İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Advertisements

YILI MUŞ B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ NDE TANILAMA VE YERLEŞT İ RME SÜREC İ NDE İ ŞLEM BASAMAKLARI.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
HOŞGELDİNİZ BİLİM SANAT MERKEZLERİNE
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesi, İlköğretim ve Orta öğretim çağındaki üstün veya özel yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini.
ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2016 – 2017 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ EKİM 2015.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLi ÇOCUKLAR
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ SEÇME SÜRECİ TANITIM TOPLANTISI NİĞDE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER 1.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Bilim Sanat Merkezi Öğrenci Seçim Sistemi BİLSEM – 2016
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
SAMSUN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA İŞ VE İŞLEMLERİ
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR KIRIKKALE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
BİLİM VE SANAT MERKEZİ: ÖĞRENCİ TANILAMA
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
 ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BİLİM SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı1.
Kişisel Rehberlik.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TESPİTİ VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Özel Yetenekli Birey Yaşıtlarına göre daha hızlı öğrenen; yaratıcılık, sanat, liderliğe ilişkin kapasitede önde olan, özel akademik yeteneğe sahip, soyut.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ (BİLSEM) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EKİM 2016
KARAMAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Müdürlüğü
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Bilim Sanat Merkezi Öğrenci Seçim Süreci BİLSEM – 2016/2017
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BAFRA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN SÜREÇ İÇERSİNDE YAPMASI GEREKENLER EKİM -2016

EĞİTİM ÖĞRETİM YILI TANILAMA TAKVİMİ- ADAY GÖSTERME SÜRECİ 1. AŞAMA BU YIL 1.,2.,3.VE 4. SINIF ÖĞRENCİLERİ TANILAMAYA KATILACAKLARDIR. OKULLARDA SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİLENDİRİLMESİNE YÖNELİK SON TARİH 06/11/2015 CUMA GÜNÜDÜR.(REHBER ÖĞRETMENLERİ OLMAYAN OKULLARDA RAM PERSONELİ YAPACAKTIR) SINIF ÖĞRETMENLERİ 9/11/2015 İLE 27/11/2015 TARİHLERİ ARASINDA E-OKUL SİSTEMİ ÜZERİNDEN ÖĞRENCİLERİNİ EN FAZLA İKİ ALANDA ADAY GÖSTEREBİLECEKLERDİR.

EĞİTİM ÖĞRETİM YILI TANILAMA TAKVİMİ- ADAY GÖSTERME SÜRECİ 1. AŞAMA 1. VE2. SINIFTAN ADAY GÖSTERİLENLER 10/12/2015 TARİHİNDE İNTERNET ADRESİNDE YAYINLANACAKTIRwww.meb.gov.tr 3. VE 4. SINIFLARDAN ADAY GÖSTERİLENLERİN LİSTESİ 06/01/2016 TARİHİNDE ww.meb.gov.tr İNTERNET ADRESİNDE YAYINLANACAKTIRww.meb.gov.tr SINIF ÖĞRETMENLERİNCE ADAY GÖSTERİLEN ÖĞRENCİLERİN 9/11/2015 İLE 27/11/2015 TARİHLERİ ARASINDA SINAV ÜCRETİNİ AÇIKLANACAK HESABA YATIRMALARI VE ÖĞRETMENLERİNCEDE İLGİLİ FORMLARIN E- OKUL SİSTEMİNDEN MUTLAKA KAYDEDİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

EĞİTİM ÖĞRETİM YILI TANILAMA TAKVİMİ GRUP TARAMA TESTİ 2. AŞAMA 1. VE 2. SINIF ÖĞRENCİLERİ İÇİN 14/12/2015 İLE 08/01/2016 TARİHLERİ ARASINDA TESTE ALINACAK ÖĞRENCİLERİN RANDEVULARININ OLUŞTURULMASI VE OKULLAR İLE VELİLERE BİLGİ VERİLMESİ 11/01/2016 İLE 29/04/2016 TARİHLERİ ARASINDA 1. VE 2. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TABLET ÜZERİNDEN GRUP TARAMA TESTLERİNİN YAPILMASI 5/5/2016 TARİHİNDE SONUÇLARIN İLANI

EĞİTİM ÖĞRETİM YILI TANILAMA TAKVİMİ GRUP TARAMA TESTİ 2. AŞAMA 3. VE 4. SINIFLAR İÇİN 09/02/2016 TARİHİNDE FOTOĞRAFLI SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN OKUL MÜDÜRLÜKLERİNCE ÇIKARTILMASI VE VELİLERE ULAŞTIRILMASI 14/02/2016 PAZAR GÜNÜ 81 İL VE İLÇE MERKEZİNDE SAAT 10:00 DA GRUP TARAMA TESTİNİN YAPILMASI 09/03/2016 TARİHİNDE SONUÇLARIN İLANI

EĞİTİM ÖĞRETİM YILI TANILAMA TAKVİMİ BİREYSEL TESTİ 3. AŞAMA 21/3/2016 İLE 30/03/2016 TARİHLERİNDE RANDEVULARIN DÜZENLENMESİ VE DUYURULMASI 04/04/2016 İLE 28/06/2016 TARİHLERİ ARASINDA BİREYSEL İNCELEMELER 27/06/2016 İLE 16/07/2016 TARİHLERİ ARASINDA SONUÇLARIN BAKANLIĞA İLETİMİ 10/08/2016 TARİHİNDE SONUÇLARIN İLANI

ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER AKRANLARINDAN BELİRGİN DÜZEYDE VE POZİTİF ANLAMDA ÖNDE OLAN ( SORUN ÇÖZME BECERİLERİ, DİL GELİŞİMİ, BİLİŞSEL GELİŞİM,ESTETİK ZEVKİ, MİZAH YETENEĞİ VB..) ÖĞRENCİLER İÇİN KULLANABİLECEĞİMİZ BİR TANIMLAMADIR.

ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE Bebeklikte olağan dışı ataklık Uzun dikkat süresi Geniş hayal ve imgeleme gücü Uykuya daha az ihtiyaç duyma, enerjik olma Gelişimsel dönüm noktalarına daha hızlı ilerleme Keskin gözlem yapma Aşırı merak duyma Güçlü bellek Erken ve olağanüstü dil gelişimi Hızlı öğrenme yeteneği Aşırı duyarlılık Akıl yürütme ve problem çözme becerisi Mükemmelliyetçilik Sayılar, bulmacalar ve yap-bozlar ile oyun becerisini geliştirme Kitaplara aşırı ilgi duyma Soru sorma İlgi alanının oldukça geniş olması Gelişmiş mizah duygusu Eleştirel düşünebilme İcatlar yapabilme Aynı anda birkaç işi yapabilme, yoğunlaşabilme Yaratıcılık

Bir çocuğun üstün yetenekli olarak görülmesi için yukarıda adı geçen bütün özelliklere sahip olması gerekmemektedir. Üstün yetenekli bir çocukta öne çıkan bir özellik, bir başka üstün çocukta hiç görülmeyebilir. Dolayısıyla bireysel farklılıkların olabileceği dikkate alınmalıdır. Üstün yetenekli çocuklarda gözlemlenen özellikler tüm çocuklarda belli ölçülerde gözlemlenebilen özelliklerdir. Üstün yeteneğin bir göstergesi olabilmesi için bu özelliklerden birçoğunun ilgili yaş grubunun doğal olarak gösterdiği ölçülerin üzerinde bir düzeyde çocukta gözleniyor olması gerekmektedir.üstün yetenekli Üstün yetenekli çocuklarda

TANI ÖLÇÜTLERİ En az bir yetenek alanında yaşıtlarının üstünde performans gösterme Dili etkili kullanma Merak ve bazı konulara yoğun ilgi gösterme Çabuk öğrenme Güçlü bellek Yüksek düzeyde duyarlı olma Özgün ifade biçimlerine sahip olma Yeni ve zor deneyimleri tercih etme Kendisinden büyüklerle arkadaşlık yapma Yeni durumlara çabuk uyum sağlama Okumaya düşkün olma ölçütü olarak düşünülebilir.

ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN BİLİŞSEL ÖZELLİKLERİ Çok meraklıdırlar. İlgilendikleri konuya karşı dikkatlerini yoğun bir şekilde yönlendirir. Problem çözme becerileri son derece gelişmiştir. Neden-sonuç ilişkisi kurarlar. İlgi alanları hakkında detaylı bilgi sahibidirler, bağımsız çalışmayı daha çok tercih ederler. Genelleme yapmada, ilişkileri görmede, bilgilerin transferinde yaşıtlarından ileri düzeydedirler. Orijinal fikirler geliştirirler, yaratıcıdırlar. Çok hızlı öğrenirler. Duyduklarını ve gördüklerini uzun zaman belleklerinde tutabilirler. Kendi sınıf düzeyinin üstünde kitaplar okumaktan hoşlanırlar. Zihinden işlem yapmada çok başarılıdırlar. Rutin veya tekrarlı işlerden hoşlanmazlar. Genellikle okulda karşılaştıkları uyarıcılar onlara yetersiz gelir, dolayısıyla canları çok çabuk sıkılır. Zaman, ölüm vb. soyut kavramların ne demek olduğunu yaşıtlarına göre daha çabuk kavrarlar. Oyun kurallarını hemen kavramakta, hatalarından ders almakta, istediklerini yapmak veya yaptırmak için diğerlerini ikna edici fikirler öne sürmektedirler.

ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN SOSYAL- DUYGUSAL ÖZELLİKLERİ Gelişmiş ahlaki değerlere sahip, Başkalarının duygu ve düşüncelerine karşı hassas, Mükemmelliyetçi, Beklentileri yüksek, İdealist, Duygusal derinliği olan, Farkındalığı yüksek

BÜTÜN BURAYA KADAR SAYDIĞIMIZ ÖZELLİKLERİN HER ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİDE BULUNMASI GEREKTİĞİ FİKRİ YANLIŞ BİR FİKİRDİR. GENELLEME YAPMADAN ADAY GÖSTERİLECEK ÖĞRENCİLERDE BU ÖZELLİKLERİN OLUP OLMADIĞINA BAKARAK FİKİR EDİNMENİZ VE SİZLERE YOL GÖSTERMESİ AMACIYLA HAZIRLANMIŞTIR.