İnsan, yaratılışı itibarıyla güzelliklerle donatılmıştır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Şiirlerde yolculuk Hazırlayan: NÜZHET AKGİRAY.
Advertisements

Değerler eğitimi Adalet sunusu HAZIRLAYAN: Hanne Beyza ÇAVLI.
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
May 15, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH, 2007® 1 Her fazladan söz, bir diğerini bozar!
ASIL EKSİKLİK Asıl eksiklik, eksik olduğumuzu düşünmekti. Asıl eksiklik, çareyi başkasında aramaktı.
OLGUNLAŞMAK Can DÜNDAR.
HİLALİN GÖLGESİNDE BİR ÖMÜR
Tanrı, melek ve bebek:.
LÜTFEN SESLİ İZLEYİNİZ...
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
Hitabet Teknikleri Nejat Muallimoğlu’nun aziz anısına saygıyla…
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLKÖĞRETİM OKULU.
Zor insanla başa çıkma yolları
RUBAI.
KENDİNİ DÜŞÜN. KENDİNİ DÜŞÜN Kimi istersen onu seç, ama önce kendini seç. Kendin için yaşa, Kendin için sev, kendin için aşık ol. Kendini beğen ve.
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
TÜKETİCİ HAKLARI BİZİM AFACAN ile UZMAN ÖĞRT.Erdoğan GÜL
OLGUNLAŞMAK Can DÜNDAR.
Hiç kimse geri dönemez ve parlak geçmişini geri getiremez. Ancak şu andan itibaren herkes yeni bir başlangıç yapabilir ve parlak bir sona ulaşabilir.
B Ü Y Ü L E Y İ C İ S O N Tıklayarak ilerleyiniz ve sesi açınız.
Ömer Hayyam Rubailer BÖLÜM-2
Dünyanın Bütün Renkleri Bir Araya Toplanmışlar ve Hangi Rengin En Önemli En Özel Olduğunu Tartışmaya Başlamışlar:
Etkin Çalışma Yöntemleri.
ŞİİRDE ŞEKİL.
Ömer Hayyam rubailer Ömer Hayyam
24 KASIM Öğretmenler Günü
Öğretmenler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman bütün insanlara eşit sunulan ve allahın adaletini gösteren olgudur. Çünkü zenginin fakirin gencin yaşlının ama herkesin eşit sahip.
Aşağıdakilerden hangisinde mecaz anlamlı sözcük kullanılmamıştır?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
HAYATA DAİR.
Orhun abideleri / göktürk yazıtları
KALP BU KALB İ, E Ğ ER BANA GÜVEN İ YORSAN BENDE DAH İ L 2010 YILINDA KAYBETMEK İ STEMED İ KLER İ NE GÖNDER,
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ANLATIM TEKNİKLERİ Dört tane anlatım tekniği vardır!!! AÇIKLAMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
DEĞERLER EĞİTİMİ SEVGİ VE SAYGI.
ŞEHİT VE GAZİLERİMİZİN ANISINA..
ESİN TÜRKOĞLU Psikolojik Danışman
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
SADAKAT ROLLERİ Arkadaş, kendimize inancımızın bittiği anda bile bize inanan kişidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KAVGAYI ağacın yaprağına yaz; Sonbahar gelsin yaprak KURUSUN diye.
Hazırlayan Hatice PAKSOY
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
HÜSEYİN SEYMEN SORGUNAİHL
Bir zamanlar dünyaya gelmeye hazırlanan bir çocuk varmış.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
SAYGI.
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
O, şiirinin yanı sıra, eleştirici denemeleriyle de Türk şiirine biçim açısından değerli tohumlar eken yenilikçi bir yazın adamı. Şiirinin dünya şiiriyle.
T.C. ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI Sunu Bakanlığımızca yapılan fotoğraf yarışmasında derece giren 50 tane resimden oluşmaktadır. Resim üzerindeki yazılar.
KUTADGU BILIG.
YGS PRATİK TARİH DERS NOTLARI -1-.
Bugün neler öğreneceğiz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Sunum transkripti:

İnsan, yaratılışı itibarıyla güzelliklerle donatılmıştır.

Güzel bak ki, güzel göresin.

 SAHİP OLDUĞUMUZ GÜZELLİKLERİ ORTAYA ÇIKARMAKTIR.  İNSAN OLARAK EN ÖNEMLİ ÜSTÜNLÜĞÜMÜZ:  DÜŞÜNME-KONUŞMA- YETENEĞİMİZDİR.  DİL OLMADAN, DÜŞÜNCE OLMAZ. ÖNEMLİ OLAN:

 Güzel dü ş ünce, do ğ ru bir dil ile dı ş a vurulmadıkça, o dü ş üncenin güzel oldu ğ unu nasıl anlayaca ğ ız?  Bu, mümkün mü?  Etkili ve güzel bir sunum için; dili güzel ve do ğ ru kullanmak gerekmektedir. ****  İş te bunun için;

Bütün kaynak kitaplarda “dil”in öneminden bahsediliyor.  Dil ile düğümlenen, diş ile çözülemez. diş ile çözülemez. Kaşgarlı Mahmut (Divân-ü Lûgâti’t Türk ) Kaşgarlı Mahmut (Divân-ü Lûgâti’t Türk )

Kutadgu Bilig Kutadgu Bilig  Akıl süsü dil, dil süsü sözdür.  İnsanın süsü yüz, yüzün süsü gözdür.  İnsan sözünü dil dili ile söyler;  Sözü iyi olursa, yüzü parlar.  Kötü söz duyanları hep düşman eder,  Ederse insanı söz sultan eder;  Ne yumruktan ne kılıçtan iz kalır,  İnsan ölür arkasından söz kalır. Yusuf Has HACİP Yusuf Has HACİP

Keleci bilen kişinin Yüzünü ağ ede bir sö z Sözü pişirip diyenin İşini sağ ede bir söz Keleci bilen kişininSözünü bilen kişinin, Yüzünü ağ ede bir sö z Bir söz yüzünü ağartır. Sözü pişirip diyenin Sözü ölçüp tartarak söyleyenin, İşini sağ ede bir söz Bir söz işini sağlam kılar.) Söz ola kese savaşı Söz ola kese savaşı Söz vardır, savaşı keser. Söz ola kestire başı Söz ola kestire başıSöz vardır, başı kestirir. Söz ola ağulu aşı Söz ola ağulu aşı Söz vardır, ağılı aşı Balıla yağ ede bir söz Balıla yağ ede bir sözBal ile yağa çevirir. Kelecilerin pişirgil Kelecilerin pişirgil Sözlerini iyice ölçüp tart. Yaramazını şeşirgil Yaramazını şeşirgil İşe yaramayanı ayıkla. Sözün us ile düşürgil Sözün us ile düşürgilSözünü akıl süzgecinden geçir. Demegil çağada bir söz Demegil çağada bir sözÇocuksu bir söz deme. Gel ahi ey şehriyari Gel ahi ey şehriyari Gel dost, ey hükümdar! Sözümüzü dinle bari Sözümüzü dinle bariSözümüzü dinle. Hezaran güher didarı Hezaran güher didarı Binlerce güherin değerini Kara toprağ ede bir söz Kara toprağ ede bir söz Bir söz kara toprak eder, değerini yok eder.

Kişi bile söz demini Kişi söz zamanını bilmeli. Demeye sözün kemini Sözün kötüsünü dememeli. Bu cihan cehennemini Sıkıntılarla dolu olan bu dünyayı, Sekiz uçmağ ede bir söz Bir söz sekiz katlı cennete çevirir. Yürü yürü yolun ile Yoluna yordamına göre yürü. Gafil olma bilinile Bilginle böbürlenip gaflete düşme. Gey sakın ki dilin ile Dilinden çok sakın, Canına dağ ede bir sözÇünkü bir söz canını yaralar. Yunus imdi söz yatından Yunus şimdi söz gücünden, Söyle sözü gayetinden Sözü amaca uygun olarak söyle. Key sakın o şah katındanÇok sakın, Şah (Tanrı) katından Seni ırağ ede bir söz Bir söz seni o uzaklaştırır.

Kuşlar ayaklarıyla, insanlar dilleriyle yakalanırlar. T. FULLER T. FULLER

Dil, millet tarifini içine alan, bir milletin benli ğ ini, ruhunu hatta bütün medeniyet ve kültürünü temsil eden ve en ba ş ta milletin birli ğ ini sa ğ layan bir müessesedir. Dil, millet tarifini içine alan, bir milletin benli ğ ini, ruhunu hatta bütün medeniyet ve kültürünü temsil eden ve en ba ş ta milletin birli ğ ini sa ğ layan bir müessesedir. A. M. DRANAS A. M. DRANAS Dil, millet tarifini içine alan, bir milletin benli ğ ini, ruhunu hatta bütün medeniyet ve kültürünü temsil eden ve en ba ş ta milletin birli ğ ini sa ğ layan bir müessesedir. Dil, millet tarifini içine alan, bir milletin benli ğ ini, ruhunu hatta bütün medeniyet ve kültürünü temsil eden ve en ba ş ta milletin birli ğ ini sa ğ layan bir müessesedir. A. M. DRANAS A. M. DRANAS

Her dil bir tarladır, sözcük tohumları atılmadıkça bilgi ürünü alınmaz. Her dil bir tarladır, sözcük tohumları atılmadıkça bilgi ürünü alınmaz. O. S İ NANO Ğ LU O. S İ NANO Ğ LU

İletişimin kişi açısından özel amaçları ne olursa olsun, temeldeki amacı ; çevre üzerinde etkin olmak, başkalarında davranış, tutum geliştirmek ve değiştirmektir. İletişimin kişi açısından özel amaçları ne olursa olsun, temeldeki amacı ; çevre üzerinde etkin olmak, başkalarında davranış, tutum geliştirmek ve değiştirmektir. (Zıllıoğlu, 1993: S.9-13.) (Zıllıoğlu, 1993: S.9-13.)

O hâlde; O hâlde; Karşınızdaki insanın davranış ve tutumunu etkilemek istiyorsanız, önce onu tanıyın. Kutsallarını ( değer verdiklerini ) bilmeden söylediğiniz onca söz boşa gidebilir.

O hâlde; O hâlde; “Ben dili” kullanmayın ! Ben( ene ), Allah’ın da kulun da sevdiği bir dil değildir. Ne çektiysek; “ben”den, “biz”e geçemediğimiz için çekmedik mi?

O hâlde; O hâlde; “Dinlerseniz”, dinlenirsiniz ! Sürekli siz konuşmayın, her söylenene cevap vermeye kalkışmak, karşı çıkmak, eleştirmek…anlaşmayı zorlaştırır. “Yanlış” demekle; “Doğru değil!” demek arasında fark vardır.

Sözün gücü biterse...

Hitabetin okulu yoktur. En güzel okul; okuma ve dinleme yoluyla oluşturduğumuz deneyim okuludur.

ÖNCESİNDE * Konuyu belirlemiş ve sınırlamış olun. * İyi bir hazırlık yapın. ( İyi bir hazırlık için en az ölçü: 1x10’dur.) * Konuyla ilgili kaynakları inceleyin. * Kaynaklardan notlar çıkarın. * Bir akış planı yapın. * Bu akış planına göre notlarınızı yazıya geçirin. * Vereceğiniz örnekleri, kullanacağınız üslûbu, dinleyici kitlenin özelliklerine göre tespit edin. * Yaptığınız hazırlıkları en az bir kez deneyin.

ÖNCESİNDE * Giyim kuşamınız mümkün olduğu kadar sade, temiz, uyumlu ve abartıdan uzak olsun. * İnsanların; görünüşleri ile ağırlandıklarını, fikirleriyle uğurlandıklarını unutmayın.. * Sunum yapacağınız çevrenin ışık, ses, sıcaklık, oturma düzeni, havalandırma durumlarını önceden kontrol edin. * Konuşacağınız yerin arka planı sade olsun. * Kaynaklardan notlar çıkarın, konuştuğunuz konu dinleyici tarafından sonradan doğrulanabilir (teyit edilebilir) verilere dayansın. Şimdi, her şey hazır. Şimdi, her şey hazır. SIRA SİZDE. SIRA SİZDE. *** KENDİNİZE GÜVENMEMENİZ İÇİN BİR SEBEP YOK.

SIRASINDA * Söz verdiğiniz yere mutlaka vaktinde gelin. * Girişten itibaren iyi bir ilk izlenim bırakın. ( Ciddiyet; asık suratlı olmak, samimiyet; laubali olmak değildir.) * İltifat edin. Marifet, iltifata tâbidir. İnanın ki; inandırasınız! İnanın ki; inandırasınız! Konu aktarımına gereksiz bir özür ile, ‘deneyiminiz yeterli değilse’ fıkra ile başlamayın. Konu aktarımına gereksiz bir özür ile, ‘deneyiminiz yeterli değilse’ fıkra ile başlamayın. * Yerinizi iyi seçin. * Anlatımınız açık, sade, içten ve akıcı olsun. * Sesinizin rengini ve beden dilinizi uyumlu kullanın kullanın. * Arada bir doruk noktaları ve düşünme düzlemleri oluşturun.. * İyi başlayın, iyi bitirin.

SONRASINDA * Konuyu özetleyerek bitirin. * Soru ve katkılara zaman ayırın. * TEŞEKKÜR EDEREK BİTİRİN. * BUNUN İÇİN ÜCRET ÖDEMENİZ GEREKMİYOR!.

Bazen Bazen küçük dü ğ ümlerden büyük yumaklar çözülür. Prof. Dr. Osman Nedim Tuna Prof. Dr. Osman Nedim Tuna Bazen Bazen küçük dü ğ ümlerden büyük yumaklar çözülür. Prof. Dr. Osman Nedim Tuna Prof. Dr. Osman Nedim Tuna

Az söz erin yüküdür Çok söz hayvan yüküdür Bilene bu söz yeter Sende güher var ise