Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
Advertisements

(Instructional Design Instructional System Design)
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Duran Uygur
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
ŞAPKA ALTI.
Öğretim Durumlarını Planlama
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ALTI DÜŞÜNCE ŞAPKASI Bursa Öztimurlar İlköğretim Okulu
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Etkili Öğretim Modeli.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Öğretİmİn PlanlarI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Probleme Dayalı Öğrenme
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
FEN ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Yapılandırmacı Öğrenme
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Öğretimin Planlanması
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Programdan Sorular.
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,

Hayat bilgisi öğretiminde kullanılabilecek öğretim stratejilerini ve özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntemlerini ve özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi öğretiminde kullanılabilecek öğretim tekniklerini ve özelliklerini tanıyabilme.

GİRİŞ Öğretmenin strateji, yöntem ve teknik bilgisi olmalı derken kastedilen ilk olarak bu konuda bilgi sahibi olması, ikinci olarak da yöntem ve tekniklerin gerektiği gibi etkili olarak kullanılmasıdır.

ÖĞRETİMDE STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİK KAVRAMLARI Öğretim stratejisi, bir öğretmenin, dersin ya da bir konunun öğretilmesinde amaca ulaşmak için seçeceği öğretim yöntemi, çeşitli teknikler ve hatta değerlendirme biçiminin uyum içinde olmalarıdır.

Öğretim yöntemi ise öğretmenlerin sınıflarda öğrenmeyi sağlamak için yaptıkları uygulamaları içerir. Öğretim yöntemi belirli görüş, ilke ve kurallara göre geliştirilmiş olan öğretim yapma yoludur. Teknik ise öğretim yöntemini öğretmenin uygulamaya koyma biçimidir

Hayat bilgisi öğretiminde kullanılabilecek öğretim stratejileri nelerdir? Tartışınız.

HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Öğretim stratejileri temelde üç ana grupta toplanmaktadır. Bunlar şöyle sıralanabilir: Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisidir.

Buluş yoluyla öğretme stratejisinin uygulama aşamaları şunlardır :

Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisinde problem çözme yönteminde olduğu gibi problemi çözebilmek ve sonuca ulaşabilmek için dört temel basamak izlenir :

HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Eğitim hedeflerinin gerçekleşmesi, uygun bir yöntemin seçilmesiyle sağlanabilir. Bu nedenle her ders için tek bir yöntem değil, çok farklı yöntemlerin kullanılması söz konusu olmaktadır.

Yöntem Seçimini Etkileyen Etmenler Öğretmenin Yönteme Yatkınlığı: Zaman ve Fiziksel Olanaklar: Maliyet: Öğrenci Grubunun Büyüklüğü: İçeriğin Özellikleri:

Hedeflerin/Kazanımların Niteliği: Anlatım Yöntemi: Soru-Cevap Yöntemi: Gösteri (Demonstrasyon) Yöntemi: Örnek Olay Yöntemi: Tartışma Yöntemi: Büyük grup tartışması: Küçük grup tartışması: Problem Çözme Yöntemi:

HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK ÖĞRETİM TEKNİKLERİ Hayat bilgisi dersinde öğretmenin kullanılabileceği birçok öğretim tekniği bulunmaktadır.

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği: Gezi Tekniği: HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK ÖĞRETİM TEKNİKLERİ Beyin Fırtınası: İstasyon Tekniği: Eğitsel Oyunlar: Rol Oynama: Altı Şapkalı Düşünme Tekniği: Beyaz şapka Kırmızı şapka Siyah şapka Sarı şapka Yeşil şapka Mavi şapka Gezi Tekniği:

Öğretim tekniklerinin üzerinde karşılaştırmalar yaparak tartışabilirsiniz.