OTİZM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAZIRLAYAN : FATİME ÖNEL
Advertisements

YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK VE OTİZM
HER ÇOCUK SPOR YAPABİLİR
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
OTİZM (AUTISM).
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU BAŞKANLIĞI 0-6 Yaş Çocuğun Psikososyal Gelişimini Destekleme Programı (ÇPGD)
İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
OTİZM.
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
Selda KUTLU Ümraniye RAM Müdürü
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK VE OTİZM: TANI KOYMA VE DEĞERLENDİRME
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
OTİZM. OTİZM OTİZM NE DEĞİLDİR Otizm, ona sahip insanların insan gibi yaşama hakkını ellerinden alabilecek bir hastalık değildir. Otizm, bir ruh hastalığı.
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
Zekâ zihinsel bir gücü, bir genel yeteneği ifade etmektedir.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK VE OTİZM
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK VE OTİZM
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
Cinsel Uyum Sorunları Cinsel Kimlik; Bireyin kendi bedeni ve benliğini belli bir eşeylik içinde algılayışı, kabullenişidir. Cinsel Yönelim; Bireyde duygu,
DİĞER TUTUMLAR.
Otizm, Otizmli Çocuklarda Davranış Problemleri
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
Otizm Spektrum Bozuklukları
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ. Otizmli çocuklar; Kendine yöneltilen sözel ifadeleri sıklıkla aynı şekilde tekrar eden, ‘‘ben” yerine “sen’’ gibi.
Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
GELİŞİMSEL YETERSİZLİKLER: TEORİDEN UYGULAMAYA
OTİSTİK BOZUKLUK DR. HATİCE AKOVA 2014.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ÇOCUKLARDA GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
Zeka Gerilikleri.
Özel Gereksinimli Çocuklar
Otizm ve Atipik Otizm (Yaygın Gelişimsel Bozukluk BTA)

OTİZM.
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
ÇOCUKLARDA RUH SAĞLIĞI BOZUKLUKLARI
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
BESNİ RAM 2017 BESNİ RAM 2017.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
OTİZM NEDIR HAZIRLAYAN BÜŞRA ÖZLER. OTİZM VE OTİZMLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ Otizm: Erken çocukluk döneminde görülmeye başlayan, sosyal etkileşim ve iletişim.
Sunum transkripti:

OTİZM

OTİZM NEDİR? Otizm iletişim ve sosyal gelişim alanlarındaki yetersizlikle seyreden ve çocuğun gelişimini önemli derecede olumsuz etkileyen bir yaygın gelişimsel bozukluktur.

Doğuştan gelen bir bozukluk olmasına rağmen, belirtiler bebeklik ve erken çocukluk döneminde belirmeye başlar. (0-3 yaş arası)

İlgi alanlarında sınırlılık, insanlar ile ilişki kurma yerine cansız nesnelerle ilgilenme, oyuna ilgi duymama, yaşıtlarıyla oyun oynamama ve tekrar edici basmakalıp davranışlarda bulunma gibi özellikler ile kendini gösterir

DİĞER ÖNEMLİ İPUÇLARI Konuşmanın gelişmemesi Adı ile seslenildiğinde bakmama Uygun zamanlarda göz kontağı kurmama Oyuncak dışındaki eşyalarla ve aktivitelerle takıntılı uğraş,oyuncakla ilgilenmeme Baş baş yapma gibi taklit ile öğrenilen sosyal davranışları göstermeme

Olası nedenler Kalıtımsal etkiler Otizmi olan çocukların kardeşlerinin de otizm tanısı alma yüzdelerinin %3-6 arasında oranlara ulaştığı belirtilmektedir. Araştırmalarda genetik, beyin işlevleri, bağışıklık sistemi etkenleri de incelenmektedir.

Olası nedenler Otizme yol açan önemli etkenlerden biri de gebelikte görülen beklenmedik sorunlar ve doğum travmaları olabilir. Ayrıca Otistik çocukların beklenmedik yaşam değişiklikleri, ayrılıklar, uyaransız kalma ve benzeri stres yaratan durumlara duyarlı olduklarını gösteren çalışmalar da bulunmaktadır.

Otistik çocukların özellikleri Bedensel gelişimleri Duyusal özellikleri Duygusal özellikleri Dil gelişimi Sosyal gelişimi Zihinsel gelişimi

Bedensel gelişimleri Oturma, emekleme ve yürüme becerilerini geç kazanabilirler. İlgisi az olduğu için büyük ve küçük kas gelişimi geridir. Ağız kasları az gelişmiştir Ayak uçlarına basarak yürüme görülebilir

Duyusal özellikleri İşitsel özellikleri Genelde tepkisizdirler. Bazıları aşırı tepki verebilir

Duyusal özellikleri Görsel özellikleri; Göz teması yok ya da azdır Özellikle hareketli ve dönen nesnelere ilgi yoğundur.

Duyusal özellikleri Tensel özellikleri; Kucaklanmaktan, dokunulmaktan hoşlanmayabilir.ya da çok hoşlanabilirler. Sıcak soğuğa karşı duyarsızlık ya da aşırı duyarlılık gelişebilir.

Duygusal özellikleri Nedensiz ağlama gülme Gerçek yerine gerçek dışı korkular İlgiye karşı tepkisizlik Aile üyelerine karşı ilgisizlik Zaman içinde karşıt davranışlar sergileyebilir.

Dil gelişimi %25 i yaşam boyu hiç konuşmaz

Dil gelişimi Bir kısmı belirli bir döneme kadar konuşup sonradan bırakır. Seçici konuşma olabilir (aile bireylerine karşı) Sınırlı sayıda kelime kullanımı Uzun ve kurallı cümle görülmez

Dil gelişimi Tonlama ve duygu görülmez.Sözsüz iletişim yoktur. Sohbet başlatıp devam ettiremezler. Zamirleri yerinde kullanmazlar. Kendilerinden bir başkası gibi bahsedebilirler. Kendini ve isteklerini ifade edemediği için saldırganlık görülebilir.

Konuşma ve iletişim problemleri Ekolali-gecikmiş ekolali Kavramları karıştırma Gramer bozuklukları Telaffuz bozuklukları Konuşmaları anlamama Soyut kavramları anlamama

Sosyal gelişimi Çevreye ilgisizdir

Sosyal gelişimi Göz teması yok ya da azdır Kurallı oyun kuramaz ya da oynayamaz Sosyal davranışları kendiliğinden öğrenemez

Sosyal gelişimi Oyuncaklarla alışılmışın dışında oynayabilirler.

Zihinsel gelişimi %50 sinin zeka seviyesinin normalin altında olduğu düşünülüyor. %10 unun Özel yetenekleri olabilir ancak birbiriyle uyumlu değildir. Olayları sebep sonuç ilişkisi içinde değerlendiremezler. Empati kuramazlar. Genelleme yapmakta zorlanabilirler. Dikkat süresi kısadır.

Diğer özellikleri Takıntılar: İlgi takıntıları Nesne takıntıları Simetri takıntıları Aynılığı devam ettirme takıntısı Davranış takıntıları

Otizmde Tedavi Yaklaşımları Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım özel eğitim ve davranış tedavileridir, nadiren ilaç tedavisi kullanılır.

KIZ / ERKEK ORANI Erkek çocuklarında kız çocuklarından 3-4 kat daha fazla görülür. Kız çocuklarında bozukluğun belirtilerinin daha ağır olduğunu bildiren araştırmalar vardır. Diğer gelişimsel gerilikler (motor-mental retardasyon), öğrenme bozukluğu, hiperaktivite, konuşma gecikmesi ve konuşma ile ilgili sorunlar erkeklerde daha yaygındır.

OTİZMİN GÖRÜLME SIKLIĞI Çocuklukta gözlenen bozukluklarda zeka geriliği ve serebral paralizi’den sonra 3. sırada yer alır. Kanner (1944)  10/10.000 Wing & Gould (1979)  22/10.000, (1996)  58/10.000 NAS  91/10.000 Son yıllarda yapılan çalışmalar:1/150

OTİZMİN TEDAVİSİ Otizm yaşam boyu süren bir bozukluktur. Kesin tedavisi henüz bulunmamıştır. Ancak erken tanı konması ve erken tedaviye başlanması, bireyin olumlu yönde gelişmesini, topluma uyum sağlamasını kolaylaştırır. OTİZMİN TEDAVİSİ: ERKEN VE YOĞUN EĞİTİM