2. TÜRK DÜNYASI BİLİM OLİMPİYATI ARALIK ESKİŞEHİR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AB ÖYKÜ YARIŞMASI AB BİLGİ AĞI 2013
Advertisements

Öğretmenler Gününüz kutlu olsun…
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Kültürel faaliyetlere destek, Edebi çeviri projeleri ( Dizin )
CYEA THE JCI CREATIVE YOUNG ENTREPRENEUR AWARD JCI YILIN YARATICI GENÇ GİRİŞİMCİSİ.
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ STAJ KOMİSYONU STAJ BİLGİLENDİRME.
HOŞ GELDİNİZ.
Prof. Dr. Ülkü Çömelekoğlu Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi
AB ÖYKÜ YARIŞMASI AB BİLGİ AĞI 2012
“ PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA-OUR SHARED EUROPE” PROJE YARIŞMASI.
Uluslararası İşbirliği Faaliyetleri
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
EŞKULEMATİK.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
Sağlıklı Nesil, Sağlıklı Gelecek Projesi Ödül Törenine Hoş Geldiniz
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ
46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
Araştırma Projeleri Yarışması
ÖĞRENCİLER AB'Yİ ÖĞRENİYOR PROJESİ KIRSEHIR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 06 NİSAN 2015.
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
HOŞGELDİNİZ ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KDZ. EREĞLİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
XII. TEKNOLOJİ ÖDÜLLERİ TANITIM TOPLANTISI Deniz Bayhan Teknoloji Ödülleri Yürütme Kurulu Üyesi Üyesi.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
KİLİMLİ CUMHURİYET ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ 2013 ORTAK SINAV UYGULAMALARI.
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
Kütüphan-e Türkiye Projesi
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
47. TÜBİTAK ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİ
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
İÜYÖS NEDİR? İÜYÖS, Türkiye’de ön lisans ve lisans düzeyinde üniversite eğitimi almak isteyen uluslararası öğrencilere yönelik olarak hazırlanan temel.
35. Pınar Resim Yarışması hakkında soru ve cevaplar
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER.
Öğretmenler Toplantısı
İlçe Millî Eğitim Müdürlüğünce, Kitap Okumayı Yaygınlaştırmak amacıyla eğitim öğretim yılında ilçemizde düzenlenecek olan Kitap okuma yarışmasınının.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
BAHAR ŞENLİKLERİ. 4x400 BAYRAK YARIŞLARI SINIFLAR ARASI FUTBOL TURNUVASI SINIFLAR ARASI PENALTI ATIŞLARI MASA TENİSİ TURNUVASI HEMSBALL TURNUVASI SATRANÇ.
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİ Hatay İ l MEM Proje Ekibi.
Diyarbakır tanıtım toplantısı ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2013 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ Diyarbakır tanıtım toplantısı.
Deniz Lisesi Komutanlığı. -Yarışmaya 43 proje ile iştirak edilmiş, -İstanbul Asya Bölgesi çapında 7 proje sergilenmeye değer görülmüş, 3 dalda (Biyoloji,
11.SINIFTA ÖĞRENİM GÖRECEK ÖĞRENCİLER İÇİN
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ÇANAKKALE RUHU KALEVANİ
ÖDÜLLÜ KİTAP OKUMA YARIŞMASI
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
2209- B SANAYİYE YÖNELİK LİSANS ARAŞTIRMA PROJE BAŞVURULARI
MEZUNİYET TEZİ AKIŞ ŞEMASI
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Özel Cizre Bilim Teknik Koleji
Sunum transkripti:

2. TÜRK DÜNYASI BİLİM OLİMPİYATI 24-25 ARALIK ESKİŞEHİR Alt Başlık

Türkiye Gönüllü Eğitimciler Derneği, Eskişehir Kültür Başkenti Ajansı Desteği ile "Türk Dünyası Bilim Olimpiyatı-2014" düzenlendi. Türkiyeve 16 Türk Dünyası Ülkesinin, ilköğretimde öğrenim gören (11-15 yaş) öğrencilerin arasında, Tasarım ve Buluş dalında yarışma tertiplenmiştir.

AMAÇ: Genç beyinleri düşünmeye, gözlem yapmaya, merak etmeye, merak ettiklerini araştırmaya teşvik etmektedir. Bu bağlamda projelerin değerlendirmesinde göz önüne alınacak en önemli kıstas, tasarım ve buluş fikrinin proje sahibi öğrenciden çıkmış olmasıdır.

Öğretmenlere de toplam 12.000,00TL para ödülü verilmiştir Yarışmada ön elemeyi geçen 100 eser 4-5-6 Haziran 2014'te Eskişehir'de 3 gün süre ile sergilenmiştir. Buluş ve Tasarım dalında ayrı ayrı ilk 3'e giren projelere ödül verilmiştir. Buluş ve tasarım dalında her iki kategoride 3'er projeye mansiyon olmak üzere toplam 16.000,00TL (Onaltıbinlira) ödül verilmiştir. Öğretmenlere de toplam 12.000,00TL para ödülü verilmiştir Bu fikir basit; fakat çok ilginç ve pratik bir çözümeyönelik olabilir. Öğrencilerin kendi ürettikleri fikri uygulama aşamasında öğretmenlerinden destek alabilirler. Proje çalışması öğrencinin kendine olan güvenini arttıran, sorunlara çözüm üretme potansiyelini arttıran, bağımsız olarak muazzam bir başarı duygusunu yaşamasını sağlayan tek faaliyettir.

TÜRK DÜNYASİ BİLİM OLİMPİYATININ 2 TÜRK DÜNYASİ BİLİM OLİMPİYATININ 2. CİSİ 24-25 ARALIK-2015 TE ESKİŞEHİRDE YAPILACAKTIR

KATILIM ŞARTLARI YARIŞMA TAKVİMİ Son Başvuru Tarihi : 13-Aralık-2015 Ön Eleme Tarihi : 15-18Aralık-2015 Finalistlerin İlanı : web sayfasında ilan edilecek Sergi Tarihleri : 24-25 Aralık-2015 (Eskişehir) Ödül Töreni : 25 Aralık (Eskişehir)

TELİF HAKLARI VE SONUÇLARIN AÇIKLANMASI Sergilenmeye hak kazanan bütün projelerin telif hakları proje sahibi tasarımcılara veya organizatör kuruma aittir. Organizatör Kurumlar katılan projeleri sergilemek, yayımlamak ve arşivlemek hakkına sahiptir. Dereceye giren projeler sergileme ve arşivleme amacıyla organizatör kurum tarafından saklı tutulacaktır. Proje yarışmasında sergilenecek eserler bir kitapçık haline getirilerek Türk Patent Enstitüsüne verilecektir. Eserinizin kaydı Türk Patent Enstitüsünde olduğu için projeniz kopya edilemeyecek ve 3. şahısların patent almaları engellenecektir.

KATILIM ŞARTLARI Yarışma, ilköğretim veya Orta okul; 4,5,6,7 ve 8. Sınıf Öğrencilerine yöneliktir. Yarışmaya örgenciler başvurabilir. Yarışmada bir proje bir öğrenci ile temsil edilecektir. Projelerin özgün olması şarttır. Yarışmaya katılacak proje daha önce herhangi bir ulusal ya da uluslararası yarışmada derece almamış olması gerekir Sergiye yurt içinden katılacak olan öğrenci ve rehber öğretmenin yol masrafları hariç, yeme-içme ve konaklama ihtiyaçları organizasyon tarafından karşılanacaktır

6. Her yarışmacı organizasyona en fazla bir proje ile katılabilir. 7 6. Her yarışmacı organizasyona en fazla bir proje ile katılabilir. 7. Yarışmaya online olarak başvuran öğrenciler yarışmanın tüm şartlarını kabul etmiş sayılacaktır. 8. Yarışmaya başvuran katılımcıların sorumlulukları kendilerine aittir. Organizatör kurumlar doğabilecek sorunlardan hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. 9. Yarışmacılar organizasyon süresince organizasyon sekreterliğinden yarışma süreci, detayı, sergisi ve sunumu hakkında bilgi alabilecektir 10. Organizatör kurumlar projelerin geri gönderilmesinden sorumlu değildir.

YARIŞMANIN TEMASI VE KONUSU Katılımcılar çalışma yapacakları ürün alanlarını belirlemede serbesttirler. Bununla birlikte önerilen ürününün BULUŞ ve TASARIM temalı olarak iki konuda olacak.

TEKNİK ŞARTNAME Yarışma iki aşamalı olacak. 1. Aşama ön eleme ve 2. Aşama ise sergi ve final şeklinde olacak. Yarışmaya online olarak başvuran projelerin fotoğrafları ve proje dosyası jüri üyeleri tarafından incelenerek değerlendirilecek. 2. Aşama ise ön elemeyi geçen 100 projenin Eskişehir’de sergilenmesi şeklinde yapılacaktır. Buluş ve Tasarım yarışmasına katılacak öğrenciler ilköğretim veya ortaokulda; 4.sınıf, 5.sınıf, 6.sınıf, 7.sınıf ve 8. sınıf’ta öğrenim gören öğrenciler katılacak. Yarışmaya katılacak öğrenciler, Buluş ve Tasarım projelerinin prototip modellerinin önden, üstten ve yandan çekilmiş fotoğraf ve varsa çizimleri ile proje raporları değerlendirilecek

Yarışmaya katılacak olan proje sahipleri bir "rumuz" (sayısal ya da sözel) belirleyecek ve bu rumuz ile yarışmaya başvuracak. Tüm yarışma süresince her türlü evrak ve yazışmalarda rumuz kullanılacak. Yarışma belgelerinin hiçbir yerinde sahibini tanıtan isim, yazı ya da işaret bulunmayacaktır. Organizatör kurumlar organizasyonun içeriği ile ilgili değişiklik yapma hakkına sahiptir. Yapılacak değişiklikler yarışmanın resmi web sitesi olan: www.tdbo.org sayfası üzerinden yayınlanarak duyurulacak.

PROJE ÖZELLİKLERİ 1. TASARIM ÜÇ SORUYA CEVAP VERECEK ŞEKİLDE HAZIRLANACAK. Tasarımınız ne yapıyor? Tasarımınız bunu nasıl yapıyor? Tasarımınızın öncekilerden farkı ne? 2. TASARIMIN GÖRÜNTÜSÜ Projenizi üç farklı açıdan (ön, arka, yan profil) çiziniz. Projenizin genel görüntüsünü çiziniz. Prototip Modelinizi tamamlayarak fotoğraflarını çekiniz.

RAPORUNUZ ANA HATLARI İLE ŞUNLARI İÇERMELİDİR: PROJE ADI : Başlığın projeyi tam olarak yansıtması. KONSEPT : Düşüncenizin açıklanması ve çizim ile örneklendirilmesi. HEDEF KİTLE: Tasarımınız için hedef olarak aldığınız tüketici kitlesinin belirlenmesi. İŞLEVSELLİK : Tasarımınızın neler yapabileceğinin açıklanması. YARARLILIK : Tasarımınızın hedef aldığı tüketici ihtiyaçlarının açıklanması. PRATİKLİK : Tasarımınızın yaşama ne gibi bir pratik öneri sunduğunun açıklanması.

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ Jüri, yarışmaya katılanların Buluş ve Tasarım kavramını yeni bir bakışla ele alıp almadıklarını değerlendirecektir. Jüri, Buluş ve Tasarım kavramını en iyi yansıtan, ayrıcalıklı ve arzu edilen Buluş ve Tasarımları arayacaktır.

ÖDÜLLER

BAŞVURU KOŞULLARI Yarışmaya Türkiye, KKTC, Azerbaycan, Tataristan, Özbekistan, Türkmenistan, Kırgızistan, Makedonya, Bulgaristan,Kosova, Bosna-Hersek, Arnavutluk, Altay, Moldava, Kırım(Ukrayna) dan ilk öğretimde öğrenim gören 4,5,6,7,8. Sınıf öğrencileri (10-15 yaş) katılabilir. Yarışmaya öğrenciler birden fazla proje ile başvurabilir. Elemeyi geçen ve finale kalan projeler bir öğrenci ile temsil edilecek. Bir projede bir danışman öğretmen olacaktır. Yarışmaya Online Formu doldurularak başvuru yapılacaktır. Daha önceki yıllarda proje yarışmalarına katılmış eserle bu yarışmaya katılamaz.