+ 2. Bölüm YEN İ MEDYA VE YEN İ TEKNOLOJ İ. + Medya => Yeni Medya Medya İ çerik Kitlesel (Massive) Bilgisayarla ş ma, Telekomünikasyon ve A ğ ( İ nternet)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
Advertisements

İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Olumlu Disiplin Yöntemleri
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ.
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
+ Bilgi Teknolojileri ve İ leti ş im (Ders) Ö ğ r. Gör. Mehmet Akif BARI Ş Zirve Üniversitesi – İ leti ş im Fakültesi.
Bilgisayar ? BİL 110 Bilgisayara Giriş Öğrt. Gör. Dr. Ahmet Cengizhan Dirican Bilgisayar Müh. Böl.
Digital Signage teknolojisini ülkemize getiren ilk kuruluşlardan biri olan Sistem 9 Medya, Türkiye’nin en geniş, en yaygın, en güvenli ve işlevsel Digital.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
İletişim Süreci ve Türleri
ANA BABA TUTUMLARI. Tuncay DEMİRTAŞ.
SAĞLIK YÜKEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1/B NERMİN ATEŞ
İNTERNET GÜVENLİĞİ İÇİN İNTERNET GÜVENLİK SEMİNERİ
Internet, birçok bilgisayar sisteminin birbirine ba ğ lı oldu ğ u, dünya çapında yaygın olan ve sürekli büyüyen bir ileti ş im a ğ ıdır. Internet, insanların.
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
YALIN KILIÇ TÜREL Kasım-BOTE-4-ELAZI Ğ Gizlilik ve Doğruluk Ders: bilişim etiği.
Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ Swot Analizi.
l Bir Tehdit Mi? Ar. Gör. Zeynep Erkan Atik.
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
SOSYOLOJİDE KURAMSAL DÜŞÜNME
(Yeni) Medya, Aile ve Çocuk
MEDYA.
Medya Tarihi ve Kavramlar
Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Bilişim Teknolojilerin Önemi, Kullanıldığı Alanlar, Dikkat Edilecekler.
+ (Yeni) Medya, Aile ve Çocuk Ö ğ r. Gör Mehmet Akif BARI Ş Zirve Üniversitesi İ leti ş im Fakültesi.
FAYDALARI VE ZARARLARI
 "Dünyada her yıl yakla ş ık 1,6 milyon insanın ş iddet olayları sonucu hayatını kaybetti ğ ini biliyor musunuz? Yapılan halk sa ğ lı ğ ı ara ş tırmaları,
Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Dijital Vatandaşlık.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
ERp SOFTWARE Hasan HASANOV Slayt içerikleri  ERP Software nedir?  Türkiye’de ERP Uygulamaları  İ nternet ERP  ERP den Önce  ERP den Sonra.
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
Çocuk Sağlıgı Açısından Teknoloji ve İnternetin Zararları
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
PLN Personal Learning Network by Arif Kazancı Ağustos
(Adım,Ayak,Parmak,Karış,Kulaç)
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
WEB TABANLI ÖĞRENME.
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
Peter Pan Kuşağı Araştırması
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI(GÖRME ENGELLİLER İÇİN)
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Bulut Bilişim Olmadan Digital Dönüşüm Mümkün mü?
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
MEDYA OKURYAZARLIĞI Medya Pedagojisi
GELİŞEN TEKNOLOJİNİN ÇOCUKLARA ZARARLARI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
GÖRSEL KÜLTÜR 9. Görüntü Teknolojileri II İmgenin Yeniden Üretimi. Yrd
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
UZAKTAN EĞİTİM.
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDÜLLÜ GENEL KÜLTÜR ELEMELER: MAYIS AYININ 1. HAFTASI FİNALLER:
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bilgilendirme Toplantısı
Sunum transkripti:

+ 2. Bölüm YEN İ MEDYA VE YEN İ TEKNOLOJ İ

+ Medya => Yeni Medya Medya İ çerik Kitlesel (Massive) Bilgisayarla ş ma, Telekomünikasyon ve A ğ ( İ nternet) Yeni Medya Sunu ş (Etkile ş im, Kitlesizle ş tirme, E ş zamansızlık) Platform ( İ nternet ve Mobil Cihazlar)

+

+ Etkiler Evlilik ve tüm süreçler Kültür Dil (Sözellik, Sözlü Kültür) Ş iddet Bencillik, Ego İ nanç De ğ erler Ba ğ ımlılık

+ Kimlik Deneyleri Bedene ihtiyaç duymayan öznellik Gerçek / sanal Benlik Cisiyet ya ş geçi ş leri Kaçı ş mekanı Abartılmı ş kendilik Yüzsüz ileti ş im Daha kolay kendini ifade Daha kolay yalan ve agresyon Analog hassaiyeti kaybediyor, dijitalin yüseyselli ğ ini kazanıyoruz

+ Abartılmı ş kendilik video

+ İ nternet ve İ nsani İ li ş kiler Biriciklik hissi, narsistlik kültürü Kendi profil ve resimlerimizi parlatmak Narcisurfing (kendini aratma) Yüzyüze ileti ş imdeki kontrolü kaybediyor Hayal kırıklıklarına yol açabiliyor Yapılan ara ş tırmalar insaları anlama kabiliyeti azalıyor: Duyarsızla ş ama ve empati yitimi

+ Sanal ili ş ki kuran insanların özellikleri Sosyal kaygı Utangaç olma Sanal dünyayı güvenli görme Yanlızlık Hissi Kaçı ş imkanı

+ Yeni Medya ve Teknoloji Beyinlerimiz Nasıl Etkiliyor Dikkat da ğ ınıklı ğ ı, kitap sabrı tükeniyor. Kar ş ımızdakiyle anımızı ya ş ayamıyoruz Yeni medya beynimiz üzerinde güçlü ve hızlı de ğ i ş imlere yol açmasına neden olan uyarıclara sahip(sürekli, a ş ırı alı ş kanlık yapan, etkile ş imli bili ş sel ve duyusal sinyaller) Çok sayıda uyarıcı bollu ğ u (enformasyon, yüzesysel bilgi) Bilgiyi elde etme, yorumlama ve saklama biçimlerimiz de ğ i ş iyor. Entellektüel zayıflama ve zihinsel cansızlık

+ Ekran Ba ğ ımlılı ğ ı Dopamin salgısı ( ş ekerleme, uyu ş turucu etkisi) Çocuklar, yeni bir ku ş ak izlenimi veriyor Birlikte ama yanlızlık uyarıları Popüler kültür bayrakla ş ıyor Siberzorbalık

+ Siberzorbalık video

+ Teknoloji ve Ebeveyn İ li ş kileri Ebeveynlerin sınır koymakta zorlanması Narsistlik e ğ ilimin artması Çocukların ba ğ ımsızlık mücadelesi Ş iddet e ğ ilimin artması Popüler kültüre ilgi artıyor

+ Çocuk internette ne kadar güvensiz?

+

+

+ Medya: Zihin, Dil ve Kültür Erozyonu Dil kültürün en önemli ö ğ esi Sözellikten uzakla ş tırıyor, Limbik Sistem, Hayal Kurmak, Kitap okumak ‘Down Time’ çok önemli, canı sıkılmayan çocuk, üretkenlik? Baskın olan kültürler Kültürün endüstrile ş mesi Dillerin gramerine uygun olmayan kelimelerin dile yerle ş mesi Teknolojik Terimler, Futbol terimleri, Magazin terimleri

+ Çözüm (Öz)Denetimli Serbestlik 0-2 Ya ş ındaki çocukları televizyon ve bilgisayar ekranı ile tanı ş tırmayın. 2-6 ya ş 1 saat, ilk ve orta ö ğ retim en fazla 2 saat Sınırları çocuklarla birlikte belirleyin Çocuk odasında olmamalı Özdenetim, birlikte karar verme Alternatifler geli ş tir

+ Yeni Medya Ara ş tırmaları Hangi medya türünü ne sıklıkla kullanmaktadır? Ne amaçla kullanmaktadır, ne gibi bir doyum (zaman geçirme, e ğ lence, bilgilenme vb.)sa ğ lamaktadır. Ebeveyn faktörü nasıl i ş lemektedir? Ya ş, cinsiyet, ekonomik durum gibi demografik de ğ i ş kenler süreci nasıl etkilemektedir? Kısa vadeli ve uzun süreli ki ş ilik, kimlik, ruh ve beden sa ğ lına yönelik etkileri nelerdir? Yeni medyanın içerik analizi.. Yeni medya e ğ itici bir mecra olarak kullanılabilir mi?

+ Te ş ekkürler..