T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEK OKULU SATI Ş I ARTIRMANIN YOLLARI İ LKNUR ÖZDEM İ R
Sanal mağazanızı yönetmek, bir reel mağazayı yönetmekten çok farklı olmamakla birlikte daha az emek sarf ederek, reel bir mağazadan ulaşılabilir kitle açısından da kıyaslanamaz derecede büyüme potansiyeline sahiptir. Bir sanal mağaza sahibi olmak iyi bir e-ticaret sitesi olmak anlamına gelmemektedir. E TİCARETTE SATIŞI ARTTIRMANIN YOLLARI
1. Ürün kataloğunu ve kategorileri doğru konumlandırmak Sanal mağazanıza dışarıdan bir kullanıcı gözüyle bakabilmek önemlidir. Erişim açısından net ve anlaşılır bir kategori yapısı ziyaretçilerinizin erişebilirlik arttıracaktır. Aranan ürüne daha kolay ulaşılmasını sağlayacaktır.
Ürüne ulaşılması durumunda ürün kataloğu devreye giriyor. Ürün resimlerinin kullanıcıyı tatmin etmesi, ürün açıklamalarının ve detaylarının net ve tam olması birçok açıdan önemlidir.
Bu konuda tüm bildiklerimizi bir an için unutup kullanıcı gözüyle, alışveriş yapan kişinin Google ’da ürününüze ne şekilde ulaşabileceğine odaklanalım. 2. Arama motoru optimizasyonu
Doğru zamanda yapılan indirimler, kampanyalar veya kampanyalı ürünler hem sitenizin trafiğini arttıracak olup, satışa da dönüşebilmektedir. 3. Doğru zamanda, doğru kampanya mailleri ile kullanıcıları bilgilendirmek
Çok sık yapılan ve içeriği de değişiklik göstermeyen e- posta gönderimleri kullanıcıları soğutabileceği ve olumsuz etkileyeceği unutulmamalıdır.
Yönetim panelinizden oluşturabileceğiniz ufak hediye çeklerini, puan sistemi aracılığı ile kazanacakları puanları kullanıcılara duyurmak satışınızı olumlu etkileyecektir.
Sanal mağazanızı ziyaret eden kullanıcılar için ilk izlenim çok önemlidir. Sitenize ulaşmak nasıl bir tıklama kadar kolay ise, aynı şekilde ilk izlenimde güveni vermemesi durumunda aynı şekilde kapatıp sanal mağazanızdan çıkması da bir o kadar kolaydır. Sitenizin görünümüne özen göstermek, kullanıcıya güven vermek
Bu sebeple kullanacağınız görsellere, sitenizin tasarımına ve kampanya bannerlarınızın anlatımına dikkat etmek önemlidir.
Kategori vitrinlerinizi, genel vitrinlerinizi Idea Soft paketlerinde dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Haftalık olarak veya günlük olarak vitrin düzenlerinizde ürünlerinizin ne kadar ziyaret aldığını takip edebilir. 5. Ziyaret edilen ürünleri iyi analiz etmek ve vitrinleri doğru konumlandırmak
Yeni ürünleriniz, kampanyalı ürünleriniz vb. üzerindeki ilgiyi bu şekilde daha doğru ölçümleyebilir Sanal mağazanıza yeni gelecek olan ziyaretçi trafiğini daha doğru yönlendirmiş olursunuz.
Doğru kitleye pazarlama, doğru reklam alanları önemli bir konudur. Sınırlı reklam bütçesine sahip sanal mağaza müşterilerimiz reklamlarını vermeden önce iyi bir analiz süreci sonrasında reklam vermeleri ve ölçümlemelerini yapmaları en doğru olandır. 6. Doğru Kitle Doğru Reklam
og&espv=2&biw=1366&bih=624&source=lnms&tbm=i sch&sa=X&ei=FdCWVI3dHsf4yQO_x4CYCw&vd=0CAY Q og&espv=2&biw=1366&bih=624&source=lnms&tbm=i sch&sa=X&ei=FdCWVI3dHsf4yQO_x4CYCw&vd=0CAY Q satisi-arttirmanin-yollari satisi-arttirmanin-yollari sitelerinde-satislari-arttirmanin-7-yolu sitelerinde-satislari-arttirmanin-7-yolu KAYNAKÇA
BEN İ D İ NLED İĞİ N İ Z İ Ç İ N TE Ş EKKÜR EDER İ M…