisinden çalışmaya katılan en düşük rütbeli çalışana kadar herkesin ismi kıdem sırasına göre yazılacaktır. Görev.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Advertisements

PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
İş Tanımı Hazırlama Kılavuzu
MODÜL 4 Organizasyon.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Mustafa Kemal Üniversitesi
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Tapu Müdürlüklerindeki havale işlemlerine ilişkin çalışmalar incelendiğinde standart bir sistemin olmadığı görülmüş ve buna ilişkin bazı düzenlemelerin.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
EĞİTİM İÇERİĞİ Süreç Nedir? Neden Süreç Yönetimi?
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI
Yrd. Doç. Dr. Emre SÜMER Aralık-2011
……………………….. BÖLÜMÜ/FAKÜLTESİ YGG SUNUMU Tarih: YGG Dönemi:
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – HAZIRAN 2014 KALITE GELIŞTIRME.
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ Kalite Yönetim Sistemi Eğitim Sistem Mühendisliği …….. Süreci …… Bürosu …… Şubesi Süreç İyileştirme.
Çalışmayı Yapanlar Bu aşamada süreç yöneticisinden çalışmaya katılan en düşük rütbeli çalışana kadar herkesin ismi kıdem sırasına göre yazılacaktır. Görev.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi KPI ANALİZİ Temmuz, Ağustos, Eylül ve Ekim.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
BİTİRME ÖDEVİNİN BAŞLIĞI Öğrencinin Numarası, Adı Soyadı
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Staj Bilgilendirme 2017 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Programın Karşılaştırılması Sunusu
BİTİRME ÖDEVİNİN BAŞLIĞI Öğrencinin Numarası, Adı Soyadı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
MEZUNİYET TEZİ AKIŞ ŞEMASI
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Staj Bilgilendirme 2018 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
Problem Çözme Yaklaşımları
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
ULAŞTIRMA PROJE PAFTASININ HAZIRLANMASI
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
PROJE SERGİSİ VE YARIŞMASI
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ULAŞTIRMA PROJE PAFTASININ HAZIRLANMASI
Değerlendirme Çalışması Raporlama
Poster Başlığı (Calibri, 32 punto, Kalın)
Necmettin Erbakan Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARI PROJE, POSTER VE SUNUM HAZIRLAMA.
Sunum transkripti:

Kalite Yönetim Sistemi Eğitim Sistem Mühendisliği …….. Süreci …… Bürosu …… Şubesi Süreç İyileştirme Mevcut Durum (AS-IS) Analizi

Çalışmayı Yapanlar Bu aşamada süreç yöneticisinden çalışmaya katılan en düşük rütbeli çalışana kadar herkesin ismi kıdem sırasına göre yazılacaktır. Görev ünvanı Adı Soyadı

Mevcut Durum Analizi Süreç iyileştirme çalışmaları yapılırken izlenen yol grafiği aşağıdaki şablonda belirtilmiştir. İyileştirme çalışmalarının ilk basamağı mevcut durum analizidir.

Mevcut Durum Analizi Mevcut Durum analizi yapılırken yapılması gereken ilk işlem dokümantasyonun kontrolüdür.

Süreçle ve Şube ile İlgili Makro Sistem Teorisinin Kontrolü (Kalite El Kitabı Kontrolü) Dokümantasyonun kontrolü, süreçlerle ilgili makro sistem teorisinin kontrolü ile başlar. Makro sistem kontrolü, Kalite el kitabında yer alan ilkeler ve değerler incelenerek, şube veya süreç ile ilgili değerlerin bulunması ile gerçekleştirilecektir.

Süreçle ve Şube ile İlgili Makro Sistem Teorisinin Kontrolü (Kalite El Kitabı Kontrolü) Bu aşamada kalite el kitabı incelenerek süreç ve şube ile ilgili hangi amaç, hedef, temel ilke ve stratejiler benimsendiği belirlenecektir. Belirlenen maddeler, şubenin değerlerini oluşturacaktır. Oluşturulan değerlerin şube için anlamını içeren özet cümleler var ise değerlerin altına yazılacaktır.

Süreçle ve Şube ile İlgili Makro Sistem Teorisinin Kontrolü (Kalite El Kitabı Kontrolü) Şubenin Adı: Bu aşamada kalite el kitabından şube için bulunan değerler madde madde yazılacak ve bunların altına bu konu ile ilgili çalışmayı yapanların bu değerden anladıkları veya sistemde ne anlaşılması gerektiğini özetleyen özgün bir cümle yazılacaktır. D1. Hızlı ve Basit Yukarıdaki kelimeler literatür olarak, kurum olarak ve AUZEF Makro Sistem teorisi olarak bize ne emretmektedir D2. Sistemli D3. Standartlara Bağlı D4. İhtiyaçlara önem veren D5. En Güncel Akademik Bilgi D6. Yoğun Etkileşimli D7. En Öğretici Tasarım

Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü Süreçlerle ilgili makro sistem teorisinin kontrolü sonrasından gelen adım, standartların kontrolüdür. Şubeyi etkileyen bütün standartlar kontrol edilecektir.

Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü Bu aşamada Kalite El Kitabından şube için çıkarılan değerler ile ilgili AUZEF’in tüm standartları incelenecektir. Standartların şubenin hangi değerlerini karşıladığı belirlenecektir.

Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü Şubenin Adı: Bu aşamada Kalite El Kitabından şube için çıkarılan değerler ile ilgili AUZEF’in tüm standartları incelenecektir. Standartların şubenin hangi değerlerini karşıladığı belirlenecektir. Bu amaçla süreç, büro ve şube ile ilgili olan standartların listesi burada verilecektir. AUZEF-SS-2.1-08 AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları AUZEF-SS-4.1-01 İ.Ü. AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ Ders İçerikleri Bilimsel Standardı AUZEF-SS-1.1-03 Açık ve Uzaktan Öğretim Birimi Yayın Komisyonu Yönergesi AUZEF-SS-2.3-02 Soru Bankası Standardı AUZEF-SS-2.1-06 Açık ve Uzaktan Öğretim Birimi Yayın Komisyonu Yönergesi

Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü Şubenin Adı: Değer1. …… Bu aşamada Kalite El Kitabından şube için çıkarılan değerler ile ilgili AUZEF’in tüm standartları incelenecektir. Standartların şubenin hangi değerlerini karşıladığı belirlenecektir. Bu incelemeye göre standartların madde madde özetleri hangi değere açıklama getiriyor ise o başlık altında verilmelidir. Standartlarda değerler, bire bir aynı kelimeler ya da eş anlamlı kelimeler olarak aranmalıdır. Standardın adı: AUZEF-SS-2.1-08 AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni

Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü Şubenin Adı: Değer2. …… Bu aşamada Kalite El Kitabından şube için çıkarılan değerler ile ilgili AUZEF’in tüm standartları incelenecektir. Standartların şubenin hangi değerlerini karşıladığı belirlenecektir. Bu incelemeye göre standartların madde madde özetleri hangi değere açıklama getiriyor ise o başlık altında verilmelidir. Standartlarda değerler, bire bir aynı kelimeler ya da eş anlamlı kelimeler olarak aranmalıdır. Standardın adı: AUZEF-SS-2.1-08 AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni

Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü Şubenin Adı: Değer3. …… Bu aşamada Kalite El Kitabından şube için çıkarılan değerler ile ilgili AUZEF’in tüm standartları incelenecektir. Standartların şubenin hangi değerlerini karşıladığı belirlenecektir. Bu incelemeye göre standartların madde madde özetleri hangi değere açıklama getiriyor ise o başlık altında verilmelidir. Standartlarda değerler, bire bir aynı kelimeler ya da eş anlamlı kelimeler olarak aranmalıdır. Standardın adı: AUZEF-SS-2.1-08 AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni

Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü Şubenin Adı: Değer4. …… Bu aşamada Kalite El Kitabından şube için çıkarılan değerler ile ilgili AUZEF’in tüm standartları incelenecektir. Standartların şubenin hangi değerlerini karşıladığı belirlenecektir. Bu incelemeye göre standartların madde madde özetleri hangi değere açıklama getiriyor ise o başlık altında verilmelidir. Standartlarda değerler, bire bir aynı kelimeler ya da eş anlamlı kelimeler olarak aranmalıdır. Standardın adı: AUZEF-SS-2.1-08 AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni

Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü Şubenin Adı: Değer5. …… Bu aşamada Kalite El Kitabından şube için çıkarılan değerler ile ilgili AUZEF’in tüm standartları incelenecektir. Standartların şubenin hangi değerlerini karşıladığı belirlenecektir. Bu incelemeye göre standartların madde madde özetleri hangi değere açıklama getiriyor ise o başlık altında verilmelidir. Standartlarda değerler, bire bir aynı kelimeler ya da eş anlamlı kelimeler olarak aranmalıdır. Standardın adı: AUZEF-SS-2.1-08 AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni

Süreci Tanımlayalım Standartların kontrolünden sonraki adım sürecin incelenmesidir. Girdileri çıktılara dönüştüren, birbiri ile ilgili ve ya etkileşimde bulunan faaliyetler dizisine süreç denir. Bu sebeple her şube aslında bir süreçtir.

Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü Şubenin iş analizi isimleri sırası ile alt alta yazılacaktır. ….

İnsan, Taşınır, Taşınmaz, Zaman Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı:… Girdileri çıktılara dönüştüren, birbiri ile ilgili ve ya etkileşimde bulunan faaliyetler dizisine süreç denir. Bu sebeple her şube aslında bir süreçtir. Girdi ve çıktılar elle tutulabilir nesnelerdir. Ör; liste, rapor, video, yazılı metin vb… Bu aşamada sürecin girdi, çıktı ve dönüşüm tipi belirlenecektir. DÖNÜŞÜM Tipi Fiziksel Dönüşüm Konumsal Dönüşüm Değersel Dönüşüm Bilgisel Dönüşüm girdi çıktı ……………. ……………… ………… ……………. ……………… ………… Doğal Kaynaklar İnsan, Taşınır, Taşınmaz, Zaman

Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: Bu şubenin kuruluş nedeni ve neden süreç yönetimi uygulandığını aşağıdaki cümleler ve ya benzerleri kullanılarak tanımlanmalıdır. Rekabet etmek için en iyiyi yapmak, daha iyiyi bulmak, Oluşacak hatalar için önceden önlem almak, Yeniden yapılanma ve değişmeye ihtiyaç duymak, Müşteri beklentilerini aşmak (beklenti yönetimi), Kalıcı başarı sağlamak,

Süreci Tanımlayalım SÜRECİN TANIMLANMASI (İÇİNDEKİLER) Bu slaytta süreç için neler tanımlamamız gerektiğinin listesi verilmiştir. İlerleyen slaytlarda bu noktalar süreç için tanımlanacaktır. Bu slaytta doldurulmayacaktır. Amaç Performans göstergeleri ve hedefleri Hangi faaliyetle başlayıp hangi faaliyetle bittiği Sürecin sahibi / sorumlusu Sınırları Süreçlerin tanımlanması; (Süreç öğelerinin belirlenmesi ve dokumante edilmesidir.) Uygulayıcılar (Süreci kimlerin yürüttüğü yazılacaktır.) Girdiler (Süreç akışını başlatan nesne belirtilecektir.) Kaynakları (Sürecin kaynakları yazılacaktır.) Alt süreçleri-faaliyetleri (Sürecin var ise alt faaliyetleri belirtilecektir.) Çıktılar (Sürecin bitiş faaliyetinden sonra ortaya çıkan nesne belirtilecektir.) Müşterileri (Bu süreci kim kullanıyorsa o müşteri belirtilecektir.) Kontrol noktaları ve kriterleri (Süreç için gerekli ölçümleri yaparken dikkate alınan noktalar belirtilecektir.)

Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: Şubenin Süreç Akış BPMN Grafiği çizilecektir. Şubenin süreç akış grafiği çizilirken, öncelikle şubenin girdisi ile başlanır. iş analiz basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği şubenin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş süreçleri tarif etmek için kullanılan, ortak bir dili olan grafiksel gösterim şeklidir ve bir akışa şemasına sahiptir.

Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: Amaç (Şubenin varoluş nedeni yazılacaktır.)(Amaçlar büyük puntolar ile yazılacaktır.) . ………. ……………. …………………

Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: Hedef (Şubenin amacı doğrultusunda uzun vadedeki kazanımı yazılacaktır.) (Hedefler büyük puntolar ile yazılacaktır.) . ………. ……………. …………………

Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: Şubenin Performans Göstergeleri (Performans göstergeleri KPI ve Süreç Formlarından bulunacaktır. Performans göstergeleri KPI sorularını cevaplarken bakılan göstergelerdir.) . ………. ……………. …………………

Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: Şubenin sınırları (Hangi faaliyetle başlayıp hangi faaliyetle bittiği belirlenecektir.) . ………. ……………. …………………

Şubenin Adı: Şubenin sahibi / sorumlusu Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: Şubenin sahibi / sorumlusu . ………. ……………. …………………

Sürecimizi Tanımlayalım Şubenin Adı: Sürecimizin Uygulayıcıları-Girdileri-Kaynakları-Alt Süreçleri-Çıktıları-Müşterileri-Kontrol Noktaları ve Kriterleri Uygulayıcılar Girdiler Kaynaklar Alt süreçleri-faaliyetleri Çıktılar Müşterileri Kontrol noktaları ve kriterleri  

Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü Dokümantasyonun kontrolü basamağında sürecin incelemesinden sonraki adım iş analizlerinin kontrolü basamağıdır. Mevcut iş analizleri yazılacak, daha sonra iş analizlerine ait zirve değerler bulunarak değer basamağı akışları oluşturulacaktır.

Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü Şubenin Adı: Şubenin iş analizi isimleri sırası ile alt alta yazılacaktır. ….

Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü Şubenin Adı: Eğer iş analizlerinde yazmayan fakat şubede yapılan iş var ise belirtiniz. ….

Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü Bu aşamada çıkarılan değerlere göre şubenin iş analizleri ele alınacaktır. Bu aşamada sadece iş analizlerinin isimlerine bakılarak zirve değer ve değer akışları belirlenecektir. Sonraki slaytlarda iş analizinin talimat basamaklarına bakılacaktır. İş analizleri isimlerine göre tespit edilen zirve değer en sona yazılacak ve bu değere ulaşmak için sıfır noktasından sırası ile artırımlı olarak zirveye ulaşma yolları açıklanacaktır. Her değer basamağı özet bir cümle ile açıklanacaktır. Yazılan değer basamağı çıkarıldığında zirve değer kaybolmuyor veya azalmıyor ise gereksiz bir basamak yazılmıştır. Bu zirve değer adının altına da hangi değerleri desteklediği önem sırasına göre en fazla 5 tane olmak üzere yazılacaktır. Sonra sıfırıncı değer olan sistemin başlangıç noktası bulunacaktır. Devamında adım adım bu zirve değere varmak için eklenen değerler zinciri yapılacaktır. Kaç zincir halkası bulunmuş ise o kadar mavi hücre oluşturulup art arda bunların içine yazılarak değer akış zinciri oluşturulacaktır. Bu zincir halkalarından biri çıkarıldığında zirve değer kaybolmuyor veya azalmıyor ise gereksiz bir adım üretilmiştir. Tüm basamaklar itina ile yapıldığında zirve değere ulaşılamıyor ise önemli bir adım ihmal edilmiştir anlamına gelmektedir.

Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü İş Analizi 1 Değer Akışı Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Bu sunuda turuncu renkli hücreye iş analizinin adından anlaşılan ve konu ile ilgili değerlerimizi tam olarak karşılayacak şekilde işin en iyi ve mükemmel olma durumu açık bir şekilde yazılacaktır. Bu zirve değer adının altına da hangi değerleri desteklediği önem sırasına göre en fazla 5 tane olmak üzere yazılacaktır. Sonra sıfırıncı değer olan sistemin başlangıç noktası bulunacaktır. Devamında adım adım bu zirve değere varmak için eklenen değerler zinciri yapılacaktır. Kaç zincir halkası bulunmuş ise o kadar mavi hücre oluşturulup art arda bunların içine yazılarak değer akış zinciri oluşturulacaktır. Bu zincir halkalarından biri çıkarıldığında zirve değer kaybolmuyor veya azalmıyor ise gereksiz bir adım üretilmiştir. Tüm basamaklar itina ile yapıldığında zirve değere ulaşılamıyor ise önemli bir adım ihmal edilmiştir anlamına gelmektedir. Program koordinatörüne gönderilen ders ………………………………………………………. Ders öğretim üyesinden ………………………………………………. Bilim kurullarından kabul görmeyen ve ………………………………………….. Bilim kurulları tarafından incelenen ………………………….. (Zirve DEĞER) (Talimat adının tam ve eksiksiz olması ile ulaşacağımız en mükemmel sonuç)

Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü İş Analizi 2 Değer Akışı Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Bu sunuda turuncu renkli hücreye iş analizinin adından anlaşılan ve konu ile ilgili değerlerimizi tam olarak karşılayacak şekilde işin en iyi ve mükemmel olma durumu açık bir şekilde yazılacaktır. Bu zirve değer adının altına da hangi değerleri desteklediği önem sırasına göre en fazla 5 tane olmak üzere yazılacaktır. Sonra sıfırıncı değer olan sistemin başlangıç noktası bulunacaktır. Devamında adım adım bu zirve değere varmak için eklenen değerler zinciri yapılacaktır. Kaç zincir halkası bulunmuş ise o kadar mavi hücre oluşturulup art arda bunların içine yazılarak değer akış zinciri oluşturulacaktır. Bu zincir halkalarından biri çıkarıldığında zirve değer kaybolmuyor veya azalmıyor ise gereksiz bir adım üretilmiştir. Tüm basamaklar itina ile yapıldığında zirve değere ulaşılamıyor ise önemli bir adım ihmal edilmiştir anlamına gelmektedir. Program koordinatörüne gönderilen ders ………………………………………………………. Ders öğretim üyesinden ………………………………………………. Bilim kurullarından kabul görmeyen ve ………………………………………….. Bilim kurulları tarafından incelenen ………………………….. (Zirve DEĞER) (Talimat adının tam ve eksiksiz olması ile ulaşacağımız en mükemmel sonuç)

Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü İş Analizi 3 Değer Akışı Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Bu sunuda turuncu renkli hücreye iş analizinin adından anlaşılan ve konu ile ilgili değerlerimizi tam olarak karşılayacak şekilde işin en iyi ve mükemmel olma durumu açık bir şekilde yazılacaktır. Bu zirve değer adının altına da hangi değerleri desteklediği önem sırasına göre en fazla 5 tane olmak üzere yazılacaktır. Sonra sıfırıncı değer olan sistemin başlangıç noktası bulunacaktır. Devamında adım adım bu zirve değere varmak için eklenen değerler zinciri yapılacaktır. Kaç zincir halkası bulunmuş ise o kadar mavi hücre oluşturulup art arda bunların içine yazılarak değer akış zinciri oluşturulacaktır. Bu zincir halkalarından biri çıkarıldığında zirve değer kaybolmuyor veya azalmıyor ise gereksiz bir adım üretilmiştir. Tüm basamaklar itina ile yapıldığında zirve değere ulaşılamıyor ise önemli bir adım ihmal edilmiştir anlamına gelmektedir. Program koordinatörüne gönderilen ders ………………………………………………………. Ders öğretim üyesinden ………………………………………………. Bilim kurullarından kabul görmeyen ve ………………………………………….. Bilim kurulları tarafından incelenen ………………………….. (Zirve DEĞER) (Talimat adının tam ve eksiksiz olması ile ulaşacağımız en mükemmel sonuç)

Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü İş Analizi 4 Değer Akışı Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Bu sunuda turuncu renkli hücreye iş analizinin adından anlaşılan ve konu ile ilgili değerlerimizi tam olarak karşılayacak şekilde işin en iyi ve mükemmel olma durumu açık bir şekilde yazılacaktır. Bu zirve değer adının altına da hangi değerleri desteklediği önem sırasına göre en fazla 5 tane olmak üzere yazılacaktır. Sonra sıfırıncı değer olan sistemin başlangıç noktası bulunacaktır. Devamında adım adım bu zirve değere varmak için eklenen değerler zinciri yapılacaktır. Kaç zincir halkası bulunmuş ise o kadar mavi hücre oluşturulup art arda bunların içine yazılarak değer akış zinciri oluşturulacaktır. Bu zincir halkalarından biri çıkarıldığında zirve değer kaybolmuyor veya azalmıyor ise gereksiz bir adım üretilmiştir. Tüm basamaklar itina ile yapıldığında zirve değere ulaşılamıyor ise önemli bir adım ihmal edilmiştir anlamına gelmektedir. Program koordinatörüne gönderilen ders ………………………………………………………. Ders öğretim üyesinden ………………………………………………. Bilim kurullarından kabul görmeyen ve ………………………………………….. Bilim kurulları tarafından incelenen ………………………….. (Zirve DEĞER) (Talimat adının tam ve eksiksiz olması ile ulaşacağımız en mükemmel sonuç)

Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü İş Analizi 5 Değer Akışı Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Bu sunuda turuncu renkli hücreye iş analizinin adından anlaşılan ve konu ile ilgili değerlerimizi tam olarak karşılayacak şekilde işin en iyi ve mükemmel olma durumu açık bir şekilde yazılacaktır. Bu zirve değer adının altına da hangi değerleri desteklediği önem sırasına göre en fazla 5 tane olmak üzere yazılacaktır. Sonra sıfırıncı değer olan sistemin başlangıç noktası bulunacaktır. Devamında adım adım bu zirve değere varmak için eklenen değerler zinciri yapılacaktır. Kaç zincir halkası bulunmuş ise o kadar mavi hücre oluşturulup art arda bunların içine yazılarak değer akış zinciri oluşturulacaktır. Bu zincir halkalarından biri çıkarıldığında zirve değer kaybolmuyor veya azalmıyor ise gereksiz bir adım üretilmiştir. Tüm basamaklar itina ile yapıldığında zirve değere ulaşılamıyor ise önemli bir adım ihmal edilmiştir anlamına gelmektedir. Program koordinatörüne gönderilen ders ………………………………………………………. Ders öğretim üyesinden ………………………………………………. Bilim kurullarından kabul görmeyen ve ………………………………………….. Bilim kurulları tarafından incelenen ………………………….. (Zirve DEĞER) (Talimat adının tam ve eksiksiz olması ile ulaşacağımız en mükemmel sonuç)

Süreçle ve Şube ile İlgili Görev Tanımlarının Kontrolü Dokümantasyonun kontrolü basamağında iş analizlerinin kontrolünden sonraki basamak, görev tanımlarının kontrolü basamağıdır. İş analizi ile işi yapan kişinin görev karşılaştırılması yapılacaktır.

Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. Süreçle ve Şube ile İlgili Görev Tanımlarının Kontrolü İş Analizi 1 Görev – Değer Oluşumu Karşılaştırması Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. Bu aşamada talimatların iş analizleri kontrol edilecektir. Her iş analizinde YAPILACAK İŞ, sorumlusu ve diğer ölçekleri vardır. Bu iş analizlerindeki YAPILACAK İŞ basamakları görev tanımıdır. Bu görev tanımları tam olarak uygulandığında önceki slaytlarda oluşturulan değer akışlarına göre zirve değere ulaşıp ulaşmayacağı kontrol edilecek ve raporlanacaktır. Bunun için ele alınan iş analizinin zirve değerine ulaşmak için planlanan değerler zincirinin basamakları aşağıdaki tabloda en sol sütuna yazılacaktır. İkinci sütuna da bu değeri sağlayacak olan yapılacak iş adı yazılacaktır. Bu değer basamağını sağlayacak yapılacak iş adı birden fazla ise değer akışı alt alta birkaç kere yazılıp karşısına buna denk gelen yapılacak iş adı ayrı ayrı yazılacaktır. Bu değer akışını sağlayan yapılacak iş adı yok ise ikinci sütundaki karşılığı boş bırakılacaktır. Bu inceleme esnasında yapılacak iş ismi mevcut olup bunun oluşturacağı değer ismi yok ise ilk sütun hücresi boş kalacak ve ikinci sütun hücresine sadece yapılacak iş adı yazılacaktır. Bunun anlamı, burada yapılacak bir iş tarif edilmiş, ancak karşılığında oluşacak değer akışı analiz sırasında bulunamamış olacaktır. Değer Basamağı (İş Analizinde Oluşturulan Değer Akışındaki Basamaklar Buraya Yazılacak) Talimat (İş Analizindeki Yapılacak İşler Bölümünde Yazılan Maddeler Buraya Yazılacak) Yapılacak iş emri tanımlanan değer basamağını oluşturuyor mu?   Dokümandaki Görevli Gerçekte İşi Yapan Görevli Görev Yapılabilir mi? Tanımlanan Kişi Yapabilir mi? 1. Değer akışı 1. Yapılacak iş Ünvan Evet 2. Değer akışı 2. Yapılacak iş 3. Yapılacak iş BOŞ 4. Yapılacak iş 3. Değer akışı 5. Yapılacak iş

Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI Girdiler ve Çıktılar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve her birine tek girdi, tek çıktı yazılacaktır) İş analizi adı Girdi Çıktı   Kaynaklar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve kaynaklar karşılarına yazılacaktır) İş analizi adı İnsan kaynakları Taşınır kaynakları   İş Analizlerinin Sınırları (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve başlangıç bitiş faaliyetleri karşılarına yazılacaktır) İş analizi adı Başlangıç faaliyeti Bitiş faaliyeti  

Süreci Tanımlayalım İŞ ANALİZİ 1 Şubenin Adı: Kontrol Noktaları ve Kriterleri Araştırması (Süreç için gerekli ölçümleri yaparken dikkate alınan noktalar belirtilecektir.) İŞ ANALİZİ 1 KPI SORUSU Ortalama Gerçek İdare 2.2.0.3.5. İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3  0   Müşteri talepleri ve kabul kriterleri Ulusal / uluslararası standartlar Yasa ve yönetmelikler Kurum ihtiyaç ve beklentileri Diğer

Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş süreçleri tarif etmek için kullanılan, ortak bir dili olan grafiksel gösterim şeklidir ve bir akışa şemasına sahiptir.

Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. Süreçle ve Şube ile İlgili Görev Tanımlarının Kontrolü İş Analizi 2 Görev – Değer Oluşumu Karşılaştırması Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. Bu aşamada talimatların iş analizleri kontrol edilecektir. Her iş analizinde YAPILACAK İŞ, sorumlusu ve diğer ölçekleri vardır. Bu iş analizlerindeki YAPILACAK İŞ basamakları görev tanımıdır. Bu görev tanımları tam olarak uygulandığında önceki slaytlarda oluşturulan değer akışlarına göre zirve değere ulaşıp ulaşmayacağı kontrol edilecek ve raporlanacaktır. Bunun için ele alınan iş analizinin zirve değerine ulaşmak için planlanan değerler zincirinin basamakları aşağıdaki tabloda en sol sütuna yazılacaktır. İkinci sütuna da bu değeri sağlayacak olan yapılacak iş adı yazılacaktır. Bu değer basamağını sağlayacak yapılacak iş adı birden fazla ise değer akışı alt alta birkaç kere yazılıp karşısına buna denk gelen yapılacak iş adı ayrı ayrı yazılacaktır. Bu değer akışını sağlayan yapılacak iş adı yok ise ikinci sütundaki karşılığı boş bırakılacaktır. Bu inceleme esnasında yapılacak iş ismi mevcut olup bunun oluşturacağı değer ismi yok ise ilk sütun hücresi boş kalacak ve ikinci sütun hücresine sadece yapılacak iş adı yazılacaktır. Bunun anlamı, burada yapılacak bir iş tarif edilmiş, ancak karşılığında oluşacak değer akışı analiz sırasında bulunamamış olacaktır. Değer Basamağı (İş Analizinde Oluşturulan Değer Akışındaki Basamaklar Buraya Yazılacak) Talimat (İş Analizindeki Yapılacak İşler Bölümünde Yazılan Maddeler Buraya Yazılacak) Yapılacak iş emri tanımlanan değer basamağını oluşturuyor mu?   Dokümandaki Görevli Gerçekte İşi Yapan Görevli Görev Yapılabilir mi? Tanımlanan Kişi Yapabilir mi? 1. Değer akışı 1. Yapılacak iş Ünvan Evet 2. Değer akışı 2. Yapılacak iş 3. Yapılacak iş BOŞ 4. Yapılacak iş 3. Değer akışı 5. Yapılacak iş

Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI Girdiler ve Çıktılar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve her birine tek girdi, tek çıktı yazılacaktır) İş analizi adı Girdi Çıktı   Kaynaklar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve kaynaklar karşılarına yazılacaktır) İş analizi adı İnsan kaynakları Taşınır kaynakları   İş Analizlerinin Sınırları (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve başlangıç bitiş faaliyetleri karşılarına yazılacaktır) İş analizi adı Başlangıç faaliyeti Bitiş faaliyeti  

Süreci Tanımlayalım İŞ ANALİZİ 2 Şubenin Adı: Kontrol Noktaları ve Kriterleri Araştırması (Süreç için gerekli ölçümleri yaparken dikkate alınan noktalar belirtilecektir.) İŞ ANALİZİ 2 KPI SORUSU Ortalama Gerçek İdare 2.2.0.3.5. İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3  0   Müşteri talepleri ve kabul kriterleri Ulusal / uluslararası standartlar Yasa ve yönetmelikler Kurum ihtiyaç ve beklentileri Diğer

Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş süreçleri tarif etmek için kullanılan, ortak bir dili olan grafiksel gösterim şeklidir ve bir akışa şemasına sahiptir.

Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. Süreçle ve Şube ile İlgili Görev Tanımlarının Kontrolü İş Analizi 3 Görev – Değer Oluşumu Karşılaştırması Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. Bu aşamada talimatların iş analizleri kontrol edilecektir. Her iş analizinde YAPILACAK İŞ, sorumlusu ve diğer ölçekleri vardır. Bu iş analizlerindeki YAPILACAK İŞ basamakları görev tanımıdır. Bu görev tanımları tam olarak uygulandığında önceki slaytlarda oluşturulan değer akışlarına göre zirve değere ulaşıp ulaşmayacağı kontrol edilecek ve raporlanacaktır. Bunun için ele alınan iş analizinin zirve değerine ulaşmak için planlanan değerler zincirinin basamakları aşağıdaki tabloda en sol sütuna yazılacaktır. İkinci sütuna da bu değeri sağlayacak olan yapılacak iş adı yazılacaktır. Bu değer basamağını sağlayacak yapılacak iş adı birden fazla ise değer akışı alt alta birkaç kere yazılıp karşısına buna denk gelen yapılacak iş adı ayrı ayrı yazılacaktır. Bu değer akışını sağlayan yapılacak iş adı yok ise ikinci sütundaki karşılığı boş bırakılacaktır. Bu inceleme esnasında yapılacak iş ismi mevcut olup bunun oluşturacağı değer ismi yok ise ilk sütun hücresi boş kalacak ve ikinci sütun hücresine sadece yapılacak iş adı yazılacaktır. Bunun anlamı, burada yapılacak bir iş tarif edilmiş, ancak karşılığında oluşacak değer akışı analiz sırasında bulunamamış olacaktır. Değer Basamağı (İş Analizinde Oluşturulan Değer Akışındaki Basamaklar Buraya Yazılacak) Talimat (İş Analizindeki Yapılacak İşler Bölümünde Yazılan Maddeler Buraya Yazılacak) Yapılacak iş emri tanımlanan değer basamağını oluşturuyor mu?   Dokümandaki Görevli Gerçekte İşi Yapan Görevli Görev Yapılabilir mi? Tanımlanan Kişi Yapabilir mi? 1. Değer akışı 1. Yapılacak iş Ünvan Evet 2. Değer akışı 2. Yapılacak iş 3. Yapılacak iş BOŞ 4. Yapılacak iş 3. Değer akışı 5. Yapılacak iş

Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI Girdiler ve Çıktılar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve her birine tek girdi, tek çıktı yazılacaktır) İş analizi adı Girdi Çıktı   Kaynaklar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve kaynaklar karşılarına yazılacaktır) İş analizi adı İnsan kaynakları Taşınır kaynakları   İş Analizlerinin Sınırları (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve başlangıç bitiş faaliyetleri karşılarına yazılacaktır) İş analizi adı Başlangıç faaliyeti Bitiş faaliyeti  

Süreci Tanımlayalım İŞ ANALİZİ 3 Şubenin Adı: Kontrol Noktaları ve Kriterleri Araştırması (Süreç için gerekli ölçümleri yaparken dikkate alınan noktalar belirtilecektir.) İŞ ANALİZİ 3 KPI SORUSU Ortalama Gerçek İdare 2.2.0.3.5. İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3  0   Müşteri talepleri ve kabul kriterleri Ulusal / uluslararası standartlar Yasa ve yönetmelikler Kurum ihtiyaç ve beklentileri Diğer

Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş süreçleri tarif etmek için kullanılan, ortak bir dili olan grafiksel gösterim şeklidir ve bir akışa şemasına sahiptir.

Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. Süreçle ve Şube ile İlgili Görev Tanımlarının Kontrolü İş Analizi 4 Görev – Değer Oluşumu Karşılaştırması Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. Bu aşamada talimatların iş analizleri kontrol edilecektir. Her iş analizinde YAPILACAK İŞ, sorumlusu ve diğer ölçekleri vardır. Bu iş analizlerindeki YAPILACAK İŞ basamakları görev tanımıdır. Bu görev tanımları tam olarak uygulandığında önceki slaytlarda oluşturulan değer akışlarına göre zirve değere ulaşıp ulaşmayacağı kontrol edilecek ve raporlanacaktır. Bunun için ele alınan iş analizinin zirve değerine ulaşmak için planlanan değerler zincirinin basamakları aşağıdaki tabloda en sol sütuna yazılacaktır. İkinci sütuna da bu değeri sağlayacak olan yapılacak iş adı yazılacaktır. Bu değer basamağını sağlayacak yapılacak iş adı birden fazla ise değer akışı alt alta birkaç kere yazılıp karşısına buna denk gelen yapılacak iş adı ayrı ayrı yazılacaktır. Bu değer akışını sağlayan yapılacak iş adı yok ise ikinci sütundaki karşılığı boş bırakılacaktır. Bu inceleme esnasında yapılacak iş ismi mevcut olup bunun oluşturacağı değer ismi yok ise ilk sütun hücresi boş kalacak ve ikinci sütun hücresine sadece yapılacak iş adı yazılacaktır. Bunun anlamı, burada yapılacak bir iş tarif edilmiş, ancak karşılığında oluşacak değer akışı analiz sırasında bulunamamış olacaktır. Değer Basamağı (İş Analizinde Oluşturulan Değer Akışındaki Basamaklar Buraya Yazılacak) Talimat (İş Analizindeki Yapılacak İşler Bölümünde Yazılan Maddeler Buraya Yazılacak) Yapılacak iş emri tanımlanan değer basamağını oluşturuyor mu?   Dokümandaki Görevli Gerçekte İşi Yapan Görevli Görev Yapılabilir mi? Tanımlanan Kişi Yapabilir mi? 1. Değer akışı 1. Yapılacak iş Ünvan Evet 2. Değer akışı 2. Yapılacak iş 3. Yapılacak iş BOŞ 4. Yapılacak iş 3. Değer akışı 5. Yapılacak iş

Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI Girdiler ve Çıktılar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve her birine tek girdi, tek çıktı yazılacaktır) İş analizi adı Girdi Çıktı   Kaynaklar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve kaynaklar karşılarına yazılacaktır) İş analizi adı İnsan kaynakları Taşınır kaynakları   İş Analizlerinin Sınırları (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve başlangıç bitiş faaliyetleri karşılarına yazılacaktır) İş analizi adı Başlangıç faaliyeti Bitiş faaliyeti  

Süreci Tanımlayalım İŞ ANALİZİ 4 Şubenin Adı: Kontrol Noktaları ve Kriterleri Araştırması (Süreç için gerekli ölçümleri yaparken dikkate alınan noktalar belirtilecektir.) İŞ ANALİZİ 4 KPI SORUSU Ortalama Gerçek İdare 2.2.0.3.5. İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3  0   Müşteri talepleri ve kabul kriterleri Ulusal / uluslararası standartlar Yasa ve yönetmelikler Kurum ihtiyaç ve beklentileri Diğer

Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş süreçleri tarif etmek için kullanılan, ortak bir dili olan grafiksel gösterim şeklidir ve bir akışa şemasına sahiptir.

Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. Süreçle ve Şube ile İlgili Görev Tanımlarının Kontrolü İş Analizi 5 Görev – Değer Oluşumu Karşılaştırması Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. Bu aşamada talimatların iş analizleri kontrol edilecektir. Her iş analizinde YAPILACAK İŞ, sorumlusu ve diğer ölçekleri vardır. Bu iş analizlerindeki YAPILACAK İŞ basamakları görev tanımıdır. Bu görev tanımları tam olarak uygulandığında önceki slaytlarda oluşturulan değer akışlarına göre zirve değere ulaşıp ulaşmayacağı kontrol edilecek ve raporlanacaktır. Bunun için ele alınan iş analizinin zirve değerine ulaşmak için planlanan değerler zincirinin basamakları aşağıdaki tabloda en sol sütuna yazılacaktır. İkinci sütuna da bu değeri sağlayacak olan yapılacak iş adı yazılacaktır. Bu değer basamağını sağlayacak yapılacak iş adı birden fazla ise değer akışı alt alta birkaç kere yazılıp karşısına buna denk gelen yapılacak iş adı ayrı ayrı yazılacaktır. Bu değer akışını sağlayan yapılacak iş adı yok ise ikinci sütundaki karşılığı boş bırakılacaktır. Bu inceleme esnasında yapılacak iş ismi mevcut olup bunun oluşturacağı değer ismi yok ise ilk sütun hücresi boş kalacak ve ikinci sütun hücresine sadece yapılacak iş adı yazılacaktır. Bunun anlamı, burada yapılacak bir iş tarif edilmiş, ancak karşılığında oluşacak değer akışı analiz sırasında bulunamamış olacaktır. Değer Basamağı (İş Analizinde Oluşturulan Değer Akışındaki Basamaklar Buraya Yazılacak) Talimat (İş Analizindeki Yapılacak İşler Bölümünde Yazılan Maddeler Buraya Yazılacak) Yapılacak iş emri tanımlanan değer basamağını oluşturuyor mu?   Dokümandaki Görevli Gerçekte İşi Yapan Görevli Görev Yapılabilir mi? Tanımlanan Kişi Yapabilir mi? 1. Değer akışı 1. Yapılacak iş Ünvan Evet 2. Değer akışı 2. Yapılacak iş 3. Yapılacak iş BOŞ 4. Yapılacak iş 3. Değer akışı 5. Yapılacak iş

Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI Girdiler ve Çıktılar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve her birine tek girdi, tek çıktı yazılacaktır) İş analizi adı Girdi Çıktı   Kaynaklar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve kaynaklar karşılarına yazılacaktır) İş analizi adı İnsan kaynakları Taşınır kaynakları   İş Analizlerinin Sınırları (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve başlangıç bitiş faaliyetleri karşılarına yazılacaktır) İş analizi adı Başlangıç faaliyeti Bitiş faaliyeti  

Süreci Tanımlayalım İŞ ANALİZİ 5 Şubenin Adı: Kontrol Noktaları ve Kriterleri Araştırması (Süreç için gerekli ölçümleri yaparken dikkate alınan noktalar belirtilecektir.) İŞ ANALİZİ 5 KPI SORUSU Ortalama Gerçek İdare 2.2.0.3.5. İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3  0   Müşteri talepleri ve kabul kriterleri Ulusal / uluslararası standartlar Yasa ve yönetmelikler Kurum ihtiyaç ve beklentileri Diğer

Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş süreçleri tarif etmek için kullanılan, ortak bir dili olan grafiksel gösterim şeklidir ve bir akışa şemasına sahiptir.

Süreçle ve Şube ile İlgili Kullanılan Tablo ve Formların Kontrolü Dokümantasyonun kontrolü basamağının son adımı kullanılan tablo ve formların kontrolüdür. Mevcut tüm form ve tablolar gözden geçirilecektir.

Süreçle ve Şube ile İlgili Kullanılan Tablo ve Formların Kontrolü Bu aşamada ilgili süreç, büro veya şubede yazılı iş analizlerini ve tanımlanan değerleri gerçekleştirmek için gerekli olan tablo ve formlar listelenecektir.

Süreçle ve Şube ile İlgili Kullanılan Tablo ve Formların Kontrolü Öncelikle şubede kullanılan formlar ve cetveller listesi verilecektir. Şubenin Adı: AUZEF-FR-2.2-30 Ders Takip Çizelgesi Formu AUZEF-FR-2.2-41 Soru Yaşam Döngüsü Takibi Formu AUZEF-FR-2.2-01 AUZEF Ders İçeriği Kontrol Formu AUZEF-FR-2.2-32 AUZEF Ders Kitabı Kontrol Formu AUZEF-FR-2.2-19 Materyal Sayfa ve Süre Bilgileri Çizelgesi Formu AUZEF-FR-2.2-36 PPT SUNULARI KONTROL FORMU AUZEF-FR-2.2-04 Sınav Soruları Uygunluk Formu AUZEF-FR-2.2-03 AUZEF Ders İçeriği Sorun Tespit Formu AUZEF-FR-2.2-05 Ders İçeriklerinin Hazırlanması ve Yayınlanması Takvimi

OK! Süreçle ve Şube ile İlgili Kullanılan Tablo ve Formların Kontrolü Şubenin Adı: Her tablo veya form aşağıdaki gibi gösterilecek ve herhangi bir eleştiri veya problem yok ise üzerine OK! Logosu düşülecektir. Problem veya eleştiri var ise açıklama olarak sunuya eklenecektir. İ.Ü AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ AUZEF Ders İçeriği Kontrol Formu   Dök. No: AUZEF-FR-2.2-01 Yayın Tarihi:12.11.2014 Rev.No:00 Rev Tarihi: Sayfa 1 / 1 Programın Adı Dersin Adı DERS KİTABININ BİÇİMSEL KONTROL KRİTERLERİ GENEL BÖLÜMLER Ders kitabının giriş sayfalarında kapak, içindekiler, önsöz, yazar notu, kısaltmalar yer alıyor mu? Ders kitabı 14 bölüm şeklinde oluşturulmuş mu? Her bölüm girişinde bu bölümde neler öğreneceğiz kısmına yer verilmiş mi? Her bölüm girişinde bölüm hakkında ilgi oluşturan sorulara yer verilmiş mi? Her bölüm girişinde bölümde hedeflenen kazanımlar ve kazanım yöntemlerine yer verilmiş mi? Her bölüm girişinde bölümün anahtar kavramları ve açıklamalarına yer verilmiş mi? Her bölümde, bölüm gövde metni numara verilmeden “Giriş” ara başlığı ile başlamış mı? Her bölümde bölüm uygulamalarına ve uygulama sorularına yer verilmiş mi? Her bölümde bölüm özetine (Bu Bölümde Ne Öğrendik Özeti) yer verilmiş mi? Her bölümde bölüm sorularına (en az 10 soru) yer verilmiş mi? OK!

Süreçle ve Şube ile İlgili Kullanılan Tablo ve Formların Kontrolü Şubenin Adı: Tablo veya form için eleştiri veya problem bildirimi var ise gerekçeleri, sebep sonuç ve çözüm önerileri ve var ise örnek form tasarımı eklenecektir. Açıklama: ………… …………………….. ……………………... ………………………

Süreçle ve Şube ile İlgili Aylık KPI Raporlarının Kontrolü Mevcut Durum analizi yapılırken, dokümanların kontrolünden sonraki aşama aylık raporların kontrolüdür.

Süreçle ve Şube ile İlgili Aylık KPI Raporlarının Kontrolü Bu aşamada ilk olarak önceki aylarda alınan KPI şube puanları listesi iş analizi isimleri ile buraya tablo olarak konacak ve son bilgiler ışığında yeniden gerçekçi puanlama yapılacaktır. İş analizinin altındaki satıra neden bu şekilde düşük puan alındığı veya fark çıkarsa farkın açıklaması yazılacaktır. Sonraki slaytlarda düşük puan almakla ilgili yazışma veya dokümanlar varsa eklenecektir.

Süreçle ve Şube ile İlgili Aylık KPI Raporlarının Kontrolü *………..Şubesi Şubat Ayı KPI Raporu İŞ ANALİZLERİ KPI SORULARI Ortalama Alınan Yeni Puan İdarenin Puanı 2.2.0.3.5. İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ………….. 3 0    AÇIKLAMA 2 dönemlik ……………….. 2.2.0.3.6. Mevcut içeriklerin kontrolünü ve devam edebilirliğini planlama iş analizleri Mevcut tüm derslerin …………………. 4  0 Program …………………. 2.2.0.3.7. Mevcut olmayan veya yenilenmesi gereken içeriklerin   sağlanması iş analizleri Mevcut tüm derslerin ………………… Mevcut tüm derslerin …………………….. 2.2.0.3.8.Soru bankası için gereken veya gelecek sınav için mevcut olmayan veya yenilenmesi gereken soruların sağlanması iş analizleri Sınav soruları eksiklikleri …………………………..

Süreçle ve Şube ile İlgili Aylık KPI Raporlarının Kontrolü Şubenin Adı: Bu aşamada aylık performans raporlarının düşük çıkmasına açıklama getirmek için veya gerekçe göstermek için yapılmış resmi yazışma veya başvurular buraya eklenecektir.

Süreçle ve Şube ile İlgili Aylık KPI Raporlarının Kontrolü Şubenin Adı: Bu aşamada aylık performans raporlarının düşük çıkmasına açıklama getirmek için veya gerekçe göstermek için yapılmış resmi yazışma veya başvurular buraya eklenecektir.

Süreçle ve Şube ile İlgili Aylık KPI Raporlarının Kontrolü Bu aşamada KPI sonuçları düşük olan iş analizleri incelenerek, Standartlara, talimatlara TAM olarak uyulsa idi bu düşük puan yine de alınır mıydı analizi yapılacaktır. «TAM uyulduğu zaman düşük puan alınmazdı» çıkar ise neden uyulmadığı açıklanacaktır. «TAM uyulmasına rağmen düşük puan alınıyor» çıkar ise eksikliğin nerede olduğu yorumlanacaktır.

ŞUBE KONTROL KRİTERLERİ ŞUBE PERFORMANS KRİTERLERİ Süreç Formunun Kontrolü Bu slayt doldurulurken kalite yolundan şubenin bağlı olduğu sürecin süreç formuna bakılacaktır. Süreç formunda belirtilen şube ile ilgili kısımlar bu slayttaki forma yazılacaktır. Şubenin Adı: ŞUBE SORUMLUSU ŞUBENİN SINIRLARI ETKİLENEN ŞUBELER ETKİLEYEN ŞUBELER GİRDİLER ÇIKTILAR KAYNAKLAR FAALİYETLER İLGİLİ STANDART   ŞUBE KONTROL KRİTERLERİ ŞUBE PERFORMANS KRİTERLERİ ŞUBE HEDEFLERİ -

Şubenin Adı: İş Analizi Uyum Cetveli Süreçle ve Şube ile İlgili Aylık KPI Raporlarının Kontrolü Şubenin Adı: İş Analizi Uyum Cetveli Bu aşamada KPI sonuçları düşük olan iş analizleri incelenerek, Standartlara, talimatlara TAM olarak uyulsa idi bu düşük puan yine de alınır mıydı analiz yapılacaktır. «TAM uyulduğu zaman düşük puan alınmazdı» çıkar ise neden uyulmadığı açıklanacaktır. «TAM uyulmasına rağmen düşük puan alınıyor» çıkar ise eksikliğin nerede olduğu yorumlanacaktır. İş Analizi İsmi Geçmişteki Dip Puan İş Analizine Tam Uyum Sağlanmış Mı? İş Analizine Tam Uyum Sağlanmamış İse Neden Sağlanmamış? Tam Uyum Sağlandığı Halde Düşük Puan Alınmış İse Neden Alınmış? 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.

Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü Mevcut Durum analizi yapılırken, son aşama çalışma ortamı ve yürüyen işlerin kontrolüdür. Bu aşamada bir sonraki slaytta belirtilen basamaklar tek tek sorgulanacaktır.

Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü Bu aşamada aşağıdaki başlıklar tek tek sorgulanacaktır.

Şubenin Adı: Kişi ve talimat eşleşme analizleri Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü Şubenin Adı: Kişi ve talimat eşleşme analizleri Bu aşamada iş analizleri alt alta yazılacaktır. Bu iş analizleri ile şubeye verilen kişilerin sayı ve öz nitelikleri bu işleri yapmaya uygun mudur analiz edilip aşağıdaki tablo doldurulacaktır. İş analizi ismi Sorumlular Şube Çalışanları Kişinin Yetenekleri Uygun/Uygun Değil Kişinin İş Tecrübesi Uygun/Uygun Değil 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.

Şubenin Adı: İş Sorun Analizi Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü Şubenin Adı: İş Sorun Analizi Bu aşamada kalite geliştirme birimi tarafından bildirim yönetim sistemi aracılığı ile gelen ve büro, şube, standart veya talimatlarla ilişkilendirilen bildirimlerden bu talimat ile ilişkilendirilmiş olan liste istenecektir. İş analizi ismi Bu işlerle ilgili yaşanan sorunlar 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.

Şubenin Adı: Sorunların Sisteme Etki Analizi Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü Şubenin Adı: Sorunların Sisteme Etki Analizi Bu aşamada bir önceki sunuda tablonun sağ sütununda olan sorunlar bu tabloda sol sütuna yazılacaktır. Sonra karşılarına bu sorunların sistemde hangi değer kayıplarına sebep olduğu önem sırasına göre en fazla 5 adet olmak üzere sırayla isim olarak yazılacaktır. Bu işlerle ilgili yaşanan sorunlar Sisteme hangi etkileri yapmaktadır 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.

Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü Şubenin Adı: İyileştirme Önceliklerinin Tespiti ( Bu aşamada KPI sorusunun düşük puan çıkması ile ilgili en önemli sorun bulunacak ve «bu sorun neden oldu?» kök analizi yapılacaktır. Bu sebeple 5 kez Neden Sorusu sorulacaktır. Ancak aynı soruna arka arkaya Neden, Neden, Neden diye sorulmayacaktır. Aşağıdaki tabloda mavi bantta yazılan ilk soruna ilk Neden sorusu sorulacak ve bulunan neden «Neden 1» satırına yazılacaktır. İlk bulunan neden doğrudan şube çalışanı ile ilgili ve eksikliği olarak ortaya konacak bir sebep içermelidir. Sonraki nedenler ise giderek bir üst yetki ,makam, standart veya dış paydaşlara doğru uzayan neden dağılımı göstermelidir.) İŞ ANALİZİ 1 KPI SORUSU Ortalama Gerçek İdare 2.2.0.3.5. İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3  0   Sorun: Bu aşamada bir önceki sunuda bu iş analizi ile ilgili bildirilmiş sorunlar özet olarak buraya yazılacaktır. Kaybedilen Değerler: Bu sorunların sistemde hangi değer kayıplarına sebep olduğu önem sırasına göre en fazla 5 adet olmak üzere önceki slaytta yazılan şekli ile buraya aktarılacaktır. Neden 1. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 2. Neden 3. Neden 4. Neden 5. Bulunan KÖK NEDEN 1

Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü Şubenin Adı: İyileştirme Önceliklerinin Tespiti ( Bu aşamada KPI sorusunun düşük puan çıkması ile ilgili en önemli sorun bulunacak ve «bu sorun neden oldu?» kök analizi yapılacaktır. Bu sebeple 5 kez Neden Sorusu sorulacaktır. Ancak aynı soruna arka arkaya Neden, Neden, Neden diye sorulmayacaktır. Aşağıdaki tabloda mavi bantta yazılan ilk soruna ilk Neden sorusu sorulacak ve bulunan neden «Neden 1» satırına yazılacaktır. İlk bulunan neden doğrudan şube çalışanı ile ilgili ve eksikliği olarak ortaya konacak bir sebep içermelidir. Sonraki nedenler ise giderek bir üst yetki ,makam, standart veya dış paydaşlara doğru uzayan neden dağılımı göstermelidir.) İŞ ANALİZİ 2 KPI SORUSU Ortalama Gerçek İdare 2.2.0.3.5. İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3  0   Sorun: Bu aşamada bir önceki sunuda bu iş analizi ile ilgili bildirilmiş sorunlar özet olarak buraya yazılacaktır. Kaybedilen Değerler: Bu sorunların sistemde hangi değer kayıplarına sebep olduğu önem sırasına göre en fazla 5 adet olmak üzere önceki slaytta yazılan şekli ile buraya aktarılacaktır. Neden 1. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 2. Neden 3. Neden 4. Neden 5. Bulunan KÖK NEDEN 2

Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü Şubenin Adı: İyileştirme Önceliklerinin Tespiti ( Bu aşamada KPI sorusunun düşük puan çıkması ile ilgili en önemli sorun bulunacak ve «bu sorun neden oldu?» kök analizi yapılacaktır. Bu sebeple 5 kez Neden Sorusu sorulacaktır. Ancak aynı soruna arka arkaya Neden, Neden, Neden diye sorulmayacaktır. Aşağıdaki tabloda mavi bantta yazılan ilk soruna ilk Neden sorusu sorulacak ve bulunan neden «Neden 1» satırına yazılacaktır. İlk bulunan neden doğrudan şube çalışanı ile ilgili ve eksikliği olarak ortaya konacak bir sebep içermelidir. Sonraki nedenler ise giderek bir üst yetki ,makam, standart veya dış paydaşlara doğru uzayan neden dağılımı göstermelidir.) İŞ ANALİZİ 3 KPI SORUSU Ortalama Gerçek İdare 2.2.0.3.5. İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3  0   Sorun: Bu aşamada bir önceki sunuda bu iş analizi ile ilgili bildirilmiş sorunlar özet olarak buraya yazılacaktır. Kaybedilen Değerler: Bu sorunların sistemde hangi değer kayıplarına sebep olduğu önem sırasına göre en fazla 5 adet olmak üzere önceki slaytta yazılan şekli ile buraya aktarılacaktır. Neden 1. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 2. Neden 3. Neden 4. Neden 5. Bulunan KÖK NEDEN 3

Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü Şubenin Adı: İyileştirme Önceliklerinin Tespiti ( Bu aşamada KPI sorusunun düşük puan çıkması ile ilgili en önemli sorun bulunacak ve «bu sorun neden oldu?» kök analizi yapılacaktır. Bu sebeple 5 kez Neden Sorusu sorulacaktır. Ancak aynı soruna arka arkaya Neden, Neden, Neden diye sorulmayacaktır. Aşağıdaki tabloda mavi bantta yazılan ilk soruna ilk Neden sorusu sorulacak ve bulunan neden «Neden 1» satırına yazılacaktır. İlk bulunan neden doğrudan şube çalışanı ile ilgili ve eksikliği olarak ortaya konacak bir sebep içermelidir. Sonraki nedenler ise giderek bir üst yetki ,makam, standart veya dış paydaşlara doğru uzayan neden dağılımı göstermelidir.) İŞ ANALİZİ 4 KPI SORUSU Ortalama Gerçek İdare 2.2.0.3.5. İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3  0   Sorun: Bu aşamada bir önceki sunuda bu iş analizi ile ilgili bildirilmiş sorunlar özet olarak buraya yazılacaktır. Kaybedilen Değerler: Bu sorunların sistemde hangi değer kayıplarına sebep olduğu önem sırasına göre en fazla 5 adet olmak üzere önceki slaytta yazılan şekli ile buraya aktarılacaktır. Neden 1. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 2. Neden 3. Neden 4. Neden 5. Bulunan KÖK NEDEN 4

Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü Şubenin Adı: İyileştirme Önceliklerinin Tespiti ( Bu aşamada KPI sorusunun düşük puan çıkması ile ilgili en önemli sorun bulunacak ve «bu sorun neden oldu?» kök analizi yapılacaktır. Bu sebeple 5 kez Neden Sorusu sorulacaktır. Ancak aynı soruna arka arkaya Neden, Neden, Neden diye sorulmayacaktır. Aşağıdaki tabloda mavi bantta yazılan ilk soruna ilk Neden sorusu sorulacak ve bulunan neden «Neden 1» satırına yazılacaktır. İlk bulunan neden doğrudan şube çalışanı ile ilgili ve eksikliği olarak ortaya konacak bir sebep içermelidir. Sonraki nedenler ise giderek bir üst yetki ,makam, standart veya dış paydaşlara doğru uzayan neden dağılımı göstermelidir.) İŞ ANALİZİ 5 KPI SORUSU Ortalama Gerçek İdare 2.2.0.3.5. İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3  0   Sorun: Bu aşamada bir önceki sunuda bu iş analizi ile ilgili bildirilmiş sorunlar özet olarak buraya yazılacaktır. Kaybedilen Değerler: Bu sorunların sistemde hangi değer kayıplarına sebep olduğu önem sırasına göre en fazla 5 adet olmak üzere önceki slaytta yazılan şekli ile buraya aktarılacaktır. Neden 1. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 2. Neden 3. Neden 4. Neden 5. Bulunan KÖK NEDEN 5

Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü Şubenin Adı: İyileştirme Önceliklerinin Tespiti (Bulduğumuz KÖK Nedenleri bu tabloda maddeler halinde sıralanacaktır. Bunlar eğer gerçek kök nedenler ise düzeltildiği anda ona bağlı 4, 3, 2 ve 1. nedenlerin de otomatik ve ardışık olarak düzelmesi beklenmektedir.) Bulunan KÖK NEDEN 1   Bulunan KÖK NEDEN 2 Bulunan KÖK NEDEN 3 Bulunan KÖK NEDEN 4 Bulunan KÖK NEDEN 5 Bulunan KÖK NEDEN 6